Ik dacht dat ik dit echt heel leuk zou gaan vinden en ik houd ook wel een beetje van foute humor, maar ik vond er dus echt niets aan... en behalve de giechelende moeders ook niet herkenbaar.
Ik snap je punt en ik vind sommige dingen die tegenwoordig als rascistisch worden bestempeld ook overtrokken maar andere dingen zijn gewoon niet meer van deze tijd omdat we veel bewuster zijn gaan kijken. In de jaren vijftig (of zestig, daar moet ik om liegen) draaide er een film: King Solomons Mines. Je ziet dan de hele film de held (zo’n gebronsde, zeer mannelijke vent) zo’n teer gillend poppetje achter zich aantrekken. Af en toe krijgt zo’n vrouw nog een klap ook. Nou, daar kijk je als moderne, geëmancipeerde en flinke vrouw toch ook niet graag naar? Zo snap ik best dat homo’s en mensen van allochtone afkomst niet graag naar een serie kijken waar grappen worden gemaakt over hen.
Je hunkert soms terug naar die tijd? Ik ben nou echt wel reuze benieuwd waar je dan precies naar hunkert?
Dat je blijkbaar ervoor mocht uitkomen dat het normaal is dat 'kindertjes van onder de evenaar GEWOON MOGEN bedelen?'
Serie: ik denk dat de intentie van de pijnpunten was om de discussie aan te wakkeren. In de 2de aflevering gaat het om een man 'met een stempel' en de vooroordelen daarover, incl alle mogelijke verkeerde invullingen die mensen eraan geven.
Ik zit serieus al dagen met dat irritante liedje in mijn hoofd! “Hallo allemaal, fijn dat je er bent. Ben je voor het eerst hier, of ben je al bekend? Stamp met je voetjes, doe je handen in je zij. Ik ben Ank en wie ben jij?” En ik ga er bijna bij klappen ook
Heel simpel; De tijd dat niemand moeilijk deed over een geintje over iemand anders afkomst. Niks meer niks minder
De tijd dat je als winkelier nog ‘alleen blanken’ op je deur mocht hangen en vrouwen geen stemrecht hadden, en niemand daar moeilijk over deed, heerlijk!
Ik dacht de grap in de serie juist was ten koste van de mensen die de stomme, discriminerende opmerkingen maken... Oftewel: wat een enorme idioten dat ze zo vooringenomen zijn. De grap is niet ten koste van de homo''s, de donkere man, het geadopteerde meisje. De draak wordt gestoken met kortzichtige mensen.
Ik vond het hilarisch. Die juf Anke kon zo hier op school werken. Daar werkt een juf die precies dezelfde stem, accent en die zou ook zo kunnen reageren.
Net de eerste 2 afleveringen bekeken via uitzending gemist. Echt hilarisch uitvergroot. Er zit echt niets racistisch in, voor mijn gevoel wordt daar juist enorm de draak mee gestoken, juist met de personen met die typische "vooroordelen" hebben. Heerlijk. Na de zomervakantie mag mijn oudste dochter naar school, goede voorbereiding alvast. Ik ben fan.
@Fuddey geeft het perfecte antwoord (ik hoop tenminste dat haar reactie sarcastisch bedoeld is). De tijd dat je het popje van je kind nog een negerpopje kon noemen, heerlijke tijd was dat inderdaad
Naar de tijd dat er niet op iedere slak zout gelegd werd en het allemaal wat minder geforceerd politiek correct was.
Die arme Hannah, waarom laat ze die vreselijk irritante ouders zo over zich heen lopen Ik kan juf Ank gedeeltelijk wel begrijpen, ze moet de kinderen lesgeven en die ouders blijven maar rondhangen, dat kan toch ook ergens anders? Gelukkig heb ik nog geen schoolgaande kinderen
Die congierge met zn ptss is volgens mij de enige met gezond verstand op die school Qua discussie: ik zit er een beetje tussenin. Ik vind bepaalde dingen erg grappig, sommige dingen ook totaal niet. Ik begrijp het idee wel waar de makers van de serie heen willen om vooroordelen aan te snijden en een spiegel voor willen houden. Maar ik denk dat het op sommige punten wel anders kan. Het jammere vind ik dat alles zo ver uitvergroot is dat het niet meer realistisch is.