De leukste kerstfilms

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Magnolia29, 6 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.792
    293
    83
    Nou hier ben ik ook benieuwd naar! Wij kijken traditioneel op kerstavond een kerstfilm met het gezin, hebben 2 jaar terug The Polar Express zitten kijken en vorig jaar Home Alone 1 (en deel 2 de dag erna bij schoonouders). Kan me herinneren dat we ook de film Noëlle (?) hebben gezien met Anna Kendrick.
    Houd het liefst wel van een beetje lieflijk zeg maar..

Baileyy vindt dit leuk.
  2. Havermout

Havermout Niet meer actief

Ja ik ben ook benieuwd! Vorig jaar vonden ze Klaus heel leuk (nou de oudste dan de middelste was 4:roflmao:) en Polar expres was ook leuk.
    Wat is leuk voor 5 en 8 jaar?

3. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.223
    12.234
    113
    Christmas chronicles is voor het hele gezin leuk. Wij hebben 1 en 2 dit jaar alweer gezien. Mijn zoontje van 8 vindt deze films heel leuk en die van 3 kijkt ook mee naar de kerstman (het is Nederlands ingesproken).

4. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.683
    516
    113
    Ik ben
    Hier ook benieuwd naar!

liefst geen animatie maar echte mensen zeg maar…
    Is love actually leuk voor 8,10 en 12 jaar? Of meer voor volwassenen?

5. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.911
    4.184
    113
    Vrouw
    Meer voor volwassenen.
    Onder andere en verhaallijn van 2 mensen die elkaar leren kennen omdat ze beide als stand-in werken voor seksscenes in films. Misschien niet helemaal geschikt voor kinderen :)

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  6. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.298
    25.761
    113
    Voor 10 en 12 jaar sowieso wel denk ik. Voor een 8-jarige een beetje afhankelijk van het kind.

7. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.576
    635
    113
    Hoe oud zijn jullie kinderen?

Home Alone wil ik beide ook zien. Maar moet alles meevertalen. Jongste van 8 kan de ondertiteling nog niet volgen. Heb ik 2 jaar geleden met eerste home alone ook gedaan. Maar is v jezelf dan best vermoeiend, maar ze zijn zo leuk!

Zijn die van jou oud genoeg om het zelf te volgen?

8. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Ik kan me herinneren dat ik als kind vaak zat films keek in een taal die ik nog niet kon volgen toen ik nog geen ondertiteling kon lezen, en dat het me totaal niet hinderde dat ik het niet kon verstaan, het verhaal pik je als kind toch wel op. Nuances die je misschien mist maken niet zoveel uit. En Home Alone is natuurlijk grotendeels slapstick, dus prima te kijken als je niet alle dialogen kunt volgen. Daarbij is er weinig wat sneller leert lezen als ondertiteling proberen te volgen, dus voor je 8-jarige misschien juist wel extra leuk om te doen.

Edit: onze kinderen (11 en 8) “mogen” van ons geen nagesynchroniseerde films meer kijken (behalve klassiekers die ze ze al op die manier kennen), maar alles in de originele taal met ondertiteling, om ze te “dwingen” op die manier goed Engels te leren verstaan (ondertiteling ook zo gedaan, dat gaat inmiddels ook bij de jongste probleemloos).

femkes, Cobon en cowgirl80 vinden dit leuk.
  9. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.026
    6.769
    113
    zuid-holland zuid
    Wij kijken altijd elk jaar naar de Grinch (de tekenfilm versie, die heeft zulke leuke muziek) en de Muppets Christmas Carol. Beetje gedateerd, maar ik word zo blij van die poppen.
    Voor oudere kinderen die van Marvel houden is Hawkeye ook heel leuk.

10. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.792
    293
    83
    De oudste wel, die is 8. De jongste van 6 kan heel goed lezen, maar de ondertiteling gaat toch best snel. Heb idd vorig jaar ofzo een keer de ondertiteling van Matilda helemaal zitten voorlezen voor haar :roflmao:

Home Alone vonden ze beide leuk, ook zonder alles te kunnen volgen.
    Maar heb nu wel het liefst iets Nederlandstalig of nagesynchroniseerd :D

11. Jottie

Jottie Fanatiek lid

17 apr 2015
    2.098
    873
    113
    groningen
    Wij hebben gister met alle 3 onze jongens gekeken naar de familie Claus. We vonden het alle 5 een mooie film.
    Staat oa op netflix.

12. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    Wij gisteren christmas chronicles gekeken. Had hem al vaker gezien, maar wat is dat ook een leuke film!

13. Havermout

Havermout Niet meer actief

De oudste van 8 kan het zelf lezen inderdaad maar, hij is dan ook wel goed in lezen.

Die van 5 kan niet echt lezen nog haha dus films met ondertiteling wordt m nog niet.

Deel Deze Pagina