@flash, Wout geeft echt aan als hij genoeg heeft. Dan gaan ze kaken op elkaar of hij werkt alles ze mond uit. brood is echt nog geen succes hier hij vind het niks. @staafmixer, is hier echt nog onze beste vriend, stukjes vind hij echt niks. gaat kokhalzen of spuugt het uit behalve rijst, die roer ik erdoorheen en dat is wel goed @bad, hier altijd mee onder de douche. Bad staat zelfs op zolder.
Kyan heeft vanmorgen een boterham met banaan op. Lekker smullen! Wat doen jullie zoal op brood voor de kleintjes? Tot vandaag alleen een beetje boter. Wat mogen ze eigenlijk allemaal op brood? Kyan heeft achteruit gekropen vandaag! Hij is al weken bezig zonder succes en vandaag ging hij dan achteruit, hij schrok er zelf van! Haha
Hier gaat alles op brood wat we op tafel hebben staan. Ik houd van jam & smeerkaas, ML van pindakaas (pas 2 mini stukjes gehad ivm noten). Op de boodschappenlijst voor deze week staat leverworst. Op het KDV is het standaard smeerkaas/leverworst. Nu ik toch een boodschappenlijst aan het maken ben, zet ik er ook appelstroop op. Goed voor ijzer, slecht qua zoet, maar ontaard was ik al, want donker brood met pitten haha! Vannacht trouwens slechts 1x nachtvoeding om 2:30. Dus wanneer meeten we weer?
Haha bij Kiann ging t ook al zo goed. Ik zeg een wekelijkse of maandelijkse meeting! Zodat alle beebjes het goed blijven doen!
Kiann gaat eng goed hahaha 19:00-02:30-06:00 Dutje om 09:00 tot 09:20 Dutje van 12:00 tot 13:30 En beide keren binnen enkele min slapend Dussuh... wanneer nog keer???? Op brood: hij krijgt Speltbrood en daar zit niks of heel dun zoutloze roomboter op Heb eens troeploze appel/peer stroop geprobeert maar dat vond hij niks hihi Maar zal vast binnenkort nogmaals proberen (Ben wel beetje gezondsheidfreak mbt baby hihi) Vanavond staan er verse asperges voor hem op menu
Vond t ook leuk om alle mama's + kleintjes te zien. Leuke foto's ook! En in Brabant de volgende keer vind ik ook prima, ga ik gelijk op bezoek bij mijn moeder. Eli hier vannacht 20.00-7.30-10.30. Heerlijk uit kunnen slapen dus. Hier nog niet aan brood begonnen. Hij eet net fatsoenlijk (voor zover een baby fatsoenlijk eet) groente en fruit. In bad doen we altijd in de babykamer maar wordt nu soms helemaal nat gespetterd.. En soms mee in de douche en al druppelend naar babykamer En ik ben ook verbrand in mijn nek + arm. Zijn er geen baby'tjes verbrand dan? Eli gelukkig niet, maar had ook lange mouwen en een petje.. Maar Smurfin, jij had toch zonnebrand?
Hier geen verbrande baby! Zelf wel beetje rood maar trekt al weer bij. Wat zorgen wij moeders toch goed voor zichzelf. Baby s niet verbrand de moeders wel. Ik doe mee met de volgende meet heb de smaak te pakken. Hier op het menu. Rijst met groene groente en kip van de opperdepop. Nou ze vond het heerlijk!! De rijst niet gepureerd en ging prima!
Potjes, hier eet Quinten zo'n 20 gram per potje. Soms 40. Gister toevallig een keer meer dan 40 gram . Maar vaak zat ook minder dan 20 . Hij krijgt 1 à 2 keer een potje. Ook nog geen brood. Badje, hier ook vaak douchen. Anders gewoon op z'n kamer, meneer spettert (nog) niet. Maar inderdaad gewoon inwikkelen en meesjouwen naar z'n eigen kamer. Hier hebben we wel een wasmachine waar het aankleedkussen op kan liggen. Verbrand, hier wel een verbrand mannetje. Z'n wangetjes waren vuurrood gister. Volgens mijn moeder moest ik het insmeren met babyolie, dus gekocht bij de Jumbo (3,29 voor een keer gebruik , bleek de kassa een andere prijs aan te geven dus gratis!). Mijn arm is een klein stukje verbrand, net tussen m'n mouw en armbanden in . Sjongejonge, kom ik als eerste met zonnebrand op de proppen, is het mijn baby die verbrand . Huidje van z'n moeder. Eldoli/BMR, ik zou hem eerder laten zetten.. Beter dan doen, dan straks spijt hebben als hij aangestoken word met mazelen. Ik kan niet begrijpen dat mensen hun kinderen niet in enten. Aangepast schema, á la, maar helemaal niet :S.. Ingrid, wow! Stijn heeft goed geluisterd dan. Ik zeg elke dag een meet . Ik stuur je straks even een mailtje over de slavenarmbanden en je pb! Hier vannacht ook wel een goede nacht. 23:45 nog een fles gegeven om die van 's middags in te halen. Daarna half uur bezig geweest met in slaap wiegen (hoezo te veel indrukken?). Om 04:45 weer een fles en uiteindelijk 09:00 weer. Ik klaag niet hoor . Gister ook nog even domme mama geweest, had de nutramigen verkeerd ingeschat, dacht het wel makkelijk tot vandaag te redden. Maar het blik was leeg toen ik thuis kwam . Dus maar even bij de apotheek een extra pot gehaald, 7,50 weekendtoeslag maar liever dat betalen dan stress.
