Leuk! Hier ook vraag over schoorsteen.. Hij vond dat ons slaapkamer raam dan maar open mocht blijven Heb maar optie tuindeur gegeven
Haha grappig! Lisa zondag toen ze een stukje Sinterklaasjournaal zag: 'komt Sinterklaas met die boot?' Ze snapte er niets van, de boot zag er duidelijk anders uit dat die wij zaterdag hadden zien aankomen. Heb maar gezegd dat Sinterklaas meerdere boten heeft. Had deze vraag niet verwacht bij een kind van 2,5! Eva let daar helemaal niet op en vraagt ook helemaal niets. Ja, wanneer ze haar schoen mag zetten
Hier ook vragen over de schoorsteen. Waarom hebben wij geen open haard? Heb er maar een geknutseld En de wimpers ja, haha.
Leuk topic Mijn moeder vertelde altijd dat de sint hulp sinterklazen in dienst had omdat hij niet overal tegelijk kon zijn.
Wij hadden vanavond een hele discussie met zoonlief bij het schoen zetten. Hij wilde geen wortel of appel in zijn schoen zetten want dat is geen voer voor een paard. Na heel veel uitleg was ie het nog steeds niet mee eens, paarden eten geen fruit en groente, maar hooi en gras. Vervolgens rent ie om 19.30 naar de tuin en komt terug met een handvol vers geplukte gazon . Pas daarna kon ie rustig gaan slapen. En zit ik hier met een kinderschoen vol met nat gras
mama we hebben geen schoorsteen! Nee die hebben we idd niet oooh zgt mijn zoon hierop: sinterklaas heeft vast een sleutel van ons huis! Hij gaf het antwoord zelf al even voordat ik wat zeggen kon haha
Die kleine van ons had besloten dat er ook baby Zwarte Pieten zijn. Vanavond bij het naar bed brengen, bleef ik nog even bij hem zitten. Hoor ik ineens in het donker: "Mama, baby Zwarte Piet komt uit de buik van Sinterklaas", toen was ik even sprakeloos
Geen vraag, maar vanavond mocht ze dr schoen weer zetten. Ze wilde persé dat het buitenlicht in de tuin aan bleef. Anders kon Sinterklaas het niet goed zien en vinden
Hier ook heen vraag, maar wij lagen vanavond helemaal dubbel om onze zoon... Dochter kon vorig jaar Sinterklaas niet goed uitspreken en noemde hem steeds SinterGlaas. Uit gewoonte zegt ze dat nu nog wel eens, dus ik zegt vanavond "neeeee Sinter....". Roept zoontje heel hard KLAAS! (hij is 1,5 )
haha...dies grappig! Toen ik vroeger zelf zwarte piet was, en kindjes aan mij vroegen waarom ik (mijn schmink dus) "zwart afgaf" zei ik altijd: "Wat doen jullie op jullie huid als jullie huidje droog is?" antw: bodylotion of zalf. "ja, en zwarte pieten gebruiken zwarte bodylotion/zalf " zei ik dan...... Werkte ALTIJD.... Dan knikten alle kindjes heel begripvol..
Hier dit jaar voor het eerst veel vragen van dochter (bijna 4): Wordt zwarte piet niet moe van het klimmen en lopen op de daken? Waar heeft zwarte piet geleerd om op het dak te klimmen? Hoe weet zwarte piet dat mijn schoentje bij de achterdeur staat en niet bij de voordeur? En vooral veel leuke opmerkingen. Ze wil elke dag haar schoen zetten en twee dagen geleden hebben we er maar een briefje in gedaan dat zwarte piet en sinterklaas nu eerst cadeautjes bij andere kindjes gaan brengen en dat ze over 2 dagen weer haar schoentje mag zetten. Gister toch weer grote paniek. "Ik kan niet wachten tot ik mijn schoentje mag zeggen". Nou prima, je mag hem zetten maar je weet dat sint en piet hebben gezegd dat ze nu naar de andere kindjes gaan. "Maar ik vind het ook goed als er alleen eten in mijn schoen zit mama."
Gisteren zat ik fb en zag een foto van een reborn baby. Ik liet hem aan mijn vriend zien om te laten zien hoe echt zoiets leek. En vertelde hem wat het kostte. Mijn dochter kijkt er naar en zegt: "Oh mama, zo'n mooie pop wil ik wel!" Waarop ik antwoord: "Ja die is mooi he? Maar die is heel duur'. "Wel 300 euro. Zoveel centjes heb jij niet en papa en mama ook niet." Even kijkt ze bedenkelijk maar daarna zegt ze, "Maar sinterklaas heeft dat wel!! Dan moet ik hem maar aan sinterklaas vragen." Waarop mama maar even heeft uitgelegd dat er ook nog andere kindjes zijn die kadootjes moeten hebben.
