Ingrid, heftig hoor. Sterkte! Ik hoop echt dat het snel de goede kant op gaat! Nathalie, ik zou het ook doen! Proberen kan altijd, en als de functie voor minder uren vrij komt kun je altijd weer minder gaan werken! En het is niet zo dat Luc meer naar de opvang moet, toch? Je vriend is dan bij hem thuis? Versluis, heerlijk he, even op de fiets? Hier ook af en toe een klein stukje. Maar ook max. 4 minuten ofzo. Zit je alweer in je ritme nu B weer naar school gaat? Kat, GEFELICITEERD!!! Fijne dag vandaag! Whoppie, slank mannetje heb je! Hij is 1 kilo lichter dan O maar wel 1,5 cm langer! Ha! Hier gaat het ook bagger. O heeft veel last van verlatingsangst en barst meteen in een ontzettend harde huilbui uit als we hem in bed leggen. Gisteravond bijvoorbeeld ook een half uur laten huilen (wel elke 5 minuten speentje en aai over z'n bolletje), maar hij ging gewoon niet slapen terwijl hij wel moe was! Maar weer uit bed gehaald en beneden was hij vrolijk en lief. Totdat ik uit beeld was, toen weer brullen! Overdag slapen gaat ook erg lastig. Altijd weer dat huilen. Ik word er zo bleegh van. Vannacht voor het eerst weer doorgeslapen. De nachten hiervoor ook steeds 's nachts wakker en niet meer in bed willen slapen. Ik hoop dat het snel beter gaat, want volgende week weer werken/school, dus ritme nodig! Iemand van jullie die dit herkent?
ja herkenbaar! slapen is een drama! ook overdag en zodra ik uit beeld ben ik het brullen en krijsen! ML en ik hebben vakantie maar zo kunnen we niet uitrusten. Nathalie, ik weet ook niet wat ik zou doen hoor. Leuke functie en uitdaging is wel belangrijk hoor, maar thuis zijn bij je mannetje is ook super belangrijk. Gelukkig zou hij gewoon bij zijn vader zijn als je de functie aanneemt. Ik heb zelf een management functie en voordat Kyan was geboren zei ik dat ik nooit een lagere functie wilde. Ik mag van mijn baas 3 dagen a 9 uur op kantoor werken en de vrijdag een aantal uren thuis. Op woensdag is ML thuis, ik heb een regel dat ik niet wil dat Kyan meer dan 2 dagen bij de oppas is door de weeks. Op zondag sporten we allebei en dan is Kyan ook al bij mijn ouders. In dcember evalueren mijn baas en ik of ik het aankan in 3 dagen op kantoor en anders moet ik misschien een lagere functie of meer dagen op kantoor zijn. Lastige keuze. Misschien kun je de functie aannemen en een soort van proefperiode afspreken? Succes met je beslissing.
Ik ga volgende week even alles bespreken op het werk zie deze week mijn manager niet.. En ik heb nu wel zoiets proberen kan altijd als niet bevalt kan ik functie weer opzeggen en weet je ook dat het niet werkt als ik het niet doe blijf je toch in je achterhoofd altijd denken wat als... En verlatingsangst hier nog geen last van gehad... Huilen op bed wel met de warme dagen en nu ook nog weleens dat hij ineens wakker schiet en begint te huilen maar slaapt meestal gewoon verder... Hopelijk is het snel over
Vannacht op zijn eigen kamer geslapen en als volgt gevoed: 23.00 - 0.45 - 2.00 - 6.00 (7.30 wakker) Er zit dus al verbetering in. We gaan vanavond verder, 1 of 2 nachtvoedingen is prima! Als ik maar een blokje van 3 uur aan een stuk kan slapen. Vannacht van half 3 tot 6 geslapen, dat was fijn!
Ontaarde moeder alert! Net de dokter gebeld voor Jesse! Jesse was op de grond aan het spelen, loop even naar de keuken om wat te pakken, kom ik terug, staat die aan de salontafel op een blad van een plantje op tafel te kauwen/zuigen! Na een belletje van de dokter naar het Rivm gelukkig geen giftige soorten in NL maar moet hem wel in de gaten houden vandaag!! Zijn zo vlug als water, was echt niet lang weg... schrok me rot!
Flashy ( en uiteraard de andere dames) wens jullie en j(ulli)e kleintje(s) een heerlijke nachtrust toe! En een knuffel voor een ieder die er eentje gebruiken kan!!!!!!!
