De Mama's die uitgerekend waren in de 2e helft van december 2012

Discussie in 'De mama's' gestart door IngridE, 6 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Wij zeiden ook al tegen elkaar: Er is nu écht een persoonlijkheidje bijgekomen waar wij rekening mee dienen te houden.

De tijd van alleen verzorgen, het simpele ritme van flesjes en slapen is verleden tijd...

2. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Stijn heeft verloren van de fles. 200/6 + 3 rijstebloem. Op in 15 mins, kind zonder 1 huiltje direct down en vertrokken het bed in.

Voor nu: RUST, X-factor en een bakje yoghurt (feest hier op vrijdagavond haha).

Laat morgen weten wat vannacht bracht...

3. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ingrid hoop voor je op een goede nachtrust!!

@sprong hier tot nu toe nooit iets van sprong gemerkt.. 4,5 maand sprong weet niet of hij hem al heeft gehad.. Merk alleen dat hij nu 2 speeltjes kan vastpakken ipv eerst 1 laten vallen en dan met 2 handen naar een ander grijpen.. Nu kan er in elke hand iets 😉 verder voeten doet hij niks mee alleen kijken haha..
    Omrollen alleen van buik naar rug..

4. Liefdeis

Liefdeis Fanatiek lid

2 sep 2011
    1.012
    1
    38
    Hilversum
    Pfff, even mijn frustratie kwijt! Ben zooo boos op manlief, die doet echt geen flikker...
    Ik ben zo'n type dat gewoon altijd haar huisje op orde wil hebben, alles moet schoon en netjes, misschien niet altijd goed, maar ik vind dat prettig, dus tussen de werkdagen door van de week veel in huis bezig geweest! Ik weet dat ml dat ook best belangrijk vind,maar hij vind ook dat ik wel eens overdrijf!
    Maar goed, van de week al meerdere keren aangegeven dat ik het erg fijn zou vinden dat hij ook weer eens wat deed! Dat beloofde hij, en zou vrijdag, vandaag dus, ook wat in huis doen! Ik zei toen al; Nou schat, fijn! Maar ik ben benieuwd!
    Jullie raden het vast al, ik kom vandaag uit mijn werk, niks gedaan! Keuken bezaait metvast, overal kruimels, huiskamer lag overal wat, wasmand overvol...
    En mee niet serieus nemen als ik er wat van zeg! Hij ligt nu heerlijk te slapen, en ik lig kwaad te zijn! Eikel!
    Zo dat lucht al wat op....

Meeting: Ik ga ook niet mee meiden! Heb wat andere dingen gepland staan, en ook hier weet ml niet hoe actief ik hier ben! Wie weet de volgende keer! Ik ben in ieder geval benieuwd naar de foto's, en wens jullie vast super veel plezier!

Sprong: Geen duidelijke sprongen, maar meneer ontwikkeld zich ineens wel erg snel!
    Gillen, draaien van rug naar buik en andersom, en heerlijk eigen willetje en meer van die dingen die jullie ook al noemde!

Wil zondag ook Jesse zijn ritme eens proberen te veranderen, door te eindigen met een Papfles, en zo een fles te schrappen en dan groente én fruithap te gaan geven!

Ingrid: fingers crossed voor jou! Hoop dat S. het doorslapen gewoon heeft begrepen..
    Flashy: worden jou nachten al beter?

Nou, ik ga nog maar een poging tot slapen doen! En anders... maak ik hem gewoon wakker... ;)

5. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Moedeloos word ik ervan...
    Al bijna 5 maanden lopen we te klote met Kiann...
    Die verborgen reflux heeft meer gesloopt dat iets anders...

Nu overeet hij weer... vallen in 1 naar ander...
    19:00-23:00-03:00-..:..
    Diarree diarree... en dan mega extreem honger en absoluut niet in slaap te krijgen... enkel als we fles geven... dan slaapt hii tevreden in...

Kan je als mama zijn toch zorgen maken om zoiets kleins en puurs...

