Er zijn altijd ouders die hun kind proberen onder te brengen bij klasgenootjes ipv bso. Onze school is gelukkig normaal, maar in het verleden wel veel op andere scholen geweest en vaak herken ik toch wel typetjes uit deze serie. Ik wil best een middag een vriendinnetje mee nemen als andersom die mogelijkheid er ook is. Komt wel eens voor, maar niet op een slechte manier. Met alles en iedereen bemoeien hoeft natuurlijk niet, maar helpen op school is wel gewenst. Er zijn bij ons ouder die 0,0 helpen ( ook moeders die gewoon thuis zijn) en ouders die vaak helpen.
Het is dus ook maar net hoe je het zelf aanpakt, denk ik. Nou gelukkig maar. En helpen op school vind ik op zich wel iets normaals en het lijkt me wel leuk om een beetje betrokken te zijn. Ik heb wel met mezelf afgesproken dat ik het bij één taak ga houden. Als iedereen dat zou doen zou dat prima zijn, toch? Het mag best een terugkerende taak zijn maar ik ga niet iedere keer opdraven.
Nee, zo werkt het écht niet hoor Hier is 98% van de ouders sowieso puur op school om te brengen/halen, daarbij even kletsen, that’s it. Geen ‘sociale politie’ uithangen ofzo. En er zijn ouders die met activiteiten veel helpen, maar ook echt niet zoals Nancy hoor. En als je niet kán helpen, dan kan je niet, ook prima. Dat met die speelafspraakjes ook, er is hier in de klas van mijn oudste 1 moeder die graag haar kind bij anderen laat spelen en niet bij hun thuis dus. Ik vind dat niet erg, maar dochter spreekt toch heel wisselend af, dus het is niet alsof dat klasgenootje hier iedere woensdag zit. En nou ja, de rest was ook flink uitvergroot dus
Nee hoor zo werkt het echt niet. Met dat afspreken enz al helemaal niet Hier wordt dat gewoon fatsoenlijk gevraagd en kinderen bepalen lekker zelf met wie ze spelen. Ik neem wel eens 2 kinderen tegelijk mee naar huis en daar staan al veel ouders van te kijken, echt niemand verwacht dat. Hier zijn ook geen nancy's Ik zit zelf in de ouderraad en wij doen dus veel op school ja. Iedereen kon zich daarvoor aanmelden, maar veel ouders zien dat niet zitten. Degenen die in de ouderraad zitten zijn veel op school ja maar bemoeien zich absoluut niet met iedereen. En niemand wordt erop aangekeken als je niet wil helpen. Als je veel op school bent ken je natuurlijk wel veel ouders en kinderen. Maar echt niks uit die serie komt hier ook maar een beetje in de buurt van de werkelijkheid
Ik heb net de laatste afl gezien. Weet je wat (imo) een groot verschil met de werkelijkheid is? Dat continue aanspreken van andere ouders. Hier zijn ook regels over tienuurtjes en het traktatiebeleid. Maar er is geen ouder die hier aan de poort mijn traktatie inspecteert en dan vervolgens zegt dat ik mij niet ingelezen heb in het traktatieprotocol
Er was ooit hier een lid die voor 1 van haar kinderen die naam had. Met dezelfde uitleg als in dit programma trouwens. Ik ben benieuwd hoe zij naar dit programma kijkt. En hoe erg je dat later als volwassene vindt dat je zo'n naam hebt.
Net mee begonnen. Wel grappig. Raar genoeg moet ik aan sommige discussie topics van zp denken. De laatste jaren is het rustig hier maar hier waren toch veel popcorntopics ivm overblijven enz
Was dat niet dochter Youame en zoontje Dice? Echt vreselijk en ook die naam van dat zoontje, wie noemt zijn kind nu dobbelstenen? Zag laatst de oma op Facebook reageren op een onderwerp over bijzondere namen
Niet.... zeg het niet snel, maar sommige ouders slaan de plank wel goed mis... Ik heb gisteren voor het eerst gekeken (en teruggekeken) en vond het wel grappig. Maar niet zo hilarisch als ik overal lees haha. Volgende week wel weer kijken, dat dan weer wel
Ik ben wel benieuwd of de echte schoolpleinheksen zichzélf herkennen in deze serie... Of zouden die vol plezier kijken en totaal niet beseffen dat zij ook zo zijn (tot op zekere hoogte natuurlijk)?
Haha ik herken mezelf wel van een paar jaar terug als zwaai-moeder . Regelmatig beloofde ik om te zwaaien maar vergat het dan en ging dan snel even terug (soms na de bel) om nog even te zwaaien. De juffen zeiden altijd dat ze het niet erg vonden maar ondertussen dachten ze misschien net als juf Ank
Maar wel in essentie voor iedereen herkenbaar, daarom Het lijkt alsof ze de topic over ergenissen over schoolpleinmoeders oid hebben gelezen, en al die typetjes vertaald tot 1 serie.
Natuurlijk mag dat, maar als ik vind dat er nogal overdreven wordt gereageerd op bepaalde grappen mag ik dat toch ook vinden? Grappen niet leuk vinden kan natuurlijk gewoon, maar om ze dan gelijk racistisch te noemen..? Daar snap ik echt niets van, dan lijk je wel iets te willen zien. Een grapje is een grapje en dat moet (vind ik) gewoon kunnen, we zijn toch niet met z’n allen van porcelein gemaakt? Net als de dame die ergens in dit topic de beetje ongelukkig geformuleerde uitspraak ‘ik verlang terug naar de tijd dat er nog gewoon kon worden gelachen om iemand afkomst’ deed, en daar vervolgens serie reacties op kreeg alsof ze praktisch beweerde terug te verlangen naar slavernij! Neem niet alles zo zwaar op mensen! Ik ben er van overtuigd dat zij, net als ik, net als 99.9999999999% van alle mensen op dit forum absoluut faliekant tegen racisme en discriminatie is. Maar dat betekent niet (vind ik) dat ras of afkomst (net als geslacht, geaardheid, geloofsovertuiging, gewicht, enzv) opeens heilige onderwerpen zijn, waar nooit eens een grapje over kan worden gemaakt. DAT vind ik ontzettend vermoeiend, vandaar mijn uitspraak. Daar mag je het natuurljk mee oneens zijn.