Rauwkost/sla in sushi listeria/toxoplasmose

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door JFelice, 20 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JFelice

JFelice Actief lid

9 jan 2014
    292
    4
    18
    ZH
    #1 JFelice, 20 mrt 2016
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2016
    Hoi meiden,

Ik ben dol op sushi. Ik eet natuurlijk alleen de soorten die mogen. Wat ik me wel afvraag: in sushi met komkommer of de handrollen met zalm en krab zit vaak wel rauwkost en wortel/sla. Is dit een probleem ivm listeria/toxoplasmose? Heb daar niet eerder over nagedacht, maar nu ineens wel.

Help!

2. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Het gaat om rauwe vlees en vis producten!
    En rauwmelkse kazen die je niet mag.

Verse zalm kan je eten van de visboer! ( ik heb dat de hele zwangerschap niet gedaan)

Maar bij de all you can eat tenten zal ik me er helemaal niet aan wagen!
    Is vaak toch niet vers hoor.

Ik eet altijd de advocado sushi en met komkommer enzo.

3. moekkie

moekkie Actief lid

21 nov 2015
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben er achter gekomen dat ze bij sushitenten (ik heb er 3 gevraagd!) dezelfde snijplank en messen gebruiken bij de sushi zonder rauwe vis. Wij gingen laatst uit eten bij de Japanner en we konden de kok zien en hij maakte voor ons apart alle sushi zonder rauwe vis op een andere plank. Dit moesten we expliciet afspreken.

4. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Klopt helaas niet. Veel listeria komt van kant en klare sla. Daarom moet je sla altijd even spoelen.

Ik heb me in restaurants ook wel eens zorgen gemaakt, maar uiteindelijk krijg je dan het probleem dat je niks meer kunt. Ik kies dus mijn restaurants een beetje uit op vertrouwen. Daarnaast komt het ook weer niet super vaak voor. Dus teveel zorgen maken is niet nodig.

5. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.653
    5.694
    113
    Is toch erg! En daarom heb ik nooit sushi gegeten in mijn zwangerschap. Vertrouw dat soort tenten nooit.

Deel Deze Pagina