oja mijn man vond het ook nooit erg als ze snachts kwamen (dan kan ie nog effe ze zien haha) als ik onze dochter en zoon om 19 uur naar bed stop zien ze soms hun vader heel de week niet dus soms plan ik het wel eens zo in dat ie ze toch nog effe ziet.. is wel zo leuk voor hem, hij werkt zo hard voor hun.. Om me heen heb ik allemaal vrouwen met mannen die veel meer thuis zijn (zeg maar normale 8-17 baan) en die begrijpen het helemaal niet, ik ben ook heel zelfstandig en plan gewoon alles in, beslis als ik iets wil kopen (okay hele grote bel ik even voor) maar ik ga niet op hem wachten (dan wacht ik wat af in mijn leven) en de dokter, verloskundige enzo doe ik ook gewoon zoveel mogelijk zelf alleen als het echt belangrijk is neemt hij wel vrij natuurlijk (zoals 20 weken echo, wij hebben ook een vruchtwaterpunctie moeten doen dat soort dingen wel) Ik denk dat je toch je vader trouwt want het is echt precies hetzelfde als bij ons thuis alleen was mijn vader vroeger oevrdreven streng (alsof ie moest opvoeden in 30 minuten ofzo) en mijn man doet dat weer niet... (het extreem streng zijn)
Hier worden ook een hoop dingen door mij geregeld. Je weet dat als je aan een man met zo'n baan begint en moet daar ook niet over piepen vind ik. Al neemt het niet weg dat het best soms ongezellig is hoor. Als er in het weekend gewerkt moet worden is hij door de week 2 dagen vrij en 1 van die 2 dagen werk ik dan zodat we zo min mogelijk oppas nodig hebben straks. Dat is dan wel weer het voordeel van allebei onregelmatig werken. Je kan elkaars diensten op elkaar afstemmen. Andere mensen hebben er meestal meer moeite mee dan wij zelf hahaha
Dingen die geregeld moeten worden, doet vriendlief meestal. Hij doet dat vaak s`ochtends voordat hij naar z`n werk moet. Hij is wat daadkrachtiger daarin. En ik 'piep' ook niet over z`n werktijden, ik wist dat toen ik met hem begon, maar het is idd wel eens ongezellig als ik weer 'alleen' ben in het weekend en 3kwart nederland die met partners doorbrengt. Soms ben ik net Maria, heb ons dochtertje gekregen met 'onbevlekte ontvangenis'... Gelukkig werkt hij op roosterbasis en kan er weleens met de dagen geschoven worden en wordt er door de roostermaker ook rekening gehouden met mijn vrije dagen.
Mijn man werkt ook op roosterbasis en omdat ik in de zorg werk en we dus allebei onregelmatig werken kunnen we de zorg voor de jongens goed op elkaar afstemmen. Hij kan van te voren de dagen die hij vrij wil zijn door geven en daar word gelukkig ook rekening mee gehouden.
Hier nog 4,5 uur ongeveer! Ben zelf met een kwartiertje klaar, en dan lekker weekend!!! Morgenavond een avondje weg met het werk, uit eten en daarna de kroeg in... Zoooo geen zin in.. Maja, collegaatje gaat weg en had dit in gedachten. In eerste instantie wilde ze de nacht doorhalen in het centrum van Amsterdam, ik kon dan wel met de 1e trein naar huis.... Dit is een betere oplossing maar nog niet 1 waar ik van te springen en ook nog eens uitgerekend op een avond dat manlief vrij is.
ja das minder idd. ben je allebei een avondje vrij.... ach ja misschien wordt het toch heel gezellig joh!
o wat leuk, mag ik ook mee komen kletsen? Mijn man is manager in de beveiligingsbranche dus werkt onregelmatig en vaak weekenden. Als hij thuis is is hij daarnaast met zijn eigen klus en adviesburo bezig. Druk baasje dus. Als hij dan eens tijd voor ons heeft is hij meestal moe. Hij kan niet lang op zijn kont zitten dus 30 minuten samen t.v. kijken is echt veel! Dan zit hij alweer achter de computer of is hij met zijn auto bezig. Waar hij ook alles zelf aan doet. Ieder voordeel heeft inderdaad zijn nadeel zoals degene zei die dit topic opende. Maar ik merk dat ik hem nu meer dan ooit mis. Liefs Luna
@Luna1; tuurlijk mag je meepraten! Tenminste, van mij wel... Ook een drukke vent dus! Vervelend dat je hem mist! Heb je dat al aan hem aangegeven? Mis momenteel m`n lief ook, is nu thuis en ligt op de andere bank tv te kijken, maar echt communiceren is er al een tijdje niet echt meer. Heb het idee dat het de laatste tijd niet goed met me gaat, heb wel eens wat dingetjes aangegeven maar hij pikt het niet op. Merk dat ik de laatste tijd snel geirriteerd van hem raak en vind dat erg vervelend. Maar goed, moet gewoon een aantal dingen op een rijtje zetten en dan gaat het vast wel beter. Vast wel voordat ik een jongetje word..!!
