Hallo Dames, Gisteren zijn we weer bij de gyn geweest. Alles was gelukkig goed, maar we hadden een aantal zorgen. Even wat informatie: De zwangerschap van Dylan was niet helemaal zoals het hoort. Premature weeën met 26 weken, vervolgens moest ik 2 weken in het ziekenhuis liggen in Zwolle (woon zelf in Hengelo) Gelukkig ging het allemaal goed en kwam Dylan vervolgens met 36 weken. 2 weken couveuse ivm een longinfectie en daarna lekker naar huis. Al met al is het allemaal goed gekomen en is Dylan een gezond kereltje van bijna 2,5 jaar. Als ik hem nu zie, kan ik me haast niet meer voorstellen dat hij zo'n kwetsbaar en ziek mannetje was. Nu ben ik voor de 2de keer zwanger en zondag ben ik 24 weken. Ik merkte aan mezelf en aan mijn man dat we best wel tegen die 26 weken aan het aanhikken waren ivm de vorige zwangerschap. Niet dat we doomdenkers zijn, maar er is toch een soort van angst. Gisteren hebben we dit bij de gyn ter sprake gebracht. Ook had ik al een tijdje last van pijnlijke harde buiken. Om te kijken of die harde buiken effect hadden op mijn baarmoedermond, werd deze opgemeten. Deze was mooi lang, 4,5cm. Vervolgens heeft ze in een programma dit en andere gegevens ingevoerd en daar kwam uit dat we niet meer kans hebben op een vroeggeboorte dan ieder ander. De oorzaak van de premature weeën en de vroeggeboorte van Dylan is ook nooit gevonden en dat is ook weer positief. Alles wordt natuurlijk wel goed in de gaten gehouden. Ik wou dit even kwijt, omdat we ons nu veel minder zorgen maken en ik merk dat ik niet meer bang ben. Natuurlijk kan er iets gebeuren, maar het geeft zoveel rust dat we niet een extra risico lopen.
Wat heerlijk dat alles zo goed gaat meid! En ik kan me voorstellen dat het toch spannend is allemaal zo tegen de 26 wkn aan. Geniet ervan!
Dat is goed nieuws! Ik ben zelf met 30w4d bevallen, en ik merk dat als andere vrouwen rond die termijn zijn ik dan een beetje jaloers ben. Ik ben nu zelf weer 5 weken zwanger en ik ga heel erg mijn best doen (als dat kan) om nu in ieder geval 36 weken te halen. Liep je om die reden ook bij de gyn? Ik hoop ook een doorverwijzing te krijgen....
Nee. Ik heb een aangeboren heupafwijking en heb dus meer medische begeleiding nodig. Beide zwangerschappen vanaf het begin bij de gyn. Ik hoop dat je een goede zwangerschap hebt, ook met minder zorgen!