de mama,s die vaak alleen zijn ( man weg)

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Eefke84, 12 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aura

Aura Niet meer actief

Wat typisch Luna hier ook, mijn man kreeg een kans (na echt jaren lang enorm werken) en heeft hij aangegrepen... ook hij verdient een mooie boterham...vind het aan de ene kant fijn.....maar aan de andere kant kunnen mensen het niet hebben als je nog zo jong bent (24 en 29) en dan al zo'n mooie auto hebt etc. etc. Ze denken altijd meteen dat wij super veel op de bank hebben staan.....maar dat is echt niet het geval....we hebben het goed en daar werkt hij dan ook snoeihard voor....hebben jullie dat ook die jaloerse blikken en niet snappen als ik mijn man mis als hij zoveel werkt terwijl het gros van de vrouwen blij is als hun man een keer een avondje gewiebert is.....

2. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

@Aura, jaaaaaaa klopt als een bus. Wij zijn er al aardig wat "vrienden" door kwijtgeraakt. Alleen door jaloezie. Mijn man was in het begin vooral enthousiast omdat het zo goed ging en je denkt dat dan te kunnen delen met echte vrienden. Het enige wat hij terugkreeg was "Nou, dan zul je wel nooit meer thuis zijn" of mensen laten botweg n iets meer horen!! Erg vervelend, wat wij zijn juist echte gezelschapsdieren. Weet je wat nu het ergste is. De beste vriend van mijn man is hetzelfde bedrijf begonnen in hetzelfde gebied. Concurent nu dus.
    Ongelooflijk wat een afgunst. En inderdaad denken mensen ook dat wij heel veel op de bank hebben staan. Ze vinden ook dat we slapend rijk worden omdat mijn man klussen aanneemt en daar medewerkers heen stuurt. Ze vergeten dat hij continu bezig is met aquisitie, klantencontacten onderhouden, administratie, materialen bestellen. En daarbij komt nog de grote verantwoordelijkheid die je draagt als je een complete woning renoveert voor mensen. Vooral me al die programma's tegenwoordig.... Wij zijn zelf zo dat we iedereen alles gunnen en alleen maar blij zijn voor mensen om ons heen als ze een meevaller hebben.

Ben best teleurgesteld in veel (bijna alle) mensen.

3. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik wou dat mijn man zovaak thuis was (ook al was het met de zaak) als jouw man Aura, half 8 dan kun je nog samen ontbijten als je zou willen, (in ons geval nog even de kids wakker maken zodat ie ze nog even ziet) hier gaat soms weleens een hele week voorbij dat mijn man de kids helemaal niet ziet (omdat ie werkt van 4-5 uur sochtends tot 19-22 uur savonds) ik zou ervoor tekenen hihi (kan je nagaan wat je maar net gewend bent he?)

Je moet er een beetje aan wennen denk ik en gewoon voor jezelf gezellig maken, ik heb nooit een man nodig gehad voor entertainment ik was altijd heel happy alleen, ik had ook zo BOM(of BAM) moeder willen worden, dat heb ik ook overwogen trouwens heb zo mijn man ook ontmoet (weer een heel ander verhaal) MET hem is het leuker maar zonder hem red ik me ook prima en ben ik ook happy, zeker met de kiddies....

Echt 5 dagen achter elkaar weg zou ik dan minder vinden want vind het overleg savonds toch wel effe fijn.

Mijn man is wel vaak moe want hij doet veel lichamelijk werk (grondwerkzaamheden, bandjes zetten, wij leggen sportvelden aan) dus is ook nog eens lichamelijk erg zwaar.

In ons nieuwe huis komt er ook een lekker groot bad voor ons samen (we gaan nu heel knus met zijn tweeen in een bad van 170*70 cm zitten (en hij is 196 cm en ik ben 183 cm dus een beetje KRAP!!) haha, daar hecht ik toch wel veel waarde aan die momentjes echt samen, daarvoor hoef je niet uit eten, of een weekendje weg maar gewoon iets simpels zoals dat is zo heerlijk!

Ik heb trouwens ook in de zaak gewerkt en waren dan vaak in het weekend ook vaak nog bezig, nu ik niet meer werk is dat gelukkig grotendeels weg , ook al maken we wel facturen e.d. in het weekend dat noem ik al niet echt werken want doen we gezellig met een kop thee ofzo en maken we gewoon gezellig!

4. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    oja meeste mensen hebben geen idee wat een eigen zaak inhoud.

Wij rijden een mercedes en alles wat ze zeggen is JEMIG moet je nu zo showen dat je een eigen zaak heb en veel geld heb, HALLO!! Mijn man werkt 2 keer de baan die jouw man heeft! Ik zie mijn man nooit mag hij een mooie (en vind mijn man veilige) auto voor zijn gezin kopen?