Maandag weer naar dokter, word gewoon weer KA tijd...

Als hij voor 07:00u weer komt zit hij op dit:

1400cc melk waarvan 160cc kookvocht rijst
    1.5 banaan, 100cc kookvocht rijst en eetlepel rijst
    1 banaan en 1 appel, 100cc kookvocht rijst en eetlepel rijst

Hoe kan zoiets kleins... dan zo'n honger hebben...
    Heb net na diarree ellende hem proberen te sussen zonder melk...
    Hij krijst en wurmt tot kotsen aan toe...
    Dus geeïndigt in 1x fles melk dus... en meteen tevreden slapen...

pffff moest ff van me afschrijven...

6. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    @liefdeis: pffff lekker klote!!!
    Zo kom je na dag werken niet lekker thuis...

Hier gezegend met ML die evenveel doet in huishouden!
    En denk zelfs meer dan mij sinds Kiann er is...
    Die slaapt natuurlijk sinds kort 20min per keer (4x)

Maar in begin krijste hij 10-14u per dag.

ML helpt mega goed :)

7. jessyd

jessyd Bekend lid

20 mei 2012
    871
    0
    0
    NULL
    haarlem
    Nacht van 12 tot 7 :) jeej niemand die mama wakker maakte. Behalve dat ik zelf lag te wachten wanneer hij kwam

8. smurfin29

smurfin29 Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.071
    0
    0
    Leiden
    ik heb de volgende lijst van dames die wel / niet meegaan

Kirasese: Paula - k.iann Spaarnedam 0,39. 11 uur ok ML mee
    Smurfin29: Diane - Dani Leiden 0,41. 11 uur ok
    Mishur: Mischa - Elijah Leiden 0,41. 11 uur ok
    Versluis: Saskia - Daniyar Middelburg 1,44. 11 uur ok

Jkuil01: Jolanda - Lana Leidschendam 0,39. 11 uur ok
    Marijke88: Marijke - Wout Den-Helder 1.34. 11 uur ok ML & ZL Mee
    Whoppie: Robina - Lennox beuningen 0,57. VL mee
    Flashyfly: Angela - Kyan Sittard 1,37. 11 uur ok ML mee
    Jessyd: Jessica - Lucas Haarlem 0,34.

Liefdeis: Lianne - Jesse Hilversum 0,28 .
    MammavanBas: - Esmee Winterwijk 1,34

Nathalievs:
    Nathalie - Luc Heesch 0,46.
    IngridE: Ingrid - Stijn Eindhoven 1.03.
    Aapie20: - Sam Leiden 0,41.
    Azucena: - Quinten Veldhoven 1.00.
    Katalaya: - Xavi
    Mya: - Savannah
    Vogeltje85: - Saar
    Sweetdreams - Ruben
    Mikatjuh: - mick

blauw: gaat mee
    rood : gaat niet mee
    paars : in afwachting van....

dames die er nog niet tussen staan: GAAN jullie ook gezellige mee???
    zoals dreames - bby3 - marijke1985 ?? enz enz

laat nog even weten wat op dit moment je status is en de tijd die je het handigst vind. bijvoorbeeld 11 uur. en als je 11 uur niet handig vind wat je dan wel handig vind qua tijd

sorry dames dit is echt de laatste keer dat ik jullie weer van alles laat opschrijven ;) schaam schaam

@link
    Familie & Vrienden « Anafora of Máximapark « Anafora

9. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    @KiRaSeSe: Jeetje, dat is wel erg veel. Maar huilen van de honger is echt geen optie, kan ik me voorstellen.

Echt moeilijk...

10. smurfin29

smurfin29 Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.071
    0
    0
    Leiden
    @liefdeis.
    wat vervelend meis.. gooi je frustraties er hier maar lekker uit..
    soms zijn wij vrouwen net robots en moeten alles maar doen.. niet alle mannen hebben het inzicht.

