De ladies van '12/ '13

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Gitster, 14 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evaaatje

Evaaatje Actief lid

17 mei 2011
    312
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hij slaapt nu trouwens beneden, maar denk dat ik hem vanavond weer bij ons probeer te leggen. Wou dat mn vriend niet aandoen met al dag gehuil eerst. Hij vangt namelijk smorgens steeds onze oudste op zodat ik nog even rust kan pakken. Maar nu durf ik het wel aan denk ik!

2. Gitster

Gitster Bekend lid

23 nov 2012
    518
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Dames!!!

Ik ben weer een beetje terug op de wereld aan het komen.
    De eerste week ben ik echt geleefd. Gister laatst de dag vd kraam dus vandaag voor het eerst 'echt'

Ik ben ff helemaal kwijt in hoeverre ik over de bevalling heb verteld maar ik op 3 kwartier met 8 cm perseweeen na was het prima te doen

Ook heb k nog geen tijd gehad m terug te lezen. Ondertusen iedereen bvallen?

Dex is een super tevreden menneke, bv loopt als een trein en meneer zit al boven zijn geboortegewicht. Kortom, roze uhhhh blauwe wolk nog volop aanwezig.
    Helaas nog wel veel last van de knip, donderdag zijn de hechtingen eruit gehaald, maar nog wel last van, en mijn rug werkt nog niet mee. Iemand een idee hoelang de knip nog pijn gaat doen?

Verder eigenlijk niet veel nieuws. Wereldje is klein op het moment. Wil wel weer proberen hier een beetje up-2-date te blijven.
    Fijne avond dames

3. m0es

m0es Actief lid

25 jun 2012
    243
    0
    0
    Kan nu lekker meekletsen hier! Donderdag avond 22.14 bevallen van een prachtige zoon, B.rent
    Ben op dit moment nog erg moe nog bijna geen slaap gehad en voeden vraagt een hoop energie tijd en aandacht ik probeer snel even bij te lezen maar op dit moment weet ik niet waar ik de tijd vandaan moet halen X

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    HELLO DAME'S,

Ook ik mag me melden.
    22-1-2013 om 11:27 is onze dochter D.élana geboren.
    De bevalling is goed gegaan...en hèèl snel!:$

*07:30: vliezen gebroken + 3-4cm ontsluiting
    *09:15: infuus met weeën opwekkers om de weeën krachtiger te maken.
    *10:20: de pijnlijke weeën die ik ook echt weg moest puffen.
    *10:45: 7cm ontsluiting
    *11:00: persdrang en 9cm ontsluiting
    *11:27: na 4x persen en 1knipje was onze dochter geboren!!

Ik ga nu lekker slapen..trusten en tot snel!

5. Evaaatje

Evaaatje Actief lid

17 mei 2011
    312
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi meiden! Het begint al lekker vol te stromen hier :) Gezellig! Ik schrijf nu even live vanaf Schier met de kleine man aan de borst. Wij doen nog even een weekje vakantie, heerlijk! Koen doet het heel goed en wij beginnen te wennen aan het leven met twee kleintjes. Helaas lukt de bv niet zo goed bij mij. Na veeeeeel doorwaakte nachten met een huilende Koen heb ik een lactatiekundige ingeschakeld. Met hulp van haar kwamen we erachter dat hij een te kort tongriempje heeft waardoor hij minder effectief kan drinken. Hij komt niet goed bij de vettige melk en raakt daardoor niet verzadigd. Het riempje is inmiddels ingeknipt maar het tongetje blijft kort... Verder heb ik links eern hele dikke kloof die zeer pijnlijk is. Ik zat erdoorheen, bijna de hele dag door aan het voeden en nog steeds een onverzagdigde en ontevreden Koen die ook niet genoeg groeide. Nu dan eerst maar over op een combi van fles en borst. En hopen dat ik later misschien weer terug kan naar alleen borst... Vind het wel heel jammer, maar heb wel t gevoel dat ik alles heb geprobeerd. En zoals mijn stiefmoeder zei, je kunt niet alles even goed, jij kunt gewoon heel goed bevallen, en de bv daar heeft jouw lijf wat meer moeite mee. Kijk, dan voelt het alweer relatief! Nou dames, ik ga kijken of ik de kleine man weer weg kan leggen :) Benieuwd naar meer verhalen!

