Ik ben dus niet van de nederlandse simpele cakes, maar eigenlijk alleen maar buitenlandse cakes (antilliaans en aziatisch) Dus mocht je ooit een cake ergens geproefd hebben en deze zelf willen maken, misschien heb ik het recept wel
Wat een lekkere dingen komen er langs!! @Linana, hmmm ik ben gek op antiliaanse lekkernij! heb je het recept van tentalaria of bolo di frigidaire? Ik kook en bak regelmatig uit andere keukens maar taarten of cake nog niet dus ben benieuwd
@fliertje Tentalaria is makkelijk - 650 gram suiker - 250ml water - gemalen pinda's ongeveer 250/300 gram - amandel essence, theelepel - bakplaat met anti-aanbakpapier (een non-stick bakblik werkt ook prima) Eventueel ipv pinda's kan je ook kokosrasp, cashews, pindakaas, etc doen. Water en essence aan de kook brengen en beetje bij beetje de suiker toevoegen. Dit net zo lang roeren tot het een stroperige massa wordt; je moet piekjes kunnen maken in het mengsel. Dan de pinda's (of iets anders) erdoor roeren. Mengsel uitgieten op het papier of bakblik en hard laten worden. In stukken snijden/hakken en koud serveren De ijskasttaart P) heb ik ook het recept van, maar ik moet even zoeken tussen mijn receptjes. Die maak ik bijna nooit dus ik weet het niet uit mn hoofd Kom er nog op terug
sjezes, 650 gram suiker? wtf... meer dan een halve kilo suiker! dat is toch niet te eten, alleen suiker met water?>
Bijna alle Antilliaanse taarten en lekkernijen bevatten veel suiker (vaak ook veel boter en een scheut drank) Ik heb het ook niet bedacht haha
Fliertje, ik heb de bojo frigidair gevonden - 500 gram roomboter - 4 eieren - 150 ml melk - 300 gram (fijne) witte basterdsuiker - 20 kleine eierkoeken (of 500 gram lange vingers) - groot blik fruit (maakt niet uit wat voor fruit) - 200ml rum - 2 eetlepels vanille extract (geen essence, echt extract) - bakvorm, vorm maakt niet uit Het sap van het fruit in blik opvangen, hier de rum en melk doorheen roeren en de eierenkoeken hierin laten weken. Eieren scheiden. Roomboter mixen tot het romig is en dan het eigeel erdoor mixen. Vanille extract en suiker beetje bij beetje ook erdoor mixen. Het eiwit stijf opkloppen en dan door het mengsel van boter scheppen. NIET mixen of roeren, maar scheppen zodat het luchtig en schuimig blijft. Eierenkoeken even laten uitlekken voor je ze gebruikt In de bakvorm een laag van de creme scheppen, hierop een laag van de eierkoeken. Dit steeds herhalen en afsluiten met een laag creme. De creme kan je garneren met de vruchtjes die je over hebt uit blik. Een uur in de vriezer leggen en daarna in de koelkast. Koud serveren
En heeft iemand het lekkerste recept voor carrotcake? Ik heb geen eigen recepten.. Pluk altijd wat van internet af..
Thanks Linana!!!! Ga em zeker snel een keer maken!!!! @Devilschase, hahahaha erg he! Erg fout maar toch erg lekker!!!! Missxx, CarrotCake is ook erg lekker vooral met Ice topping !! Hoop dat iemand met een recept komt!! Heb vandaag helaas geen tijd gehad om de cake te bakken maar heb wel kleurstof kunnen halen dus het wordt morgen ben benieuwd !!
Als we dan toch internationaal bezig zijn Dit is een heel lekker en makkelijk recept voor revani, Turkse cake, niet zo heel zoet zoals andere dingen als baklava maar zeker niet droog door de siroop. Als waterglas kun je ook prima een Nederlands theeglas gebruiken, het gaat erom dat de verhoudingen gelijk zijn. Niet een enorm colaglas nemen, dat gaat niet goed . En je kunt bij de siroop naar smaak meer of minder suiker toevoegen. Revani 1 waterglas meel 1 waterglas suiker 1 waterglas griesmeel 1 waterglas olie 1 waterglas yoghurt 1 zakje bakpoeder 1 zakje vanillesuiker 2 eieren Eieren met suiker luchtig mixen. Olie en yoghurt toevoegen en mixen tot een vloeibaar beslag. Meel, griesmeel, bakpoeder en vanillesuiker gezeefd toevoegen en goed mengen. In bakvorm gieten. De eerste 20 minuten bakken op 175 graden, daarna de temperatuur terugdraaien naar 150 graden en bakken tot de cake goudbruin is en een mespunt er schoon uitkomt (ongeveer nog 20 minuten). Ondertussen de siroop maken van 3 glazen water, 2,5 waterglas suiker en 1 eetlepel citroensap. Cake in ruiten snijden. Siroop en cake laten afkoelen tot ze lauw zijn, dan de siroop over de cake schenken tot het niet meer wordt opgenomen.
Doe jij hem in een gewone cake vorm?Ik heb ook wel eens gezien dat ze hem in een ovenschaal etc doen,dan is die wat lager. En gebruik je turkse joghurt?
Elvira, ik doe hem in een lage bakvorm van porselein, net ietsje groter dan een ´normale´ springvorm. Anders wordt ie wel erg dik. Zoiets heb ik van de Hema http://static.fonq.nl/data/producten/43510-normaal.jpg