@kirasese..
    lastig zeg ik heb op het moment even geen tips.. zit zelf ook te wurmen

@iemand nog tips voor mij?
    schema Dani
    7:00 - 180 cc
    11:00 - 180 cc
    15:00 - 180 cc
    17:00 paar hapjes groente
    19:00 180 cc
    22:30 180 cc

nu slaapt dani vaak nog om 7 uur en moet ik hem wakker maken, zo moet ik hem ook wakker maken voor de fles van 22:30
    wat zouden jullie doen????
    1 fles eraf bijvoorbeeld??? dus bijvoorbeeld 8:00 - 12:00 - 16:00 20:00 ?

hoeveel hapjes groente hebben jullie kindjes al. ik heb gister gegeven tot hij zelf aangaf niet meer te willen. daarna krijsen, krijsen,, heel veel lucht uit darmpjes. durfde eerst geen fles te maken bang hem te overvoeden, toch maar gedaan en meneer weer rustig. heel gek..

ook voor het eerst gister rijstebloem geprobeerd. ik heb 180 cc fles gemaakt, 1 schep jhbm en 2 schepjes (schepje van de melkpoeder gebruikt) rijstebloem.. bij elke slok, dani gillen - gillen niet normaal.. fles eruit troosten stil fles erin slok nemen weer gillen gillen hij lijkt het denk niet lekker te vinden...
    gewonen fles gemaakt deze ging wil op.

doe ik dan iets verkeerd???? moet hij er nog aan wennen en moet ik het gewoon elke avond aanbieden, iemand nog een andere tip. of gewoon mara nog geen rijstebloem doen?? maar kan ik dan wel een fles afbouwen.

sorry dames ik weet het gewoon ff niet meer :)

11. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Hmm... geen idee. Maar volgens mij kun je de rijstebloem gerust weglaten, toch? Ik dacht dat dat leuk was voor wat extra verzadiging en het wennen aan wat vezeltjes, maar dat het verder geen onmisbare toegevoegde waarde heeft.

Xavi krijgt het alleen nog maar in zijn avondfles, want op de rest van zijn eetpatroon had het geen invloed.

Ik heb het gebruikt om de overgang van melk naar vaste voeding wat geleidelijkerte laten lopen. De eerste paar keer ging hij ook huilen na een paar hapjes, dus was ik daar weer een weekje mee gestopt.

En sinds ruim een week gaat het vaste eten goed, maar Xavi vind niet alles even lekker.

Bij banaan moeten we het bakje uitschrapen, maar sperzieboontjes vind hij vies. Dan wil hij na een aantal happen gewoon niet meer en gaat huilen. Als hij dan alsnog melk krijgt, is meneertje weer tevreden.

12. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    'Goede'morgen dames,

Vannacht weer ouderwets om 3:10 Stijn wakker. Hij had berehonger en veranderde mijn Lola Ferrari tiet in 10 mins in een theezakje.

Vanmorgen 7:10 en we hebben een nieuw weekendritme gevonden wat voor ons alle 3 werkt. Ik pluk Stijn uit bed, slaapzakje uit, nieuwe luier en evt nieuwe romper bij doorlekken en dan neem ik 'm mee in bed. Drinken bij mama, nog een paar mins doezelen en dan spelen in het grote bed. Mama verlaat dan het bed terwijl de mannen blijven liggen spelen (S) en voorzichtig ontwaken (ML). Nadat ik klaar ben met douchen, aankleden en wat basis make up gaat ML douchen terwijl ik Stijn insmeer, aankleed en bedruppel. Dan gaan we met zn 3en naar beneden en zitten we rond 8:30 aan het ontbijt.

Ging allemaal goed en leuk tot nu toe. Stijn werd moe (mijn inschattig) en ik vroeg ML 'm in bed te leggen. Ondertussen konden wij dan een boodschappenlijstje voor de bakker, slager en groenteboer maken en een beetje poetsen. Na 45 mins zou ZL wakker worden, BV en dan met zn 3en de auto in.

