Ja ik dus ook. Andere moeders: ‘ahhh heb je pijn? Kom maar!’ Ik: ‘ik zei het toch al? Niet komen janken hoor’
Ik tegen oudste: "duh... sukkel!" Bij jongste kan ik dat beter laten. Die neemt dat veel te letterlijk en raakt dan echt vsn streek. Die heeft de lange aanpak can eerst troosten en daarna terugkijken wat er dan mis ging
Ah de probleem analyse! Denk dat mn zoontje er ook zo een is. Dochter is zo'n stuiterende crash dummy. Doet niet onder voor de jongens qua blauwe plekken op dr benen. En dan bedoel ik vooral de waaghalzen uit die categorie. Geregeld is dat hier: G. stop daarmee want .... Na de derde waarschuwing: Dan leer je maar door ervaring! 3..2..1... whoaaaaaaaaaaaaaah!!! Tja, dat krijg je er nou van. Wat had mama nou gezegd? [Vrije invul optie] Wat is er nu gebeurd? [Vrije invul optie] Hoe had je dat kunnen voorkomen? Door te luisteren en te stoppen. Nou lijkt me een uitstekend leermomentje voor de volgende keer. Kom, gaan we wel weer een doek nat maken. (Ik heb standaard water, een ehbo set en pleisterspray in mn rugtas naast alle andere meuk)