Enneh vrienden daar hebben wij zoiezo geen tijd voor, ik zit thuis maar kan zoiezo nooit wat afspreken omdat ik nooit weet hoelaat ie thuis is (verschilt per dag) soms eet ie wel mee, soms niet.. Als ik een hobby of sport zou hebben zou dat ook geeneens kunnen (ik kan de kindjes niet alleen laten ;) )

Mensen kijken niet zo vaak verder als hun neus lang is... heel erg onwetend..

5. Momfulness

@Isamedi, hier hetzelfde. OOk als mijn man wel thuis is dan is hij nog 99% van de tijd met zijn hoofd bij zijn zaak. In tegenstelling tot jou ben ik wel iemand die niet lang of vaak alleen kan zijn. Ik wordt daar echt niet vrolijk van. Maar ja, het is niet anders. Lekker zo'n groot bad! haha. Wij gaan een bod doen op een knus boerderijtje hier in de buurt. Wel een goed idee zo'n groot bad.

6. Momfulness

@Isamedi, weet je wat nog het ergste is. We durven al bijna niets meer te zeggen tegen mensen als het goed gaat. Je voelt je er bijna schuldig over en mensen vinden meteen dat je op loopt te scheppen terwijl (vooral mijn man) alleen maar enthousiast is.
    Nu bijvoorbeeld nog tegen niemand gezegd dat we die boerderij op het oog hebben omdat we dan weer een tijdmet de nek aangekeken worden. Erg hé!
    mensen hebben inderdaad geen idee.
    Ik heb zelf ook vaak minder tijd voor mijn echte vriendinnen dan andersom het geval is. Ze hebben nog geen kinderen en vaste relatie. Zorgt wel voor onbegrip van hun kant maar gelukkig kan ik het ze altijd uitleggen. Het zijn er overigens maar 2. Meer zou ik ook niet bij kunnen houden. haha

7. Aura

Aura Niet meer actief

Ja nou ja.....dat kan iedereen is nou eenmaal anders Isademi...ik zou het veel makkelijker vinden als mijn man niet thuis zou zijn en op de zaak zou gaan zitten werken dan fysiek aanwezig te zijn maar dat er geen gesprek mee te voeren is. Maar goed iedereen kiest voor zijn of haar eigen leven....ik ook en ik vond het best wel moeilijk om toe te geven dat ik afentoe eenzaam ben hierdoor....

@ Luna....Jeetje onze verhalen zijn echt een beetje gelijk....mijn man was eerst ook heel trots, nu zegt hij heel vaak dat hij de auto van zijn pa heeft meegenomen en als ze vragen wat hij doet houd hij het gewoon op dat hij iets voorzichzelf doet (dus niet beginnen over het personeel etc) Wij zijn ook al onze vrienden kwijtgeraakt....snap het niet....volgens mij zijn wij niet veranderd? Wij zijn ook echte gezelschapsmensen, altijd al geweest en is afentoe heel jammer dat andere je het licht in de ogen niet gunnen, zeker niet mensen die eigenlijk je vrienden zouden moeten zijn. en in Nederland is het niet meer leuk om bovengemiddeld te verdienen want je betaald ook belasting die de spuigaten uitloopt dus ja.....
    Maar goed morgen is mijn mannetje helemaal van mij want we gaan naar een poesje kijken....dus wordt een keertje niet werken in het weeken :D

8. Momfulness

O ja, mijn man heeft ook een nieuwe auto. Een Amerikaan (chevrolet)... Nou onze voormalige vriend de buurman liet even met een afgunstige blik weten dat hij de putjes op de moterkap erg jammer vond. Die moet dus nog gespoten worden. Maar het begint zo te vervelen al die negatieve, jaloerse, afgunstige mensen....

Sorry hoor,maar heerlijk om het hier even kwijt te kunnen.

9. Aura

Aura Niet meer actief

Lunaaa....ik was mijn verhaal aan het tikken ik druk op oke.....en voila zie ik jouw bericht staan.....wordt echt heel typisch dit hahaa.

10. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Weet je je moet er gewoon schijt aan leren hebben, trots zijn op wie jullie zijn en wat jullie bereikt hebben!! laat ze maar lullen hoor, wees trots op wat jullie doen en kunnen gaan doen..

Is toch keigaaf een boerderijtje??!!

Wij hebbennet huisje gekocht juist veel kleiner als sommige mensen weer van ons verwachten maar das omdat wij het belangrijk vinden dat ik thuis kan blijven en aangezien we nog nooit eerder een huisje hebben gehad willen we zeker weten dat het goed gaat (met eigen zaak vind ik dat toch moeilijk het kan inkakken en dat wil ik ingedekt hebben)

We konden iets van bijna 3 ton hypotheken maar we hebben besloten om "maar" 180.000 te doen zodat we ook nog plezier kunnen hebben..

Ik zie dat je pas net mama bent straks als je kleine wat groter is krijg je het (op een leuke manier) drukker en kan je daar ook meer energie instoppen, maakt het weer makkelijker!!