Maar Stijn wil niet slapen. En ik weet dan niet wat het is waarom ik dan over de emmer raak. ML die begint met 'hij was niet moe, hij was verveelt, dat heet ontwikkeling, je kan 'm niet iedere keer dat ie jengelt in bed leggen ik zal meteen al dat ie niet moe was'. Of dat het dan toch weer die gebroken nacht is, hoewel ik net een paar nachten heb kunnen bijtanken. Of die vreselijke hormonen die ik nog niet kwijt ben Of dat ik me voor vandaag 1 ding heb voorgenomen om te doen en dat is mijn vaste boodschapjes. Dit deden we al voor Stijn kwam en is echt ons uitje voor een lekker weekend. FF op de beste adresjes van de stad lekker eten halen voor het weeken. En dit móet 's ochtends, anders is het brood op bij de bakker. ML is nu naar boven, ik hoor dat ie probeert te spelen met Stijn en ik hoor Stijn jengelen.

Ik probeer zoveel mogelijk 'go with the flow' te doen maar na 2 zware middagen en nú al een slechte slaap start wil ik gewoon met Stijn meejanken.

Weet nu al dat ML zo naar beneden komt en zegt 'dan gaan we nu toch als ie niet wil slapen' maar ik wil niet met een jengelend kind de stad in, daar raak ik nog meer van gespannen van een onberekenbare baby die wél lekker geslapen heeft.

Zo, dat ben ik ook weer kwijt.

Digi knuff voor Kirasese, zo moeilijk als je kindje blijft huilen en je denkt de oplossing te hebben die eigenlijk niet goed is. Echt veel respect, je schrijft altijd zo vrolijk en verliefd op je kindje terwijl het voor jou ook vaak aanpoten is.

En ook een knuff voor Liefdeis, zo herkenbaar dat je wil dat het enige wat je wil onder controle kan krijgen (je huishouden) op orde wil hebben. Dat schept gewoon rust in je hoofd.

13. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Zelfs na bijna 5mnd hebben we nog stress hahaha
    Kiann kwam weer om 06:00u met diarree luier...
    Dit keer eruit gegaan want 06:00u weer fles dat kan gewoon echt niet...
    Afgeleid tot 07:00u maar dan is hij echt al 20min aan jengelen en valt alles aan wat die ziet bewegen om dan na 3 "slokken" te merken dat het geen eten is...

Vandaag is hij flink chago dus... nou dat snap ik... wij met hem :)

Heb dus geen tips en tools voor andere mbt eten haha pffffff

Ingrid: pfffff kan je dan ellendig voelen he...
    Ik kan soms echt wrl keihard meekrijsen met Kiann hahaha
    Gelukkig vertrouwd ML wel op mijn oordeel als die moe is of iets anders.
    Anders zou het ook oorlog zijn in me hoofd :)

14. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    oo meiden, allemaal zo herkenbaar :)

Als je zelf een schema in je hoofd hebt hoe de dag gaat verlopen, loopt het altijd net even anders...

@liefdeis: Hier zelfde frustraties. VL lig nu nog op bed en gaat er gewoon altijd van uit dat ik de dingen doe. Ik moet alles vragen of zeggen. De laatste poepluier is al weken geleden, hapjes geven, hij komt er niet eens bij zitten om samen om haar gezicht te lachen.... Hij is verder super met haar maar hij vindt zijn eigen rust ook erg belangrijk. Gister 'mocht' hij uitslapen. Maar vandaag doet hij het gewoon weer zonder aan mij te vragen of ik niet een keer lekker wil blijven liggen. Ik moest hem vanmorgen het bed uitschoppen om een fles klaar te maken :( Huishouden ging eerst wel aardig maar sinds ik parttime werk heeft hij het idee dat hij niets meer hoeft te doen.... Hij werkt al en ik ben lekker vrij :s

bah... en dan regent het ook nog :(

15. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    De crisis is geweken. ML doet de boodschappen alleen en ik heb een specifiek lijstje troostvoedsel opgegeven (aardbeien, chocolade en een vet saucijzenbroodje).

