De Mama's die uitgerekend waren in de 2e helft van december 2012

Discussie in 'De mama's' gestart door IngridE, 6 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Hier kan Stijn zich zo'n 15 seconden zittend houden als ik hem zelf neerzet, maar hij kan nog niet uit zichzelf gaan zitten.

Zitten is het wel helemaal en de box is dus stom. Hier ook wel plakkerig, maar de slaapjes worden eindelijk langer. Voorheen altijd 45 mins, nu vaak 1,5 uur. Nadeel is dan dat je dan weer zo weinig samen kunt doen, dus tis altijd wat.

Veel plezier met de doop flash!

2. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Luc is ziekjes neus helemaal dicht keelpijn grijpt ook steeds naar oortjes dus denk dat hij daar ook last van heeft.. En tis hele tijd krijsen omdat hij niet goed kan ademen piept ook als een gek.. Zo sneu.. En dat huilen Pff weet weer meteen hoe de eerste 4 maanden waren was zo blij dat we daar toen vanaf waren.. Maar goed hopelijk ook sprongetje tandjes of iets dergelijks dat het maar snel over is...

@ zitten hier ook paar seconden alleen en dan beweegt hij te veel en valt om.. Naar zit komen hier nog niet hoor

@flash leuke dag gehad??

3. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    @jessy: fijn!

@flash: leuke dag gehad?

@zitten: hier niet, heel ff maar en dan kiept ie om.

@luc: beterschap!!

Vandaag super dag gehad. Vanmorgen hardgelopen, toen ff gepoetst samen terwijl Lennox sliep. Naar de stad, eerste keer vierdaagsefeesten voor Lennox, wat gedronken, en uit eten geweest en nu heerlijk op de bank.

4. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Ja de box is hier nu ook stom! Hij draait zich steeds knel tussen de spijlen. En hij ziet zo weinig vanuit de box en voelt zich alleen.

Wat goed van Stijn dat hij al los kan zitten, ook al is het voor even.

Whoppie, leuk dat je een fijne dag hebt gehad vandaag.

Nathalie, beterschap voor Luc

We hebben een heerlijke dag gehad vandaag. Kyan was erg lief, ons (b)engeltje :). Leuke doopmis en na afloop lekker met ons gezin en familie bbqen.
    Ook goed verwend met leuke cadeaus. Top dagje gehad!

5. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

24 feb 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    @flash> Wat een lieve foto!

@jessy> Fijn, eindelijk goed nieuws!!

@zitten> Hier ook een paar seconden en dan valt hij voorover, duwt zijn benen eronder uit en gaat vervolgens verder alsof er niks gebeurd is. Grappenmaker!

@box> Hij kan zich hier nog wel vermaken, is druk aan het draaien en doen om speeltjes te pakken te krijgen. Op de grond vindt hij helemaal geweldig, samen met grote broer. :D

@kruipen> Mick begint toch serieuze kruip pogingen te maken. Hij schuift zijn knietjes al onder zijn lichaam, maar weet vervolgens niet wat hij verder moet. Haha! Zucht... het gaat veel te snel allemaal!! Mijn lieve kleine baby.

6. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Even een ander vraagje: ik meen me te herinneren dat hier een aantal kapsters zijn, of waarvan ML kapper is.
    Kyan zijn haren zitten alweer in zijn ogen maar ik wil ze wel lang laten groeien.
    Dat is vooral nodig aan de zijkanten nu.
    Mijn kapster heeft de neiging het allemaal net iets korter te knippen dan ik wil.
    Dus ik wil eigenlijk zelf een puntje van zijn kuif knippen.
    De rest lekker laten (aan)groeien en dan alles in 1keer in model knippen.
    Iemand tips hoe ik het beste zijn kuif kan knippen?
    Naar boven kammen en een puntje eraf of juist naar beneden kammen en knippen? Recht of schuin?

7. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Ik kan het eens aan ml vragen vanavond, hij is wel pas rond 11 uur thuis, dus dan wordt het een laat antwoord. Misschien heb je in de tussentijd wel antwoord van een van de andere dames, JKuil is kapster en ik dacht nathalievs, maar van haar weet ik het even niet meer zeker.

8. Jkuil01

Jkuil01 Bekend lid

6 mei 2012
    828
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja hier een kapster. Zal het eerst omhoog kammen en knippen. Op het laatst nog even naar voren kammen en eventueel nog even een puntje eraf. Als je het op het laatst naar voren kamt zal ik het een beetje inknippen. Wel recht niet schuin.

9. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Dames, ik heb een topdag hier en mijn eerste echte blauwe wolk moment gehad. Ik ben, ondanks dat S een bewuste, geplande en gewenste keuze was, overweldigd door het moederschap en zat na een zware bevalling vaak eerder op een donderderwolk dan een roze (hier blauwe) wolk. Achteraf denk ik dat ik gevaarlijk dicht tegen een PND aanzat, of misschien wel heb gehad. Het was voor mij zo'n omslag van een comfortabel leven met 2 zelfstandige volwassenen, naar de continue zorg van het liefste wat wij samen gemaakt hebben. De periode met krampjes, huilen, huilen, huilen en gebroken nachten heb ik zwaar gevonden en tot het bittere einde wil ik BV geven, maar vandaag scheen de ZON in hoofdletters voor ons.

Vannacht kwam Stijn 1x om 4:30 en sliep daarna door tot 8:00. ML en ik voelen ons sinds tijden een beetje uitgeslapen. Voordat ML naar (eigen)zaak ging, kleedde hij S aan en nam hem mee naar beneden zodat ik 10 mins voor mezelf had om me aan te kleden en de zwemtas te pakken. Toen lekker met mijn mannetje gespeeld op de bank. Hij wordt steeds groter, kan steeds meer, is ondernemend, maar doet dit het liefst allemaal op schoot van zijn mama <3. Rond 9:30 werd S moe, bracht ik hem naar bed en sliep ie 1,5 uur aan 1 stuk. Voorheen was dit altijd 45 mins max en ik ervaar het als een enorme vrijheid dat ik ouderwets uitgebreid de keuken kon uitsoppen. Precies toen ik hiermee klaar was, werd Stijn wakker. Samen fruit gegeten en toen naar het zwembad. We hadden het peuterbad voor onszelf en terwijl we lekker aan het zwemmen waren, werd ik ineens overvallen door de blauwe wolk. Zat ik hier even met mijn lieve kleine baby, uitgeslapen, rond en gezond, aan het spelen, maar het liefst op mijn schoot of in mijn armen. Ik heb er een klein traantje om weggepinkt in het badje. Na die zware begintijd, kan ik nu eindelijk zeggen dat ik ervan kan genieten en dat S het mooieste is wat me is 'overkomen'. De rest van mijn leven wil ik zijn liefste mama zijn.

In het aankleedhok na het zwemmen kwam overigens een reality check hoor, toen er 2 peuters stonden te klieren terwijl hun overhitte ouders hun probeerden om te kleden, ruzie voorkomen, er 1 wegliep uit het omkleedhok en er iedere minuut gedreigd werd dat als ze zo door gingen, ze nooit meer gingen zwemmen.

Dus een 2e, ik denk het nog steeds niet. Maar ik wilde ff delen dat ik stapelgek ben op deze.

10. Jkuil01

Jkuil01 Bekend lid

6 mei 2012
    828
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mooi geschreven ingrid!! Dat er nog maar veel blauwe wolk momentjes mogen volgen!

11. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    AMEN ingrid!!!!!

12. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Helemaal waar Ingrid!!! Ik herken je gevoel helemaal van bij B. En geloof me, deze moment zul je steeds vaker krijgen! Waar je dan ook echt even intens van kan genieten. Ik had zo'n moment in Plopsaland, heerlijk!

Maar, niet om je van die wolk af te trekken, die momenten die een hokje verderop hoorde, komen ook. En helaas ook vaak genoeg :(

En een tweede, joh, daar hoef je toch helemaal niet over na te denken, dat komt wanneer het komt. Er zit hier ook niet voor niets zoveel jaar tussen. En wie weet, komt het helemaal niet, ook niets mis mee, als jullie er maar vrede mee hebben en er gelukkig mee zijn. Ik denk dat S dat dan ook echt wel is!

13. lieverd86

lieverd86 Fanatiek lid

16 jan 2011
    1.007
    0
    36
    Groepsleidster kdv/bso
    Gelderland

+1 :)

14. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Geniet van je blauwe wolk Ingrid!
    Je kunt het ook zo mooi schrijven!

Jkuil, thx voor de tips, ik ga morgen proberen...

15. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een fijn gevoel Ingrid!!

Hier idd ook kapster.. Maar zou hetzelfde doen als jkuil al zegt..
    Ga Luc hier binnenkort ook knippen haha benieuwd wat hij doet.. Ik wil zeskanten niet lang maat hangen nu plukken over z'n oren die moeten eraf ;)

2de hier ook niet hoor..

16. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Wat heb je dat mooi omschreven Ingrid!! Vind het super voor je dat je nu eindelijk kunt genieten van zulke momenten :). Hopelijk volgen die nog veel vaker! Dat moet haast wel met zo'n prachtig mannetje en zo'n lieve mama!