6. Gitster

Gitster Bekend lid

23 nov 2012
    518
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Heerlijk meiden!!! Allemaal bevallen, (en verlost hihi)
    Het echte werk begint nu pas echt. Ookal doet Dex het super, vraag me nu al af waar ik tijd vandaan moet halen voor alles. Scheelt ook wel dat ik nog niet goed op de been ben...

Hoelang hadden jullie nog last vd knip. Hier ook nog veel rugklachten. Probeer me nu maar NOG rustiger te houden.

Vanacht heeft Dex maar om 1 voeding gevraagd !!!!!!!! Woehoewwwww, was om kwart v 3....
    Hopelijk zet dat door hihi

Eva; klinkt eng, kon de vk dat pijnloos doen bij Coen???

7. Evaaatje

Evaaatje Actief lid

17 mei 2011
    312
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oeh! Wat een knappe Dex! En de naam stond ook hoog op mijn lijstje :)

Ja, dat is idd pijnloos bij babys! Gek he? T is namelijk alleen nog maar een vliesje. Als je het op latere leeftijd laat doen is het wel pijnlijk.

Met een knip heb ik geen ervaring. Weet wel dat ik de hechting van het scheurtje vorige keer wel lang bleef voelen.

Hier op Schier is het heerlijk! Vandaag echt volle zon en niet zo koud meer dus steeds lekker naar buiten. Met Koen gaat het goed. Vandaag voor het eerst mee geweest onder de douche en dat vond ie echt heerlijk!!! Met de combi fles/borst lijkt het ook goed te gaan. De bv loopt niet terug, dus ik blijf goede hoop houden dat ik misschien straks weer terug kan. Mijn kloof lijkt ook eindelijk wat te genezen, doet duidelijk minder zeer :)

Heftig he, hoeveel tijd zon kleintje opeist! Ik dacht altijd dat het wel meeviel en geloofde dat ik in mn kraamtijd lekker dvdtjes kon kijken. Nu met nummer twee wist ik gelukkig al wel beter... ;) Toch heel benieuwd hoe ik het straks allemaal ga redden met twee kleintjes als mn vriend weer aan t werk is...

Hoe gaat het met de andere dames?

8. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Hey meiden,

Ik ben ook weer back in town! Na de heftige bevalling en ziekenhuisopname zijn we nu lekker thuis en wennen we lekker.

De bevalling was een drama, zoals jullie weten had ik al vanaf zaterdag weeën. Uiteindelijk bleek ik op maandagochtend 6 uur 2 cm ontsluiting te hebben. Na een tijdje daar op de verloskamer te hebben gelegen bleek ik bijna 3 cm te hebben om half 11. Toen zijn ook mijn vliezen gebroken en ben ik aan de weeenopwekkers gelegd. Deze weeen waren veel heftiger dan mijn eigen weeen. Volgens de gyn kwam dat omdat mijn lichaam zo was uitgeput dat het zelf geen goede weeen meer kon aanmaken. Uiteindelijk om 3 uur een ruggeprik gekregen, alhoewel een halve maar, vanwege mijn uitslag dat ze bang waren dat ik een allergische reactie kreeg. Uiteindelijk om 6 uur had ik 9 cm ontsluiting.... Toen dachten we dat het wel ging lukken.... Helaas bleek om half 8 geen vordering erin te zitten terwijl ik wel al vanaf 6 uur persweeen lag weg te puffen... Gyn erbij en uiteindelijk een echo gemaakt waaruit bleek dat de kleine een sterrekijker was. Ineens stonden er 7 man om het bed heen en ben ik uiteindelijk weggevallen, maar gelukkig na paar minuten weer bij. Toen de hartslag van de kleine ook wegviel is er direct besloten om een keizersnede te doen. Meteen naar de OK en wederom een ruggeprik. Om 20:33 is de kleine man geboren en werd meteen meegenomen door de verpleegkundige naar de kinderarts. Alles in orde met de kleine, dus toen mocht ik hem heel snel even zien en kusje geven en toen mocht manlief met hem naar de verloskamer. Zelf was ik pas om half 11 klaar en mocht ik toen naar de recovery en uiteindelijk toen naar de verloskamer. Pff, de tijd tussen 7 en 12 ben ik zodoende een beetje kwijt, beetje van horen zeggen en beetje van mezelf.

