De leukste (of minste) reactie op je zwangerschapsaankondiging

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Gerbera, 19 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Mijn schoonzusje heeft een paar dagen geleden positief getest,..toen ze me dat vertelde (ze ging testen tijdens ons online potje rummikub) ben ik in janken uitgebarsten, was zo blij!
    En toen ze het een vriendin vertelde, moest ze ook huilen..
    Zowel vriendin als ik zijn zwanger dus..

2. ice19

ice19 Actief lid

12 sep 2011
    161
    0
    0
    Genieten van het leven!
    De leuksteen verassendste was bij mij van de oom van m'n peetante.

Zo jongen, heb je eindelijk raak geschoten

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Bij mn 1e zwangerschap was ik met 4 weken 2 dagen bij mn schoonzus die terminale darmkanker had. We hielpen daar elke dag door bij haar te zijn en met de kinderen te eten. Ze vroeg me of ik pannekoeken met de kids wou bakken, waarop ik me een gezicht trok :| ze vroeg toen: Ben jij soms zwanger? Euh, ja een beetje wel! Nou, ze heeft staan springen, gillen, omhelzen, zo geweldig! Een heel dierbaar moment want toen ik 16 weken zwanger was, stonden we aan haar graf, ze heeft ons meisje nooit gekend.

Diezelfde zwangerschap een "vriendin" -inmiddels niet meer dus- die me smste met de vraag "Was het geplanned, of een ongelukje?" wat ik echt niet op prijs stelde; gewoon netjes getrouwd, een eigen huisje enzo!

Mn schoonouders gingen we het vertellen, mn schoonvader lag op een ziekenhuis bed in de woonkamer te "rusten" na erg ziek geweest te zijn. We vertelden het mn schoonmoeder, waarop zij naar mn SV keek, zei "Je mag nou voor de 16e keer opa worden, maar dan hoef je niet zo stom te liggen grinnikken!" Haha, wel grappig!

Deze zwangerschap was het vooral dat mensen het al "dachten". We vertelden het mn moeder en die was eerst heel blij, en toen zei ze "Je stond laatst zo, en toen dacht ik ineens; die is zwanger!" En mn SM had gedroomd dat er een 2e kwam vertelde ze. Toen wij zeiden dat dat klopte, stond ze met tranen in dr ogen!

4. eh1978

eh1978 Lid

17 sep 2009
    91
    0
    0
    leerkracht
    hengelo
    Wij hebben het toen vertelt toen ik 10 weken zwanger was. Ik was zwanger van een tweeling en moest het eigenlijk ook wel vertellen omdat ik niet meer in mijn gewone kleren paste.

De reacties waren heel erg leuk. Sommige konden niet geloven dat het een tweeling was. Ze vonden het wel allemaal erg bijzonder en zijn ook allemaal er betrokken bij de zwangerschap.

De mooiste reactie vond ik van mijn schoonzusje. Eerst vertelde ik dat ik zwanger was en daar was ze heel erg blij om, maar toen ik vertelde dat het een tweeling was begon ze heel hard te gillen.

5. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Ik heb vooral leuke reacties gehad:

Mijn moeder kwam heel druk binnen het was de verjaardag van mijn vriend en zij zou in de ochtend nog wat spullen komen brengen voor het bakken van taart en muffins ( mijn vriend is bakker dus die taart was me lekker haha ). Wij de hele tijd ga nu zitten, jaja en ik heb dit en dat meegenomen. Uiteindelijk ging ze zitten en zegt mijn vriend: Nou ik kreeg vandaag twee cadeautjes, het cadeautje dat hier op tafel ligt en ze had nog een verassing. Waarop mijn moeder me aankijkt met grote ogen is het echt waar?! dus ik knik en mijn moeder helemaal door de dolle heen. Kreeg meteen een zwangerschapsdagboek haha.

Die middag kwamen mijn schoonouders natuurlijk ook op bezoek, dus mijn vriend weer hetzelfde verhaal over de twee cadeautjes en wees naar de kast waar ook twee boekjes stonden het allerleukste papa boek en allerleukste mama boek. Dus mijn schoonmoeder gaat kijken bij de kast, komt terug helemaal in tranen is het echt waar? nou ja en een hoop felicitaties natuurlijk van iedereen die er was.

