De 'leukste' opmerkingen/ vragen van familie en vrienden...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lullaby, 4 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Jeetje, wat een topic zeg! Wat een ongevoelige mensen lopen er rond. We moeten maar zo denken, wij weten wel beter!!!

En voor iedereen die het nodig heeft een hele dikke knuffel!

Ik ga in mijn eentje voor een kindje. Dat wilde ik al (2009), maar sinds Februari dit jaar na operatie ook nog eens van de gyn te horen gekregen om zsm te proberen in verwachting te raken ivm ernstige endo en een eileider die sowieso al niet toegankelijk is. Andere is opengemaakt. Ben dit jaar begonnen!

En als Bammer krijg je ook veel opmerkingen kan ik je wel zeggen (tenminste de mensen die het weten). Iedereen heeft overal wel een mening over.

Wat wel veel mensen zeggen die al kinderen hebben:

Heb je er wel goed over nagedacht?

Je beseft vast niet hoe zwaar het allemaal is!!En dan ben je ook nog eens alleen. Kinderen zijn echt niet zaligmakend hoor!

En hoe ga je dat dan financieel doen in je eentje!

En is het al gelukt deze maand??

Waarom ga je niet eerst op zoek naar een partner!!

En een heel klein koppeltje die weet dat ik meteen zwanger was en een miskraam kreeg:

Maar, je kan in ieder geval zwanger worden. Dus je hoeft niet zo verdrietig te zijn.

Het was toch nog "niks"!!!! ( mk met 7 weken)

Belachelijk die opmerkingen. Ze waren ook nog eens goed bedoeld.

Het valt me vaak op dat mensen zo "klagen" die kinderen hebben.
    Ik weet dat kinderen niet altijd rozengeur en maneschijn zijn en dat besef ik me maar al te goed.
    Ik wilde altijd al kinderen en na de mk is dat alleen maar versterkt. Ik werk met kinderen en onderschat het allemaal echt niet.
    Financieel gezien tja, ik heb geen koophuis en ik kan geen 5 keer per jaar op vakantie e.d, maar dat doe ik nu ook niet!
    En of mijn kind daar nou minder van wordt.

Ik heb ook altijd het idee alsof ik me moet verdedigen n.a.v deze beslissing. Het is de grootste in mij leven, maar wel het meest welkom.
    Ik hoop gewoon dat we allemaal snel een prachtig wondertje in onze armen mogen sluiten.

En voor de zwangeren: Gefeliciteerd!

2. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    O ja mensen beseffen vaak niet eens dat ze andere mensen pijn doen met hun opmerkingen.
    We moeten maar zo denken: Het zegt meer over hun dan over ons!!

3. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    als mensen er niet mee bezig zijn, zijn ze zich er niet bewust van hoe lullig die opmerkingen kunnen zijn. Mijn vriendinnetje merkt nu pas hoe een achtbaan je doorgaat, zij gaat nu niet voor kinderen, maar ik en ze leeft enorm met me mee. En nu pas kan ze een kennis van ons begrijpen, die al 4 jaar bezig is. Het is gewoon niet voor te stellen hoe heftig dat is, pas wanneer je het zelf meemaakt kan je je daar in inleven. Dus die mensen zijn zich daar echt niet altijd bewust van en willen je helemaal niet kwetsen.

4. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Quote: Dus die mensen zijn zich daar echt niet altijd bewust van en willen je helemaal niet kwetsen.

Daar heb je gelijk in Sahi! Maar de opmerkingen komen er soms wel heel rottig uit!

5. Lelle23

Lelle23 Niet meer actief

Toen we nog niet bezig waren, mijn moeder:
    Is je strippenkaart nou al eens vol? Elke keer als ik haar zag dan vroeg ze dat, in de zin of we nu al eens een kind gingen maken...

Ik heb haar toen het volgende vertelt:
    Mam, stel nou eens dat we al twee jaar bezig zijn hè?
    En dat het steeds maar niet lukt.
    Heb je enig idee hoeveel pijn die opmerking dan ieder keer doet? :x

Sinsdien vraagt ze het nooit meer.
    Mijn ouders zijn dan ook 1 van de weinige mensen die niet weten
    dat we nu wel aan het proberen zijn...
    Ik ben benieuwd naar de reactie als het straks zover is!

