Ik dacht eerst ook dat biologische beter zou zijn, maar dat is niet altijd het geval. Dit is de biologische van de AH: Ingrediënten: 77%pinda*, palmvet*, rietsuiker*, zeezout. *Van biologische oorsprong. Dan ga ik toch liever voor de 100% pindakaas, die is nog goedkoper ook.
Klopt. Biologisch zegt alleen iets over de oorsprong van ingrediënten, niets over toevoeging van bijv suikers. Voor mij een reden om de pindakaas van Horizon te kopen, is ook alleen pinda's als ingrediënten en geen andere toevoegingen. Ook een optie: zelf pindakaas draaien in de keukenmachine. Mocht je bijvoorbeeld zout of suiker willen toevoegen, dan heb je in elk geval zelf invloed op hoeveel zout of suiker.
Die 100% van de AH is ook echt heeeel lekker, lekkerder dan die bio van AH (waar dus nog vet en suiker aan is toegevoegd).
En nog veel lekkerder ook! Ik doe dat minimaal 2x per maand maar dan gooi ik er nog een hoop andere noten door. Een hele zak pinda's sowieso (zelf nog pellen en vliesjes eraf, leuk klusje om samen met de kinderen te doen) en dan doe ik er vaak wat walnoten bij (zelf kraken, vinden de kinderen ook heel leuk), cashewnoten, pecannoten, macadamianoten, net wat je lekker vindt. Er hoeft dan ook geen zout of olie o.i.d. bij, gewoon flink laten draaien in de keukenmachine tot hij smeuïg en bijna vloeibaar is. Is echt zóveel lekkerder dan gewone pindakaas
Helemaal mee eens! Ik maak er alleen lang niet altijd tijd voor en ben dan dus blij met Horizon-potten. En mocht t toch een keer niet smeuïg genoeg worden, dan is een klein scheutje walnootolie bijvoorbeeld heerlijk.
Van body & fit! Niet duur en supper lekker. De eigen merk naturel of crunchy (met stukje pinda) en de noten pasta nemen wij sinds kort. Ook de hazelnotenpastas zijn heerlijk en verantwoord
Nou de 100% (nuts about nature) net opengemaakt. Roeren niet nodig, hartstikke vloeibaar. Smaak ok, maar de structuur van lijm.... Dl eet het (want smaakt naar pinda) maar ik niet hoor Op naar het volgende merk...