Hier ook hetzelfde 'probleem'. Nu is de regel geworden dat hij niet zonder pet mag gaan spelen en houd hij hem toch 'opeens' maar braaf op Kan toeval zijn, maar hoe klein ze ook zijn, ze snappen een hele hoop dingen toch wel hoor.
Hier helpt het om d'r extreem af te leiden meteen nadat 't hoedje op is gezet, dan vergeet ze 'm. Ook leuk als haar oom dan buiten meteen zegt;'Ooh, wat een mooi hoedje!' ... Hup, weer af en we kunnen weer opnieuw beginnen Strikje onder haar kin helpt niet tegen moedeillig het hoedje af doen, maar is vooral handig als 't waait.
Dat gaat voor problemen zorgen! Hier 5 maanden en hij wil al niks op zijn hoofdje terwijl mama en papa pettenmensen zijn Soms ben ik eraan aan het denken om heel zijn bolleke in te smeren maar gaat dat wel met die haartjes? Wel heeft hij nog niet veel zon gezien, altijd in de schaduw
Bij de jongste werken hoedjes met strik onder de kin tot nog toe, maar de oudste wilde het nooit. Lijkt me geen probleem, dan zorg ik wel op een andere manier dat ze beschermd zijn. Door ze in de schaduw te laten spelen bijvoorbeeld (wat ik sowieso probeer) en als de zon het felst is liefst even binnen spelen. En als ze dan eens in de zon zijn, dan krijgen ze daar ook niets van (omdat het in verhouding kort is).
Vorig jaar was omze dochter 1 en ze wilde niks op haar hoofd. Dus veel in de schaduw, en gewoon niet naar buiten. Dat laatste snelte ze nog niet helemaal, maar met anderhalf zeker wel. Van de winter was de muts geen probleem, die was kennelijk heel mooi (en lekker warm). In het voorjaar vond ze in een la haar petje, die is opgegaan en gaat niet meer af als ze buiten is. En in de auto is ze tijden zoet maar haar zonnebril. Dit wie weet, komt het nog goed. In ieder geval geen strijd van maken.
Mijn zoontje van 1.5 vind het ook niks. Geen zonnebril en geen pet. Ik straf hem er niet voor, wiltie niet dan niet. Lekker insmeren en gaan
Mijn dochter is ook 1,5 en wilde ook niets op haar hoofd. Ik dacht ook dat gaat me nooit lukken. Mijn moeder heeft toen met haar een lange wandeling gemaakt en ergens een zonnehoedje gekocht. Ze is een paar winkels in en uit geweest. In de winkels mocht het hoedje af. Buiten moest het hoedje op. Sinds dit uitstapje weet mijn dochter: buiten moet het hoedje op blijven. Zodra we ergens binnen zijn gooit ze hem wel meteen af . Die kleintjes begrijpen het allemaal beter dan wij denken