Hier een 1e koekje voor 4mnd, nadat hij een koekje met chocolade had afgepakt en in mond wou steken... (na 2min sabbelen afgepakt en fruithap gegeven, want vind bijna 5mnd te vroeg voor koekjes) Bekijk bijlage 324063 Ook wil die zelf doen tegenwoordig... Dus tja dan doe je maar een poging jongen... Wel is de fles nog VEELS te zwaar om hem omhoog te houden Bekijk bijlage 324064 De rede wrom ik zo erg vind dat voeden op verzoek. Is dat iedereen de regel van max 1L (30 schepjes) benadrukt... Dat het slecht voor zijn organen is etc... Zometeen doe ik hem iets aan of word hij ziek daardoor... Ik ga nu dan maar tussen elke dagfles fruit geven... Zodat ik de 4u tussen de flessen red... 07:00 fles 180/6 09:00 fruit (banaan met stukje ander fruit) 11:00 fles 180/6 13:00 fruit (banaan) 15:00 fles 180/6 17:00 groente (allerlei) 19:00 fles 210/7 (extra verdikt, met verdikkingsmiddel tegen reflux) 23:00 fles 180/6 (extra verdikt) Zojuist mega hongersignalen en alles opeten en boos worden als het geen melk is... dus ik geef hem fruithap... nou alles op... (hele banaan met water) Dit is 1 uur na de fles van 180/6 Maar idd wel 10-12 diarree luiers per dag... dus hij verliest ook erg veel...
Nog 1 vraag... De kinderwagenbak is te klein... 1 uitrekje en hij ligt met hoofd tegen de andere kant... Maar constant in MC kan natuurlijk niet... Dit is de kinderwagen dus... Wat vinden jullie hij kan namelijk niet helemaal plat wel grotendeels, dus hij ligt best "plat" heb dus (nu even slaapzak) tussen zijn benen, dat hij hoger blijft liggen is dit beter of toch MC beter? Ik wandel trouwens geen uuuuuren... Meer honden uitlaten of de stad in etc... Bekijk bijlage 324072 Bekijk bijlage 324071 (hij vind het geweldig hahaha)
En als je weer terug gaat naar om de 3uur voeden? Met minder schepjes? Kyan krijgt ook nog steeds om de 3 uur. Snachts wel eens wat langer. Maar kweet niet of dat te vergelijken valt. Lastig zeg...
Kirasese, ik zou het wel aandurven in de wandelwagen op die stand, zeker als je hem met die doek zo stabiel kan krijgen. En volgens mij is dat manneke van jullie erg sterk als ik zie wat die allemaal al kan Hier gisteren om 18.00 zijn laatste fles gegeven en pas om 10.00 vanmorgen werd hij wakker, wel in een luier met aangekoekte poep, maar toch, ik was goed uitgeslapen en dus kon ik het goed hebben. Hij heeft zelf namelijk helemaal geen problemen met een vieze luier, daar heeft ie geen last van. Het eten gaat hier redelijk, het een lust ie en het ander komt er net zo hard weer uit, doperwtjes is zoiets, al kan ik hem dat niet kwalijk nemen, wat een droge smurrie, zelfs met vocht erbij, brrrrrrrrr. Het zag eruit als een goed gevulde luier. Bruine bonen met appel vindt hij dan weer heerlijk.
Volgens mij zit hij best goed! Waarom die slaapzak? Lijkt me niet zo comfortabel voor hem, kan het niet zonder?
Oh en wat betreft de hoeveelheid Kirasese, misschien wat Flashfly zegt, vaker en minder per keer? Voor de rest niet teveel vasthouden aan die liter per dag, hebben wij bij de oudste nooit geweten en ook nooit aan gehouden, hij kreeg dus ook een periode teveel. D kreeg met 6 weken en 2 maanden ook veel te veel voor zijn leeftijd, maar hij had er duidelijk behoefte aan, hij is daarna zelf naar minder gegaan. Als je 1.5 L per dag komt is het misschien wel wat veel, maar wat je zegt, door die diarree moet er ook weer genoeg vocht terug in zijn lichaampje, hij verliest ook nogal wat zo. Het valt ook niet mee met de juiste balans vinden, zeker niet met alle tabellen en richtlijnen die erbij worden gegeven. Om dan nog maar niet te spreken over sommige adviezen van het liefst wildvreemden op straat.
