de maat is VOL. Maar wat nu te doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door babs81, 19 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babs81

babs81 Niet meer actief

met een enorm naar gevoel schrijf ik dit op!

Ik weet nu niets meer te doen, misschien hebben jullie DE tip voor mij.

Het gaat om mijn zoon van 11 jaar, we zijn een jaar geleden verhuisd van de ene wijk naar een andere wijk 11 km verder.
    Uiteraard is hij groep 7 begonnen op een andere school

Op zijn oude school had hij een top juf, deed alles voor hem, hij had zoveel geluk met haar. 3jaar lang heeft hij haar gehad.
    Hij werd ook nooit gepest, of wat dan ook.

Nu zit hij op een andere school, en hij word iedere dag gepest, niet alleen door de kinderen, maar ook door zijn leraar
    Hij krijgt geregeld klappen door medeleerlingen op school. Hij ziet iedere dag tegen school op
    Maar zijn leraar doet het gewoon, ik wil hiermee zeggen, de nare woorden die hij steeds zegt tegen heb
    Hij is een vervelend naar kind, en iedere keer dat hij zegt van : ik ga vanavond een lijstje maken, zodat je hier van school af gaat etc etc etc.

Mijn kind is NOOIT ziek, al heeft ie een oorontsteking, dan moest ik hem eerder dwingen om thuis te blijven.
    Nu is hij continu ziek, voelt zich ziek, slaapt slecht (1uur snachts)
    vertoond ernstige gedragsproblemen in huis, en kotst geregeld snachts alles eronder

Ik ben het ZAT, Ik probeer die leraar continu te bellen.
    Zodat ik een afspraak met hem kan maken om te praten
    Nu wou ik vanmorgen weer mee voor die beste man, en toch houd mijn zoon de boot af, zo van.... wacht even mama, ik kijk wel of hij vandaag weer zo is. Terwijl meneer vannacht tot 2uur wakker lag, en zijn bed en vloer er weer eens flink onder gekotst te hebben:(

Het raakt me continu, voel me zoooo rot en vervelend, en hulpeloos hierbij.
    Wil graag met die beste man praten, maar weet niets te zeggen, want flip nu al!

2. Jizzy

Jizzy Bekend lid

10 okt 2009
    550
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat je de leraar nog "beste man" noemt......
    pffff, ik zou naar de directeur stappen, dit kan echt niet!!
    En je zoon houd inderdaad de boot af omdat hij bang is dat het nog erger wordt, maar erger kan bijna niet, en als er niks gebeurd houd het nooit op!

Ik wens je veel succes! En sterkte voor je zoon, hoop voor hem dat hij zich snel weer beter gaat voelen!

3. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Och jeetje, wat ontzettend sneu voor je ventje...:(
    Het eerste wat er in mij op komt is misschien naar een andere school doen als die optie er is? Alhoewel, volgens mij zit hij dan nu in groep 8 of niet? Vlak voor de grote vakantie...Hmmm...

Moeilijk... Ik heb eigenlijk geen avies voor je op dit moment.
    Ik wens jou, als mama-zijnde, ook heel veel sterkte. wat moet dit moeilijk voor je zijn :(

4. babs81

babs81 Niet meer actief

Beste man wel in het slechtste van het woord!!!

