@Ingrid, wat mooi geschreven weer. Ik geniet altijd zo van jou verhalen. Zou je wat mee moeten doen. Maar super dat je eindelijk even van de blauwe wolk heb mogen "proeven". Gelukkig donderde je er ook weer snel af, want dat hoort nu eenmaal bij het moederschap. @Acu, ik vind eigenlijk ook dat je het gewoon even moet proberen. Al is het alleen maar om aan je vriend je goede wil te tonen. Je heb een kindje samen, en ook je vriend moet het gevoel hebben hier enig zeggenschap in te hebben. @zitten, hier momenteel eigenlijk niet anders meer. Hij valt ook praktisch niet meer om. Gister heeft hij zelfs een tijd in zwembadje gezeten zonder dat ik hem vast had. (ik zat er natuurlijk wel naast). @Eldoli, herkenbaar! Hier gisteravond ook huilen, terwijl 's avonds nooit een probleem is. Vanochtend huilen en net weer op bed gelegd en hij huilt weer/nog. Volgens mij heeft hij vreselijk last van zn doorkomende tandje. Het is zo'n zielig huiltje. Net maar een zetpil gegeven, hopelijk helpt dat een beetje en valt hij zo toch lekker in slaap. Ligt het aan mij of zijn er een aantal dames, waaronder Katalaya, Kirasese, niet of weinig meer actief?? *ziet dat Kira ondertussen het onderwerp bekijkt*.
Ladies, ik gooi 'm er gewoon even in, omdat ik de vorige meet heel erg leuk vond en het toch enige voorbereiding vereiste. Wie lijkt het leuk om als onze babes kunnen kruipen (zit te denken aan november?) naar Ballorig te gaan? Ballorig Schiet! Volgens internet (en dan is het waar), is Ballorig leuk voor kinderen vanaf het moment dat ze kunnen kruipen, maar ik ken het zelf niet. Lijkt me ook leuk voor de oudere kids én de mannen die mee willen. (en ik wil niemand voor het hoofd stoten die een volgende meet zou kunnen organiseren, tis gewoon een ideetje).
Met Luc gaat het 's avonds gelukkig weer beter word paar x wakker nu 's nachts door hoesten maar valt gelukkig dan weer in slaap.. Alleen overdag hele dag mopperig.. Maar ja tis lekker weer dus we ondernemen maar veel haha hopelijk is hij snel beter lijkt wel een zeekoe met hoesten en speenvarken met z'n geknor haha Zitten hier nog steeds maar ff word steeds langer maar zit niet zo vaak met hem veel liggen en dan rolt die naar buik en blijft nu steeds wat langer liggen zonder te mopperen(Luc spuugt meteen als hij gaat zitten of op de buik ligt door druk op z'n buik dus vind het allemaal nog niet zo leuk) Ga vandaag wel bedje 1 stand naar beneden doen heb hem nu al paar x zien omrollen in bed en komt die tegen zeikant waaraan hij zich omhoog trekt bij de spijlen.. Nou zou er niet aan moeten denken dat dat ineens lukt dus voor zekerheid bedje omlaag.. Hier slaapt Luc ook al vanaf zijn eerste nacht thuis op z'n eigen kamertje.. Lijkt me na z'n lange tijd idd erg moeilijk sterkte!!
Leuk idee Ingrid!! Ik ben voor Kapper Sam gaat morgen voor de 3de keer naar de kapper. Met dit mooie weer heb ik niet altijd zin om achter de pc te kruipen om veel terug te typen lezen doe ik wel maar alles onthouden is een 2de
@meeten, leuk ben altijd voor! Ballorig is erg leuk ik vind persoonlijk leuk vanaf ze zelf een beetje kunnen lopen/klimmen. Ook is het op Zondag daar altijd verschikkelijk druk. Doordeweeks heb je peuteruurtjes wat erg leuk is en een stuk rustiger.
Meet altijd leuk.. Ballorig ken ik niet, dus kan ik niet zoveel over zeggen... Vandaag een heerlijke dag. Lenn lekker in zn badje geweest voor het eerst. Ff wennen, maar daarna lekker spetteren... En hij blijft moeiig. Komt denk ik door t warme weer. Hij heeft nu ook echt zijn voetjes ontdekt! Leuk! @eldoli en sweetdreames: balen dat de kleintjes niet willen slapen. Hopelijk gaat dat snel weer over.. mss een sprongetje?