Ondanks dat mijn kind al 2 uur heerlijk ligt te slapen en wij daardoor ff rustig hebben kunnen eten en de krant lezen (!), wil ik wel ff aanhaken op 'adviezen van wildvreemden op straat'. ik wil nog 1x typen dat ik het enorm irritant vind als mensen: - vragen wanneer het tijd is voor de volgende voeding (BV op verzoek) - heel raar kijken wanneer ik zeg dat ik voed op verzoek en dwingend adviseren dat ik om de 3 / 4 uur zou moeten voeden - mensen zeggen dat zij vroeger 'van de wijk' of van de dokter écht niet vaker mochten voeden dan om de 3 uur als ik zeg dat Stijn vaak na 2,5 uur al honger heeft - superieur zeggen dat zij álle fruit en groente hapjes zelf maken, van de biologische markt, zelf gepureerd met een zeefje en daarbij ook nog zeggen 'maar je zult Olvarit wel lekker makkelijk vinden'. - vragen of wat ik doe (aantal voedingen/nachtvoedingen/groente of fruithap) 'wel mag van het CB'. - vragen wat Stijn's SCHEMA is. HOEZO schema, hij is 5 maanden oud! Ik volg hem, dat werkt voor ons alle 3 het beste. Alsof het een kleine terrorist is. Mijn kind, mijn regels. Sommige dingen lopen als een trein (drinken bij mama), sommige dingen doe ik te vroeg (bloemkool met stukjes). Nou dan geeft S aan dat ie er niet aan toe is en dan weten we dat weer. Tis over t algemeen een lekker kind, vrolijk, gek op zijn papa en mama, ontwikkelt zich goed, heeft een mooi groei lijntje en slaapt goed... en wat dan nog als t niet zo was! Zou ik misschien ongesteld moeten worden?
Ingrid, ik voel zo met je mee. Het is ook zwaar, lichamelijk en geestelijk, ik denk zeker met bv. Het klinkt misschien raar, maar is het misschien een idee om het gewoon helemaal te nemen zoals het is? Het kan zijn dat Stijn jouw spanningen ook voelt en dat kan ook zo zijn weerslag hebben. Misschien helpt het als je je er gewoon bij neerlegt, wat heel moeilijk zal zijn, want je wilt gewoon lekker je nachtrust en ook weer jezelf zijn (leuk die hormonen) en je leven leiden. Soms kan het helpen om je dan gewoon bij de situatie neer te leggen en hopelijk ontspant dat de hele situatie, ook voor Stijn. Ik vind het zo knap van je dat je het nog zo volhoudt, ik geloof dat ikzelf allang gillend gek was geworden en overgestapt was naar fv, al geeft dat nergens garanties voor. Een dikke knuffel voor jou!!! En alsnog een heerlijk weekend met je mannen toegewenst!
Juist, precies die bedoel ik haha. De ogen rolden bij mensen uit hun hoofd als ik (expres heel duidelijk) zei dat ik gelijk aan fv was begonnen. Jouw kind, jouw regels, of je nu ongesteld moet worden of niet, jij kent hem het beste, hoe radeloos je soms ook kan zijn als je niet weet wat hij soms wilt. Dat hebben we allemaal. En ondanks die zware momenten doet jullie ventje het toch maar supergoed, dus een mooie bevestiging dat jullie het dus heel goed doen!
