Visite, wat bij de koffie? (geen kraam visite hoor!)

Discussie in 'De lounge' gestart door Letizia, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Letizia

Letizia Lid

22 okt 2013
    98
    0
    0
    Balie medewerkster bij tandheelkundige kliniek
    Rotterdam
    Ik vroeg me eigenlijk af, als jullie bezoek krijgen, gewoon kennissen of een vriendin of wie dan ook, op de koffie... Hebben jullie er altijd wat lekkers bij, en wat heb je er dan bijvoorbeeld bij?

Weet het soms niet meer..

2. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik heb altijd wel een pak koekjes in huis. Hoort bij de koffie vind ik :)

3. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Ja altijd. Het komt vaak genoeg voor dat ik nog even snel naar de winkel moet racen. Meestal gewoon een pak koekjes voor bij de koffie en dan voor erna een nootje oid op tafel tijdens de borrel.

4. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    *schaam* ik koop gewoon wat ik zelf lekker vind :)

Tompoesje, chocolaatje, toffeetje, brownie, koekje, cake

5. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Als ik weet dat er visite komt haal ik meestal een cake, lekker koekje, soms iets van de bakker.

Krijgen we onverwachts visites an heb ik altijd wel een pak koekjes of een chocolaatje in huis.

6. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik ben een koekjesmaniak dus we hebben vrijwel altijd wat in huis.. Zo niet, pech gehad, volgende keer weer.. Ga er niet speciaal voor naar de winkel ofzo.

Gebak vind ik nooit erg om te krijgen, maar te duur voor zomaar :):p

7. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ik vind de koekjes die ik vaak heb beschuitje of zandkoekje iets te mager. Dat is voor plots bezoek..

Anders haal ik wat grotere koeken of stroopwafels ofzo...

8. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hier eerlijk gezegd lang niet altijd wat lekkers in huis hoor, ben al rond genoeg ;)
    En als ik wel iets in huis heb is het heel wisselend, soms een koekje ofzo, maar als er bijv vanavond of morgen iemand op visite komt dan krijgen ze lekkere zelfgebakken cake :D

9. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik heb vaak 2 soorten koekjes en wat chocolaatjes op een bordje liggen. Ook bak ik soms een brownie en klop ik verse slagroom erbij.

10. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ene keer wel, andere keer niet hihihi

11. Khaleesi

Khaleesi Niet meer actief

Standaard 5 pakken koek in huis

12. kim90

kim90 Actief lid

8 okt 2013
    466
    174
    43
    Vrouw
    GGZ Verpleegkundige
    Zoetermeer
    Pff als ik visite krijg haal ik altijd van alles in huis en gooi t op tafel.. ben echt bang dat mensen wat tekort komen haha

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ligt ook een beetje aan het jaar. Rond deze tijd zijn het speculaas koeken, banketstaven enzo.
    En anders cakejes, gebakje, tompoes etc.
    Lekker!

14. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik heb altijd wel iets in huis, maar vergeet het vaak aan te bieden. Nu ik er over na denk, bij vriendinnen krijg ik eigenlijk ook nooit wat bij de koffie/thee. Ik ben het dus eigenlijk ook niet echt meer gewend :)

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.990
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb die koekjes of chocolaatjes altijd al op voor visite de kans krijgt om onverwachts langs te komen. ;) Dus als je onaangekondigd komt, kan het zijn dat je niks bij de koffie krijgt. Risico van het vak, zullen we maar zeggen.

Als we her wel weten (en er is verder geen bijzondere gelegenheid) dan hebben we meestal wel iets grotere koeken in huis, (stroopwafels, gevulde koeken e.d.) Deze tijd van het jaar haal ik graag gevulde speculaas. Lidl heeft een heerlijk 'speculaastaartje' op het moment. Aanrader!

16. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja, ik zou me echt niet gastvrij voelen als ik 'alleen' een kopje koffie of thee serveer. Er ligt ook altijd wel wat in de kast en als ik weet dat mensen komen zorg ik dat er iets lekkers in huis heb of nog beter dat ik iets lekkers gebakken heb

17. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik probeer ook altijd koek e.d. in huis te hebben, maar dat verdwijnt met regelmaat. Ik verdenk mijn man er van.
    Daarom heb ik een geheime voorraad voor onverwachtse visite.

18. mama013

mama013 Actief lid

19 jun 2012
    322
    0
    16
    T-013
    Ik heb lang niet altijd iets in huis voor bij de koffie,
    omdat ik zelf niet echt een snoepkont ben,
    dan vergeet je zulke dingen weleens.
    Als het echt afgesproken is, dan zorg ik dat ik wel
    iets van gebak of een luxe koek in huis heb

19. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Als ik weet dat ik visite krijg haal ik lekkere koeken/chocolade en andere lekkere dingetjes in huis.Anders krijg je bij mij een plak peperkoek/kruidenkoek/beschuit met aardbeien of zoiets. Mag het zelf allemaal niet hebben dus als er nog over is van het lekkers geef ik het vaak ook nog mee naar huis,hier ligt het toch maar oud te worden haha!!

20. wondertjeinmaak

wondertjeinmaak Fanatiek lid

2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw

+1
    dit doe ik dus ook ;)

Deel Deze Pagina