@Lief09, heb het aangegeven en hij probeert er wel op te letten. Hij wil zelf ook graag bij mij zijn maar ook voor zijn eigen bedrijfje heeft hij het toch druk. Dat moet ik ook begrijpen. We hebben het extra inkomen toch nodig om onze droom te realiseren die we hebben voor de toekomst. Namelijk een boerderijtje renoveren met wat grond voor mijn paardje. Die staat nu nog bij mijn ouders maar zij gaan ook een keer kleiner wonen. Wat vervelend dat je het gevoel hebt dat het niet zo goed met je gaat. Komt dit ook door hem of meer omdat je zelf niet lekker n je vel zit? Valt de verzorging van je kindje jou ook soms zwaar omdat het toch meer op jou schouders terecht komt? Ik zou er dan ook nog eens goed over praten.
Voor grootste gedeelte zit ik niet lekker in m`n vel. En draai idd voor grootste gedeelte alleen voor de verzorging van ons meisje op en dat vind ik niet erg, maar het huishouden draait ook op mij. En daarna heb ik gevoel dat bepaalde mensen in m`n omgeving over me heen walsen, zonder echt rekening met mij te houden. Maarre leuke toekomstdroom!! Heb ook veeeel dromen voor de toekomst, en ook geen centjes.. hahahaha... Wil ook nog eens alles liefst tegelijkertijd! Ik ga nu lekker naar m`n bedje, morgen weer een lange dag...
@Lief09, werk je zelf ook? Wat vervelend dat je dat gevoel hebt dan mensen over je heen walsen. Ik ben ook iemand die helaas vaak te laat iets laat horen en dan is de bom meestal al gebarsten. Hier ook veel mensen die zich met ons denken te moeten bemoeien. Ik zeg er wel vaker wat van en dat lucht op. Kom op, jij bent ook een persoon, een moeder en een volwassen vrouw. Voor jezelf opkomen hoor!! Bij mij werkt het!
Zo mijn mannen liggen in bed. Mannetje heeft nachdienst gehad dus komt dan een keer rond 12.13 uit bed en gaat dan bij 2 klanten langs in verschillende plaatsen van het land. Dan komt hij thuis eten en heeft hij weer nachtdienst. Zaterdag en zondag doet hij buiten de nachtdiensten draaien niets meer. Het is trouwens wel iemand die alle zeilen bijzet om ook mij zoveel mogelijk te helpen en besteed al zijn tijd dat hij thuisis aan zijn zoon. Draait zijn handen niet om voor een fles in de nacht of een poepluier verschonen en laat mij regelmatig een hele nacht dooslapen dus in dat opzicht niets te klagen.
Hier nog een mamma die vaak alleen is. Heb een vriend die werkt als hondengeleider/operationeelmanager in de beveiliging. Wij wonen in het Noorden van het land en zijn werkgever en de klussen zijn in het Zuiden van het land. Het gevolg dus dat vriendlief 5 dagen in de week daar werkt en slaapt.
Ik heb ook de twijfelachtige eer om me hier te melden.... Heb echt een supervent, kan ik niks van zeggen maar hij werkt wel 80/90 uur per week...het is lastig want het hoort erbij met een eigen zaak, maar het is afentoe wel lastig....ook omdat ik hier eigenlijk niemand heb en me soms wel alleen voel. Ik werk sinds een paar weken niet omdat ik ben ontslagen ivm mijn zwangerschap...... Mijn man is meestal sochtends rond half 8 de deur uit en komt rond 6 uur thuis eten we wat 9 van de 10 keer werkt hij savonds nog door....wel thuis maar toch. En in het weekend werkt hij nog twee ochtenden (ook thuis). Hij probeert echt veel rekening te houden en wil als de kleine er straks is een papdag wat ik echt super leuk vind. Ik wist dit een beetje van te voren toen hij vroeg of ik erachter stond als hij een eigen bedrijf zou beginnen en dat deed/doe ik nogsteeds.....maar afentoe zou het ook wel lekker zijn om hem meer thuis te hebben en niet altijd vermoeid dat hij dan om 10 uur naar bed gaat, maar gelukkig gaan de zaken goed en daar plukken we straks de vruchten wel een keer van . Buiten al dit geemmer ben ik wel waanzinnig trots op hem, ik zou het niet durven en kunnen een eigen bedrijf opzetten, personeel aannemen en dit alles runnen......vind het echt super knap! Ik hoop dat het ooit zo goed gaat met de zaak dat ik een vrijwilligersschtichting kan opzetten en me daarmee kan bezighouden...dat lijkt me echt super, heb al jaren een droom daarover die ik hopelijk ook werkelijkheid kan laten worden.
@Aura, wat grappig. Ik had dit stukje kunnen schrijven. Knap he dat ze dat zo aandurven? Mijn man heeft geen cent geinvesteerd en verdient toch een leuke cent met zijn bedrijf. De keerzijde is dat we vaak alleen zijn. (NU DUS OOK) pffffff @GAndor, o leuk! hooiii. Kunnen we in 2 topics kletsen. haha Hebben jullie dat ook dat jullie niet kunnen wachten tot je mannetje/meisje wat groter is zodat je daar meer gezelschap aan hebt? Ik heb dat wel. Zit nu al te fantaseren over de speeltuin, bioscoopje etc.