Aan een tweede hoef je ook nog helemaal niet te denken ;). Geniet eerst maar lekker met z'n drietjes! En als het daar bij blijft, is het ook prima! Als jullie dan gelukkig zijn, is het goed. Misschien begint het ooit nog te kriebelen, misschien niet. Time will tell.

(Voel me nu wel met de neus op de feiten gedrukt. Ik heb zulke momentjes eigenlijk nog helemaal niet gehad. Voelt nog steeds als overleven, ipv leven en genieten. Maar dat komt hier vast ook wel ooit!)

Succes met knippen flashyfly! Fijn dat de doop goed is gegaan! Die foto op facebook vond ik echt super. Knap ventje.

Hier niet zo heel veel spannends te vermelden. Behalve dat Quinten weer doorslaapt :)! Sinds hij die mega brok poep er uit heeft gewerkt, lijkt het weer goed te gaan. Hoorde vandaag dat het toch wel 3 weken duurt voor koemelk uit de darmen is, dus wie weet lag het daar aan. Mama is er in ieder geval blij mee, hoewel ik niet bepaald minder moe ben ;).

Verder nog wel een dilemma. Het in z'n eigen bedje slapen 's nachts. Vriend wil dit graag gaan proberen, mama niet. Praktisch gezien zijn er vanuit mijn kant geen bezwaren voor, best handig om in de kledingkast te kunnen zeg maar ;) (staat de wieg nu voor), en om niet meer ons om te kleden op de gang, zodat we Q niet wakker maken. Maar emotioneel gezien.. Nee. Moet er niet aan denken 's nachts Q niet te horen/zien/voelen/in de buurt te hebben. Kan het niet echt omschrijven, maar word er wel heel verdrietig van..
    Maar vriend wil het écht. En Quinten slaapt nu toch ook al wel ruim 7,5 maand op onze kamer. Pff. Lastig dit.

17. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    @ingrid: fijn he die momentjes!

@acu: en als je nou afspreekt dat je het een nacht of week probeert. Als het je echt tegen staat, dan komt ie gewoon weer terug, dan heb je iig geprobeerd hoe het is en weet je vriend dat het niet de wil is, maar dat je het gewoon echt nog niet kan. Uiteindelijk zal het een keer moeten, maar dan is de tijd er gewoon nog niet rijp voor. Mocht het wel goed gaan, voelen dan is dat meegenomen en heb je je kamer weer voor jezelf.

Hier al na de eerste maand op eigen kamer (in wieg), omdat ik van elk geluidje wakker werd/wordt en helemaal niet meer sliep. Nu al paar maanden in eigen bedje en gaat super goed.

18. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Zo herkenbaar! Wij hebben hetzelfde dilemma.
    Maar zolang ik bv geef en Kyan nog 2xper nacht honger heeft blijft hij op onze kamer.
    ML probeert het wel steeds bespreekbaar te maken maar dit is onze afspraak.
    Maar Kyan wordt wel echt te groot voor zijn wiegje. Daar heb ik nog geen oplossing voor.
    Overdag slaapt hij wel in zijn ledikant op zijn eigen kamer maar ik moet er niet aan denken om hem snachts te moeten missen!
    Azu, succes met je discussie met ML.
    En misschien kun je inderdaad een paar nachten proberen. Hoewel ik er ook nog niet klaar voor ben....

19. Eldoli

Eldoli Actief lid

16 mei 2013
    407
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn, Ingrid. Dat er nog maar veel van deze momenten mogen komen. Of dat het zelfs zo blijft!

Azu, ik hoop voor jou dat je dit gevoel ook mag krijgen binnenkort. Het komt goed!
    Over het slapen: O slaapt al sinds zijn tweede week in zijn eigen bedje op zijn eigen kamertje. Eerst nog met de deuren open, maar nu gewoon deuren dicht. Ik vind het fijner zo.

Flash, al haartjes geknipt bij Kyan? Ben benieuwd naar het resultaat!

Nathalie, hoe gaat het nu met Luc? Is hij alweer iets beter?

Hier is het slapen momenteel een drama. O blijft maar krijsen als hij in zijn bedje ligt. Vooral 's avonds. Pfff. Niet gewoon jengelen, maar echt krijsen. Haal hem er telkens maar weer uit, totdat hij van vermoeidheid aan de borst in slaap valt en ik hem zo weg kan leggen. Maar dit wil ik eigenlijk niet!

Fijne dag allen! Geniet van het lekkere weer!

20. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Hier ligt Kiann sinds dag 1 snachts in eigen bedje.
    In begin lag hij tot 22:00-23:00u op mij en toen bedje in.
    Nu gewoon vanaf 19:00-20:00 :)

Mij lijkt ook zwaar om dan ineens de kleine in eigen bed te moeten leggen terwijl die naast je ligt al die maanden... sterkte!!!

Deel Deze Pagina