Dilemma

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MarjoleinART, 30 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo allemaal,

aangezien ik er nooit vanuit ben gegaan dat het deze maand zou lukken (wel gehoopt natuurlijk) hebben we een tripje naar Disneyland gepland met mijn broer en zijn vriendin. Ons abbonnement loop deze maand af en het leek ons leuk voor de laatste keer voordat we zwanger zouden zijn daar heen te gaan.

We gaan dus 10 september!! Maar moet ik het dan mijn broer en schoonzus dan vertellen? Of zal ik het dan 8 of 9 september meteen aan de hele familie vertellen. Dan zit ik een week na nod. Mocht ik dan nog steeds niet ongesteld zijn en een knaltest in handen hebben dan natuurlijk ...
    Of zou dat te vroeg zijn?? Het kan natuurlijk ALTIJD mis gaan!?

Moeilijk ... ik zou het toch wel fijn vinden als mijn broer en schoonzus het zouden weten. We willen iets leuks kopen voor onze 'kleine', ik kan dan wel zeggen dat het voor mijn vriendin is ... maar ik mag ook niet meer overal in. Nu durft mijn schoonzus ook niet overal in, dus kan ik bij haar wachten. Moeilijk moeilijk!!

Wat zouden jullie doen??

En nog een vraagje, zou ik in de Big Thunder Mountain kunnen? Daar twijfel ik een beetje over. Ik snap dat ik niet in Spacemountain en Rock 'n' rollercoaster moet stappen, maar big thunder mountain is beetje twijfel geval ... weet iemand dit??

Groetjes
    Marjolein

2. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Wie komen we elkaar wel tegen, wij gaan van 10 t/m 14september naar Disneyland parijs.

Afijn, ja of je t moet vertellen moet jezelf weten. Het kán fout gaan, maar aan de andere kant heb je dan ook de steun. Wij hebben met 8weken het onze ouders en broers verteld nadat de echo goed was.

Qua attracties, veelal staat r toch wel bij als t niet vertrouwd is voor zwangere vrouwen? Ik ben 14weken heen als wij heen gaan en ga dan niet overal in en doe lekker rustig aan.

Hopelijk ga je zwanger heen en kan je er lekker van genieten!

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Wij hebben t gelijk aan onze ouders verteld toen we t wisten en helaas was ik daarna genoodzaakt om t met 6 weken al op mn werk te vertellen ivm de 5e ziekte die daar toen heerste.
    Persoonlijk vond ik t wel fijn dat er mensen op de hoogte waren, zo kon ik er ff op terugvallen. Bij de mk ervoor hadden we t niet gedaan en dat vond ik best moeilijk.

Wat betreft disney. Als t goed is staat er bij alle attracties een bordje over waar je wel en waar je niet in mag..... Misschien is de info ook op internet te vinden...

4. Netje84

Netje84 Actief lid

2 apr 2012
    296
    0
    0
    Wij hebben het ook met bijna 5 weken al verteld aan de hele familie, dwz, ouders, broers en zussen. Mocht het misgaan, waar we natuurlijk niet vanuit gaan, heb je aan hen heel veel steun!

5. kessher

kessher Actief lid

4 mei 2011
    211
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben het beide keren na 4,5 week aan de fam verteld, dit idd in geval het mis zal gaan, je steun kan ontvangen.
    Ik heb begrepen dat je tot 12wk zwangerschap in alle atracties kan. Omdat je baarmoeder zich dan nog achter je schaambot bevind, en er dus niets kan gebeuren. Na 12 wkn worden al deze attracties afgeraden. Maar dit zou je even bij je vlos na moeten vragen.
    Hopelijk ben je snel zwanger.

6. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Ehm, is er wel wat te vertellen dan? Ik zou er pas over gaan nadenken als het nodig is. En de volgorde waarin je het vertelt is persoonlijk. Ik wilde wel graag dat mijn vader en schoonmoeder het als eerste zouden weten. Daaena de rest van de familie, broers en zussen en zwagers en aanhang. Vond ook dat er niet re veel tijd tussen moest zitten. Maar we hebben wel erg genoten van een paar weken een geheimpje. Dat was heel speciaal en ook wel nodig, vond ik. Hadden we even de tijd om zelf aan het idee te wennen.

7. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Begrijp ik het nu goed dat je wel al positief getest hebt? Of ben je nog in afwachting van je ongesteldheid?

Ik zou het wel pas vertellen als ik een duidelijk positieve test heb gehad... Niet afgaan op de ongi die nog moet komen.
    Als je al een positieve test hebt: Allereerst van harte!! :D

Of je het wil vertellen is helemaal aan jou... Wij wilden het zelf het liefst met een week of acht vertellen, maar moederdag diende zich al met zes weken aan en we vonden het toch wel erg bijzonder om het de oma's op die dag te vertellen.
    Als het mis was gegaan hadden we veel steun aan ze kunnen hebben. Ik had het dan toch moeilijk gevonden om mijn verdriet verborgen te houden.

Wat betreft attracties... Ik weet het niet! Ik denk dat het in het prille begin geen kwaad kan... Wellicht dat je even contact op kunt nemen met een verloskundige... Ik zou het toch zeker willen weten voor ik in iets stap.

Een bijzondere tijd ga je in ieder geval tegemoet! Geniet ervan en veel plezier in Disney!

8. Bedankt voor de reacties, ja, ik heb een positieve test, maar ik wacht even tot na mijn nod voor ik mijn banner aanpas :)

9. Stella80

Stella80 Niet meer actief

Ik zou het gewoon zeggen. Je hebt zoveel aan je famillie. Om de blijdschap te delen als alles goed gaat, en ook om verdriet mee te delen mocht het toch misgaan. Lijkt me ook lastig smoezen verzinnen.

Oh en haha @Trix, wij hadden hetzelfde met moederdag. Een te mooi moment om voorbijnteblaten gaan, ook al is het nog zo pril!

Enne, gefeliciteerd! :D

10. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    Proficiat ! Hopelijk blijft de test positief
    Wat betreft de attracties...je mag nog gewoon overal in hoor. De zwangerschap is nog veel te pril om kwaad te kunnen. Dat inpas,vanaf 3 maanden geloof ik dat je geen gekkendingen meer moet doen maar je ziet zelf maar hoe jij je er goed bij voelt :)

Deel Deze Pagina