@Lullaby en Janneke: Au, dat doet pijn! Mijn schoonmoeder en mijn vader weten niet dat we bezig zijn (mijn moeder en schoonvader zijn helaas veel te vroeg overleden), maar ik kan me niet voorstellen dat zij ooit dit soort dingen zouden zeggen!! Ook nu krijgen wij nooit de vraag wanneer wij eraan gaan beginnen (ik ben 30 en mijn vriend 43). We laten elkaar in onze waarde en hanteren het motto 'als iemand iets vertellen wil komt hij of zij er zelf wel mee'...
@Nati Ik weet dat ze het lief bedoelt, maar als ze het deze cyclus weer doet ga ik er toch iets van zeggen... @mama in spe: dank je wel. Heb er erg veel zin in!
wij kregen de opmerking 'moeten we het een keer voordoen ofzo?' (was wel erg lullig want we liepen al een tijd in het zkh, alleen dat wisten zij niet)
@Janneke, nog 16 dagen? Dan trouw je dus de 21e? Ik ben niet nieuwsgierig hoor, maar ik trouw zelf de 20e, dus dan komt het wel dicht bij, haha. Ik ben zelf rond half april gestopt met de pil omdat we graag na ons trouwen voor een kindje willen gaan. Vriendlief lijkt nu terug te krabbelen, maar goed zo kan in ieder geval mijn natuurlijke cyclus op gang komen. Niemand weet daarvan maar mijn schoonmoeder maakt nu al opmerkingen over wat ze gaat kopen "Als het straks zo ver is". Lief bedoelt, maar mocht het straks allemaal niet zo snel gaan, dan weet ik niet of ik er dan nog tegen zou kunnen.
@DutchDiva. Ja idd de 21ste stap ik in het huwelijksboodje. Wij zijn in juni gestopt met de pil, omdat ik had bedacht dat mocht het in 1 keer raak zijn, je daar weinig van zou zien op de bruiloft. Inmiddels is het al weer ronde 3.... Lijkt me lastig als je vriend het opeens toch niet meer ziet zitten. Die van mij is samen met mij aan het bijhouden wanneer de vruchtbare dagen zijn...
Die opmerking heb ik ook eens gehad toen ik in de supermarkt was, mijn mannetjes waren toen al geboren dus had ze mee. Zegt dat mens achter de kassa, oh leuk een tweeling. Via IVF of gewoon spontaan. Kon dat hele mens niet en er stonden zoveel mensen achter mij, stond echt met mijn oren te klapperen.....Vond het zo'n brutale vraag dat ik niet eens weer woordje klaar had.
Op zich trek ik me "vervelende opmerkingen" niet zo erg aan. Meestal is het toch goed bedoeld. Maar soms is het wel heel moeilijk om beleefd te blijven. De opmerking over het juiste gaatje nemen, kreeg ik nota bene van mijn ex-vriend te horen. Andere vriendinnen, die ik al kende toen ik nog een relatie met hem had, keken mij en mijn ex heel bevreemd aan. Overigens nu al weer 5 jaar met mijn huidige man samen.
Ik heb ook een "leuke" Mijn moeder en ik zijn collega's en nu is er 1 collega die de hele tijd zit te vissen. Zo zei ze vd week tegen mijn moeder: Nou het zal er wel niet inzitten he dat je oma wordt,je dochter is al 32
"Weet je echt zeker dat er geen 2 in zitten? Want dat kan hoor! Dat had de nicht van de buurvrouw en daar een vrie......... BLABLABLA" Zucht
Vd week op verjaardag....kwam er een kennis van mn ouders en we feliciteerde elkaar...zegt ie ineens...ik geloof dat ik je ook nog voor iets anders moet feliciteren...ik hoorde dat je zwanger bent! Ik zei nee hoor...oh zegt ie dan ben ik verkeerd geinformeerd. Pffff niemand weet dat we ermee bezig zijn dus het zal wel toeval zijn maar leuk is het niet
Wat zijn er toch een hoop nare, irritante mensen als ik dit topic zo lees.. Ik heb er ook nog eentje.. We vertelde mijn schoonmoeder dat we zwanger zijn (na de 12 weken) kijkt ze me recht aan en zegt; ' Moet ik daar blij mee zijn?' Trut.. Dan niet! Als wij er maar blij mee zijn, en dat zijn we zeker
Wat dachten jullie van deze: ''Nu ik zwanger ben wil ik mij daar helemaal op richten en kan ik geen vriendinnen meer met je zijn. Maar als jij binnenkort ook zwanger bent wil ik weer graag de vriendschap met je op pakken.'' Gezegd door mijn 'beste vriendin'. 1 week nadat de wereld onder mijn voeten wegviel toen wij na ruim 3 jaar jaar (waarvan 2 jaar MMM) keihard knokken voor kindje te horen hadden gekregen dat ik: 1 In de vervroegde overgang zit 2 een autoimmuunziekte heb waarbij de kans op een zwangerschap al heel erg laag is (nu zga opgeheven met medicijnen) en dat als ik wel zwanger raak, de kans erg groot is dat het een miskraam word. ''Beste vriendin'' was toen voor de 2e keer in ronde 2 zwanger... Ik gun mijn ellende niemand, maar soms zou je eens bijna gaan denken dat mensen een stuk socialer zouden kunnen worden als ze eens 1 dag in mijn schoenen zouden staan.
@ maartje84: naaajaaaa.... dat is toch te bizar voor woorden! En dat noemt zich dan een vriendin? lekker in haar sop gaar laten koken, je hebt voldoende aan je eigen leven lijkt me momenteel even off-topic: heftig zeg, kan me voorstellen dat je soms mensen een dagje met je wil laten ruilen om wat begrip te kweken... al is deze vriendin de moeite niet waard!
Mijn moeder, toen ik haar vertelde dat we een miskraam hadden gehad: "och schat toch, wat erg voor je!" en gaf mij een dikke knuffel. Tot nu toe helemaal niets aan de hand. Maar toen .... "ik vind het zo erg voor je! en je wordt er ook niet jonger op!" jammmeerrrrrrrrr mam .... Ze bedoelde het echt oprecht en bedoelde er niets kwaads mee, maar het kwam wat rot haar keel uit geloof ik. Ben ook maar niet boos op haar geworden. D'r hart zit op de goede plaats ... En verders het standaard: "misschien moet je er wat minder mee bezig zijn" en het altijd geweldige "je moet gewoon op vakantie gaan, bij de buurvrouw heeft dat ook gewerkt" valt het jullie op dat het ook altijd buurvrouwen zijn waarbij het dan miraculeus werkt! Ach, het gaat bij mij het ene oor in en het andere weer uit. Ik ben gestopt om erop in te gaan. Als mensen zulke domme dingen willen zeggen, dan doen ze dat maar.
Hmmm fijn te horen dat iedereen van die "leuke" opmerkingen naar haar hoof geslingerd krijgt. Tot nu toe spande mijn moeder de kroon. Was 6 weken zwanger na bijna 2 jaar proberen. Helaas werd het een miskraam en dus dik verdriet. Mam waagde het serieus te vragen of ik wel was gestopt met roken en of ik niet toch eens een wijntje had genomen Met andere woorden: is het niet een beetje je eigen schuld dat je een mk hebt gehad? Ja hoor mam, na 2 jaar ellende en verdriet ga ik gewoon lekker onzorgvuldig met mijn zwangerschap om. :x Ik was woest (en eigenlijk nog steeds).