Mensen kunnen soms botte wezens zijn, en ondanks dat ze het niet mogen beseffen dat ze kwetsende opmerkingen maken, is het toch wel fijn als de mens eens nadenkt voordat er wat gezegd wordt!

Gr. Marielle

6. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @musicalfan: oh wat jij schrijft is zo herkenbaar. Oke niet het alleen moeder worden hoor, maar de rest!
    Als eerste wil ik zeggen dat ik het onwijg goed van je vind dat je alleen voor een kind gaat! Een vriendin van mij is nu zwanger van de tweede en dat heeft ze ook alleen gedaan. Als ik geen man had gehad had ik het ook gedaan namelijk omdat mijn verlangen naar een kind zo groot was. En hoe het gaat, pfffff wat kan de rest dat schelen? Een kind heeft liefde nodig, daar worden ze groot van en niet van hoeveel keer ze op vakantie gaan enzenz!
    Op het moment dat de ivf begon werd mijn man ontslagen en wij hebben ons geen moment druk gemaakt over: wat nou als je geen werk vind? En het is allemaal goed gekomen!
    Ik hoop dat het snel weer raak is!

Hier is ook heel vaak gezegt dat kinderen niet alles is en dat het heel zwaar is enzenz, je kan het bedenken en ze hebben het gezegt...
    Ik ben nu eindelijk mama en het is he mooiste wat me is over komen! Ik voel me zo compleet :)
    en ja als ze om 5uur wakker word terwijl ik er pas om 12uur in lag dan mopper ik ook wel eens, tot ik in d'r kamertje kom en die grote blauwe ogen me aankijken en ze in d'r kleine handjes zit te klappen..... Dan denk ik: wat heb ik toch een geluk!!

Ik gun de hele wereld ben je nou een stelletje of ben je allen IK gun dit geluk IEDEREEN!

7. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Sloppyslayer, Wat ontzettend lief zijn jouw woorden. Krijg er gewoon een brok van in mijn keel.

Zie dat jouw prachtige dochter lang op zich heeft laten wachten. Geniet van jouw prachtige wondertje.

8. Stampertje23

Stampertje23 Fanatiek lid

2 mei 2010
    3.831
    17
    38
    Vrouw
    We zijn in maart getrouw en nog vrij jong.. maar al een hele tijd het verlangen naar een kindje...
    Ook mijn moeder zij telkens.. "Nou doe maar even rustig aan en geniet eerst eens van elkaar (zijn al 7jaar samen :S)" Heb toen heel duidelijk tegen haar gezegd dat al zouden we er al mee bezig zijn dat dit heel kwetsend en pijn kan doen!! Nu doet ze het niet meer... en is ze eigenlijk om geslagen....
    En heeft ze het over oppassen etc...

Heb veel lieve woorden hier gelezen....
    Knuffel voor iedereen....
    En petje af!!

9. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    :)Dank je xXx

10. Mariska121

Mariska121 Actief lid

2 jul 2007
    415
    0
    0
    Ik zie nu pas dat je gereageerd hebt, heb het topic niet echt in de gaten gehouden :p

Gelukkig weet iedereen het die er voor mij toe doet. Degene die de meeste van deze opmerkingen gemaakt heeft weet het nog niet, daar wacht ik mee tot ik 20 augustus de echo heb gehad, misschien nog wel langer.

Diegene had ook nog de opmerking gemaakt: Dan neem je toch een hond, of geniet extra van de honden die je nu hebt :x

11. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

14 jun 2007
    465
    0
    0
    Deze opmerkingen krijgen wij ook vaak! En nu we echt terug bezig zijn vind ik het moeilijk daarop te reageren; wil niet liegen dat we er niet mee bezig zijn (ze zouden het trouwens snel zien, kan heel slecht liegen :)) maar wil het ook echt niet zeggen. Probeer maar altijd te zeggen: we zien wel en het onderwerp veranderen :)

Maar zo'n vreselijke opmerkingen die sommigen hier krijgen hebben we gelukkig nog nooit gehad. Ben ik even blij met mijn familie, schoonfamilie en vrienden!!!

12. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Pffff wat een opmerkingen komen er hier voorbij zeg! Inderdaad moet je maar zo denken dat ze niet beter weten, maar dat het pijn doet kan ik me wel voorstellen!!!!

Zlef waren we gezegend met een snelle eerste zwangerschap en ook nog een hele goede zwangerschap hoor, dus ik mocht echt niet klagen ofzo. Nu we bezig zijn voor een tweede merk ik wel dat mensen er nu opmerkingen over beginnen te maken. Maar dan meer belangstellend eigenlijk. Ons meisje is nu 16 maanden.