Mijn leidingevende was minder enthousiast, op een of andere manier wist ze het al en tot de dag van vandaag weet ik niet hoe dat toch kan. Aangezien ik het niemand had verteld van het werk, maar goed het zal wel. En ik was al de zesde op rij die kwam vertellen dat ik zwanger was.

6. Josephine76

Josephine76 Actief lid

31 aug 2011
    376
    0
    0
    Webdesign en tatoeëren
    Groningen
    Wat een botte opmerkingen zitten ertussen zeg! Jemig!! Maar wat ook veel ontzettend leuke! Wat betreft die eerste groep, er zijn nu eenmaal mensen met minder inlevingsvermogen of sociale vaardigheden, maar leuk is het niet.

Hier eigenlijk alleen maar leuke reacties gelukkig. Ik ben 35, mijn vriend is 36... koophuis, vaste baan... en toch presteerde één collega het om te vragen "was het gepland?" en toen ik zei dat het iets sneller was dan verwacht (we gokten op volgend jaar, dat ik dan zwanger zou zijn) en zei tegen hem dat het een geweldig mooie verrassing was voor ons... zei hij nog "dus het was een ongelukje". Nou jaaaa!

M'n vader huilen... broertje ontzettend blij.

Schoonmoeder wilden we het vertellen na de termijnecho maar die bleek 2 weken op vakantie in Turkije, dus mijn vriend aan de telefoon "ja maar zolang kan ik niet wachten... we hebben nieuws..." etc. Huilen enzo, helemaal gelukkig. Ze heeft de hele vakantie met een grote smile aan het zwembad gezeten haha! Die eerste dag heeft ze het nieuws ook voor zichzelf gehouden op vakantie, dus niet aan haar zus en vrienden verteld die daar ook op vakantie waren. Ze zei gewoon "dit houd ik vandaag lekker nog voor mezelf" hahaha. Zo lief!

Vriendinnen helemaal uitgelaten. Ik ben de eerste zwangere (ondanks leeftijd) van m'n vriendinnengroep. Eén vriendin heeft niets met baby's en kinderen... maar ze werd nu TANTE en was helemaal gelukkig en het voelde veel meer eigen dan andere zwangeren en baby's in haar omgeving. Zo lief!!! Ze is ook heel geïnteresseerd. Echt een schat.

Andere vriendin "S" had ik het al vrij snel verteld, die was op kraamvisite (van puppy :D) bij een andere vriendin "E" van ons met zus "D" van vriendin. Had net die ochtend de termijnecho gehad en had een foto van de echo doorgestuurd aan vriendin S. S vroeg via Whatsapp of ze het nog voor zich moest houden, toen belde ik S en vroeg of de telefoon op de luidspreker mocht. Ik deed gewoon babbeltje over de nieuwe pup, felicitatie aan E met de kleine nieuwe aanwinst. En dat ik snel op kraamvisite zou komen... met de vraag of E en D over een half jaar ook bij mij op kraamvisite zouden komen. Toen was het een gegil over de telefoon hahahaha! Geweldige momenten zijn dat.

M'n nichtje, één van mijn beste vriendinnen, heeft reuma sinds ze 5 is (is nu 37). Hele verhaal van rolstoel, aanpassingen, vergroeiingen enzo. Ik had haar aan de telefoon en moest het haar vertellen, omdat ik het weekend daarna haar zou helpen met van alles omdat haar ouders een weekendje weg gingen en ze allerlei plannen had. Ik was veel te moe en wilde wat verzachten dat we niet zoveel weg konden gaan (rolstoel tillen e.d. is pittig werk). Ze kan nog wel kleine stukjes lopen in huis. Dus toen ik vertelde ik haar dat ik zwanger was... ze was helemaal in de wolken, gillen en lachen en zo leuk allemaal. En toen we zouden ophangen zegt ze: "nou, ik ga nu even heel hard op en neer springen hoor" hahahahaha! Wetende dat lopen al zo moeilijk gaat. Enorme schat ook.

7. MiekeLammetje

MiekeLammetje Actief lid

17 nov 2011
    408
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Zwolle
    Mij is al wel 3 x gevraagd: weet je zeker dat J. de vader is???? Onder andere door mijn eigen vader nota bene!!! Tis wel begrijpelijk, want ik ben echt per ongeluk zwanger geworden. Ben nu ruim 4 maanden zwanger en 5 maanden samen met hem. Maar toch, is mijn reputatie dan zo slecht?? Geloof niet dat ik die ergens aan verdiend heb..

8. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Bij de eerste reageerde de meesten een beetje verast. Zo van; 'was het wel geplant? Maar wel gefeliciteerd hoor!'

De leukste reactie was denk ik wel van mn zus, ik belde haar en kreeg zwager aan de telefoon. Dus ik zei zo van 'zijn jullie in huis? Dan komen wij even langs want we moeten even met jullie praten'.. Zwager heel verbaasd maar ze waren in huis en het was goed dat we even langs kwamen. Nog geen minuut later werd ik huilend terug gebeld door mn zus; ' *naam zwager*, zei dat jullie met ons moeten praten. Wat is er aan de hand? Toch niets ernstigs? Je gaat toch niet dood? Mn zus was echt helemaal in paniek, die dacht écht dat er iets heel ernstigs aan de hand was. Dus toen heb ik maar telefonisch verteld; 'Nee joh ik ga niet dood! Je word peetante!' Zus; 'Ben je zwanger? Is dat alles? He verdomme trut, ik zie je zo wel!!!'. Toen we daar kwamen was ze nog steeds aan het huilen, van blijdschap uiteraard en natuurlijk om het feit dat ik niet ernstig ziek was!

9. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

Hahaha MiekeLammetje moooooi!!!

Hier was ook nog een vriend van mijn man aan de telefoon. Die vond het hartstikke leuk. Na een tijdje zei mijn man 'oh ja er is nog iets: het zijn er twee' Die vriend: 'grapjas' Mijn man probeerde hem te overtuigen dat het geen geintje was maar hij ging er gewoon helemaal vanuit dat het een grap was en wilde het gesprek al verder afronden. Na aandringen drong het dan toch tot hem door...bleef het stil..zegt ie: : "Wow! Dan heb jij ff flink geschoten jonguh! Goed gedaan!" Ik vond het echt zo'n bizarre mannenreactie.

10. MichMar

MichMar Niet meer actief

Wat heerlijk al die droge en hysterische reactie's :D
    Er bestaan inderdaad mensen die minder tactisch zijn, maar ik denk dat wij straks dezelfde 'botte' vragen krijgen, ja we hebben een koop huis en hebben alles goed voor elkaar, 7 jaar samen, maar ik ben nooit aan kinderen toe geweest. Ben heel gek met alle kinderen om me heen, maar mijn god zelf het hele ritueel maken zag ik niet zitten hoor! Dus ik ben voorbereid op dergelijke vragen als:'was dit gepland' ;)

Ik neem een abo op dit topic.. :D

11. Alita

Alita Niet meer actief

Hier niet zo`n leuke de tweede keer....

Ik zit thuis na een ongeval en werk dus niet..
    Toen we bij vrienden het gingen vertellen reageerde ze een beetje mild en zeiden .."ja jij zit thuis dan kun je ook makkelijk een tweede kindje aan, je hebt er alle tijd voor" pffff ik kan er nog steeds boos om worden! Dus alleen omdat ik niet werk is het natuurlijk zo makkelijk! Nou ik heb elke dag vreselijke rugpijn maar ach het is zo makkelijk!

Zo dat ben ik kwijt hahahahhaha

12. MiekeLammetje

MiekeLammetje Actief lid

17 nov 2011
    408
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Zwolle
    hahaha, ja grappig he? Da's dan een teken van mannelijkheid ofzo, als het er twee zijn. Blijkbaar is het ook een teken van mannelijkheid dat mijn vriend 'na 3 weken raak schoot', daar wordt hij ook steeds door vrienden mee gefeliciteerd!

13. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Hahaha, dat is echt zo'n scene uit het boekje van kluun.... Schijnbaar zijn ze dr trots op haha. Moet wel zeggen dat ik zelf ook erg opgelucht was, toen het in 1 maand al raak was... Maar ik loop t wat minder rond te bazuinen haha.

14. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Bij mijn schoonouders was supergrappig. We waren aan het eten en mijn man versprak zich. En ik zág de blikken in hun ogen dat ze dachten van 'wat zegt hij nou'...(we wouden het nog niet vertellen). Na het eten dreef me schoonmoeder mij in een hoek en zei: wat zei R. nou tijdens het eten? Waar ging dat over? Is het wat ik denk wat het is? etc etc. Ik probeerde nog te zeggen dat ik niet wist waar ze het over had en dat ze dat maar aan R. moest vragen maar ik zag dat ze het al doorhad dus heb het maar gezegd. Ze begon te springen en te gillen en te dansen (ze is echt zwaar dus zag er komisch uit) en zong een soort liedje "ik word weer oma, omaaaa omaaaaa". Hahaha was leuk!

Mijn eigen ouders was ook een leuk verhaal. Ze waren 35 jaar getrouwd en we hadden een gedicht geschreven dat we deze keer een cadeau wilden geven waar ze hopelijk echt jaaaarenlang plezier van zouden hebben. En we gaven ze een envelop met een kaart 'voor opa en oma' en binnenin de echofoto. Nou dat was BRULLEN!!!

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

de minst leuke reactie was toen wij tegen mijn zwager en schoonzus vertelden dat ik zwanger was van de derde, was GEEN REACTIE. Ik zit nu nog te wachten op een felicitatie. Terwijl zij toch echt volgens eigen zeggen geen kinderen te willen. Erg vreemd en niet leuk.

16. Alita

Alita Niet meer actief

Dat is helemaal erg!

17. woezelenpip1980

woezelenpip1980 Actief lid

10 okt 2011
    354
    0
    0
    Hier bij de oudste eigenlijk alleen positieve reactie,s

bij de jongste kende vriend 3 maand
    Vrienden nu al..
    Schoonmoeder moest huilen
    schoonvader was stil ..

Ouders ook erg blij net zoals broers

dit keer vertellen we het met de kerst 1e kerstdag schoonouders
    2 kerstdag ouders ..
    Ben vooral benieuwd hoe mijn vader reageerd die op die op 1e kerstdag moet starten met bestalingen voor blaaskanker

18. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Mn zusje reageerde bij beide zwangerschappen heerlijk emotioneel. Bij de eerste was ze zoooo verrast "Ik dacht dat ik noohohohooit tante zou gaan wohohohorden" *huilsmiley* Mede omdat ik altijd heb geroepen dat ik liever eerst zou gaan trouwen, voordat ik aan kinderen wilde "beginnen" Nu hebben we het toch maar andersom gedaan :D... naja trouwen moet nog steeds gebeuren en is nog niet eens ingepland ;)

Mn vader bij de tweede: hij kreeg een vervroegd verjaardagskado van ons, op de 60e verjaardag van mn moeder... ik was nl op papa's 60e verjaardag uitgerekend. "Nou gefeliciteerd, maarre.... als ik heel eerlijk ben bedank ik liever voor dit cadeau :p doe maar liever op een andere dag bevallen :D "

19. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

Als je trouwens op youtube zoekt op pregnancy surprise of pregnancy anouncement krijg je ook leuke filmpjes. Wel typisch amerikaans de meeste.

20. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    nou, ik heb wel leuke reacties gehad maar mn ook een zeer kwetsende van mn schoonmoeder....
    ze is altijd met t zesde zintuig spul bezig enzo en heeft ooit eens mn horoscoop gemaakt en met mn zesde huis hier en 10e huis daar (ben daar helemaal niet in thuis hor) en toen zei ze eens dat werk altijd op mijn pad ligt en nooit problemen zouden opleveren maar qua gezin zal het niet altijd makkelijk gaan.
    toen ik eindelijk zwanger was, zei ze dus ook : Oh,.. (heel verbaasd) nou , leuk. en begon toen over andere dingen te praten. toen ik met 4.5wk een vmk kreeg zei ze dus ook: tja ik zei toch altijd al dat kinderen krijgen niet voor je was weggelegd!
    dat was zoooo pijnlijk!!! ik zal haar dus als het ooit mocht gebeuren ook pas vertellen dat t zover is , als ik zeker weet dat het goed zit! ben er nog boos en verdrietig over!
    maar het weegt niet op tegen alle leuke reacties die we hadden!!!

en ik vind de meeste reactie hier ook zo ontzettend leuk!! lig soms vlak bij het lezen ! :D super leuk topic dit! en ik mag dan wel niet zwanger zijn,..vind het super leuk om mee te lezen! echt genieten!

Deel Deze Pagina