Ik zal het thuis in zijn boekje even nakijken maar volgens mij had Kyan al een hoofdomtrek van 39 bij geboorte?! (Vandaar de keizersnede?) En na een aantal weken al 41. Maar zeker weten doe ik het niet. Wat kan het kwaad dat haar hoofdje wat kleiner is? Ik heb daar geen verstand van? En wat kunnen ze er eventueel aan doen? De ene baby is de ander niet, toch? @mamavanbas en esmee , mooie foto! @whoppie, veel plezier nog! Zijn altijd leuke feesten op de waalkade
@mamavanEsmee, ik vind het zo leuk om jou op FB te volgen, altijd leuke foto's van Esmee (en Bas en... kan er ff niet opkomen!). Balen dat Esmee niet goed aankomt, valt niet te vergelijken met mijn dikzak (8,5 kilo) dus laten we daar niet aan beginnen. @Flash, woohoo, date night! Lekker hoor! Merk hier dat we met name de oppas inschakelen om met anderen te gaan eten/feesten. Vind het toch moeilijk/onnodig om Stijn uit te besteden voor een avond met zn 2en. We zijn immers iedere avond met zn 2en... @Maya, hoofdomtrek, ik heb het even opgezocht voor je: Bij 1e bezoek CB (6 weken?): 41,1 2e bezoek (10 weken?): 42,2 3e bezoek (3 maanden?): 43 4e bezoek (4 maanden?): 44 5e bezoek (6 maanden): 46 @eerste dag KV bij het middageten: HIJ LEEFT NOG! En hij heeft 2x 2 uur geslapen en nog niet vergaan van de honger... wennen is t wel voor mama .
Ik vond het ook vervelend om meer naar ov te gaan. Maar ik hou de momentjes van live voeden er gewoon voor ons plezier in.. niet stressen en aanvullen met kv Merk dat ik de gezelligheid van het voeden weer terug vind..
@mya, heb het ook even nageken in me boekje voor je. hier is t 8wk, 39cm 3mnd 40.3cm 4mnd 42.3cm 6md 44cm
Mijn meisje is ook niet groot: 5 weken: 35,5 6 mnd: 40,6 en gewicht met 6 mnd was 6175, lengte 64,5cm 7mnd was 6620, lengte 66,5cm
Mya ik zoek het morgen even voor je op. Maar Lennox had bij het eerste bezoek aan cb al een grotere hoofdomtrek dan andere kindjes. Twee keer gemeten, dus kan je niet vergelijken denk ik. @flash: ja feesten zijn altijd erg leuk, maar is niet alleen op de waalkade (is juist minder vanwege instortingsgevaar daar nu). Is door de hele stad en echt supergezellig! zoveel mensen en nauwelijks problemen. @mama van Esmee, Bas en Job (Ja ingrid, ik wist het nog wel! ) De foto's van jullie kids zien er altijd zo leuk uit op fb en Esmee is een kleine, maar mooie en vrolijke meid volgens mij. Hopelijk gaat ze snel lekker groeien. @lieverd: we hebben geen aparte groep of zo, maar je kan me opzoeken! Robina Wensink-Graveth (beuningen)
Ingrid hoe is de rest van de dag verlopen met stijn?? Jullie mogen mij eventueel ook toevoegen op fb als jullie dat willen offcourse! Hester van der wal, wapenveld
Als t goed is heb ik je op fb toegevoegd, dus accepteer een vriendschapsverzoek van angela als je wil
Hier was de hoofdomtrek 42cm vorige keer. Maar Q heeft een langer hoofd dan normaal is. De eerste meting met 1 maand (dus eigenlijk -1 ) was rond de 38. Verder dus krap aan 6 kilo laatste meting en 67 cm uit m'n hoofd. Is het hoofdje dan altijd al klein geweest/langzaan gegroeid? Zoveel scheelt het namelijk niet met de meeste kindjes hier..
Hallo iedereen, Bedankt voor de hoofdomtrekken na te kijken. Het valt mij op dat bij iedereen de hoofdomtrek meer groeit per maand. Bij de lijstjes met hoofdomtrekken( die alle maanden erbij gezet hebben) zie je een lijn van gemiddeld 1cm erbij in een maand. Das hier dus niet. 4 weken 36.7 cm 8 weken 38.3 cm 3 maanden 39.4cm 4 maanden 41.4 cm En vandaag bijna 7 maanden 41.8 cm Ze zei erbij dat het protocol is om door te sturen naar kinderarts, maar omdat ze zo beidehand is, en een super motoriek heeft volgens die arts, stuurde ze nu nog niet door. Wel heeft ze gevoeld aan der fontanellen, en die voelden prima zei ze. 6 sep nieuwe afspraak, is het dan nog niet goed gegroeid, dan worden we doorgestuurd hoe beidehand ze dan ook is zei ze. Flash, vroeg ook aan die arts of ze wist wat het kon zijn, maar ze zei dat, het op dit moment niet van belang is, en dat ik me geen zorgen moest maken. Maar onbewust doe ik dat toch. Ik degene die altijd andere ouders op me werk geruststeld, is nu zelf ongerust door stomme cb.
@hoofdomtrek: Wij hebben toevallig gister een extra controle gehad bij het CB vanwege een te snel groeiend hoofd. Mick zijn hoofd is in 2,5maand 4,5cm (nu 46.1cm) gegroeid. Vandaag moesten we daarom naar de huisarts en hij heeft ons verwezen naar een kinderarts voor aankomende vrijdag. Ik maak me er nog niet al te druk om, aangezien Yorick zijn hoofd op dezelfde leeftijd ook 46cm, met dezelfde lichaamslengte alleen was Yorick een kilo zwaarder. Alleen groeide Yorick zijn hoofd geleidelijker. @Facebook: Je mag mij ook toevoegen. Ik ben Henrielle Groenestein. Verder nog weinig teruggelezen, dat ga ik nu even doen.
Dat is ook lekker hè, dat ze zeggen dat je je geen zorgen moet maken. Dat kan je nogal makkelijk uit zetten. :S Ik ga ook bewust niet op internet zitten zoeken naar "grote babyhoofden" Want ik weet van mezelf dat ik dan de komende nachten niet kan slapen.
Mya als je kijkt naar de aantallen zie je ook dat er gemiddeld dus 5 cm is gegroeid, ook bij jou kleintje. Dus wat dat betrefd..... Zijn de ho door dezelfde persoon gemeten? Merk hier bij het cb dat ieder toch wel iets anders meet. Zie dat vooral bij de lengte