fusilli of penne ui knoflook kookroom peper&zout nootmuskaat pesto cherrytomaatjes (op het laatst) spinazie(op het laatst) garnalen/gamba's parmezaansekaas nagemaakt van Vapiano pasta scampi ...echt TE heerlijk
- Die pasta die op rijst lijkt (qua vorm) en dan als 'rijst'gerecht maken - Vermicelli, gestoomd, met tomaten/ui sausje met kaneel, poedersuiker, amandelen en rozijntjes Verder tsja, ik denk dat ik wel gewoon bepaalde standaardrecepten heb; - Pasta met zalm en room- of kaassaus (groenten verschillen nog wel eens, met kip kan trouwens ook i.p.v zalm) - Op z'n Nederlands, met tomatensaus en groenten - Je kan ook eens omeletreepjes erdoor doen i.p.v vlees - Zelfgemaakte tortellini, lekker gevuld met fetakaas - Pastasalade, in de zomer is het lekker met lente-ui en stukjes ananas erdoor. Denk dat dat het wel was.
Ja, ikke: nodig: spaghetti creme fraiche (125ml) monchou (200gr) spekreepjes knoflook cayennepeper bakje champignons Spekjes uitbakken Gesneden champignons erbij doen monchou toevoegen creme fraiche toevoegen op smaak brengen met knoflook en cayennepeper spaghetti er doorroeren en eten maar. Jummie
Oh ik heb ook nog wel een lekkere! Fettuccine met kip-champignonsaus: 400 gr fettuccine 2 grote kipfilets olijfolie spekblokjes/reepjes 2 tenen knoflook 250 gr champignons 80 ml witte wijn 1,75 dl slagroom 4 lente-uitjes 1 el bloem 2 el water parmezaanse kaas Fettuccine koken zoals op de verpakking staat. Kip in smalle reepjes snijden en in een koekenpan met olie goudbruin bakken. Spek, knoflook en champignons toevoegen en geheel 2 min. bakken. Wijn toevoegen en het vocht tot de helft inkokeen. Voeg de slagroom en lente-ui toe en breng het gehaal aan de kook. Meng de bloem met het water tot een glad papje en roer dit door de saus. Laat de saus nog 2 min. pruttelen. Eet smakelijk!
@daan, met wat zou ik die spekreepjes kunnen vervangen??? of is dat juist de smaakmaker...ik eet geen varkensvlees namelijk...maar t klinkt zo lekker
Ik ben Daan wel niet, maar bwstaan er bijv op de afdeling vegetarisch vlees geen vervangers voor spekreepjes? Kan me nl voorstellen dat hier wel een vervangere voor is......ik eet normaal ook zo min mogelijk varkensvlees, omdat ik dit niet heel gezond vind, maar gelukkig eet ik die spekjes wel! Ga dit recept dan ook proberen vanavond, ben benieuwd!!
Oh ik heb echt iets heel simpels wat ik ook vaak weleens tussendoor eet; Kook wat tortellini, als het goed gaar is doe er een bakje creme fraiche doorheen, voorzichtig roeren zodat je de pasta niet beschadigd, wat hamreepjes erdoor, voor de liefhebber wat kleine tomaatjes, en wat bieslook. Opdienen op een leuk bord, wat parmazaanse kaas erover... klaar ! Easy, maar heel jammie!
Ik heb ook nog een lekkere Koude pasta salade Nodig: komkommer,2 tomaatjes,feta kaas, rode ui, rucola sla, balsamico azijn en meng dit alles samen. Bestrooi met zout en grove zwarte peper. Voeg als laatste de afgekoelde penne door en hmmm smullen maar. Alles voeg ik toe op gevoel En vandaag maak ik: pasta ( maakt niet uit welke ) met gehakt,kaas,ui en heel veel kerrie poeder Hmm vind ik altijd erg lekker.
Hmm goeie vraag. Ik vind het lekker voor de bite en het zoute, maar de knoflook en cayennepeper zijn op zich wel zo sterk (ik gooi er altijd best veel van in) dat je de spekreepjes ook best weg zou kunnen laten. Nog even een toevoeging voor de mensen die het geprobeerd hebben. Mocht je saus nou te dik zijn geworden, een extra bakje creme fraiche helpt. Sorry, had ik misschien gisteren ff moeten vermelden.
Nou, ik heb je saus geister geprobeerd, en hij was heerlijk, maar inderdaad wel wat aan de dikke kant, daardoor ook ontzettend machtig! Maar ik had juist minder crme fraiche gebruikt..... volgende keer dus wel doen!!!
oke thanks!! ik ga em echt van de week mken, vanavond ga ik gewoon normale spaghetti maken, verse bolognaise saus....daar nog iemand lekker variatie mee?