De 'leukste' opmerkingen/ vragen van familie en vrienden...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lullaby, 4 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angel229

angel229 Niet meer actief

Een van mijn collega's reageerde erg leuk toen ik vertelde dat we bezig waren. We werken in een huisartspraktijk en ze zei meteen dan kunnen we samen zwangerschapstesten doen! Zij is inmiddels zwanger van de tweede. Dat is dan wel weer leuk! Maar daar kennen we elkaar ook al 9 jaar voor.

2. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    En ook hier... "je moet er niet zo mee bezig zijn..."

Pff, net of eraan denken ervoor zorgt dat de zaadjes geen ei kunnen vinden, uhuh....
    En dat lukt ook lekker als je iedere ochtend moet tempen, 's middags in een potje moet plassen en nu 3 x een zaadmonster van mijn hubby bij het ziekenhuis in moet leveren voor onderzoek.
    Nee hoor, gaat allemaal vanzelf!!! :x

3. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Geniet nou nog even van je leven, als je nu al aan kinderen begint, dan is je leven de eerste jaren niks meer waard, ga is eerst reizen en dat soort dingen, geniet nou het nog kan..

En mijn man is 28 en zijn moeder vroeg laatst, je wil toch niet nu al aan kinderen beginnen dan verpest jij zijn leven. :$

En zo kan ik nog wel even doorgaan, ik begin me al af te vragen waarom mensen nog aan kinderen beginnen, je hoort nou eenmaal meer negatieve verhalen dan positieve;) tenminste ik dan...

4. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Altijd fijn, zo'n schoonmoeder... :$

5. Selena149

Selena149 Niet meer actief

Ik heb mijn beklag al gedaan in het 'Mijn familie frustreert me topic' ;)

6. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    nog niet zulke lullige opmerkingen gehad, maar wel onbenullige opmerkingen van mensen die geen idee hebben waar ze het over hebben. Omdat ik weet dat ze geen idee hebben, doet het me niet zo veel.
    veel mensen weten wel dat ik er mee bezig ben en gelukkig nog geen kwetsende opmerkingen gekregen, maar wel deze, toch een beetje naar:

wij hebben 2 auto's (2 stations) en een koophuis, dus waar blijft (de hond en) de baby?
    je bent nog jong, het komt vanzelf wel, je hebt nog alle tijd
    je moet er niet zoveel mee bezig zijn
    geen wijntje? is het weer zover?

7. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Amen!!!! :D

8. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    pfff wij kregen de zogenaamde grappige opmerking.....nou jullie zullen wel een adhd kind gaan krijgen :( alleen omdat mijn vriend af en toe een beetje druk is..

9. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Ach je hebt er gelukkig al 1.

*&(E$ neemt de wens voor een tweede niet weg.

10. patrien

patrien Niet meer actief

ik kan er ook een paar plaatsen:

net getrouwd, komen mijn schoonouders met de opmerking:
    is toch wel leuk om opa en oma te worden....

heb je een miskraam met 6 weken zegt mijn schoonmoeder doodleuk:
    was je wel zwanger....

11. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Mijn man kreeg van z'n zwager te horen of tie hem wel in het goeie gaatje stopte!!!!

12. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL

fijn als mensen zo met je meeleven. alsof het allemaal zo grappig is... NOT

13. Nati

Nati Niet meer actief

Mijn persoonlijke topper is:
    "Maar met jou is er toch niets aan de hand, dan neem je toch gewoon een zaaddonor om zwanger te worden!"
    (Het zaad van mijn vriend is slecht, maar met mij is idd lichamelijk niets aan de hand.)

Verder ook altijd leuk (allemaal van dezelfde persoon, die het bovenstaande heeft gezegd, want zo veel mensen weten er niet van):

- Ga eens op vakantie, kom je zwanger terug
    - Niet zo veel mee bezig zijn
    - Je tijd komt nog wel / Jij krijgt ook nog wel een kleine (fijn, waar komt die kennis toch vandaan?!)

En ga zo maar door... het zal troostend bedoeld zijn, maar kan soms zo verkeerd vallen of irriteren!

14. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    ik bedenk me dat ik een collega heb die ook kinderloos is. en ik zou niet weten waarom. wil ze geen kinderen? kan ze geen kinderen krijgen?
    Alsof het dus gek is dat je kinderloos bent.
    ik wilde het haar van de week bijna vragen, omdat we het toevallig over de 'vervelende' kinderen van mijn andere collega hadden. zij zei: neem je geen kinderen, lekker rustig. En ik heb mn vraag echt moeten inslikken, want ik zeg ook zulke dingen om mijn kinderwens te verbloemen.
    dus iedereen kan zo makkelijk denken over een ander, totdat het opeens over jezelf gaat. want als ze het mij vragen, voel ik me ook ongemakkelijk, terwijl ik het net zo hard over een ander denk.

15. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Wat kunnen sommige mensen toch ongevoelig zijn zeg! Echt niet normaal... Ik kreeg tijdens mijn zwangerschap veel vervelende opmerkingen en in het kraambed toch wel de opmerkelijkste van mijn schoonzusje notabene (zelf 3 kids...)

"En, wanneer komt nummer 2?" :$:(

Dus ik zeg: zal ik eerst mijn hechtingen maar even laten helen? Op dat moment natuurlijk met een knipoog, maar ik dacht wel degelijk: grrrrrr....

16. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ik krijg altijd vervelende reacties dat wij het juist niet moeten doen!, een kleintje. Maar 1x was ik zoooooooooo geirriteerd... wij waren uit eten met een groep, loopt er een zwangere vrouw voorbij, legt degene die naast me zit haar hand op mijn buik en begint te wrijven en zegt... ik zie jou ook al zo lopen he en als het maar eens zo ver is!!!! :$ :x :$ :x :$ :x AAArgghhh!!!! Word nu weer boos!!! En toen deed het me nog minder omdat we toen nog niet bezig waren, maar stel je voor dat we dat wel zouden zijn... en misschien al wat langer?? Dan zakt de moed je ook in de schoenen!!

17. Lullaby

Lullaby Lid

24 jul 2010
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben dus niet de enige die rare opmerkingen krijgt! De meest pijnlijke was van mijn moeder nadat ik net getest had:

Ze vraagt: 'En?'
    Ik zeg: 'Helaas...'
    Zegt ze gefrustreerd: 'Ja maar al die vriendinnen van je zijn allemaal al bevallen of zwanger, dat klopt toch niet'

Nou goed, toen kwam er nog een verhaal overheen dat ik naar de HA moet gaan, maar ja dat hoorde ik niet meer, was druk bezig mijn tranen te bedwingen.... :(

18. Janneke

Janneke Actief lid

5 jul 2010
    134
    0
    0
    Mijn moeder vraagt al 2 weken voordat ik weer ongesteld moet worden of ze al oma wordt. Ze bedoelt het lief, maar het steekt wel...

19. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.837
    0
    0
    Noord-Holland
    Heeft nog niemand van jullie de vraag over augurken met slagroom gehad? Ik ben net een paar weken getrouwd en heb die vraag denk ik inmiddels wel 10x gehad.
    Men verwacht zeker dat als je getrouwd bent, er ook meteen kinderen komen. Nu zijn wij inderdaad gestopt met de pil, maar dat weet nog niemand...

20. Janneke

Janneke Actief lid

5 jul 2010
    134
    0
    0
    Nee die heb ik niet gehad, maar van mij is bekend dat ik zeer selectief ben in wat ik eet...

Gefeliciteerd met jullie huwelijk, ik mag over 16 dagen....

Deel Deze Pagina