Hier tot nu toe pindakaas, jam, smeerkaas en pasta op brood gedaan. Zodra ze hier brood krijgen, doe ik er alles op wat smeerbaar is. Appelstroop eten we hier zelf nooit, dus ga dat niet kopen. Ga morgen ook eens smeerworst kopen, vind ik zelf ook nog weleens lekker. @Kira, hier vorige week ook verse asperges gegeven, met een plakje ham en een gekookt eitje. Hij vond het echt heerlijk. Heeft een enorme bak op...denk wel 250 gram.
Zo zoet gisteren, zo veeleisend vandaag op het kinderdagverblijf. Slechts 1 kort slaapje en wilde de hele dag bezig gehouden worden. Morgen verplaatste mamadag omdat de achtertuin opnieuw bestraat wordt. Ik ben de opzichter en verder kan ik naast koffie schenken de hele dag met Stijn spelen.
@ azu, Wij zijn bij de ka in het mmc in veldhoven. Voor de provocatietest moeten we 2 ochtenden naar het ziekenhuis. Ze geven dan in opbouwende stappen steeds meer melk ( blinde test dus niemand weet welke dag hij melk met eiwit krijgt) ze beginnen met 2 cc ofzo met een spuitje en dat wordt dan opgebouwd tot 120 ml. Micah reageerde op de eerste test en daar bleek dus idd eiwit bij te zijn gedaan. Ze observeren je kindje heel goed en rapporteren wat ze zien. Ook belt de KA na 2 dagen nog op of je zelf nog veranderingen hebt gezien. @meeting, mooi dat jullie een leuke dag gehad hebben! volgende keer gaan we misschien wel mee @badderen, ik kleed micah altijd op zijn kamertje uit, loop dan vlug met hem naar de badkamer, zet hem in zijn stoeltje in bad en laat hem lekker spetteren. Daarna wikkel ik hem in een badcape die ik op de grond heb gelegd en loop weer met hem terug naar zijn kamertje om daar af te drogen en aan te kleden. Het lijkt erop dat we een redelijk schema gevonden hebben voor ons ventje. Hij eet/drinkt nu het volgende: 6:30/7:30 Fles 150/5 ( wat er overblijft maken we pap van, maar daar is ie nog niet echt gek op...) 9:00/10:00 200 gr fruit en wat water / thee 12:00/13:00 1 snee brood met boter. en wat water / thee 15:00 fles 150/5 17:00 180 gr groenten met aardappel. rond 21:00 dan nog een fles van 180/6 Tja hij drinkt nog steeds niet veel melk, maar hij lijkt hier tevreden mee en....ook heeeeel erg fijn......sinds we dit geven slaapt hij 's nachts door!!!
@zonnebrand: ik had wel bij me factor 50 maar heb het alleen bij Dani opgedaan had niet het idee dat de zon zo scherp was hihihi. @broodbeleg: appelstroop is niet heel ongezond hoor. smeerkaas en smeerworst wel. Dani nog steeds ziek vanavond weer 39.1 , dokter geweest. oren keel en longen goed. als hij deze week koorts blijft houden terug komen.
Hanneke, wij hebben hetzelfde schema. Alleen is hier de laatste fles rond 18:30 en gaat Xavi om 19:00 naar bed.
Hij heeft zojuist zijn laatste fles vervroegd naar 20:00, dus ben benieuwd of ie nu nog steeds door slaapt
He meiden, kan het ook zijn dat een baby veel slaapt tijdens een sprong of bij de komst van tanden??? Robine slaapt zo ontzettend veel vandaag :-o vanmorgen 2 uur, tussen de middag 2 uur en eind van de middag twee uur! En ze ligt nu ook al weer. Soms was ze nog maar een uurtje wakker en in dat uurtje veel mopperen en jengelig!
Kan makkelijk hoor Lieverd, D slaapt ook veel tijdens de sprongetjes. Hierdoor hebben we er over het algemeen weinig last van. Bij tandjes idem. Heerlijk! Smurfin, waarom ook niet, het doet voor sommigen hier wonderen, als ik Kira zo mag geloven. Heerlijk dat ie het vandaag zo goed deed. Alle moeite en energie blijft niet onopgemerkt en het loont dus. Dat moet voor jullie toch ook een enorme opluchting zijn! Beterschap met Dani Smurfin. Flinke koorts, hopelijk ebt het weer weg. Wellicht iets van tandjes??? D was gelukkig niet verbrand. Nu moet ik zeggen dat bijvoorbeeld B nog nooit is verbrand en lang niet altijd ingesmeerd is, ook niet in felle zon (ik weet het, hoe ik ooit mama heb kunnen worden...) Ik denk dat D ook de huid van vaders heeft. Gelukkig voor hun, ik verbrand al van het woord zon. Dus ik had ook beter moeten weten, al 30 jaar, en nog vergeet ik mezelf. Dat boek Opperdepop moet ik nu echt eens gaan aanschaffen, ik vergeet het steeds. Gelijk op mijn lijstje schrijven! AH toch?????? Brood geef ik nog niet, past niet in het schema, dan kan hij zijn fruit en groente niet op. Wel geef ik soms een korstje als tussendoortje, dan gaat het wel. Morgen weer aan het werk, na deze vakantie geen ramp. Voorbijgevlogen en niet erg leuk geweest, op de laatste dagen na. Alles rond mijn oma + het overlijden heeft me echt wel opgeslokt. Maar ik lees net dat ik nog een week vrij MOET nemen omdat ik teveel dagen heb. Hè wat vervelend haha
Ja, vrijdag was super. Emotioneel, al haar opa's en oma's waren erbij, dus dat raakte me diep. Die ken ik ook alweer 23 jaar en ik ben dol op ze. En het album was super geworden, ze vonden hem prachtig, dus al het werk (en geld) is het helemaal waard geweest.