Daar ben ik ook weer eens! Dit weekend weer in Epe geweest, lekker genoten van het mooie weer! Nu ook wel, maar ook maar weer eens bezig met de grote schoonmaak, en net als een aantal andere hier, veel met Jesse! Die Zit zichzelf soms ook weer behoorlijk in de weg! En slaapt ook slechter overdag! Nou gaat hij hier ook ineens weer flink vooruit! Maakt weer andere geluidjes, en zit zelf! Valt eigenlijk nog maar een enkele keer om! Kan alleen nog niet zelf omhoog komen, maar met behulp van een vinger.... En met liggen dus veel mopperen, want liggen is voor baby's! Ook is hij flink bezig met kruipbewegingen, trekt zijn benen onder zijn kontje, en zet zich af! Hij heeft alleen het benul niet dat hij zijn hoofd moet optillen, en zijn armen strekken, hihi! Ingrid: Wat fijn! Dat er maar veel van deze momenten mogen komen! Geniet! Kapper: Nog niet nodig hier! Kunnen net stekeltjes maken! Flash: gefeliciteerd met de doop van kyan! Wat een mooi ventje is het toch! Acu: Lastig hoor! Moeilijke keuze, zo fijn om ze dichtbij je te hebben! Maar op een gegeven moment is het ook wel gezond, ben je niet bang dat hij teveel gaat wennen!? Meeting; Ja! Maar heb inderdaad ook wel eens gehoord dat het mega druk is in het weekend! Gisteravond fietszitjes gekocht via internet, van de week maar eens even een klein stukje proberen! Zo'n zin in! Lijkt me leuk!
Ml zei dus ook al hetzelfde gisteravond, maar het antwoord was er al Ik vond 1 uur 's nachts een beetje overdreven om de laptop nog eens op te starten
Langzaam opbouwen Azu?? Beginnen met overdag en langzaamaan voor de nachten. Het zal zeker even wennen zijn, maar ik kan het me best voorstellen vanuit je vriend gezien. Succes!
Oh en een tweede meeting: Leuk, maar Ballorig vind ik zelf ook voor nog iets oudere kindjes. Gezellig voor de ouders als we allemaal achter ons kleintje aan kunnen haha
Goedemorgen dames, Gisteravond is de spreekwoordelijke kogel door de kerk gegaan. In goed overleg met ML, ga ik nu echt afbouwen met de borstvoeding. Vanaf volgende week krijgt Stijn naar het KDV kunstvoeding mee. Ik kolf deze week 2x per dag (ipv 3x) en volgende week hopelijk nog 1x en daarop niet meer. Er liggen nog 4 zakjes in de vriezer en die gaan we nog geven als ik bijv naar bootcamp ga, net als de melk die ik met het afbouwen nog kolf. Ik hoop dat ik op mijn vrije dagen nog overdag zelf kan voeden en zo niet dan hoop ik dat ik nog een periode 's ochtends en 's avonds kan blijven voeden. Ik denk dat ik er echt wel een traantje om ga laten (of een hele emmer vol), maar het is beter voor ons allemaal. Van het 3x per dag 1,5 uur kolven op mijn werk voor een opbrengst van 1,5e fles werd ik ook niet vrolijk en hopelijk brengt het stoppen met kolven rust en 1 bal minder in de lucht. Ik heb net het CB gebeld voor advies, maar ze zijn in gesprek, hoop dat zij me kunnen adviseren met het schema.
ingrid dikke knuffel logisch dat je het er moeilijk mee hebt. je hebt het lang vol gehouden echt respect daar voor!!!!!
