Hahahaha, ach ja. Je bent koud 10tellen weg en er gaat iets mis he? Gebeurd me zo vaak. Nou dat met die rode verf dacht ik van als ik nou met de roest borstel er over ga dan krap ik het er vast wel af. Niet dus. Ik heb nu in relieef het rode handje onder de trap. Ach, en uit mijn vel vliegen? Nee dat doe ik niet zo gouw eigenlijk. Was wel even flink pissig. Heb hem in het bad gezet en vlug zijn broertje in bed gedaan en hem met kleren en al eerst afgespoeld. Kleren uit en haren wassen. Wat moet je anders he?
Het wordt steeds erger! Nu is het " maar ik moet"!!! En als ik zeg dat ik boos ben zegt hij, Ik moet boos zijn jij niet!!! En alles
Ik snap dat dit onwijs vervelend is maar ik snap niet hoe het kan gebeuren... Als mijn zoontje wil kleuren dan pak ik zijn wascootjes e.d. en dan gaat hij aan tafel kleuren. Is ie klaar dan ruimen we alles op voor hij weer van tafel mag etc... Wat zie ik over het hoofd dat het toch kan gebeuren?
Serieus??? Ik kan echt zo 100 situaties verzinnen waarin dit kan gebeuren. Thijmen maakt bijvoorbeeld de kast met de kleurtjes open en klimt op de planken omhoog om ze te pakken (ze liggen op de bovenste plank)... Nu heb ik geen verf, maar dat zou ik ook daar leggen.
Ik probeer dit soort dingen echt voor te zijn. Maar je hebt gelijk.. een ongeluk zit in een klein hoekje
"ik ben 3 en ik luister nog steeds nie" of. .. "ik ben 3 en ik wil nie!" wij zijn hier van NEE overgestapt naar WAAROM geloof mij... ook niet alles
maar wat ik toch even wil zeggen... Anne is net zo dwars als een 2jarige zou moeten zijn. maar gillen, schreeuwen en schoppen, slaan, slopen komt hier echt nauwelijks voor en als het gebeurd is het in no time voorbij ook want ze gaat op de trap en daarna komt ze vanzelf wel melden dat ze weer is afgekoeld en weer luistert. enige keer dat het echt mis gaat is als ze echt moe is.. maarja de oplossing daarvoor is dan ook niet zo heel moeilijk natuurlijk gebeuren er weleens gekke dingen.. en staan er hier wat penstrepen op de muur.. (ook het keukenkastje heeft weleens vol waskrijt gezeten.. want dat ligt hier wel op een plek waar ze er zelf bij kan) maar dat is meteen ook wel het meest schokkende wat ze heeft uitgehaald.. en ook niet om te pesten of stout te doen maar tja.. ze dacht het en deed het daarna (achteraf kunnen we er natuurlijk wel om lachen.. toen wat minder)
natuurlijk gebeuren er weleens gekke dingen.. en staan er hier wat penstrepen op de muur.. (ook het keukenkastje heeft weleens vol waskrijt gezeten.. want dat ligt hier wel op een plek waar ze er zelf bij kan) maar dat is meteen ook wel het meest schokkende wat ze heeft uitgehaald.. en ook niet om te pesten of stout te doen maar tja.. ze dacht het en deed het daarna (achteraf kunnen we er natuurlijk wel om lachen.. toen wat minder)[/QUOTE] Dat bedoel ik dus ook. Een ongeluk zit in een klein hoekje. Dacht namelijk dat hij na de eerste keer er wel weg zou blijven. Hij kan er amper bij!! Maar toch dus, net wat ik zeg ik was even met zijn broertje bezig. En je kunt toch niet 24uur per dag met je neus boven op je kind zitten. Heel gezellig als het zou kunnen maar dat zit er hier niet in. Ach en ik kan me er ook niet vreselijk kwaad om maken. Ik was zelf op die leeftijd geen haar beter vermoed ik En er staat tegen over dat hij het super lief bedoeld. Gisteren heeft hij me nog helpen sleutelen. Kinderstoel voor zijn broertje in elkaar zetten. Ik trots want hoeveel kinderen weten het verschil tussen een bout en een moertje. Zit vast in de genen. Pappa en Mamma zijn bijde technies geschoold he!
@janna: mja als ik me nu bedenk hoe vaak ik wel boos doe maar het niet echt ben dan ga ik toch heel anders kijken naar de keren dat ik zelf op mn kop kreeg van mijn ouders maar goed dat je dat als kind niet weet! wel handig dat hij nu al kan "knutselen" hier komt het niet verder dan de schroevedraaier aangeven (meer mag ook niet echt.. want zo'n grote bak met schroeven is veel te leuk om op zn kop te zetten.. )
hmmm, maar ik moet wel heeel eerlijk zeggen. Het nut van een vork ziet hij nog niet in. Lekker, als hij 16 is hoop ik dat ie het toch echt heeft gesnapt.
Quinn heeft sinds een paar dagen, wat doet tie dan? Bij alles dus, wat is dat?, DAt is een molen, wat doet die dan?, nou die draait rond omdat het waait, wat doet tie dan? ja draaien dus Quinn, en wat doet die dan? Werkelijk met alles vraagt hij dat, vermoeiend!!!
Hahaha moest hier erg om lachen, hou je hart maar vast, durf te wedden dat je over een jaar graag je woorden terug wil draaien Heb de rest van de reacties niet gelezen, maar zag even snel dat ik niet de enige was die er zo over denkt..
Hahaha.. vreselijk herkenbaar. Hier is het nu zover dat als ik iets doe hij zegt : Mama.. mag dat? Ook heeft hij ondekt dat mijn naam Nora is. Ik reageer er vaak niet op maar soms word ik er zo geirriteerd van dat ik zeg Nee.. niet Nora , Mama... Nu zegt hij Nora..? Oh.. niet nora.. Mama? Verder inderdaad het woord Nee kan ik beter op een bandje opnemen en het de hele dag afspelen. Aan de andere kant is hij wel heel erg lief ook. Maar soms...
aan de ene kan fijn om te lezen dat het niet alleen hier is maar ook bij andere , maar aan de andere kant is het af en toe echt vervelend. ik vind het echt een vermoeiende tijd ppffff... nee niet doen, nee niet de hond aanrijden met de auto, nee niet de hond knijpen , nee niet haren trekken , nee mama niet schoppen of slaan, nee niet bijten , niet op de bank staan ,nee niet op tafel klimmen, nee niet water drinken uit de hondenbak,nee niet je eten op de grond gooien,nee niet de steentjes door heel de tuin gooien. hhmmmzzzz hij mag ook niet veel van mij ???? in de hoek zetten intreseert hem niks hij gaat huilen en dan na een paar minuten roep ik hem bij en vertel dan dat hij datgene niet mag doen wat meneertje vervolgens hij gaat er weer gewoon mee door... dus nog een keer in de hoek en zo blijven we doorgaan na een aantal keren heef thij de boodschap begrepen. het ergste vind ik nog dat hij de hond zo pest kan hem op zn donder geven wat ik wil maar hij luister niet gelukkig hebben we een hond met een goud hart. ik hoop dat deze fase snel over ga....
laat dit soort berichten aan me man lezen hierdoor krijgen wij weer moed...hij denkt echt dat we de enigste zijn met zon heerlijke monster!maar o o o wat herken ik mezelf in haar pfff
of de put buiten aan zien als grote spaarpot voor mams geld uit dr portomnee en dat heel trots zzijn opzichzelf ...
of als je dreigt met :de hoek in... ik tel tot drie! 1.....2..... en dan zon bijdehandje 3,4,5,6,7,8,9,20 al wegrenend! nou dan zak je broek toch ook af..