Boos op huisarts

Discussie in 'De lounge' gestart door nutts, 7 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Vrijdag op zaterdag begon mijn oudste met koorts en hoesten nacht erna begon de jongste ook. Maar die klonk echt verschikkelijk. Maandag man met ze naar huisarts gestuurd. Die heeft niet eens naar de longen geluisterd maar zei kinderen hebben nu eenmaal snel koorts en hoesten nou eenmaal snel. Kijk het 3 dagen aan.

Gisteren liep de koort van jongste enorm op tot 40.6 met paracetamol spoedlijn moeten bellen. Flink op assitente moeten in praten of we mochten komen kind werd zieker en zieker. Mocht bij gratie komen zat er een vervanger en bleek ze longontsteking te hebben ( een flinke). Hij was dus best boos op de eerste huissarts en de assistente.

En ik nu eigenlijk ook wel ze is nu echt verschikkelijk ziek dit had oorkomen kunnen worden. Sorry ik moest dit gewoon even van me afschrijven

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik snap dat je boos bent op de huisarts. Maar waarom heeft je man zich zo laten wegsturen, zonder dat de huisarts minstens even naar de longen geluisterd had?

liefkleintje, maartje84 en lidu1 vinden dit leuk.
  3. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Mijn man heeft autisme was al niet blij dat hij met ze moest ( ik kreeg geen vrij van me werk) hij durft niets te zeggen

4. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Dat je boos bent dat er niet eerder naar de longen geluisterd is snap ik wel.

Maar waarom boos op de assistente?

5. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Staat nergens dat ik boos ben op de assistente. Hoewel ik het niet oke is dat ik moest smeken om nog een keer te komen met een doodziek kind dat niet eet al 5 dagen koorts heeft en nu 40.6 had.

Madelie vindt dit leuk.
  6. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Sraat in dat de vervanger boos op assistente is omdat ze me dus eigenlijk niet wou laten komen

7. Evanesco

Je hebt gelijk, sorry, ik las het verkeerd.

8. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Wat akelig, ik snap je! Even naar de longen luisteren is wel het minste wat de arts even kan doen vind ik. Beterschap!

9. chuppie

chuppie Actief lid

22 feb 2019
    448
    241
    43
    Als de huisarts niet bevalt zou ik een andere zoeken.
    Veel beterschap voor de kinderen. Lekker onder de wol bij mama, beste medicijn als je ziek bent

10. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Ga niet meteen overstappen maar wil het er wel met hem over hebben dat ik niet zomaar bel

Zusterke vindt dit leuk.
  11. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Wat een rare reactie.
    Met alleen “lekker onder de wol bij mama” had mijn kleintje zijn longontsteking waarschijnlijk niet overleefd. Die lag toch echt in het ziekenhuis aan de zuurstof en had de medische hulp hard nodig.

Syane en humptydumpty vinden dit leuk.
  12. Evanesco

Vind jou reactie nòg vreemder.

Als kinderen ziek zijn liggen ze toch het liefst bij mama?

Ze zegt niet dat ze ze van medische zorg moet onttrekken hé. Ze wenst ze gewoon beterschap.

Bloem2310, Riverdale87, Roos12 en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Op mij komt het over dat ze niet moet zeuren dat de huisarts in eerste instantie niet naar de longen heeft geluisterd. Dus vandaar mijn “boosheid”.
    Hoop dat jij het bij het juiste eind hebt;)

14. Evanesco

O zo. Zo las ik het idd niet.

Ze zijn geweest, medicatie is gestart, dus nu lekker onder de wol bij mama en uitzieken.

LisbethSalander vindt dit leuk.
  15. Luckyme96

Luckyme96 Bekend lid

22 mei 2017
    553
    437
    63
    Vrouw
    Zo kwam het op mij ook over..

LisbethSalander vindt dit leuk.
  16. chuppie

chuppie Actief lid

22 feb 2019
    448
    241
    43
    Dat zou ik zeker doen. Altijd goed om het te bespreken.
    Mijn reactie is heel oprecht hoor. Je boosheid is ook heel herkenbaar. Altijd naar je moederhart luisteren.
    Vervelend dat het zo gelopen is.

17. chuppie

chuppie Actief lid

22 feb 2019
    448
    241
    43
    Ik vind het een hele oprechte reactie.
    Misschien verkeerd opgevat maar dat heb je vaak met sociale media. Jammer

18. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Het feit dat hij autisme heeft wil toch niet zeggen dat hij niet voor zijn kinderen op kan komen, waarom gaat hij dan.
    Sorry maar niet durven... Dit had echt anders gemoeten.

Natuurlijk is het slordig van de huisarts, hopelijk zegt die vervanger er iets van.

maartje84 vindt dit leuk.
  19. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik snap je vraag hoor. Maar het is natuurlijk eigenlijk niet de taak van de patient om na te denken welke onderzoeken de arts moet doen..

Daarom is hij of zij de arts.. anders zou je het ook zelf kunnen doen :p

Riverdale87, jade2011, Zonnestralen en 5 anderen vinden dit leuk.
  20. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Nee, je kunt natuurlijk niet zelf horen of de longen in problemen zijn :)

Natuurlijk is dit de taak van de arts. Maar soms moet je als ouder nu eenmaal opkomen voor je kinderen. Naar daar gaan owv hoest, en terugkomen zonder dat die hoest even nagekeken is, is in die zin erg gek.

Al begrijp ik ook wel dat dat voor de man in kwestie blijkbaar niet zo evident is.

Deel Deze Pagina