Ik heb er ook nog eentje.. We vertelde mijn schoonmoeder dat we zwanger zijn (na de 12 weken) kijkt ze me recht aan en zegt; ' Moet ik daar blij mee zijn?' Sorry dat zeg je toch niet pff. Daar mag je wel eens goed mee praten, waarom ze dat zegt. Ik wou even hier op reageren sorry.
Ik heb een heerlijke schoonmoeder :s Ben ook vaak genoeg uitgescholden voor hoer etc. Dat ik haar zoon af pakte.. Manlief zegt dat het haar 'ziekte' is die praat.. Mja.. Kan wel zijn, maar ik hoef d'r niet meer te zien! (kan er na bijna 6 jr gelukkig niet meer wakker van liggen Maar een andere reactie was leuk geweest..) @Vriendin gedoe; wat een egoistisch mens! Knuffel voor jou!!
schoonmoeders het raarste volk ter wereld!!! (niet dat er geen hele leuke bij kunnen zitten hoor, die van mij heeft haar fratsen maar is een stuk relaxter dan mijn ex-schoonmoeder)
ik zei gister nog in dit topic dat ik me er niet zo veel van aantrek, maar net toch een opmerking. Stond met wat buurvrouwen te praten, een paar hebben baby's een paar (hoog)zwanger en 2 (waaronder ik) dus niks. En nu zijn er nog een paar bijgekomen die zwanger zijn. Die andere die niks heeft, is heel duidelijk dat ze geen kinderen wil. Ze vroeg of het niet besmettelijk was?? Ik kon haar wel slaan op dat moment, was het maar besmettelijk!! Maar ze weten in de straat allemaal van niks, dus kan daar ook moeilijk uit mn dak gaan of staan janken, maar dit hakte er echt in!!
Ik kreeg een keer van m'n zus te horen, oh,wil je nou alleen maar een 3e kind omdat M.&E.ook 3 kinderen hebben? (de kans dat ik nog zwanger raak is overigens zeeeeeeeeeeeeer klein dus zo'n vraag kan ik dan ook niet waarderen)
Wij kregen te horen. Na de sex moet je wel blijven liggen anders loopt het er weer uit. Het beste wat je kan doen is nog op je handen gaan staan en benen tegen de muur. Jaja zie me zelf al zo staan
Jeetje wat komen er rot opmerkingen voorbij zeg! Pfff Sommige mensen...:x Ik heb er hier nog niet veel gehoord, maar meestal doe ik net alsof ik niks hoor
Ineens voel ik me dolgelukkig dat ik gen schoonouders heb. En dat me moeder zo blond is als de achterkant van een ezel
ja sommige opmerkingen zijn ook wel grappig. Toen we net bezig waren kon ik er ook wel om lachen. Maar nu na al die maanden wordt ik er soms best boos of verdrietig om. Zeg dan ook van Ow daarom wilt het niet lukken. Zal de gyn eens vragen of het ook nog uitmaakt in welke kamer ik op me handen ga staan. Nou dan zie je ze echt heel raar kijke
Ach meiden, wat kunnen sommige opmerkingen toch rot zijn - bedoeld of onbedoeld! Want ik moet wel eerlijk zeggen dat ik er vroeger ook nooit zo bij stil heb gestaan, toen ik ervan uit ging dat wij gewoon en snel kinderen zouden kunnen krijgen. Ik herinner me weleens aan een bevriend stel, dat enkele jaren terug bezig is geweest met IVF. Ik dacht daar altijd vrij makkelijk over (dat doe je wel even en dan ben je zo zwanger) en realiseerde me helemaal niet wat voor een (emotionele) impact dat heeft op je leven. Dat stel pratte er trouwens nooit over, dus ik denk dat je dan als buitenstaander ook niet beter kunt weten. Ik heb er nooit opmerkingen over gemaakt of geuit dat ik er zo makkelijk over dacht en daar ben ik achteraf heel blij om! Maar vanuit die gedachte snap ik sommige opmerkingen wel. Ik probeer er met goede vrienden dus wel over mijn gevoelens te praten, zodat zij weten wat er aan de hand is en hoe het komt dat ik soms verdrietig / chagrijnig / stil / afwezig ben. En dat ze sommige opmerkingen beter niet kunnen maken. In de top van vervelende opmerkingen maken staan volgens mij de schoonmoeders. Bof ik even, want ik heb echt een super schoonmoeder, die mij accepteert als gezinslid en zich niet met ons leven bemoeit. Ik denk dat we morgen even bij haar op bezoek gaan.
Wow wat zitten er vervelende opmerkingen tussen zeg! Dat er zoveel ongevoelige en achterlijke mensen bestaan. Die van Maartje vind ik echt heel erg. Volgens mij is er iets verkeerds geïnstalleerd in het hoofd van die zogenaamde vriendin, of eigenlijk haar hart. Dat mens is geen vriendschap waard joh, wat een ellendeling! L Ik krijg ook wel eens opmerkingen waar ik later echt om kan lachen J Na mijn vakantie vraagt mijn schoonmoeder of we ook naar het strand zijn geweest. Zeg ik ja Zegt ze, ja de lucht bij de zee is echt goed voor je, nu is het zeker raak... Het enige wat ik daarna eruit kon brengen was hmmm
Sommige opmerkingen zijn echt belachelijk zeg! Of je daar blij mee moet zijn??? Pff, wat denken ze wel. En geen vriendinnen meer zijn??? Dan niet! Als ik dat lees dan mag ik mezelf gelukkig prijzen dat die opmerkingen nog wel meevallen.
Oja, en ik kreeg mijn 1e kind zo even 'in mijn schoot geworpen',aldus mijn zus ook,die op dat moment 'bezig' was voor een 2e kind. Ze had blijkbaar liever haar 2e eerst gekregen dan ik mijn 1e,dus dat viel haar vies tegen... Een week nadat mijn oudste geboren was,was ze trouwens wel zwanger
"Wordt het niet eens tijd voor een 2e?" "Jaaaahahhaaaa, ik zie het aan je, jullie zijn bezig voor en 2e" Mijn schoonmoeder had de leukste rules: "De 1e bevalling stelde niets voor, dus de 2e wordt helemaal een makkie" (ze was er niet eens bij!!!!!)
Ik kreeg (ook toen we wisten dat ik zwanger was) regelmatig de opmerking: 'Wacht nou nog maar een paar jaar, eerst je studie afmaken, tijd voor elkaar nemen... blablablablabla' Alsof we niet oud en wijs genoeg zijn om die keuze zelf te maken... Helemaal toen we wisten dat we in verwachting waren, deed dat zó'n pijn om te horen en hebben we het mensen maar met 5 weken verteld. Met het gevolg dat bijna iedereen het nu inmiddels al weet.. Was die opmerkingen zo zat!
Ik kreeg van de week van een vriendin ook een leuke op merking.. Die heeft 2 jongens, 1 is 2 anders is 4, die kunnen helemaal niet met elkaar en hebben vaak ruzie.. Ze hoorde dat wij een 2de wilde: "Weet je dat heel zeker, want zo leuk is het ook niet hoor!" Dat is een opmerking van iemand die tijdens de zwangerschap van de twee huilde bij mij omdat haar man geen 3de kindje wilde......en ik nog niet eens uitzicht had op een kindje! Ik ben ook echt in shock......pfffff