Ik heb het idee dat D te druk is geweest met dat tandje en daardoor geen tijd had om de ontwikkeling door te gaan om dingen gericht te pakken. Dat doet hij nu ineens pas, net als op zijn zij rollen en zelfs 1 keer op zijn buik. Kletsen kan hij als de besten en schateren is hem ook bekend, en ook met de hik als gevolg. En niesen met een hap eten in je mond vindt hij ook erg leuk, want dan kijkt mama zo leuk verrast :/
Sinds ik me erbij heb neergelegd dat Kyan 1 a 2 x per nacht komt ben ik ook meer ontspannen, en Kyan dus ook. Snachts is even drinken, boeren en verder slapen. Ik mag niet klagen, kyan slaap 9 van de 10 x gewoon lekker door na een nachtvoeding. Het was meer ML die er moeite mee had, maar ook hij is nu een stuk ontspannender (of komt het doordat hij er niet meer zo vaak wakker van wordt ) Echt Ingrid, ik sluit me helemaal bij je aan, wij doen wat we denken dat goed is! Daar zijn we moeders voor! Morgen moederdag, de 1e
Moet zeggen dat ik borstvoeding ook lekker makkelijk vind hoor. Geen gedoe met hoeveelheden enzo. Dus helaas hier geen tips over flesvoeding of hapjes. Ook geen tips over kinderwagens (maar hoop dat hij straks ook zittend de kinderwagen leuker vindt, liggend is gewoon echt een ramp), want gebruik eigenlijk altijd de draagdoek. Ik wacht gewoon tot jullie alles uitgevonden hebben en dat doe ik t ook Hier vannacht weer een iets betere nacht gehad: 20.00-6.30, toen gevoed en daarna nog 2 uur geslapen. Nu slaapt hij weer, de slaapjes overdag gaan eindelijk beter. Hier helpt VL heel goed mee met t huishouden (doet misschien ook wel meer dan ik). Hij is ook heel leuk met de baby, maar vind wel dat hij af en toe wat meer kan doen dan af en toe luier verschonen, en spelen. Ja, spelen is leuk natuurlijk, maar als ie huilt, hangt alles af van mij (en mijn borsten). Ik vind dat hij ook op een andere manier getroost moet kunnen worden. @kirasese: zoveel diarree kan toch niet goed zijn.. verliest hij idd ook veel vocht mee. Trouwens fruit laxeert toch ook? Lastig hoor..
En wijs besluit dame, waarvoor ik mijn pet afneem! We proberen het idd te nemen zoals het komt, maar soms is het overweldigend van geen naar 1 kind. De zon breekt door, ga onze Stijn zo wakker maken voor een lekkere fruithap en dan gaan we er met zijn 3en op uit. Ook nog even petje af voor FlashyFly. Vind het knap dat je met die nachten en BV, zo moeiteloos je Intratuin uitje laat varen als de dag met Kyan anders verloopt dan gedacht... leerpuntje voor mij! Ontaarde moeder alert: zegt ML net 'volgens mij hoor ik Stijn'. Stond de babyfoon uit . ML geeft nu de fruithap, ik daarna BV en dan gaan we weer tegels kijken.
Ik neem petje af voor iedereen. Want iedereen heeft t soms makkelijk, soms moeilijk. De een misschien wat meer dan de ander. Problemen met voeding, slaap, ontwikkeling. Ieder lost t op zijn eigen manier op met de beste bedoelingen en daar heb ik alleen maar respect voor. En ik heb mijn oren dicht voor 'al die goedbedoelde' adviezen. Ik zoek t zelf wel uit. Het CB-bezoek is ook altijd erg leuk: 'Hoe gaat t' 'Goed' Ik vertel niets en ik vraag niets . Ik kom alleen om te wegen, verzamel zelf wel informatie en bepaal zelf mijn strategie.
Ik heb bij de oudste wel bv geprobeerd, maar kwam totaal gedrogeerd uit de bevalling, evenals B. Daardoor hadden we een slecht begin, hij wilde niets van mijn boobies weten en ondanks een schat van een kraamhulp niet de goede hulp gehad. Daarnaast voelde ik me zo verrot, dat er niet veel op gang kwam. Dus toen naar fv overgestapt, toen dus ook het besluit genomen om bij een tweede gelijk aan de fv te beginnen. Dus dat besluit van jou snap ik volkomen en dan hou jij het nu stug vol, knap! Het is ook een hele verandering, van geen naar 1 kind. Je leven staat toch goed op zijn kop. Niet dat je het nog anders wilt waarschijnlijk, maar je leven zoals je het gewend was en wat zo goed beviel is nu door zo'n hummeltje eventjes goed veranderd. Wij hebben dat nog steeds met D. De combinatie van baby en schoolgaand kind vind ik ook behoorlijk hectisch. Ook de verdeling van aandacht, al is dat vanzelf goed gegaan. Lag meer aan mij dan aan B, als moeder was ik te bezorgd over jaloezie enzo. Joh, voor dat soort zorgen zijn we mama, dat gaat nooit over. Mijn moeder heeft het nog wel eens, zoals met mijn mk in Verweghistan. Met het CB doe ik het ook op die manier Mishur, mijn standaard antwoord is toch wel "het gaat goed" en "nee hoor, nergens geen problemen mee" En hun opmerkingen over teveel en later te weinig voeding leg ik gelukkig ook wel naast me neer, al komt het af en toe boven borrelen als een wildvreemde dan zonodig een opmerking moet plaatsen dat het zo jammer is dat hij geen Michelin mannetje is. Ik vraag liever hier naar ervaringen en hoe jullie het doen, daar heb ik persoonlijk meer aan en het is niet zo voorgeschreven zeg maar.
