Als ik naar de schoonfamilie kijk, zegt lengte niet zoveel. SV komt uit een gezin met kinderen waar lengten variëren van klein tot heel lang. SM komt uit een gezin waar iedereen (behalve zij) van gemiddelde lengte is. SV en SM zelf zijn rond de 1.55-1.60 m. Hun kinderen zijn variërend van 1.70 tot 1.96m
vader 185 moeder 172 ikzelf 181 zusjes 175 / 177 man 183 (ouders zijn iets kleiner als dat hij is) broers 193 / 203 Onze kinderen zijn tot nu toe: oudste op +1 lijn gewicht en lengte middelste op 0 lijn gewicht en lengte jongste op 0 lijn gewicht en lengte (Grappige bij kids is dat ze alledrie op een ongeveer gelijk gewicht begonnen en bleven groeien op de borstvoeding, oudste schoot steil omhoog naar +1 lijnen na overstap op fv met een week of 9 en is toen weer stabiel verder gaan groeien, middelste alleen bv gehad tot 1,5 en altijd in een mooi lijntje blijven groeien, ben benieuwd hoe het met nummer drie blijft gaan).
Mijn vader 1.72 Mijn moeder 1.67 Ik zelf 1.62 Zusje 1.55 Zoon is nu twaalf. Zijn vader is 1.70 Hindoestaanse afkomst vorige week was ik daar op bezoek bij zijn familie en bekeek even de kinderen van zijn broers en zussen en alle neefjes en nichtjes van mijn kinderen zijn nog kleiner dan ik. Enkele zijn groter. Ze zijn tussen de 5 en 42 jaar oud de neven en nichten van mijn kinderen. En hij is geschat op 1.75. Maar hij is nu pas 1.45 lang erg klein nog voor zijn leeftijd. En ik denk zelf niet dat hij de 1.75 gaat halen.
Mijn broer en ik hebben (voor zover ik weet ) dezelfde ouders. Maar toch een totaal verschillende lengte. We schelen zo'n 20 cm, denk ik. Mijn moeder is, zeker voor een vrouw van haar bouwjaar langer dan gemiddeld. Ze had vroeger echt altijd problemen met kleding kopen enzo. Mijn vader is wel redelijk normaal (qua lengte), misschien iets langer dan het gemiddelde maar niet opvallend. Beiden zijn ze ongeveer zo lang als ik (1m76). Maar mijn broer is bijna 2 meter.Terwijl hij toch dezelfde bouwstenen heeft. De enige overeenkomst is dus wel dat wel 'lang' zijn, maar mijn broer zit wel een stuk verder bij het gemiddelde vandaan dan mijn vader en ik. (Misschien wel vergelijkbaar met mijn moeder toen ze opgroeide.) In de familie van mijn beste vriendin zie je trouwens vrijwel alleen maar mensen die een stuk korter zijn dan het gemiddelde. Haar ouders, maar ook de broers van haar vaders zijn toch wel opvallend korter. En zijzelf en haar broer ook. Maar dan nog zie je wel verschil in lengte hoor. Ik denk dat haar broer wel langer is dan hun ouders. En ze heeft geloof ik ook wel wat neven die weer wat langer zijn.
Moeder; 1.67 Vader; 1.83 Ik: 1.58, tweelingzus 1.56 en broertje 1.94 Man weet ik niet exact hoe groot zijn ouders zijn maar hij zelf is 1.97 terwijl zijn ouders veel kleiner zijn.
vader : 180 moeder : 167 ik : 184 ... mijn dochter 3,5 jaar : 108 cm ... mijn zoon 1,5 jaar : rond de 90 cm mijn zusje: 167
Mijn vader: 1.85 Mijn moeder: 1.60 Mijn zus: 1.75 Mijn broer: 1.85 Ik: 1.68 Schoonvader: 2.09 Schoonmoeder: 1.70 Mijn zwager: 1.92 Mijn vriend: 2.01 Onze zoon is tot nu toe erg gemiddeld 113 cm bij 4,5 jaar. Mijn vriend begon ook pas rond zijn 12e ineens de lucht in te schieten (hij was op zijn dertiende ineens 1.90 haha) We gaan er vanuit dat zowel onze zoon als dochter wel langer dan gemiddeld zullen worden..