11. Momfulness

@Aura, erg hé dat je niet gewoon eerlijk kunt zijn om andere mensen geen slecht gevoel te geven. Dat je nooit eens je verhaal kwijt kunt. Het is echt niet zo dat het bij ons altijd allemaal goed gaat maar we zijn nu eenmaal positief ingesteld. En daarbij moeten wij ook op de centen letten hoor. Hoe meer je verdient hoe makkelijker je het uitgeeft. vooral als je zo vaak alleen bent. haha

Wat leuk trouwens krijg je companie? Wat voor poes? Wij hebben 2 honden en ik heb ook nog een paard en de nieuwste metgezel Juliën waar ik het erg druk mee heb.:D

12. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    het gaat niet zozeer om mij maar het zou fijn zijn als ie zijn kids doordeweeks kon zien dat vind ik wel belangrijk voor allebei de partijen. Jouw man KAN dat in elk geval wel (hij kan makkelijk even 30 minuten zijn werkzaamheden opschuiven om zijn kids in bad te doen, on in bed te doen zoiets) ik vind het sneu voor hem en de kindjes dat hij ze soms zo weinig ziet, dus in DIE ZIN zou ik wel met je willen ruilen... maar ik denk dat je dat pas echt snap als straks de kleine er is, dan zie je de interactie tussen hun en wil je dat zo graag zien, word je weer helemaal opnieuw verliefd op je man..

13. Momfulness

@Isamedi en Aura, mag ik even bemiddelen want ik heb het gevoel als buitenstaander dat jullie elkaar verkeerd begrijpen.

Aura, ik denk dat Isamedi niet wilde zeggen dat jij het persé beter of slechter hebt dan zij, maar dat ze in haar situatie persoonlijk liever haar man wat vaker thuis zou hebben.

Isamedi, ik denk dat het anders overkomt dan hoe je het bedoelde. Dat probleem heb ik ook vaak als ik iets opschrijf ;)

Ik denk dat we het er allemaal mee eens zijn als we zeggen dat we gewoon weer eens de aandacht he-le-maal voor onszelf willen hebben en voor de kids! Die verliefdheid is niet meer zo hevig als in het begin maar een beetje quality time moet toch niet teveel gevraagd zijn.

Mijnes is ook nog eens niet zo'n held in plannen helaas.... ;)

Ik hoop niet dat jullie het erg vinden dat ik me er even mee bemoei.... Sorry anders.

14. Aura

Aura Niet meer actief

Oh nee ik begreep het helemaal niet verkeerd hoor...no sweat:D

15. Momfulness

*pfffffffffff veegt voorhoogd af, en bemoeit zich weer met eigen zaakjes* haha

16. Aura

Aura Niet meer actief

hahah was toch superlief bedoeld??? Geen probleem hoor ;) Afentoe moet ik ook door de regels heenlezen hoor...het is lastig als het geschreven tekst is dan hoor je geen intonaties...maar ik ga altijd maar van het positiefste uit :D

17. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    precies het was helemaal niet verkeerd bedoeld ofzo.. :)

forum blijft soms lastig dingen uitleggen...

Ojee ik word vandaag gek van de poepluiers!! onze zoon zit al aan de 4 (en het is pas half 4) en onze dochter al 2... ikzou bijna willen zeggen; STOP MET POEPEN (nou ja even dan) hahah ik heb gewoon standaard poepgeur in mijn neus LOL

18. Gandor

Gandor Actief lid

13 mrt 2008
    292
    0
    0
    Bolsward
    @Fantaseren dat heb ik helemaal niet.
    Heb denk ik de mazzel dat ik het grootste deel van de week de dochter van mijn vriend hier nog heb rondlopen en die is 10 jaar oud dus daar heb ik buiten de schooltijden dan om wel gezelschap aan.

Het voordeel daarvan is ook dat er dan gekookt wordt, want als zei bij der biologische moeder is kook ik dus niet voor mezelf. Heb daar totaal geen zin in.

19. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

nee dat herken ik wel heb ik ook nooit geen zin in dan (als mijn man niet thuiskomt) maar vaak eet ie om 20-21 uur dus moet ik TOCH koken maar vond het altijd zo ongezellig alleen aan tafel, dus soms wacht ik op manlief en soms eet ik met ons zoontje mee..

Ik maak ook het brood van mijn man regelmatig omdat als ie om 21 uur thuiskomt en hij moet om 4 uur weer op ik dat op zijn minst kan doen voor hem...

20. Gandor

Gandor Actief lid

13 mrt 2008
    292
    0
    0
    Bolsward
    :DSinds 3 dagen heb ik nu 1 x per dag een poepluier.
    Ben er heel blij mee.
    Hiervoor was het maar 1 keer in de 3 dagen en voelde mezelf er niet prettig bij.
    Al kon het volgens het cb, ka en ha geen kwaad.

Deel Deze Pagina