Na een teug BV oefent Stijn nu jengelend verder zijn rollen op de bank.

@huishouden. Mijn ex zei altijd 'vandaag duurt nog tot 12 uur vannavond' als ie beloofd had iets in het huishouden te doen. En uiteraard was het om 23:55 altijd 'ja, nu doe ik het niet meer, nu ben ik moe'. Met ML heb ik het getroffen, helpt me met alles en is in charge of the toiletten en badkamer (ik stofzuigen, strijk en keuken) en stapelgek op onze Stijn (en dat is wederzijds).

Moet wel zeggen dat ik degene ben die tijdens het koffie zetten tegelijkertijd ff de vaatwasser uitruim terwijl hij dan met zijn smartphone staat te spelen. Ook probeer ik op mijn thuiswerkdag zoveel mogelijk tussendoor een vaatwasseruit te ruimen, was te draaien en ergens een doek overheen te halen terwijl als ML thuiswerkt het huis een puinzooi is als ik thuiskom (als in, overal koffie kopjes etc).

Maar hier verder geen smoezen, wij werken ieder 4 dagen in de week, we laten ook niemand uitslapen 'omdat ie werkt' en ik doe de nachten ook niet alleen.

16. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    och dames, even een dikke knuffel aan jullie allemaal! Jullie doen het zo goed!

@liefdeis, natuurlijk ben je pissig! Zou ik ook zijn! Een huishouden moet onderhouden worden door 2 personen, hij maakt toch ook alles vies? Dan mag hij ook wel poetsen. Ik had hem zijn bed uit geschopt hoor!
    Ik ben gelukkig ook getrouwd met een man die evenveel (of nog wel meer) doet in ons huishouden. Sinds de zwangerschap doet hij zelfs boodschappen enzo. Hij kookt ook altijd. En op zaterdag poetsen we altijd grondig het hele huis samen. De rest van de klusjes verdelen we over de week. Zo ga ik Kyan ook opvoeden, om zijn steentje bij te dragen in het huishouden!

@Kirasese, he wat rot voor jullie. Ik hoop dat de KA jullie wat wijzer kan maken. Ik zou hem in ieder geval geen honger laten lijden. Voeden op verzoek mag toch ook met KV? Zo zielig als ze nog honger hebben en ze krijgen niks meer. Zeker als hij diarree heeft, dan is het toch juist goed om extra te voeden?

@Jessy, fijn zo'n nacht!

@Smurfin, ik heb geen tips helaas. Ik ben na al jullie verhalen blij met alleen bv. Als ik straks begin met bijvoeding zijn jullie de ervaringsdeskundigen ;)
    Maar volgens mij kun je toch niet zo snel 'overvoeden'? Ik heb altijd het uitgangspunt honger is honger en dan geef ik eten. Ik eet ook meer dan eigenlijk nodig is :)

@ingrid, balen van je nacht! Het ging zo goed! Hopelijk was dit een eenmalige vergissing van Sje. Leuk ochtendritueel, wij hebben iets vergelijksbaars op zaterdag. Lekker spelen in het grote bed. Kyan wil daarna ook niet meteen slapen als hij moe is maar ik moet dan even doorzetten. Hij vindt het gewoon veel te gezellig om te gaan slapen. Gelukkig staat ML achter me. In het begin hadden we nogal wat discussie maar ik heb meteen aangegeven dat ik daar echt geen behoefte aan heb! Dus een aantal goede gesprekken gehad en nu zijn er nog maar een aantal discussiepunten. Maar slaap is er géén van!
    Go with the flow is niet altijd even gemakkelijk. Maar we moeten inderdaad toch echt 'los laten'.