Opmerking van zoontje van net 4, nadat hij de tekst hoorde van Sinterklaasje kom maar binnen: "Want er zijn geen stoute kinderen bij" Mama, dat klopt toch niet? Het moet zijn: Er is maar één stout kindje bij? D uit mijn klas is toch een stout kindje? (mijn zoontje heeft een jongen in de klas, die wel eens slaat.....) hahaha
Hahahaha heul bekend. Ik heb jaren Piet gespeeld voor de buurtvereniging en ja dan kom je natuurlijk ook bij je oppaskindjes over de vloer Dus we probeerden al wel met een verdraaide stem te praten... maar toch was kleine Elsa zo helder....zeg Piet jij klinkt toch echt wel als Marjan hoor Bij één van de volgende adressen kreeg ik een loopneus , ja hoe los je dat nu elegant op... kreeg van de vader van het gezin een paar wattenstokjes
Haha. Die loopneus is een bekend Pietenprobleem. Zo ben ik er zelf vroeger achter gekomen dat Pieten helemaal niet zwart van zichzelf zijn. Mijn zoon heeft ook veel schoorsteen vragen. "mama... Waar is onze schoorsteen" "Op het dak staat een kleintje" "Oh.... Maar daar past dan toch dat hele grote cadeau niet doorheen?" (armen wijd om te laten zien hoe groot zijn cadeau wel niet is) Mijn reactie was dat we met pakjesavond bij zijn nichtjes thuis zijn. "Hebben die wel een grote schoorsteen? " "ja hoor schat" Hij had in zijn schoen een chocolade sinterklaasje gekregen. Een paar dagen later zijn we samenboodschappen aan het doen. Roept ie ineens "He mama... Die sinterklaas had ik inmijn schoen!!" Dus ik zeg "Oh ja... Zou Sinterklaas die hier hebben gekocht dan?" Dat vond hij natuurlijk wel een spannend idee. Dus hij kijkt wat verder. " Mama... Ze hebben ook chocolade zwarte Pieten. Die had ik niet in mijn schoen" "nee, jouw schoen was al vol met een sinterklaas" "Oh, dan is dat misschien voor de andere keer" Dus nu heb ik de zwarte piet gekocht. Vrijdag mag hij zijn schoen weer zetten. Ben benieuwd wat zijn reactie zal zijn.
Grappig dit onderwerp! Mijn zoontje van 5 zong afgelopen week uit volle borst: hoe waaien de RIMPELS al heen en al weer! En een tijdje terug hadden mijn oudste twee het erover dat de Sint al zo oud was en als je zo oud bent, kun je ook dood gaan. Wat zou er gebeuren als Sinterklaas dood zou gaan, was de vraag? Gelukkig kwam J. snel zelf met het antwoord: oh, dan neemt een van zijn broers het wel over, die heeft hij toch genoeg! (5 jaar en misschien al meer door dan dat ik wil weten haha)
Hier kwam vandaag op het vakantiepark een sint aanlopen, dus ik zeg kijk sven sinterklaas, hij twijfelachtig, maar dat is geen echte sinterklaas... :-$ ik stond even perplex... deze sinterklaas was te groot... het was een klein mannetje met een dikke buik?? Ik heb het als kind nooit gezien dat alle sinten anders waren. Ik denk dat het komt omdat ze hem elke dag op tv zien nu... dit was ook de 1e die hij zag dit jaar in het wild ... hier verder maar niet over gesproken...
Mijn zoontje is verrassend nuchter over Sinterklaas (is wel drukker dan normaal). Na het gevonden schoen-cadeau, zing ik in de gang: "Dank u Sinterklaasje!". Zoon: "Dat hoort hij echt niet hoor, hij is allang weg". Zo ook met zingen vooraf, dat hoefde niet hard, want Sint was er toch nog niet. Oke! Sinterklaas heeft het koud hè mama! Hij heeft zo'n dikke hoed op!
Hier ook geen vraag, maar het klonk wel grappig. M. (net 2) heeft Zwarte Piet en Sinterklaas ontdekt. Alleen dat is nog wat lastig uitspreken dus het wordt Piet en Klaas. Wat echter (vooral voor buitenstaanders) heel erg klinkt als 'pita kaas'. Ze kan zo een bestelling gaan doen bij de Turkse bakker