Ik hoop het ook want ken die man wel wat doen

5. helia

helia Actief lid

4 dec 2009
    445
    1
    0
    Amstelveen
    Hallo lieve Babs,
    wat een ellende zeg.
    Ik zou zeker naar school gaan en met die leraar praten en als je het niet via de telefoon kan regelen (die afspraak) dan ging ik er gewoon naartoe.
    Rechtstreeks om een afspraak vragen face to face desnoods haalde ik hem uit de klas.
    Heb je het hoofd van de school al geprobeerd te bereiken?
    Zou ook wel handig zijn als die ook bij de afspraak was.
    En mijn advies is vooral rustig blijven (hoe moeilijk dit ook is), en laten zien dat je meent wat je zegt.
    Het is toch potverdorie niet normaal dat een volwassen man in plaats van jouw zoontje te helpen mee gaat zitten pesten:x.
    Ik ben alleen bang dat het pesten blijft , ook al houdt de leraar er mee op.
    Kinderen zijn zo hard en als ze eenmaal iets doen is het moeilijk om het te stoppen.
    Een andere school in de buurt misschien?
    Is het een optie om je zoontje daarop te doen of zijn die er niet?
    Verder proberen je zoontje thuis te wapenen tegen woorden en (ik ben ook gepest) misschien als het te erg wordt doen wat mijn moeder deed.
    Op een dag toen ik weer geduwd en bespot was zei mijn moeder , de eerste die jou een klap ,duw , schop of wat dan ook geeft mag je van mij heel hard terug slaan of schoppen.
    Toen ik dat eenmaal had gedaan ben ik eigenlijk nooit meer aangeraakt, woorden zijn ook niet leuk maar daar kun je je voor afsluiten op den duur.
    Ik ben in een andere klas gezet en daar waren de kinderen veel leuker en liever.
    Misschien is er nog een groep op school in de leeftijdscategorie van je zoon en kan hij overgeplaatst worden?
    In ieder geval wens ik jullie veel sterkte en vertroetel hem maar lekker als hij thuis is.
    Zeg hem dat het niet aan hem ligt en hoe bijzonder hij is.....dat die andere kinderen gewoon papagaaien zijn zonder hersenen.
    Heel veel sterkte en eh nogmaals als die leraar niet aan de telefoon komt gewoon op hem af stappen.
    Laat even weten hoe het afloopt ok?
    Liefs Helia

6. 4days

4days Niet meer actief

Wat ontzettend rot voor je zoon zeg! :( Helaas komen dit soort dingen op basisscholen best veel voor. Als het ECHT niet meer gaat zou ik hem desnoods op een andere school zetten hoor. Ik bedoel, als hij er al fysieke en emotionele problemen door heeft... :(

7. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Oh, ik en zou inderdaad vandaag gewoon naar die school gaan en met de directeur praten inderdaad!!! Misschien kan hij naar een andere klas?

8. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Jeetje wat erg voor je zoontje. Ik kan echt woest worden om dit soort berichten. Kinderen kunnen elkaar nu eenmaal pesten. Maar als een leraar dit doet dan word ik woest.

Wat zal er wel niet allemaal door dat koppie heen gaan van je zoon. Vind het zo erg.

Kun je niet een gesprek aangaan met de directeur van school? Ik zou die leraar volgens mij een klap verkopen. Misschien dat de directeur je hier in kan helpen. Want dit mag natuurlijk absoluut niet gebeuren.

Geef je zoon maar een dikke knuffel. En sterkte voor jou Babs, niks is zo erg als je ziet dat je kleintje verdriet heeft

9. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Mijn advies: ik zou om 8 uur al voor de stoep staan en een gesprek eisen. Ik ben daar ook zo bang voor als Sem straks naar school gaat en mocht dat gebeuren, dan ben ik elke dag op school om de leraren te spreken.

10. babs81

babs81 Niet meer actief

Lief berichtje van je

Ja er zijn in de straal van 1km wel 8 scholen in de buurd, maar om hem 3 x op een andere school te moeten doen?? ja als het moet dan doe ik dat zeker.
    Ik weet het even allemaal niet meer, ben zelf ook beroerd geworden van alles dat ik dus OOK thuis ben gebleven. Wil vandaag het geregeld hebben, zo niet.... ga ik na een andere school met hem

11. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Je zou de school kunnen bellen en dan de directie vragen en het verhaal uitleggen, ook dat je die leerkracht niet te pakken krijgt en dringend een gesprek wil aangaan. Pesten is iets dat vaak een groot thema binnen de school is, dus zal de directie hier waarschijnlijk ook iets aan willen doen?

Want de situatie klinkt voor je zoon, en daarbij voor jou, bijna ondragelijk nu, het doet zelfs mij pijn dit te lezen.