Ik heb me er in ieder geval bij neergelegd dat ik het ritme (of geen ritme is ook een ritme ?) van Kyan volg. Ik plan wel van alles maar als het niet uitkomt dan heb ik pech. Ik zou vanochtend met mijn moeder naar de intratuin gaan. Kyan was om 7.30 wakker, kort gedronken en terug in bed gelegd. Heeft hij gepoept dus alsnog verschonen, doorgelekt en alles. Daarna weer honger, om 8.30 weer gevoed. Meneer wilde niet meer slapen (hij heeft net zo'n harde stem als zijn papa :) ) dus samen bij ons in bed. ML lastig omdat hij wilde uitslapen. Nou ik ben dus al wakker vanaf 7.30 (inmiddels is het 9.15). Om 10.00 zijn we uitgespeeld en heb ik Kyan in zijn eigen bed gelegd. Tot 10.30 gemopperd en nu ligt hij te slapen. Rond 11.30 mag hij weer eten dus Intratuin gaat helaas niet door. Want we krijgen rond 13.00 uur visite. Te korte tijd dus. Ach ja, ga ik maar een andere keer.
    Nu is Kyan weer wakker maar is nog stil aan het kijken naar zijn muurschildering dus ik laat hem nog maar even liggen.

@vogeltje, schop die vent van je uit bed en zet hem aan het werk ;)

Hier weer een gebroken nacht, ach ja, raak je aan gewend?
    20.00 - 00.10 - 4.30 - 7.30

17. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Zo, Stijn slaapt! Supermom heeft tijdens het inslaaphuiltje de was opgehangen en halverwege het ophangen werd het stil. Omdat ML de allerliefste is en nergens zo blij mee is als een vers opgemaakt bed (ookal gebeurt daar niks in...), ook nog even een was beddengoed aangezet.

Als het nog ophoudt met regenen, wandelen Stijn en ik vanmiddag naar de Kruidvat. Doel van dit lange weekend is om mijn nagels weer eens te lakken (hoezo je stelt je doelen bij met een baby...), alleen bleek de nagellak op/kwijt. ik heb erg mooie nagels van mezelf, maar aan lakken kom ik zo'n 2x per jaar toe (1x als impuls en meestal met kerst haha!) doe al 5 jaar met zo'n mini potje en die is nu dus op/kwijt.

@Kira, 5 maanden en nog worstelen, ik zie mezelf nu nog een nagellakje bij de kruidvat halen met S (mits uitgeslapen en afgevuld)... met een 2 jarige krijsende peuter op de winkelvloer weet ik het zo net nog niet....

@moe, een collega zei dat de overtreffende trap van 'moe', 'moeder' is... Toch ook een digiknuf voor Flash, jouw nacht was aanzienlijk erger dan de mijne. Over een uurtje weer fruithap! Ik wilde ook Rapley doen vanaf 6 maanden, maar de strijd om de slaap weegt zwaarder. Inmiddels vindt ie ook zowel Olvarit groente als fruit echt lekker. ML zou het liefst het hele potje geven, maar ik wil dat ie voldoende trek houdt zodat ie mijn borsten goed leeg drinkt en daar zijn vitaminen vandaan haalt zolang ik het nog volhoud om BV te geven.

Op ML's boodschappenlijst staat trouwens ook soepstengel! S zit de hele dag als een malle op zijn knuistjes te knauwen, we geven al kleine porties fruit en groente, maar voor de leuk gaan we zo een stengel geven.

18. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.229
    525
    113
    Kijk je aub uit met stengels!!!! Misschien kun je beter een liga eerste stap geven de stengels breken makkelijk in grote stukken en worden moeilijker zacht als de liga

19. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Goede tip appie, we zullen beginnen met een klein stukje en erbij blijven zitten. Eerder ookal een nijntje koekje gegeven en dat was lekker sabbelen maar idd een minder gevaarlijke vorm dan een stengel.

20. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.229
    525
    113
    Liever groot stuk;) kleine stukjes stikken/verslikken ze sneller in...
    Vandaar ook met rapley grote stukken geven ipv kleine stukjes:)
    Nijntje koekennzijjn hier ook jummieeee

Deel Deze Pagina