Oef! CB belde terug en adviseert het volgende... heb ML heel kort gesproken en die zei resoluut 'dat gaan we niet doen, dan krijgt ie honger. Als ie nu al niet doorslaapt op al die dikke flessen, dan zeker hier niet op'. Iemand comments/advies voor mij nav voorstel CB? Evt via PB . Voorstel CB 7:00 bv (mag brood aanbieden, maar waars zit ie vol van BV) 10:00 fruit 12:00 boterham + 120 cc KV melk 16:00 soepstengel + diksap 18:00 avond eten 19:00 bv (/volle fles KV) 23:00 afgebouwde aangelengde fles indien hij erom vraagt, anders laten slapen. Huidig schema 7:00 BV 10:00 fruit 11:00 180 cc bV 12:00 1 boterham 15:00 180 cc bv 16:00 soepstengel 18:00 avondeten (pot mee) 19:00 BV 23:00 180 cc papfles KV nachtvoeding(en)
Ingrid dit is mijn schema, misschien heb je er wat aan! Tussen 7-8 180+6 10.00 Fruithap 12.00 180+6 14.00 Plukjes Brood 16.00 180+6 17.30 groentehap en Yogolino toe 19.30 180+6 met 3 scheppen fijne grane ontbijtpap Jesse drinkt niet altijd al zijn flessen op, maar dat hoeft natuurlijk ook niet! Doe wat goed voelt, honger is niet nodig! Jesse krijgt misschien ook 'teveel' maar heeft het nodig! Is niks te dik, en groeit lekker volgens zijn eigen lijntje! En dit is het schema wat in mijn CB groeiboekje staat:
Ik had gisteren ruzie met zo'n room ijsje. Het onding viel telkens van het stokje, en glibberde uit mijn hand. Een vies geklieder. Roept Katman tegen Xavi: 'Pak de camera, mama doet Rapley!'
Heee kat was je d'r ook nog! We hebben je gemist! Ingrid hier is het schema 07.00 180/6 09.00 fruit met diksap 11.30/12.00 broodje met iets erop en een 120/150 fles afhankelijk hoeveel die eet 15.30 maïsboogjes met diksap 17.30 avond eten met yoghurt toe 19.00/19.30 papfles van 210
waar is de 'vind ik leuk' knop?? hier sinds 2 dagen ander ritme aangenomen en nu gaat t weer top met ons manneke. 08:30-09:00 wakker 09:00 fles 180+6 10:00/10:30 - 12:00 bed 12:30 broodje + fles 100cc 13:30-15:00 bed 16:00 fruit + drinken 16:30-17:30 bed 18:00 avondeten + yoghurt 19:30 fles 180+6 + 5 rijstebloem geven jullie nog steeds rijstebloem als pap of al gewone pap?
@pap, hier helemaal geen pap meer. Ruben was met 6 maanden eigenlijk iets te zwaar en mevrouw van CB zei nog steeds niet te snappen waar het idee vandaan kwam dat kinderen een papfles nodig hebben. Bij kindjes die onder de lijn zitten, is het wat meer vulling maar voor normale of te zware kindje is pap echt niet nodig. Ben er bij Ruben per direct mee gestopt en hij doet het er prima op. Schema hier 6:30 180+6 10:00 fruit 12:00 1 boterham 13:00 180+6 16:00 diksap met soms stukjes soepstengel oid 18:00 groente + toetje 19:30 150+5 Ik zie dat jullie bij het broodje bijna allemaal een klein flesje geven. Hier drinkt hij die 200cc er helemaal bij op. Hier vind hij zn laatste fles niet zo lekker meer, denk dat die er snel af gaat. @Ingrid, geloof idd voor je dat het moeilijk is, maar ik denk wel een opluchting als het eenmaal goed loopt. Maar ik zou het schema van het CB toch eens gaan proberen hoor. Kindjes slapen niet persé door omdat ze een volle buik hebben. Het klinkt misschien raar, maar vaak slapen ze minder goed/snel door als ze 's avonds een dikke papfles krijgen. Als ik uit eten ben geweest en dus laat vrij veel eet, wordt ik standaard 's nachts wakker met rammelende honger. @Kat, zorg je wel dat je volgens je lijntje blijf groeien @Liefdeis, ja dat menu ken ik ook, maar hier adviseerde CB om met 6 maanden vlees te introduceren en zo snel mogelijk niet/minder gepureerd te geven en hier staat dat bij 7-9 maanden.