Hopelijk kun je hier snel mee aan de slag,

Groet Snoozie

12. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Zou je niet eerst even ook de andere kant van het verhaal horen? Er zal ongetwijfeld een hoop spelen, maar ik zou toch echt niet meteen afgaan op wat je zoon allemaal zegt.....Ik werk met kinderen in deze leeftijd en het valt me op dat ze soms woorden echt anders uitleggen/begrijpen dan hoe het gezegd wordt....Dan is er wel wat, maar anders dan hoe ze het zelf verwoorden soms!

dat ie niet wil dat jij naar die leraar stapt is toch ook vreemd, als ie het er zo slecht heeft! Tuurlijk zal ook meespelen dat hij denkt als mijn moeder gaat praten dan ben ik helemaal de lul. Maar wie is hier nou de moeder? Ga naar die school en praat met de leraar/directeur. Bel van tevoren de school op, zodat er ruimte gemaakt kan worden voor een gesprek. En hoor dan eerst ook de andere kant van het verhaal. Daarna kun je bijvoorbeeld ook een gesprek met je zoon erbij doen, zodat de boel opgehelderd wordt.

Je zoon lijdt onder deze spanningen, dus ik zou actie ondernemen en de beslissing niet bij je zoon van 11 laten. Hij zit er middenin, en dan lijkt er vaak ook geen oplossing voor problemen.

Succes!

13. babs81

babs81 Niet meer actief

dank jullie voor jullie lieve berichten!!

Toen hij op school gepest werd, en klappen kreeg, ben ik iedere dag naar diegene geweest die dat deed.
    En erbij gezegt dat ze niet door moesten gaan, ik anders naar hun moeder zou gaan.

Nu is het zo dat ze tegen hem zeggen.. je moeder is een hoer je stiefvader en je vader zijn vuile homo's etc

14. Lillith

Lillith Bekend lid

29 mrt 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Ik zou zeker een gesprek met de leraar eisen en anders met de directeur en een officiele klacht indienen.

Snap wel dat je zoontje wil dat je niet mee gaat. Hij is wss bang dat het erger wordt. Vroeger werd ik ook gepest en ik deed er ook alles aan om mijn moeder van school weg te houden.

De beste tip voor je zoontje, hoe moeilijk ook en tja misschien ook wel pedagogisch onverantwoord, maar toch: flink van je afbijten.

En misschien contact zoeken met een schoolmaatschappelijk werker? Die kunnen je vaak goed adviseren.

Succes!

15. helia

helia Actief lid

4 dec 2009
    445
    1
    0
    Amstelveen
    Babs ik snap best dat je er zelf ook beroerd van bent geworden hoor het gaat tenslotte om je liefste bezit wat pijn word gedaan.
    Dus je probeerd gewoon nogmaals via de telefoon en anders erop af:).
    Kan een afspraak regelen niet goedschiks dan maar kwaadschiks toch.
    Succes vandaag hoop dat het lukt.

16. Tamale

Tamale Niet meer actief

Wat belachelijk zeg!!!
    Je bent toch in alle staten als je die 'beste man' zou zien!!:x
    Zielig voor je zoontje , doet me gewoon pijn!
    Ik ben ook altijd behoorlijk gepest, alleen deed gelukkig de leraar nooit mee..
    Behalve op de middelbare school, daar kon geen leraar normaal doen..
    Ik zou hoe dan ook een gesprek aan gaan met de leraar.. Desnoods een klacht indienen.
    Blijf ook goed met je zoontje praten!

Heel veel succes en sterkte!!!

17. babs81

babs81 Niet meer actief

Ik geloof zijn verhaal voor 90% natuurlijk worden er veel woorden anders opgevat, en wil ik ook eerst de woorden van hem horen voordat ik naar de directeur ga.
    Heb die man eerder al eens opgebeld, en kreeg zijn excuses.
    En erbij gezegt dat als er iets is HIJ MIJ MOEST BELLEN!!!

18. babs81

babs81 Niet meer actief

Ik ben om 11.40 0op school!!!

19. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    lijkt me verstandig ja,heeft toch geen zin om hier nog meer dagen overheen te laten gaan... Succes!

20. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    You go girl!!! Hopelijk wordt er vandaag het één en ander opgehelderd/opgelost!!! Dit kan zo niet langer!

Deel Deze Pagina