de luizenmoeder

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door einad, 14 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Nee ik snap die hele hype ook niet..

Syane vindt dit leuk.
  2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik heb het gisteren voor het eerst gekeken, maar ik vind t geen lor aan.. dus ik doe met je mee ;)

Syane en mam1991 vinden dit leuk.
  3. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Ik heb een hekel aan bijna alle series en films van Nederlandse bodem. Eigenlijk bijna alle Nederlandse tv. tenenkrommend vaak... Ushi bijvoorbeeld echt een dieptepunt.

Maarrrrrr een staande ovatie voor luizenmoeder. Ik vind het grappig, gedurfd en heel sterk. Alles komt voorbij aan karakters die je in het dagelijks leven ook tegenkomt... de narcistische leider, lijkt gewoon enorm op mijn eigen baas. Echt heerlijk de hollande kneuterigheid, de herkenbaarheid van alles, de onderwerpen die worden aangesneden.

“Dat zeiden de nazi’s, ook” een uitspraak van Volkert tijdens de vorige aflevering ... en toen de schrik... mijn god ik ben getrouwd met een Volkert. Mijn man zegt dat namelijk ook heel vaak. En in alles herken ik een Volkert in mij man qua, uitspraak, politiek en denkwijze. Zelf heb ik wel een beetje een Ank in mij. Een beetje ...ik zing ook altijd liedjes met mijn leerlingen. Haha

Echt leuk!!

Chocolat, Lill, EdN en 6 anderen vinden dit leuk.
  4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    whaha ik heb echt keihard zitten lachen.. dat hoofd van helma erbij:roflmao::roflmao::roflmao:

Doobie en Raket78 vinden dit leuk.
  5. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Hahaha ik heb toch zo gelachen net!
    Loop door het centrum en iedereen is hier nog vol carnaval aan het vieren. Eén tentje zat vol met mannen van middelbare leeftijd, keihard blèrend: "hallo allemaal, wat fijn dat je er bent!"
    Daarna kwam er nog een remix van een kwartier
    :roflmao::roflmao:

Chocolat, Doobie en Raket78 vinden dit leuk.
  6. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ik vind de serie geweldig! Uit het leven gegrepen, maar uitvergroot en daardoor volslagen belachelijk en toch nog herkenbaar. Zoals die moeder met dat prinsessenkasteel. Ze laat niets aan het toeval over en is puur is gericht op het voorkomen van teleurstellingen voor haar kind, wat de gevolgen ook zijn voor de omgeving. Echt, wie kent haar niet?
    Net als de meeste andere ouders op het schoolplein ook heel herkenbaar zijn. Heel in het bijzonder noem ik de ouder die tegen Hannah iets zei in de trant van "Goh, wat knap dat je je kind zomaar op de eerste dag al laat overblijven" terwijl de ondertoon overduidelijk is "Wat ben jij een nalatige heks die haar kind zomaar voor de leeuwen gooit." Wie is er nou nooit op die manier beledigd, verpakt in een passief-agressief compliment? Hier op zp zie ik het vaak langskomen. Wat knap, wat bijzonder, wat apart, etc., gevolgd door de eigenlijke grieven van de schrijfster.
    Het wordt eigenlijk al gauw duidelijk dat de ouders in de serie zich af en toe echt als grote kinderen gedragen, en zo worden ze door juf Ank -meestal terecht- ook benaderd.
    De serie zit vol quasi openminded-heid en politieke correctheden die veel te extreem worden doorgetrokken, waardoor minderheden in de serie zich merkbaar juist buitengesloten voelen. Ook heel herkenbaar denk ik. Doet me denken aan mijn vader die ooit zei "Ik ken een homo, maar die is héél aardig hoor!". Goh pa, wat ruimdenkend van je (!).
    Arme Hannah met haar grote, verschrikte en smekende kalverogen, die de helft van de tijd amper kan geloven wat er om haar heen gebeurt en wat haar door de strot wordt geduwd. Dan de directeur Anton, een geile egotripper vol stuitend slechte ideeën, diie denkt dat hij macht heeft en intussen in zekere zin toch ook weer volledig hulpeloos en hopeloos is, en de streber-moeder Nancy die overal in meegaat omdat ze zo graag belangrijk wil zijn en een genant soort kalverliefde voor de directeur heeft.
    De gelijkmatige, prettig aanvoelende Volkert bij wie je toch steeds ergens het gevoel krijgt dat er iets helemaal scheef zit bij die jongen. Of wordt ons dat aangepraat door Anton..?
    En de opvliegende, enigszins zure Helma die al dat vernieuwende getrut maar niets vindt. Haar agressieve manier van het aanleren van een sinterklaasliedje aan haar klas vond ik met name hilarisch. En de stijve juf Ank die vol krampachtige ongepastheden zit en volgens mij altijd 3x inademt voor ze vindt dat ze het zich kan veroorloven om uit te ademen, maar uiteindelijk toch het hart op de juiste plaats heeft.
    Ik lig ook dubbel om namen zoals Maledif (uiteraard vernoemd naar de eilandengroep) en haar zus Philippine (neehee, niet vernoemd naar de Filippijnen, maar naar haar grootouders Philip en Pien). Heerlijk!

