De mama-uitzet!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Meer, 28 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chingy

Chingy Actief lid

28 apr 2009
    356
    0
    0
    Brabant
    Wat ook heel fijn is voor na de bevalling: een lekker lang vest!
    Ik had een paar hele leuke huispakken maar die stonden niet zo heel charmant met zo'n dikke luierkont van dat maandverband erin!

En ik vond het zelf ook prettig om een broek in een donkere kleur te hebben ivm het evt doorlekken...

En verder natuurlijk: filet American, lekker rode biefstuk en alle andere dingen die je 9 maanden niet kon eten...

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Zat ik te vertellen dat ik maandverband van Euroshopper had gebruikt, dat klopt dus niet, het is Europrofit (van het Kruidvat). Ik had het pas door toen ik zag dat iemand anders het hier noemde :)

En zoogcompressen zijn inderdaad al wel handig, ik kreeg op dag 2 al enorme stuwing en dus lekkage ;)

En een badjas meenemen is op zich een goede tip, maar die van mij gaat niet meer helemaal dicht ;), dus dat is ook geen porem. Maar ik heb een mooi beval t-shirt, een lang big shirt, dus daar kan ik ook zo mee over de gang mocht ik toch in het ziekenhuis moeten bevallen.

3. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik heb niet alles gelezen maar wat ik (nog) niet ben tegen gekomen is extra kwaamverband.
    in mijn kraampakket zat maar 1pak en ik had daar niet genoeg aan.
    ik raad maandverband van kotex aan die heeft het minste kunststof erin zitten (die zweet niet zo)

liefs doris

4. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie

Volgens mijn is juist dit maandverband al vaker genoemt.

5. Meer

Meer Lid

28 feb 2010
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi meiden

wat een hoop reacties! leuk! :)
    aan maandverband zonder zo'n plakstrip had ik nooit gedacht. goeie tip!

in de 1e week dat ik verlof heb (6 wkn van te voren) komt de kraamzorg ook bij ons thuis voor een intake.
    dan zal ik ook nog goed vragen wat zij denken dat ik nodig heb.
    (en het hier dan natuurlijk ook even melden!! ;))

ik ben nu helemaal niet zo'n huispakkerig type. dus dat moet ik zeker nog even gaan kopen. aangezien ik straks natuurlijk wel veel thuis ben, en mn buikje wel wat rust kan gebruiken.

ik ga in het ziekenhuis bevallen, en ik moet ook even op zoek inderdaad naar een 'beval shirt', en sloffen, want die heb ik nu ook nog niet.

borstvoeding wil ik gaan proberen.
    dus zoogcompressen heb ik nodig. (hoeveel? hoe, en hoevaak gebruik je dat? :))

X

6. miffy11

miffy11 Niet meer actief

wat ik nog nergens heb gezien:

tijdschriften voor tijdens de eerste weeên. t kan lang duren hoor.. (ook leuk voor je laatste weken zwangerschap)

wegwerpcamera voor nood!
    bij mijn eerste: batterijen leeg! dus nu extra veel batterijen in de tas, was de geheugenkaart na 4 foto´s vol! vriend heeft snachts nog 700 fotos op de computer over gezet zodat we m leeg konden gooien..

gezichtspray/water in plantenspuit, heerlijk verkoelend

pepermuntjes

7. Wallie1978

Wallie1978 Actief lid

27 okt 2009
    292
    0
    0
    Gelderland
    Tip voor een "beval"t-shirt. Kies een zwarte. Dan zie je op de foto's niet allemaal bloedvlekken (klinkt een beetje vies, maar ja).

8. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Een paar grote kogelbiefstukken of wat ossenhaas in de vriezer :).

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Op zich kan je wel gewoon maandverband met plakstrip gebruiken, maar het meeste maandverband heeft een hele plastic laag aan de achterkant en dat is dus niet zo prettig, want dat gaat eerder broeien.
    Kraamverband kan zijn dat je er inderdaad niet genoeg van hebt, maar dat kan je ook na een paar dagen erbij laten halen.
    En ik zou als je bv. huispakken/pyjama's haalt, wel iets halen wat je erna ook nog aan zou doen, anders is het ook zo zonde. Ik had de dag na de bevalling gewoon mijn positiekleding weer aan (lekkere joggingbroek en voedings t-shirt). En in bed een pyjama, maar daar had ik er sowieso wel een paar van.
    Sloffen voor als ik in het ziekenhuis beval heb ik niet, ik neem mijn crocs mee of ik loop wel op blote voeten (moet mijn crocs nog even schoonmaken, maar ze worden telkens weer vies ;))

Ik zou gewoon een doosje zoogcompressen halen bij de Hema of Kruidvat ofzo, geen idee hoeveel daarin zit, maar daar heb je zeker voor een paar dagen en waarschijnlijk langer wel genoeg van. Verschonen ervan deed ik bij elke voeding, tenzij ze helemaal droog waren gebleven, dan pakte ik een voeding later nieuwe.

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja deze vond ik ook zo fijn! ( voor zover die krengen fijn kunnen zijn ;) ) maar beter dan die dingen uit het kraampakket.

11. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    Volgens mij is alles inmiddels wel gezegd.

Ik heb trouwens geen huispakken gekocht: niks voor mij en zal ik dan toch nooit meer aandoen.
    Ik had heel veel mijn positiespijkerbroek aan die een laag buikstukje had. Heerlijk.
    Ook wel 1 positiejoggingbroek die ik soms nog aanhad als er geen visite kwam.

Zoogkompressen vond ik vd hema fijn: 1 pak kost geloof ik nog geen 2 euro en doe je best wel even mee. (en ik lekte na een paar dagen veeeeel)

Voedingsbh's vind ik echt noodzaak als je bv wilt geven.

Verder was ik heel blij met mijn badjas, gebruikte ik nooit voorheen. MAar heerlijk om te dragen als ik er 's nachts uitmoest.

En je moet je bedenken:

Alles wat je niet in huis hebt is zo gehaald!

12. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Goede tips! Dat dikke verband voelt wel lekker zacht aan, als je beurs bent. Hoop niet dat ik je bang maak? ;) Goed zittend hemd wat je zonder BH kan dragen en lekker aansluit is zekker fijn ja.

13. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Naast de eerder genoemde zoogkompressen (zitten er meestal 20 in een pak) vind ik Bepanthen echt een must! Tepels zijn ecth niet gewend aan bv geven en (wil je niet bang maken) maar kan echt best gevoelig zijn die eerste dagen. Bepanthen erop smeren verlicht de pijn. Ik was het de 2de keer vergeten en heb 2 dagen na de bevalling mijn man het bevel :D gegeven om als de donder naar de drogist te fietsen om zo'n xxl tube voor me te halen. Phewww wat een opluchting dat spulletje! :)

14. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Zoogkompressen zijn inderdaad erg handig! Ik ging als het dolle door zo'n pak (30 stuks voor 1,99 bij ETOS). Ik verschoonde ook bij elke voeding, dus deed soms maar 2 dagen met een pak. Ik smeer(de) PureLan op mijn tepels, ook geniaal moet ik zeggen.

Daarnaast had ik ook een paar voedingstops in huis. Vond ik erg prettig zitten (sluiten goed aan, ook rond je buik), die hebben net zoals voedingsbeha's een voorkantje wat je open kunt klappen. Ze zijn echter niet goedkoop en ik kan me ook voorstellen dat je deze pas koopt als je bv goed op gang is. Ik gebruik ze nog steeds trouwens!

Heel veel succes!
    Liefs

15. Jetje76

Jetje76 Bekend lid

15 feb 2009
    617
    0
    0
    Tja ik had wat beeldschone beval-outfits in huis inclusief lange sokken etc (lekker ijdel) maar uiteindelijk bleek zoonlief in een stuit te liggen en heb ik een keizersnede gehad.

In het ziekenhuis vond ik het erg fijn om m'n gewone shampoo en conditioner bij me te hebben, pakjes appelsap, oordoppen en een slaapmasker (ivm alle zusters die in en uit liepen en het licht dat steeds aan ging).

Ik heb 6 weken borstvoeding gegeven en liep toen in een voedingstop inderdaad en (toen die gingen vervelen) in gewone v-hals shirtjes met daar overheen een vest. Heel veel vesten. Tja...alles moet makkelijk opzij/open kunnen natuurlijk.

En mama-fit vitaminen van Davitamon.

16. Meer

Meer Lid

28 feb 2010
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi meiden!

ik heb erg veel aan jullie tips! :)

zoogcompressen moet ik ook nog halen. niet aan gedacht!
    en is lees verschillende verhalen over een creme voor borsten/tepels?

en waar kan ik het beste slagen voor lekker zittende voedingstops?

X

17. Aszz

Aszz Niet meer actief

@ Jetje, oordoppen! Super dat je dat zegt! Nu liggen we 'maar' met max. 2 personen op een kamer, maar toch.
    Ik zet ze meteen op het lijstje :D

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb Bepanthen zalf gebruikt voor mijn tepels, dat kan je ook voor je baby's lichaam gebruiken, ik gebruik het voor Eva nog steeds. Op haar gezicht, rug (beetje eczeem), billen en andere droge plekjes op haar huid. Je hoeft Bepanthen trouwens niet van je tepels af te halen voordat je gaat voeden, wel zo makkelijk (maar dat hoeft bij Purelan lijkt me ook niet).

Ik heb voedings t-shirts van de H&M (geen idee of ze die nog hebben, ik heb ze 2 jaar geleden gekocht), maar ik heb ook grote borsten en had bij Eva een hoge productie (dus veel lekker, ook tijdens het drinken), dan is zo'n shirt niet altijd even handig. Ik vond het handiger om een hemdje met spaghettibandjes te dragen en daaroverheen een gewoon t-shirt, t-shirt omhoog, hemdje omlaag en voeden maar! Dan hou je het meeste bedekt. Maar in de zomer zijn 2 lagen niet fijn (beetje warm...), dus ga ik dan toch voor de voedings t-shirts denk ik.

Wat trouwens ook wel handig is, is een lijstje met wat er mee moet naar het ziekenhuis. Ik heb al een tas klaarstaan met van alles erin, maar mijn bril, lenzendoosje, make-up spullen enzo heb ik er nu natuurlijk nog niet inzitten. Wat er nog in moet staat op een lijstje dat hier in de kamer op een vaste plek ligt. Zodra de bevalling begint probeer ik eraan te denken de laatste spullen in de ziekenhuistas te doen, zodat het maar vast klaar staat, hoeft mijn vriend alleen die tas en de maxicosi mee te nemen en nog even het fototoestel en de videocamera. Ik wil trouwens wel thuis bevallen, maar juist daarom is het best hectisch als je opeens toch naar het ziekenhuis moet, dan lijkt zo'n lijstje me heel handig.

En ik vind een voedingsbh echt een must, maar het ligt ook aan de grootte van je borsten lijkt me. Ik heb van mezelf cup E en dat is, zeker straks met stuwing, niet prettig zonder bh.

In de kraamweek heeft mijn vriend trouwens mother mates gehaald, zijn een soort gel pads voor op je tepels, voor als je tepelkloven hebt. Ze houden de tepel zacht ipv dat je een korstje krijgt die je baby weer kapot zuigt. Het heelde ook heel snel en deed veel minder pijn. Ik ga ze nu nog niet halen, misschien krijg ik dit keer helemaal geen kloven, maar zodra de eerste kloof zichtbaar is stuur ik mijn vriend of kraamverzorgster op pad! Het zijn deze trouwens De PrettyMum borstvoedingswinkel biedt alles voor borstvoeding met plezier; borstvoedingskleding, kolven, borstkolven, kolfaccessoires, voedingsbeha, borstvoedingsshirt, voedingskussens, zwangerschapslingerie, positiemode, meegroeibeha, borstvoedings

Ik heb zelf nog een vraagje: die oordoppen voor in het ziekenhuis, is dat niet onhandig als je kindje naast je ligt? Die hoor je dan toch ook niet?

19. Jetje76

Jetje76 Bekend lid

15 feb 2009
    617
    0
    0
    Hi Snoopy,

Ik had gewoon van die zachte gele herriestoppers. M'n zoontje lag zo dicht naast me, die hoorde ik er gewoon doorheen. Maar alle geluiden van mijn kamergenoten en de verpleegkundigen, waren zo 's nachts wat minder irritant. Niet dat ik uitgerust uit het ziekenhuis kwam...;)

20. Aszz

Aszz Niet meer actief

Snoopy, ik verwacht de kleine wel gewoon te horen hoor. Maar het gesnurk van de buuf hopelijk niet!
    Nu is de kans wel heel erg groot dat ik lekker alleen op een kamer kom te liggen omdat ik toch meerdere nachtjes moet blijven.

Zalf voor m'n boobies is inderdaad ook een goede, zal die er meteen bij zetten.

Deel Deze Pagina