@Kira, als ik dit zo hoor, zou ik maandag nog een doorverwijzing naar een arts eisen voor onderzoek. Ik geloof dat er echt een reden moet zijn dat hij zoveel "honger" heeft. Ik zeg niet dat hij geen honger heeft, maar wel dat het niet helemaal normaal is. En als een kind met 1-2 bananen per dag nog diarree heeft, betekent volgens mij dat er iets niet helemaal goed zit? Heeft hij niet toevallig KMA?? Die kindjes zijn vaak ook erg "hongerig" omdat eten/drinken de pijn van geïrriteerde darmen even weghaalt. @Ingrid, Ik ga juist altijd graag weg met een jengelende baby. Als we maar auto rijden, beetje sjouwen met hem, is hij altijd stil. Hier hebben we op zaterdagochtend ook altijd zo'n boodschappenuitje met zn alle. Maar je doet het trouwens hartstikke goed hoor. En iedereen met zn goedbedoelde adviezen gewoon negeren. zijn vaak van die 50+ mensen die nog van die opvattingen uit het jaar 0 hebben. Hoe waar het ook is, wat je zeg; je klink wel erg ongesteld. Ik kan me ook zo mateloos druk maken om mensen als ik ongesteld ben/moet worden. Paar dagen later denk ik dag; zo erg was het ook weer niet. @sprong, hier volgens mij een hele grote momenteel. Al 2-3 nachten wakker tussen 4-5. Jengelen, huilen, geen schreeuwende honger maar ook niet willen slapen. Vertik het om hem een voeding te geven dan (zit weer op 4 flessen + fruit en groente). Ook overdag weinig/slecht slapen. Moeilijk inslapen en vervolgens 20 minuutjes slapen... Morgen moederdag. Vanavond naar mn schoonouders daarvoor. Vind het altijd een rottijd. Mis mn eigen moeder dan zo erg. Al die stomme reclame's enz. Zo oneerlijk. Hier nog even een fotootje van mn ventje op het strand van Schevingen op hemelvaartsdag. Het was zo heerlijk!!
Dat stuk tussen benen is om hem onhoog te houden. Als ik dat niet doe zakt hij naar beneden en ligt hij alsnog krom. Nu ligt rug recht en benen recht. Wel ben ik nu ff oplossing aan zoeken zodat ik geen slaapzak er tussem hoeft te doen. ML zal dat ding miss ff stukje verzetten (ja heb een man die naait) @sweetdreams: ja ik denk ook dat er IETS is... Is toch niet normaal wat hij eet en eruit poept... Hij plast prima maar heb wel idee dat hij inlevert ipv dikker word... Ik geef fruit (nu banaan) en groente puur voor vulling en hem onder de 1400cc te houden... anders eet hij nog meer... Ben erg benieuwd maandag wat HA wil (heb goede HA gelukkig) En petje af voor alle dames die het zwaar hebben, om welke rede dan ook!!!! Morgen 1e echte moederdag... ML hele dag aan werk en zal hem 10min zien tot ik zelf ga werken... echt top weer... Ahja dan maandag maar... verplaatste moederdag hahaha zo is het mou eenmaal met ons werk/eigen bedrijf...
Hallo iedereen, Smurfin, ik zou dan gewoon naar 4 flessen gaan hoor. Ik zou hem zeker niet wakker maken als het niet nodig is. Ik geef hier ook maar 4 flessen per dag hoor. Laatste is pas rond 23/24 uur en die geef ik dan 210 water en 7 schepjes. Eerste fles is hier in het weekend pas rond 11.00 of 11.30. Ik kijk gewoon an wanneer ze voor een fles komt. Ook nog niet begonnen met wat voor bijvoeding dan ook. Maar Dani weegt toch wel boven de 6 kg? Soepstengels, zou ik zeker nog niet mee beginnen, smelt namelijk niet in de mond en is scherp. Beter liga eerste stap koekjes, maar dan nog heel goed opletten hoor! Kirasesse, misschien 4 flessen van 210 cc water + 7 scheppen proberen. Lijkt weinig verschil, maar voor een baby is het wel degelijk meer verzadiging. En uiteraard daarnaast de hapjes die je al geeft. Wat voor soort fv merk geef je?