Vader +- 192 Moeder +- 158 Ik ben 160 cm Mijn vader is nu hertrouwd met mijn stiefmoeder die ook vrij lang is. Mijn half broertje is met zijn 15 jaar al net zo groot als mijn vader en mijn zusje van 13 steekt ook al met kop en oren boven mij uit. Ook qua bouw zijn ze allemaal slank, en ik vrij stevig. Ben echt een vreemde eend in de bijt met mijn 160 als ik met hun op stap ben. Het grappige is dat mensen mijn broertje door zijn lengte aanzien voor mijn vriend, terwijl ik toch dik 7 jaar ouder ben Vriend is 178 En zoontje met dik 3 jaar misschien net een meter. Hoop voor hem dat hij toch wat langer dan zijn mama gaat worden!
Vader en moeder: 1.74 broer1: 1.85 ik: 1.80 broer2: 1.90 s.vader: 1.78 (denk ik) s.moeder: 1.65 (denk ik) man: 1.85, hij is heel laat gaan groeien. Was op zijn 17de nog 1.65 oid. Zoon van 4: 1.09: iets boven gemiddeld Dochter van net 2: 85cm, iets beneden het gemiddelde. Ik was zelf op mijn 12de al 1.80, en dat vond ik verschrikkelijk. Ik hoop dat mijn dochter wat langzamer groeit (tot nu toe wel, ik was een stuk langer op haar leeftijd) Mijn vriend was juist heel klein, en hij vond dat heel erg. Ik hoop dat mijn zoontje wat sneller groeit dan hij (tot nu toe dus wel).
Moeder: 175 Vader : 185 Zus: 165 Broer: 190 Ik: 178 Schoonvader: 159 Schoonmoeder: 153 Man: 154 Schoonbroer 169 dacht ik. Schoonbroertje van 15: 173 Dochter 11 maanden 70 cm
Ik ben de kleinste van de Fam. Vader 1.86 Moeder 1.72 Zusje 1.75 (21) Zusje 1.45 (13 en geestelijk+ lichamelijk beperkt) Broertje 1.65 (14) Verder zijn alle neefjes nichtjes ooms en tantes opa's en oma's boven de 1.70. De enige die niet langer is dan mij is m'n kleine zusje. Ik ben 1.60. Manlief is 1.90 en ook allemaal lange mensen in zijn familie dus ben benieuwd hoelang onze beeb wordt
Moeder 1.65 Vader 1.70 Ik 1.75 Broertje 1.95 Schoonmoeder 1.70 Schoonvader geen idee nooit gekend Man 1.85 Zoontje met 21 mnd 87cm.
Het is ook geen geloof , maar een schatting, welke volkomen afhankelijk is van welke genen het kind voornamelijk oppikt. En dat kunnen zelfs de genen van grootouders zijn.
Thnx dames! Wat interessant om te zien dat bij de meeste de broer groter is dan de grootste ouder (meestal vader). En dat er steeds 1 uitschieter in zit. Zowel naar beneden als naar boven. Tuurlijk gaat het verder dan de gene van alleen je ouders, maar kan moeilijk vragen of je de lengte van je grootouders, ooms, tantes overgrootouders enz. neer zet. Kan het wel vragen, maar denk niet dat ik daar veel reacties op ga krijgen(naast ik heb geen idee). Het gaat zelfs verder dan gene, want het heeft onder andere ook met externe factoren te maken. Maar leuk dames alle reacties!
Heb even heel hard gelachen om je reactie en vooral het dik gedrukte stukje Kan 10cm hoger of lager uitvallen, hahahaha.......wat een marge
Moeder: 1.63 Vader : 1.70 Broer: 190 Ik: 176 Schoonvader: 165 Schoonmoeder: 165 Partner: 167 Onze kleine meid: Geen idee nog Ik heb dus hele kleine ouders en samen met mijn broer zijn we een stuk langer, en mijn vriend is ietsjes groter dan zijn ouders. Zijn ooms en tantes en nichtjes ook allemaal klein.