Gisteren nog, het kwam ter sprake over bloeddonor zijn. Werd er door die vriend van ons zo een opmerking gemaakt in de trant van, je mag geen bloed geven wanneer je zwanger bent. Gisteravond vroeg ik mijn vriend of hij er met hem over had gesproken.... muoh half en half dus. Niet zozeer dat we bezig waren maar wel een tweede wilden en aangezien ik 36 ben.....

Ik probeer me te verplaatsen in mensen die in de MMM zitten, heb helaas teveel mensen om me heen die er mee worden geconfronteerd. En wil dan ook proberen om geen kwetsende opmerkingen te maken... misschien heb ik ze al wel gemaakt hoor :) maar het komt soms wat rottiger je mond uit dan dat je het uiteindelijk bedoelt.

13. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Willen jullie NOG een kind? Dat heeft een aantal collega's en zelfs mijn schoonmoeder gevraagd. Waar halen mensen de onbeschoftheid vandaan? Ik ben eind '30, vandaar het NOG. Alsof je dood gaat na je 40ste ofzo... Gelukkig functioneert alles lichamelijk bij mij en mijn vriend maar als ik onvruchtbaar zou blijken zou deze vraag helemaal pijnlijk en ontzettend verdrietig zijn..... dus vandaar.... waar halen mensen de onbeschoftheid vandaan??? alleen jullie begrijpen dat denk ik.....

groetjes,
    Birgitte

14. Femsiejj

Femsiejj Niet meer actief

ik stond laatst bij mn schoonouders thuis achter mn vriend en ik hoorde een vriendin en mn schoonmoeder met elkaar smoezen. Dus ik zo...ik hoor mn naam. Ja we hadden het erover dat als je zo staat dat het net lijkt of je zwanger bent...vertel je het pas na 3 maanden ofzo. Huhhh wtf ik ben niet zwanger (had toen juist een periode onbegrepen buikpijn wat later gelukkig begrepen buikpijn werd)

15. Romy88

Romy88 Lid

4 aug 2010
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bizar he hoe zulke mensen reageren.

Wij krijgen ook steeds opmerkingen van, en wanneer gaan jullie nou is beginnen?
    En ooh een nieuwe auto? dan zul je wel zwanger zijn!

Niet dus...

Maar ach bij ons weet nog niemand het dat we bezig zijn en dan houden we ook maar zo.

16. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Nou wij hebben een hond genomen, en wat een spijt dat we hebben :)
    Nee het is een leuke hond maar het vervangt echt een kindje niet hoor!

17. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Soms denk ik dat ik zo ontzettend overgevoelig ben... maar als ik jullie reacties lees dan denk ik van niet. 'Dan neem je een hond' alsof daar je kinderwens mee vervuld is.

18. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Zullen we voortaan ALLEMAAL tegen dat soort mensen gaan zeggen:

''Ja dat horen we vaker, dat ik het beste eens een hond zou kunnen nemen. Heb me serieus afgevraagd of dat de oplossing zou zijn, maar ik vind het toch niet zo'n hygienisch idee om seks te hebben met een hond. Al die haren dan vervolgens in bed. En ik denk dat mn vriend zijn zaad toch wat beter is dan die van een gecastreerde reu.''

Sorry, vind mezelf ff reuze grappig ;)

19. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Een "vriendin" zegt tegen mij op het moment dat ik vertel dat ik en mijn man voor een kindje gaan:"Nou,je kan kiezen mij of een kindje!"

WTH!!
    Uhm zei ik tegen haar:"Wat denk je zelf!!Doeiiiiiiiiii":x

En nooit weer gezien ;)

20. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Bij mij waren mijn ouders aan het 'zeuren' over wanneer ze opa en oma zouden worden. Alsof ik aan kinderen zou beginnen omdat zij het willen.

Paar maanden na de bevalling zei iemand: 'je lijkt wel weer zwanger!' :x Het lef!!

Nu is het de hele tijd: 'wacht maar tot hij kan kruipen/lopen, dan is het gedaan met de rust! Dan worden het echte handenbindertjes..'
    Dat is dus gewoon echt niet waar. Het is veel meer werk om je kleine baby iedere 2,5 á 3 uur borstvoeding te geven.

Deel Deze Pagina