Ik ben groot fan van deze serie!

disaro, nizzie86, lies276 en 15 anderen vinden dit leuk.
  7. Manque

Manque Niet meer actief

nizzie86, Zara75, Fuddey en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Ik gok dat je in het verkeerde topic bent beland :p

LolaBloem en heidiane vinden dit leuk.
  9. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ook nog. Haha!

Maar dat vinden wij niet raar... Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

lies276, Zara75, Chocolat en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. PBV

PBV Fanatiek lid

6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    Nou weetje haha ik had al zo’n vermoede :roflmao: ff kopiëren en deze verwijderen, Thanks

DastyQueen vindt dit leuk.
  11. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

zit nu terug te kijken en ik vind deze aflevering geniaal :roflmao:

12. Essie3

Essie3 Niet meer actief

Nieuwsgierig geworden door dit topic ben ik ook maar eens gaan kijken. Normaal heb ik weinig met Nederlandse series maar bij deze heb ik alle afleveringen achter elkaar gekeken. Wat een geniale serie! Lang geleden dat ik zo heb moeten lachen om tv. Mijn favoriet is Ank. Wat wordt zij goed neergezet zeg. Die cast zal zich kapot gelachen hebben tijdens de opnames denk ik. Kan niet wachten tot volgende week.

EdN vindt dit leuk.
  13. Ansji

Ansji Niet meer actief

Ik ben ook zeker niet van series van Nederlandse bodem, maar deze vind ik toch wel geweldig!

Ben heel benieuwd waar ze volgende week weer mee op de proppen komen...:D

EdN vindt dit leuk.
  14. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik heb me kapot gelachen gisteravond. We moesten het nog even terugkijken. Maar mijn hemel, die minions:roflmao:

15. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Toen de zwarte pieten met de minions op de vuist gingen, zo grappig!

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.258
    7.306
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb het net teruggekeken en vond het toch wel heel erg grappig. De surprises zijn wel een ding inderdaad, ik was ook bang wat mijn oudste zou krijgen maar echt iedereen in de klas (of de ouders :D) had leuke dingen gemaakt!

17. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Vroeger had je de zak. De roe. De angst.
    Echt jammer dat dat verdwijnt.

Hahaha ik heb gebruld.

iMoeder, Zara75 en DastyQueen vinden dit leuk.
  18. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Deze zondag gaat het over seksuele voorlichting...
    Het voorstukje was al grappig!

Chocolat en DastyQueen vinden dit leuk.
  19. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.275
    6.918
    113
    Vrouw
    De neukende kleuters :roflmao::roflmao::roflmao:

20. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    De poes die wappert niet. Is een heel mooi spleetje gebleven... Het scheelt dat ik al op de bank lig anders had je me kunnen oprapen.

Riverdale87, kleinepien, Raket78 en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina