De Mama's die uitgerekend waren in de 2e helft van december 2012

Discussie in 'De mama's' gestart door IngridE, 6 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.729
    2.229
    113
    Hallo iedereen,

Ook Savannah heeft haar eerste tandje gekregen. Gisteravond om 20.00 had ze m nog niet door, maar om 22.00 ging ze mopperen en ze lag gek te doen met vinger in der mondje, en toen zat er een mini puntje. Ze was er helemaal hyper van... Hier bijna niks gemerkt van dat ze er echt last van had of tandenpoep ook niet. Ze poept al maanden keutels, wel meerdere keren per dag.

Heeft iemand nog iets van Twixxy gehoord? Ik ben heel benieuwd hoe het met de zwangerschap gaat.

2. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Esmee, wat een plaatje!
    Azu, leuke foto!
    Haha kat, zo herkenbaar patroontje
    Robine, wat een heerlijke lach.
    Lieverd, ook van jou een topprestatie! 8 maanden bv!

Mooie baby's allemaal! <3

Dames, jullie advies gevraagd, ik heb een nieuw topic geopend.
    1 nachtvoeding is prima, 2 nachtvoedingen gaat nog. Maar om de 2 uur voeden is echt te vermoeiend! Dat houdt toch niemand vol?

Vanavond gaat hij voor het eerst op zijn eigen kamer slapen. Overdag slaapt hij daar al maar 's nachts vanwege de nachtvoedingen slaapt hij nog bij ons. Maar ML en ik willen iets van nachtrust terug. Kyan is een zeer lichte slaper en wordt snel wakker. En als hij wakker is wil hij drinken.

Iemand tips hoe we vanavond een hopelijk nieuwe start kunnen maken op zijn eigen kamer met minder nachtvoedingen?

3. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ben ook benieuwd naar twixxy!

Jee meneer sliep vanmorgen weer x uit tot 8 uur! Ipv half 7 heerlijk..
    Wel word hij 's nachts vort x huilend wakker al paar nachten heeft ook muggenbulten misschien daardoor ofzo...

En Luc kruipt alleen achteruit of ja schuift zich achteruit haha zo grappig..

4. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    En speentje als hij wakker word? Op pikt die dat niet? Anders zou ik beginnen met klein troostflesje met weinig voeding en dit zo afbouwen tot hij hopelijk doorslaapt..

5. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Een speen wil hij niet. Hij duimt wel. Maar het lijkt alsof hij mij nodig heeft om s nachts in slaap te vallen.
    Kyan krijgt bv. Ik heb geen fv om een troostfles te maken. Of ik moet wat afgekolfde mm met water verdunnen. Maar is dat niet hetzelfde principe als aan de borst?

6. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet niet misschien heeft hij jou gewoon nodig ipv van eten.. En als je flesje af en toe door manlief laat geven met idd verdunde mm hij dat afleerd ofzo? Maar ik weet niet hoor als echt honger is zal dat ook niet werken..

7. Jkuil01

Jkuil01 Bekend lid

6 mei 2012
    828
    0
    16
    NULL
    NULL
    Inderdaad hier ook benieuwd naar twixxy!!

@flashy, pfff om de 2 uur dat is inderdaad geen doen! Heb je een flesje water al geprobeerd ipv melk? Misschien is het een idee om de voeding dan in zijn eigen bedje te geven dus niet bij je pakken, waardoor het een stuk minder gezellig word. Met bv kan dat niet, maar met water of een verdunt flesje afgekolfde mm wel.

Hier zijn de laatste nachten ook drama. Ze komt niet om melk, maar word steeds weer wakker met een speen gaat ze verder slapen. Ze kwam altijd wel om haar speen s nachts. Maar sinds een paar dagen wil ze op haar buik slapen van mij mag ze maar hierdoor slaapt ze nog slechter. Teug draaien heeft geen zin binnen een seconde ligt ze weer op haar buik.

8. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Die fase hebben we hier ook gehad. Duurde een paar weken, maar gelukkig nu weer over sinds hij echt zelf goed kan draaien.

9. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    #2769 IngridE, 13 aug 2013
    Laatst bewerkt: 13 aug 2013
    Dames, ik moest even de tijd en de humor vinden om te schrijven over project 'en doorslapen zal je'.

Ik dacht dat 1x BV 's nachts geven zwaar was, maar o boy wat is dat een foute aanname. De exacte 8 maanden volmaken met BV heb ik op een paar dagen niet gered, maar ik denk dat Stijn het me wel vergeeft. Ik had gehoopt op een zorgeloze overgang naar KV, een verzadigde zoon die om 19:00 lief zou gaan slapen en zich pas weer 12 uur later zich zou melden.

*zoemer geluid van een fout antwoord*

En wie kan ik het aanrekenen? Niet zoonlief. Als jij 8 maanden lang mag drinken wanneer je wil en zo veel en zo weinig als je wil bij je lieve mama in het grote bed, waarom zou je dan ineens doorslapen als je KV uit de fles krijgt? Sterker nog, wie zou niet gaan muiten als dit ineens van je wordt afgepakt, net als je doorhebt dat jouw mama de liefste is en je die plakzoenen geeft als ze je optilt.

Het is leuk dat de papa komt, maar papa tilde je altijd liefdevol uit je bedje en bracht je naar mama's borst en legde dan het dekbed over je heen voor nog wat meer warmte. Nu krijg je een aai over de bol en hoor je 'doorslapen Stijn!'. Geen melk, geen borst, geen grote bed, geen mama.

Ofterwijl; drama hier. 3x per nacht is geen uitzondering en om 6:15 vanmorgen lag Stijn kruipend in de woonkamer, want zijn dag was begonnen.

Wij zijn gebroken. En in topconditie waren we al niet vanwege de eerdere nachtvoedingen.

Omdat wij het ook niet meer weten zelfs het CB gebeld. CB juicht toe dat Stijn de speen niet wil, maar slaapt niet bij ons thuis (of de buren). Volgens datzelfde CB moeten we geen melk aanbieden in de nacht, maar water. ML heeft het geprobeerd, maar als je van 23:00-24:00 kansloos bezig bent en je ukkie blijft maar krijsen in je oor, dan verlies je je principes en idealen snel.

150/2 is wat Stijn krijgt, 2x per nacht van papa en om 6:15 eruit met mama.

Alle tips ten spijt (late fles, speen, truitje met lange mouwen) wij weten het niet meer. Per dag is hier topoverleg. ML (ADHD & geen mietje volgens eigen woorden) begint middagslaapjes te doen samen met Stijn om te overleven.

We overwegen onze vakantie in september in te zetten als bootcamp. We gaan naar een vrijstaande Center Parcs bungalow, zonder buren. Hier vragen onze buren (lid van AMK) dagelijks of het wel goed gaat met Stijn omdat ze hem zo hard horen huilen.

Met Stijn gaat het goed, maar met ons?

Ik verlies de humor, updates volgen :(.

10. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Oguttegut.... *draait zich subtiel en zedig van Ingrid weg, trekt broek van kont en dankt wiedanook op blote knieën voor nachtrust*

11. MamaVanBas

MamaVanBas Bekend lid

22 sep 2008
    988
    0
    0
    Gelderland
    Ingrid meid! *héeeeeeeeeledikkevetteknuffel!!*

Ik zou willen dat ik je kon helpen maar vrees dat ik het ook niet zou weten!

Hang in there meid! *knuffeltnogeenkeer*

12. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    PFf Ingrid zkr zwaar!!
    En dan al die adviezen Pff ik zou ook niet kind kunnen laten krijsen als flesje hem wel stil krijgt...
    En wat iemand hier zei als advies voor flash flesje aanbieden als hij nog in z'n bedje ligt? Ofdat ook al geprobeerd? Misschien gaat hij zo wennen dat hij er niet meer uit gaat 's nachts?

13. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    @ingrid: knuffel! Hopelijk gaat ie t een keer snappen...

@flash: lastig hoor, wij laten m wel eens huilen. Minuut of tien en natuurlijk niet over de zeik. Vaak was t binnen die tien minuten stil. Mss dat dat ff helpt? Als ie niet stil is, ff troosten in bed en dan nog eens tien minuten. Dat werkt bij ons wel eens. Gebeurt niet zo vaak, maar dan weet ie wel dat ie niet iedere keer bv (troostborst) kan krijgen. Weet dat hier de meningen over verdeeld zijn, dus mss is het niets voor jullie...

14. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Oh ja hier cb geweest. 7,5 mnd, 71,5 cm, 7920 gram en ho 46 cm.

15. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Ingrid en Flash, wat zou ik jullie graag DE tip kunnen geven. Wat gun ik jullie die nachtrust!

Ik kan alleen maar voor mijzelf spreken, maar ik ben nog wel van het laten huilen. Nee, geen uren, maar wel rustig een half uur. Hartverscheurend gehuil kan ik ook 15 minuten zo laten doen, ik ben daar vrij hard in. Zeker als ik weet dat ze moe zijn, maar gewoon niet willen toegeven, of alleen maar aandacht willen.

Ja, ik weet dat aandacht niets slechts is, maar ik weiger mijn kinderen daar 's nachts aan te laten gewennen. Dat hebben we even bij B gehad en dat beviel hem erg goed, dus dat was even doorbijten en we hadden onze nachtrust weer terug.

Uiteindelijk hebben wij dit niet nodig gehad om ze door te laten slapen, dat deden ze uit zichzelf, maar je hebt wel eens van die slaapmomenten...

Het is geen tip, nogmaals, ik kan alleen maar voor mijzelf spreken. Ik zou echt niet weten hoe je dit moet aanpakken. Ik kan alleen maar hopen hoe de nachten ook echt weer nachten worden en dat jullie er niet aan onderdoor gaan!

16. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    D heeft hier dus alweer 4 tandjes en de 5e zal er deze week ook nog wel doorheen prikken. Het gaat zo hard met die tandjes bij hem. En godzijdank heeft hij nergens last van, je merkt niets aan hem.

Gisteren is hij ook voor het eerst mee op de fiets gegaan. Klein stukje om B op te halen van school voor een boterham. En hij vond het super! Langer dan dit, 2 minuten, doe ik echt nog niet, dat is nog teveel. Maar echt, zooooo leuk!

17. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.729
    2.229
    113
    Hallo iedereen,

Ingrid, wat ontzettend vervelend voor jullie. Ik vroeg me al af hoe het doorslapen "project "verliep. Ik ben zelf niet van het laten huilen, maar dat is omdat dat bij Savannah niet werkt, er is altijd iets als ze huilt. Ze huilt ook bijna nooit. Toch wil ik je graag vertellen hoe ik het nog zou proberen.
    Ik zou hem gewoon savonds rond 20.00 in bed leggen. Misschien voor het naar bed gaan, in bad doen met slaap bad middel. En daarna fles geven. Zou die snachts komen, dan zou ik m gewoon een volledige 200cc fles aanbieden. Dan kijken hoe het gaat na een paar dagen. Ik weet dat sommige kinderen ook niet door slapen, omdat ze overdag niet voldaan zijn van voeding, en dit snachts willen inhalen. Ik zeg niet dat dat bij S zo is, maar je weet het nooit toch. Wat is momenteel zijn schema? Veel sterkte en succes in iedergeval.

18. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ingrid ik zou idd zelfde doen als Mya en dan elke dag hetzelfde dat je echt ritme krijgt.. Weet niet of het bij jullie werkt maar dat werkte voor Luc toen super goed en ging de rest vanzelf...
    En avondfles rond 10/11 uur krijgt hij die nog? Anders misschien naar dat ritme gaan en hopen dat hij vanaf dan doorslaapt tot 's morgens?

Succes en hopelijk snel wel rust

19. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pff dames ik zit eigelijk met een dilemma..
    Ik kan op het werk een andere functie krijgen waardoor ik meer ga verdienen als mijn vriend.. Nu kan hij dan wel minder werken zodat voor Luc alles hetzelfde blijft maar aan ene kant vind ik het super om die functie te doen maar moet dan wel dag meer werken dus een dag minder met mijn moppie.... Zit in z'n dilemma

Voordelen
    Meer centjes
    Meer uitdaging in mijn werk
    De plekken van dezelfde functie voor minder uur zijn allemaal bezet maar komt er dan 1 vrij kan ik daar meteen op reageren en switchen.

Nadelen
    Zie Luc dan heel weinig als moeder.. Dan is papa gewoon meeste thuis..

En die nadeel is wel een hele waardevolle natuurlijk..

.... Moeilijke.....

20. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ik zeg: doen! Zeker in deze tijd is het belangrijk dat je je onmisbaar maakt, ook op het werk.

Ik ga vanaf volgende week ook weer werken, van fulltime naar een jaar ziekte-, zwangerschaps-, en ouderschapsverlof, naar 3 dagen per week. Mijn ouderschapsverlof loopt dan dus af.

Hoewel ik echt weer eraan toe ben om te werken, vind ik het echt niet leuk dat ik niet meer hele dagen met Xavi kan tutten. En in jouw geval werk je dus al, maar gaat het om meer werken.

Ik heb op mijn werk ook laten weten dat ik open sta voor een vierde dag, simpelweg omdat we nu financieel niet uit komen. We hadden hiervoor wel een flinke buffer gespaard, maar met een verhuizing in zicht lopen we nu wel iets harder op ons spaargeld in dan we hadden kunnen voorzien...

Deel Deze Pagina