De maan?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Belle, 9 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Mijn zusje, die nogal goed contact heeft met het universum, heeft me ooit verteld dat de maan een goede invloed op de vruchtbaarheid zou hebben. Een beetje in hetzelfde straatje als maansteen, bijvoobeeld. Hoe het precies werkt heeft ze er niet bij verteld, maar zulke informatie blijft bij mij altijd hangen.

Mijn laatste ovulatie viel samen met de volle maan, en mijn lief en ik hebben onze uiterste best gedaan om dat eitje te bevruchten. Je weet maar nooit waar het allemaal goed voor is, tenslotte. ;)

Maar goed, mijn vraag is eigenlijk: Kan iemand me zonder al te veel zweverig taalgebruik uitleggen hoe dat zit met de maan en vruchtbaarheid?

Belle, zelf niet zo thuis in dat soort dingen.

2. Niet meer actief

Dat is een goeie zeg, ik weet wel dat het idd veel ermee te maken heeft. Het schijnt ook dat op volle maan meer kindjes worden geboren dan op andere maanstanden.
    En ook de zee en de maan hangen samen, maar hoe het nu precies zit met de maan en vruchtbaarheid zou ik eerlijk gezegd niet weten, ben ik eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar.

Nu ff niet veel tijd, maar straks ga ik zeker eens googelen daar op.

3. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Amsterdam
    Er valt genoeg over te vinden. Ik bedoel...

Hier, hier, hier... Maar echt veel wijzer word ik er niet van. Deze site schrijft dat het aannemelijk is dat je extra vruchtbaar bent tijdens de periode dat de maan en de zon in dezelfde hoek staan als tijdens je geboorte. Leuk, maar hoe werkt dat dan?

Ik ben geen sceptica. Ik zou het juist heel fijn vinden wanneer iemand die ervoor gestudeerd heeft het me kan uitleggen in termen die ik begrijp. Accepteren dat iets is zoals het is, prima, maar Belle wil de dingen nu eenmaal ook graag snappen.

4. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

6 jun 2006
    1.304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    het schijnt dat je ook een kosmo ei hebt naast je biologische ei...dit ei heeft inderdaad met de maan stand te maken tijdens je geboorte!

Hier zijn al reeds andere topics over geschreven maar dat heb ik dus inderdaad ook al vaker gehoord. Je kan die kosmo eisprong laten berekenen!

liefs nina

5. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    hmmm wel interessant ja .
    heb wel gehoord hahah bij volle maan worden veel kindjes geboren zeiden ze vroeger heh ;)

6. simalex

simalex Bekend lid

Ik was normaal altijd ongesteld bij vollemaan en had dan dus mijn eisprong bij de nieuwe maan... en dat er meer kindjes geboren worden met volle maan heb ik ook wel eens gehoord. De maan heeft toch ook invloed op eb en vloed?

Groetjes Simone

7. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Amsterdam
    Bedankt voor de moeite, maar nee, daar kan ik niets mee. Mijn vraag is of iemand me uit kan leggen op welke manier de maan invloed heeft op de vruchtbaarheid.

Van stenen en mineralen weet ik dat iedere steen door z'n kleur en z'n samenstelling een bepaalde trilling heeft, die correspondeert met bepaalde energieën in het menselijk lichaam. Door een bepaalde steen te dragen en je daarmee bloot te stellen aan de trilling/energie van die steen, kun je de energie in het bijbehorende gedeelte van je lichaam en/of je geest beïnvloeden/in balans brengen. Simpel.

Als iemand me nou eens op dezelfde eenvoudige manier kan uitleggen hoe het zit met de maan...

8. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    weet wel dat afgelopen tijd de maan verkeerd stond. Er zijn heel veel dames die in april waren uitgerekend die een miskraam hebben gehad....

9. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    misschien door een bepaald magneet idee (zoals jij omschreef met maansteen die een trilling afgeeft en zo invloed heeft) misschien als het volle maan is , dat de maan dan een soort magnetisch veld afgeeft ( of klinkt dit bizar)

10. Nemo

Nemo Niet meer actief

Er zijn hier eens eerdere topics over geweest met de naam: cosmische cyclus. Is dat mischien wat je bedoeld ? Ik zal even voor je zoeken Belle.

11. Nemo

Nemo Niet meer actief

12. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    hey nemo,

waar kan je dat laten berekenen dan? lijkt me wel interesant.....

13. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Kijk maar even in de topics die Nemo genoemd heeft, daar staat het adres wel in.
    Na het berekenen van mijn kosmische ei was ook ik meteen zwanger. Ook hebben we de hele maand om de dag geklust. Weet niet welke van de twee mij nu zwanger gemaakt heeft ;)

14. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Ik ontdekte dat het afgelopen zaterdag volle maan was....
    Dus ik wist gelijk waarom ik zo vre-se-lijk vervelend was... :confused:
    Ik ben Kreeft van sterrenbeeld en dus altijd erg gevoelig voor de maan. Deze cyclus droeg ik ook nog eens een maansteen,...deze steen brengt je ook dichter bij je gevoel...maar dat ben ik altijd al.... :confused:
    Het is eigenlijk een wonder dat mijn hubbie nog hier is... :)

Feit was wel dat ik de volgende dag ongi werd.....

15. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Amsterdam
    Ik schop het topic nog maar eens omhoog... Ruim 4300 gebruikers en er zit niet één astroloog bij? ;)

Belle, nog steeds erg nieuwsgierig naar hoe het zit.

16. Nemo

Nemo Niet meer actief

@pluys: hier kun je het zelf berekenen (wel duits)

17. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik heb toen deze man gemaild: fransvandermeiren@advalvas.be hij heeft het toen voor mij berekend hij heeft ook een site waar ze vanalles uitleggen. De site ben ik vergeten maar iets met twaalfhoek erin ofzo.
    Mischien dat iemand anders het kan vinden ? Ook een goede site voor Belle

18. Haushinka

Haushinka Actief lid

9 okt 2006
    125
    0
    0
    Wel paranormaal begaafd, maar geen astroloog helaas. Maar het klinkt aannemelijk, omdat de maan idd ook invloed heeft op eb en vloed. Bij bepaalde maanstanden zou er dan een soort energie of magnetisch veld vrijkomen wat eventueel positief zou kunnen zijn voor de vruchtbaarheid.

19. Niet meer actief

hoi
    BALEN dat je ongi bent geworden, ik weer hoe je je voelt! Lieve schat, we gaan gewoon huilen bij de 1e nieuwe volle maan en dan moet het maar eens raak zijn ;)

liefs, Carmen

Deel Deze Pagina