Nou hier ben ik ook benieuwd naar! Wij kijken traditioneel op kerstavond een kerstfilm met het gezin, hebben 2 jaar terug The Polar Express zitten kijken en vorig jaar Home Alone 1 (en deel 2 de dag erna bij schoonouders). Kan me herinneren dat we ook de film Noëlle (?) hebben gezien met Anna Kendrick. Houd het liefst wel van een beetje lieflijk zeg maar..
Ja ik ben ook benieuwd! Vorig jaar vonden ze Klaus heel leuk (nou de oudste dan de middelste was 4) en Polar expres was ook leuk. Wat is leuk voor 5 en 8 jaar?
Christmas chronicles is voor het hele gezin leuk. Wij hebben 1 en 2 dit jaar alweer gezien. Mijn zoontje van 8 vindt deze films heel leuk en die van 3 kijkt ook mee naar de kerstman (het is Nederlands ingesproken).
Ik ben Hier ook benieuwd naar! liefst geen animatie maar echte mensen zeg maar… Is love actually leuk voor 8,10 en 12 jaar? Of meer voor volwassenen?
Meer voor volwassenen. Onder andere en verhaallijn van 2 mensen die elkaar leren kennen omdat ze beide als stand-in werken voor seksscenes in films. Misschien niet helemaal geschikt voor kinderen
Hoe oud zijn jullie kinderen? Home Alone wil ik beide ook zien. Maar moet alles meevertalen. Jongste van 8 kan de ondertiteling nog niet volgen. Heb ik 2 jaar geleden met eerste home alone ook gedaan. Maar is v jezelf dan best vermoeiend, maar ze zijn zo leuk! Zijn die van jou oud genoeg om het zelf te volgen?
Ik kan me herinneren dat ik als kind vaak zat films keek in een taal die ik nog niet kon volgen toen ik nog geen ondertiteling kon lezen, en dat het me totaal niet hinderde dat ik het niet kon verstaan, het verhaal pik je als kind toch wel op. Nuances die je misschien mist maken niet zoveel uit. En Home Alone is natuurlijk grotendeels slapstick, dus prima te kijken als je niet alle dialogen kunt volgen. Daarbij is er weinig wat sneller leert lezen als ondertiteling proberen te volgen, dus voor je 8-jarige misschien juist wel extra leuk om te doen. Edit: onze kinderen (11 en 8) “mogen” van ons geen nagesynchroniseerde films meer kijken (behalve klassiekers die ze ze al op die manier kennen), maar alles in de originele taal met ondertiteling, om ze te “dwingen” op die manier goed Engels te leren verstaan (ondertiteling ook zo gedaan, dat gaat inmiddels ook bij de jongste probleemloos).
Wij kijken altijd elk jaar naar de Grinch (de tekenfilm versie, die heeft zulke leuke muziek) en de Muppets Christmas Carol. Beetje gedateerd, maar ik word zo blij van die poppen. Voor oudere kinderen die van Marvel houden is Hawkeye ook heel leuk.
De oudste wel, die is 8. De jongste van 6 kan heel goed lezen, maar de ondertiteling gaat toch best snel. Heb idd vorig jaar ofzo een keer de ondertiteling van Matilda helemaal zitten voorlezen voor haar Home Alone vonden ze beide leuk, ook zonder alles te kunnen volgen. Maar heb nu wel het liefst iets Nederlandstalig of nagesynchroniseerd
Wij hebben gister met alle 3 onze jongens gekeken naar de familie Claus. We vonden het alle 5 een mooie film. Staat oa op netflix.
Wij gisteren christmas chronicles gekeken. Had hem al vaker gezien, maar wat is dat ook een leuke film!
De oudste van 8 kan het zelf lezen inderdaad maar, hij is dan ook wel goed in lezen. Die van 5 kan niet echt lezen nog haha dus films met ondertiteling wordt m nog niet.