Daarna nog een paar dagen in het ziekenhuis moeten blijven en uiteindelijk sinds het weekend thuis! Ben begonnen met borstvoeding, maar helaas lukte dit niet met de kleine ivm een verkort tongriempje. Hij was ook erg onrustig en diende in het ziekenhuis bijvoeding te krijgen. In eerste instantie geprobeerd om borstvoeding te blijven geven, inclusief kolven etc. voor stimulatie maar sinds gisteren, in overleg met kraamverzorgster en verloskundige, toch besloten om ermee te stoppen en manneke flesvoeding te geven. Het is echt ongelofelijk wat een verschil dat maakt, hij is echt een stuk rustiger en is nu helemaal voldaan als hij een flesje heeft gehad, heerlijk om te zien!!

Nu moet ik zelf de komende weken aansterken, vind het wel heel jammer dat ik veel dingen niet kan. Heb geprobeerd om kleine man te verschonen, maar dat vergt toch echt nog teveel energie. Wel is mijn man de komende weken thuis om mij te ondersteunen, dat is wel een prettig idee. Vind het wel soms hartverscheurend om als de kleine huilt niet uit bed te kunnen opstaan om hem uit zijn wiegje te halen en te verschonen of voeden. Dat zijn dingen die manlief zonder enig mokken doet hoor, maar is voor een mama toch altijd moeilijk om je dan niet schuldig te voelen.

Nou, ik hoop binnenkort heel veel positieve verhalen te kunnen schrijven over wat ik toch al allemaal kan doen!

Liefs!

9. Roxyroxx

@ Eva, ik ben nu aan het bijlezen en lees dat jouw manneke ook een te kort tongriempje heeft! Echt uitzonderlijk, want is maar bij 3% vd baby's. Wij hebben er ook voor gekozen om het tongriempje te laten knippen omdat het nu pijnloos is en straks problemen kan opleveren! Daarnaast kwam de borstvoeding bij mij ondanks kolven niet op gang en lijkt de kleine man, volgens de verloskundige, een flesbaby te zijn. Omdat ik de keizersnede heb gehad is fulltime kolven eigenlijk een te zware belasting voor mijn lichaam en kon ik het zelf, mentaal, niet meer aan. Steeds kolven en dan nog je kindje steeds onrustig te zien omdat hij te weinig voeding kreeg, vreselijk om te zien!

@Gitster, haha ja zo'n kleintje neemt al je tijd in beslag! Ik moet zeggen dat ons manneke best goed doorslaapt tussen de voedingen. Vannacht is hij 2x wakker geweest, een keer voor voeding en een keer voor een plasluier, dus mama is best al trots :)!! Ik moet zeggen dat ik nu wel steeds wat meer tijd heb voor mezelf, maar dat is ook omdat manlief vrij heeft en de kraamverzorgster veel doet! Ze sturen me ook vaker overdag naar bed om te rusten omdat zo'n keizersnede toch wel verdomd vermoeiend is!

10. Evaaatje

Evaaatje Actief lid

17 mei 2011
    312
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Roxy! Wat ontzettend heftig meid!!! Jij hebt het echt heel zwaar gehad... Je hebt een hoop te verwerken, dus probeer echt te rusten en bedenk dat je mannetjes jou het liefst gezond en uitgerust hebben. Als je vriend straks weer aan het werk gaat en jij bent weer wat mobieler, dan kun je hem ook wat uit handen nemen. Maak je niet te druk hoor!

Ja, dat tongriempje... Het wordt doorgegeven door de mannen. Bij ons heeft mijn vriend het ook. Achteraf gezien had Stan het misschien ook wel, want bij hem ging de bv ook heel moeizaam. Toen nooit aan gedacht omdat we de strubbelingen weten aan dat hij prematuur was. Nu het bij Koen ingeknipt is lijkt het beter, maar volgens de lact. kundige is het eigenlijk nog steeds op het randje. Weetje, bij de een gaat de bv als vanzelf en bij de ander is het gewoon heel lastig. En kolven... Ja, dat is echt niet leuk, zeker niet als het steeds zo weinig is. Ik denk dat je een hele goede keuze hebt gemaakt!!!

11. Gitster

Gitster Bekend lid

23 nov 2012
    518
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Heel toevallig ja....3procent en 2 babies daarvan op dit forum!!!!

Nu ik jullie verhalen zo lees besef ik eigenlijk wat een fijne bevalling- kraamtijd ik heb (gehad)
    De hele bevalling duurde 5,5uur met maar 3 kwartier mega zwaar... En de kraamtijd eigenlijk helemaal niks spannends...Ja, een zere knip plus rug maar WTF ik zeur niet meer nu hoor!!
    Ben zelfs vandaag zelf boodschappen wezen doen!!!

Haha Eva, ik had hetzelfde. Dacht dat al die meiden overdreven als ze zeiden dat zo´n baby zoveel tijd kost...

Suc6 meiden! Hopelijk zijn we allemaal snel hersteld om optimaal te kunnen genieten. Heb zooooooo´n zin om lekker met Dex te gaan wandelen enz...

12. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Hoi dames,

Even snel een berichtje van mij en dan ga ik *hup* het bed in.
    Hier gaat alles goed,Délana slaapt hier ook al de nacht ver door.
    Gisteren om 00:30 de fles en kwam pas weer om 05:30..dus heerlijk!
    Verder huilt ze bijna nooit,alleen als ze honger heeft,krampjes of een poepluier:D
    Met mij gaat het ook goed,weinig last van de knip en het bloedverlies is ook al ver weg.
    Had wel vrijdag last van flinke stuwingen en mijn borsten waren bijna Cup-E volgens mij;) hahaha
    Maar ook dat gaat nu al beter maar lek nog wel behoorlijk.
    Zoonlief is heel trots op zijn kleine zusje maar is wel erg druk en opstandig..maar ook dat hoort bij de nieuwe verandering in ons leven.
    Vandaag ml voor het eerst weer werken en dan ook meteen middagdienst:(
    Komt vannacht om 02:00 pas thuis en morgen ook.
    Normaal vond ik dat heerlijk maar mis hem op dit moment enorm:(
    Morgen voor de laatste keer kraamzorg en hoewel ik andere altijd hoor over "hoe heerlijk dat ze dat vinden" bekruipt mij een raar gevoel.
    Weer een "periode" die ik af ga sluiten..de kraamweek...:(
    Voel nu al dat ik waarschijnlijk een dikke traan ga laten...hebben jullie dit ook?
    Zwangerschapskleren zijn alweer gewassen en zelfs als ik die opberg krijg ik natte oogjes:( pffffff
    Nou..ik ga me bedje opzoeken,Délana krijgt zo nog de fles en dan gaan we lekker slapen.

