De "maagzuur theorie"

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door esme66, 25 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babyapril

babyapril Lid

5 feb 2012
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meisje en ik slaap al een maand rechtop, dus nee klopt niet in dit geval

2. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    Zwanger van het tweede jongetje en bij beide zwangerschappen last van maagzuur

3. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Meisje: maagzuur gehad --> ze had wel wat donker haar niet een hele bos

Nu een jongen / ook veel maagzuur met name in de avond.. Ben benieuwd of die misschien veel haar krijgt!

Dus de theorie meisje niet jongen wel gaat niet op...

4. Aloe

Aloe Niet meer actief

IK heb meisjes en bij allemaal maagzuur.
    Een vriendin heeft jongens en bij allebei maagzuur.

`dus theorie klopt hier niet.

5. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    nou volgens de echo's zit er toch echt n meisje in en heb toch echt veel last van maagzuur...

maar alle andere "theorieen" kloppen ook niet
    ik was helemaal niet misselijk
    en ik draag helemaal naar voren

ennn het zit op mijn blaas maar OOK op mijn ribben...
    moet ik nog ff doorgaan? :D

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.170
    35.831
    113
    Nee, gaat hier niet op. 3e zwangerschap nu en weer last van maagzuur, vooral bij de 2e was het op een gegeven moment heel erg, en dat was mijn dochtertje.

De echoscopist zei laatst wel dat de baby al een bos haar had, ben benieuwd, want de andere 2 hadden juist maar weinig haar heel lang.

Moet er wel bij zeggen dat ik grote kids krijg, die niet indalen, dus dan is de maagzuur natuurlijk ook wel verklaarbaar.

7. danip

danip Niet meer actief

Wij krijgen een meisje en ik heb heeel erg last van maagzuur. Eigenlijk al vanaf het begin, maar sinds week 16 is het echt heel erg geworden.

8. Wila

Wila Actief lid

11 okt 2011
    198
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan voor mezelf nog niet spreken omdat wij het geslacht niet willen weten!

Maar een vriendin van me heeft 2 meiden en vreselijke last van maagzuur gehad!
    Andere vriendin heeft een jongen; en had daar totaal geen last van.....

9. sarientje3

sarientje3 Actief lid

7 jan 2012
    194
    1
    0
    Zit veel achter de computer,maar daarnaast veel ge
    tilburg
    Voor t eerst zwanger van een meid, en eigenlijk niet tot amper last van maagzuur...Heeeeel af en toe nog maar last er van(nu 25,4w) dan was het waarschijnlijk gewoon iets verkeerds gegeten... Draag tevens mijn meid ook best laag ipv hoog.. ze zit nu nog veel tot bij mijn navel, of iets lager.

10. Ann

Ann Actief lid

11 aug 2010
    158
    0
    0
    maatschappelijk werkster
    Noord Brabant
    Tweede keer zwanger van een meid en net als eerste zwangerschap stijf van het maagzuur Dusssss hier klopt theorie helemaal niet!!

11. mama4life

mama4life Bekend lid

20 dec 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    Tja, had wel aardig last van maagzuur...

En beide theorieën kloppen hier... n Jongetje met n flinke haarbos "gekregen"... ;)

12. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    1ste een meisje, veeeeeeeel last gehad van maagzuur...

nu een jongetje, heeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeel last van maagzuur... :(:(:(:(:(

13. fafje

fafje Niet meer actief

beide jongens, beide heel snel en erg last van maagzuur

volgens tantes is het omdat ze veel haar hebben...en nou toevalllig had mn eerste zoontje een enorme bos! nu ff afwachten op de 2e ( al zeiden ze bij de pretecho al dat deze ook veeel haar had!)

14. mamam1

mamam1 Lid

9 aug 2011
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mmm.. Leek me best leuk als die zou kloppen, maar helaas. Ik heb nu veel last van maagzuur (38 wkn) en krijg een meid. Met mijn zoon had ik daar geen last van.
    Bij m'n zoon heb ik ook nooit overgegeven in het begin, wel misselijk en bij m'n dochter veel overgegeven..

15. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Zwanger van een meisje en ontzettend veel last van maagzuur!

Ben benieuwd of de haar theorie dan wel klopt! Zowel ik als mijn vriend zijn beide kaal geboren, dus ik heb sterk het idee dat ons meisje ook kaal zal zijn. Maar wie weet klopt de haar theorie wel en heeft ze een bos vol haar!

16. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    een meisje en de rennie was niet aan te slepen.

wat betreft de haar theorie klopt ie wel ze had redelijk veel haartjes bij de geboorte

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bij Thirza veel last van maagzuur. Nu weer, maar weten nog niet of we een jongen of een meisje erbij krijgen.
    Volgens mij heeft maagzuur veel meer te maken met de vraag of je maag in de verdrukking ligt of niet...

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja vast, omdat ze veel haar hebben.... :D :D Die tantes van jou zien ze vliegen ;)
    Nou had Thirza toevallig wel veel haar, maar dat lijkt me geen oorzakelijk verband hebben met maagzuur. 't Is niet dat je met een volle bos haar ineens zoveel meer ruimte in de buik inneemt ofzo.... ;)

19. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Jongen en veel last van maagzuur.
    Ben benieuwd naar de haar-theorie :D

Verder heb ik last van maagzuur door de hormonen, de keren dat ik een voet in mijn maag had zijn op twee handen te tellen. Hij heeft ook nog ruimte zat en zat al snel laag.

20. fafje

fafje Niet meer actief

ja ik geloof niet in die bakerspraatjes hoor, haha en zijn toevallig marokkaanse tantes, nouu ik heb nog nooit ene kale marokkaanse baby gezien, dus ach laat ze lekker hahahah

Deel Deze Pagina