Zo wat lang. Dan mag ik het dus al wel om half 3 opzetten vanmiddag. Heb normaal eigenlijk helemaal niet zoveel geduld voor dit soort eten. Vinden jullie het lekkerder om het warm of koud te eten. Ik eigenlijk koud, maar dan duurt het nog langer, dan moet het ook nog afkoelen.
Ik vind het ook koud veel lekkerder. En ik heb ze 3 uur staan omdat ik ze graag zacht eet, niet zoals uit de supermarkt dus. Het ligt er maar net aan wat jezelf lekkerder vind.
Ik schil de peertjes, dan onder vocht zetten; half water, half rode wijn. Kruidnageltjes erbij, kaneelstaafjes erbij. Ik vind ze van zichzelf al zoet genoeg, dus doe er geen suiker oid bij. Je kan ze een dag van te voren al gewoon maken hoor, en dan de dag erna dus koud serveren. Ik laat ze idd ook een uur of 2/3 staan prutten op een heel laag vuurtje. Eet smakelijk!
Vorig jaar was ik eens vergeten suiker in te doen, maar ook zonder suiker smaken ze heerlijk! Hier pruttelen ze ook zeker 3 uren.
Giese wildermannen worden als het goed is vanzelf rood als je ze lang genoeg kookt, daar hoef je geen rood voor toe te voegen. Er is nog een ander ras stoofpeer die van zichzelf wit blijft, die kan je dus wel met hulp rood krijgen. Hier altijd met water, suiker en kaneel koken, lekker lang. Heb ze nu in de snelkookpan dus 1/3 van de kooktijd.