13. Evaaatje

Evaaatje Actief lid

17 mei 2011
    312
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey dames!
    Inmiddels weer een weekje verder :)
    Mijn vriend en ik zijn allebei heel ziek geworden op Schier. Met een dikke keelontsteking hebben we na een paar dagen al de boot terug moeten pakken helaas...
    Nu inmiddels weer een beetje op de been en gelukkig hebben mijn schoonouders ons een beetje uit de wind kunnen houden door veel op te passen. Ik doe nog steeds borst en fles. Maar wel weinig hoor, alleen sochtends en savonds. En daar ook nog een flesje bij omdat ie anders niet genoeg heeft. Dus aflopende zaak helaas, maar dat zat er al in...
    Met Koen gaat het super! Hij krijgt nu 8 voedingen van 90 cc en komt iedere drie uur. In de nachten slaapt hij tussen de voedingen door makkelijk in zn wiegje naast t bed. Overdag probeer ik het ritme erin te houden. Fles, boertje, knuffelen, 'spelen'(box, wipstoel oid) en dan slapen. Hij kan echt heerlijk om zich heen kijken, is dan totaal ontspannen, helder en relaxed. Moet vaak het laatste half uurtje voor de voeding nog even rekken met een speentje. Slapen overdag tot nu toe in de kar of in de draagdoek, maar wil hem eigenlijk boven in t wiegje gaan leggen vanaf nu. Ook wil ik eigenlijk al proberen of hij tegelijk met Stan op bed kan (19.00) en hem er dan uit halen voor de laatste avondfles. Tot nu toe lukt dat nog niet echt, want hij heeft een huiluurtje tussen 21.00 en 22.00. Hoe doen jullie dit allemaal? Ben benieuwd!
    Met mij zelf gaat het goed. Kast uitgeruimd, zw. kleren opgeborgen en geshopt. Moet nog wel erg wennen aan twee kinds en weinig slaap ;) En blijf teleurgesteld in mezelf over de bv, maar volgens mij moet dit gewoon slijten... Nou, hoop wat van jullie te lezen!!!

14. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Hey Eva,wat balen zeg van jullie uitje..Goed uitgeziekt nu!
    Fijn om te lezen dat Koen ook een tevreden mannetje is.
    Hier ook sinds gisteren nacht voor het eerst in d'r eigen bedje.
    De eerste nacht is goed gegaan,ben benieuwd vannacht;)
    Délana is ook erg tevreden en als de al wakker is kijkt ze ook tevreden en wijs om zich heen...een voorbeeldig heerlijke baby zoals iedereen hier zegt;) Hahaha
    Jammer dat de bv niet goed loopt,snap dat je dat vervelend vind maar je hebt het geprobeerd!

Vind het erg rustig hier de laatste tijd,al ben ik zelf ook niet meer zo vaak online als eerst;)
    Moet zelf ook nog wennen aan het moederschap van 2 kinderen en natuurlijk het huishouden....best wel pittig maar dat ritme komt vanzelf wel.

Nog even een foto van onze kleine meid en dan ga ik slapen.

15. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Erg rustig hier!!

16. Gitster

Gitster Bekend lid

23 nov 2012
    518
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Vond ik ook Mel!
    Even een updateje van deze kant

Dex doet het erg goed. Tevreden mannetje en dus tevreden pap en mams
    Alleen sliep meneer weinig overdag; wist ik veel hoe en wat.

Nu zijn we begonnen met de overbekende rust en regelmaat. Daar hebben we ook nog prikkelreductie bij.
    Dus wakker worden-voeden-samen spelen-spelen in de box-bij eerste gaapje of wat dan ook voor teken van moeheid naar bed.
    Wowwwww ik heb weer tijd over. Hihi lekker huis weer schoon kunne maken enz enz...3 weken lang niet gekund. Maar wel extra genoten van mini. Niet wetende dat ie dus slaap tekort had. Tja...als ie niet/ bijna niet huilt...
    Met mij gaat ook alles goed. Ben, op een beetje rugpijn lekker hersteld. Volgende week laatste check-up door vlos en dan mag ik hopelijk weer gaan sporten owwwwwwwwwwwwwwwwwww dames dat heb ik zo gemist.

Hopelijk tot snel xx

17. Roxyroxx

Hi meiden,

Ik ben ook weer eens actief op het forum! Ben een tijdje off-line geweest ivm ontzettende moeheid/ ziek zijn door de operatie! Met onze kleine man gaat alles, naar omstandigheden, goed en met mij gaat het ook steeds wat beter!

De kleine man heeft wel last van of reflux of een koemelk-allergie. We zijn nu zijn voeding aan het verdikken en volgende week moeten we naar het ziekenhuis voor een intake om te testen of hij wel of geen allergie heeft. Even spannend dus allemaal. Hij slaapt wel al 's nachts van 11/12 - 5/6 dus dat is wel fijn, overdag is het een echte druktemaker die niet echt wil slapen alleen even tussen 1-3.

Hoe staat het met jullie kleintjes?

18. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    @gitster, fijn dat alles goed gaat met de kleine Dex.
    Dat overdag niet slapen komt me zóó bekend voor,ik krijg zelf ook nauwelijks iets gedaan.
    Vergeet vaker nog te eten omdat mevrouw al begint te krijsen als ik haar 10-15min geen aandacht geef.
    Sporten?? Pfff waar haal jij de tijd vandaag? Hahahaha

@Roxyroxx..
    Fijn dat het al beter met je gaat meid.
    Is niet niks zo een keizersnede he!
    Ik hoop dat de kleine man geen koemelk-allergie heeft want ook dat is niet niks.
    Ik ken iemand die haar kleine dat ook heeft,je moet echt overal rekening mee houden kwa voeding...toevallig vertelde ze zondag dat ze eroverheen is gegroeid...nu 3jaar.
    Hoe merk je eigenlijk dat een baby reflux heeft?
    Délana hoor ik bv vaak slikken en heb dan het idee dat ze haar terug komende voeding weer inslikt.

Hier gaat ook alles redelijk goed.
    Het was even wennen zo met 2 kleintjes en vooral toen ml voor het eerst de hele dag werken was en ik alleen met de kids was.
    Begin nu langzaam me ritme te krijgen.
    Zoals ik al zei slaapt Délana overdag niet in haar bedje.
    Op de arm vind ze het heerlijk en zodra ze in bed of box wordt gelegd is ze binnen de 15min wakker en krijst dan zo hard dat het door merg en been gaat...ze heeft dan zelfs natte oogjes en is helemaal rood aangelopen:(

In haar 2de week kreeg ze last van zeer harde ontlasting,ze had zelfs een scheurtje in haar anus zo hard moest ze duwen.
    Moest toen over op Omneo van de dokter en de arts van het cb.
    Na een paar dagen werd de ontlasting iets dunner maar nog altijd niet zo als het hoort.
    Toen begon het vele spugen...3x op een dag omkleden en nat tot op de romper.
    De wasmachine draaide continu omdat ik niet zo heel veel kleine maatjes heb..genoeg maar niet om 3x om te kleden;)
    Toen weer naar het cb toen ze 3wk was en ze was maar 300gr aangekomen.
    Oké...weer andere voeding tegen het spugen..terug op nutrilon standaard mèt nutriton.
    Het spugen is inderdaad minder geworden maar de ontlasting werd weer hard.
    Gelukkig sinds gisteren is die weer zacht,hopelijk blijft dit!
    Vandaag mocht ik weer naar het cb en nu weegt ze 3945gr,mooi!!
    Ze is dus in 1,5wk 400gr aangekomen.

Wat wegen jullie kleintjes?
    Ik neem nu een abbo dan krijg ik berichtje binnen als jullie iets posten en kan ik sneller reageren.

19. Roxyroxx

Mbt de reflux... Ik herken veel vanV.alentino in D.elana's klachten..
    "Op de arm vind ze het heerlijk en zodra ze in bed of box wordt gelegd is ze binnen de 15min wakker en krijst dan zo hard dat het door merg en been gaat...ze heeft dan zelfs natte oogjes en is helemaal rood aangelopen:(' spugen....

Totale onrust, veel huilen (met tranen!), krampjes, spugen, veel slikken (tijdje na voeding) dat zijn toch wel tekenen van reflux! Gebruik je 1 schepje nutriton per 50 ml? ( aanrader kinderarts ziekenhuis, minder heeft geen zin). Heeft de kleine soms ook veel last van de hik en veel zuigbehoefte? Ik zou het toch even aangevn bij het CB, want de klachten klinken wel als reflux... Dan kunnen ze het iig in de gaten houden!

Onze kleine man is overigens 58 cm en weegt 4480! Groeit goed dus!!! Voor de rest hier gewoon rustig aan, manlief werkt halve dagen en heeft vanaf volgende week elke week een dag papa-verlof! Aan de klein hebben we de handen vol omdat box/bed ook geen succes is overdag. Op de arm slapen en op de bank dichtbij mama dat lukt wel, maar that's it... Hopelijk slaat nieuwe voeding aan!

Liefs xxx

20. Roxyroxx

Wat een stilte hier....

Deel Deze Pagina