Is het nu alweer bijna zover Kat? Jemig, dan gaat de tijd echt heel snel!! Hier zitten we alweer volop in het ritme van school. Eigenlijk ook wel weer lekker, na 6 weken vakantie. Hoe leuk ik dat ook altijd vind, aan het einde is het gewoon weer tijd om naar school te gaan. Ik merk dan ook altijd dat B ook weer beter in zijn ritme komt en alles toch makkelijker gaat. Zeker naar het einde van de vakantie toe merk je dat zo'n ventje "moeilijker" wordt. Door vakantie van de filiaalmanager op het werk, ben ik er na 1 week weer achter waarom ik parttime ben gaan werken haha. Er is nog een assistent boven mij, maar ik weet door alle jaren ervaring als filiaalmanager wel hoe en wat, dus ik ben nu weer als vanouds heel erg veel met mijn werk bezig. Ik heb er altijd veel moeite mee om alles gescheiden te houden, wil alles af hebben en trek enorm veel werk naar mezelf toe. Altijd bang dat ik achterloop en niet alles meer gedaan krijg, met als resultaat dat ik heel erg voorloop :/ Gelukkig is dit voor 3 weekjes en dan mag ik weer ontspannen haha
@Nathalie, moeilijke keuze hoor, promotie maken of niet. Ik heb zelf tijdens mijn zwangerschap, verlof en zelfs toen S 8 weken oud was nog actief gesolliciteerd. Achteraf ben ik blij dat dat niets geworden is. Ik werk al 6 jaar in dezelfde functie en ik zou graag eens ergens anders werken in het zelfde vakgebied, gewoon voor een andere omgeving. Voordeel is dat ik geroutineerd ben, ik ken de organisatie, het team en het werk, maar toch trek ik het allemaal erg aan en maak ik me net als Verluis druk of ik het allemaal wel af krijg (in 6 jaar is nog nooit iets fout / niet af gekomen, maar toch). Juist omdat ik niet meer fulltime werk (nog steeds 4 dagen), heb ik het gevoel ik me moet bewijzen tov collega's die fulltime werken en geen kinderen hebben, terwijl niemand me dat gevoel geeft behalve ikzelf. Aan de ene kant vind ik het heel moeilijk om Stijn te missen wanneer ik werk. Gelukkig werken wij hier beide 4 dagen waardoor S maar 3 dagen naar het KDV hoeft. En toch als ik denk dat Stijn bijna de helft van zijn wakkere tijd per week doorbrengt bij anderen, breekt mijn moeder hart. Ook op de papadag, wanneer ik vaak thuiswerk, kan ik Stijn moeilijk los laten en wil ik even een knuffel, een flesje maken of 'm uit bed halen. De reden waarom ik niet minder ga werken is heel egoistisch: geld. ML en ik verdienen allebei fijn en 1 dag minder kan best, maar ik vind het gewoon fijn om lekker te verdienen (wie weet hoe lang het duurt in deze tijden...) en ik krijg er een trots en geemancipeerd gevoel van... terwijl ik thuisblijf mama's juist enorm stoer vind dat ze zo 100% kiezen voor hun kind. hmm lang verhaal en ik weet eigenlijk niet wat ik wil zeggen, ik denk dat ik in jouw positie ook zou twijfelen zoals ik dat nu al doe over mijn eigen situatie. Ben benieuwd wat je kiest en lees dat hier dan ook graag
En nog even blij nieuws: ik begin me weer wat beter te voelen! ML doet de nachtvoeding (vannacht 1 om 4:30) en ik heb de ochtenddienst (zit dus soms al om 6 uur met een kruipende baby beneden). En ik ben volledig gestopt met BV en de kolf staat al op mp. Weet even niet of het van stoppen met BV is of met stoppen van nachtvoeding waardoor ik me beter voel, maar ik heb echt meer energie. Ben wel mega emotioneel, misschien een teken dat ik ongesteld ga worden? Of hormonen uit balans vanwege het stoppen met BV? Nog 1 maand en dan ben ik ontzwangerd....
Hallo iedereen, Nathalie, een moeilijke keuze is dat, ik persoonlijk werk nu nog maar 3 dagen in de week, en ik vind dat zwaar genoeg. Ik mis haar dan al zo erg, dat ik zeker niet meer ga werken meer. Geld is maar geld, zo zie ik het. We kunnen goed rondkomen, enigste is dat we nu moeten sparen voor grotere uitgaven. Maar onmisbaar maken in deze tijd zit ook wat in. Liefdeis, kinderen zijn soms zo snel, wel knap dat hij zichzelf al optrekt aan de tafel. Hoe is het nu met Jesse? En met jou, bijgekomen van de grote schrik? Ingrid, wat fijn om te lezen dat het beter met je gaat. Wat voor fles nachtvoeding geven jullie nu? Voor iedereen, verlatingsangst is een fase, die is vervelend, het helpt om veel tegen je kleine te praten, vertel wat je gaat doen, en zeg erbij dat je terug komt, dan zul je zien dat het beter gaat. Het kiekeboe spelletje helpt hier ook bij. Hopenlijk helpt het jullie kindertjes ook. Op mijn werk is dit dagelijkse kost, en bovenstaande helpt echt. Savannah heeft hier (nog) geen last van.
@mya: bedankt voor de tip.. nu nog geen last van. Maar altijd handig om te weten. @liefdeis: hoest met Jesse?
@werk.. Ik zou Luc ook nooit meer weg willen brengen als 3 dagen dat vind ik ook echt de max.. Maar het blijft dan gewoon 2 en halve dag.. Rest is Luc gewoon bij papa of mama.. Maar het gaat hem niet worden want het is per direct en ouderschapsverlof aan vragen duurt 2 maanden.. En kan wel vanalles regelen maar mijn manager vertelde dat mijn functie voordat ik zwanger werd ook weer vrij komt. Is al keer geweest maar toen had ik nog niet de drang dat ik weer leiding wou geven. Maar is nu de 3de persoon die de functie niet aankan dus mijn manager wil me dolgraag terug.. Nou wat is nou fijnste om het dicht bij huis te werken!
Dank meiden! Gelukkig heeft het geen gevolgen gehad, en heeft Jesse er geen last van gehad! Weer bekomen van de schrik, en het plantje weg gezet! Eigenlijk vind ik dat hij moet leren dat hij niet aan dingen moet komen, en hij weet dondersgoed wat 'Nee' betekent, maar hij gaat zo hard en zielig huilen, vind ik nog erg lastig!
@ Ingrid fijn dat je je beter voelt! @ liefdeis fijn dat Jesse niks heeft.. En idd moeilijk misschien als je in bij hem bent laten staan en anders toch voor zekerheid weg zetten als je ook maar ff iets moet doen ofzo..
@ Flashfly & Ingrid Hier zit ik een beetje met hetzelfde. Maakt niet uit hoe vaak madam overdag heeft gedronken en hoe laat ze 's avonds nog heeft gedronken (rond 18:30, 20:00 of 23.00), ze wordt steevast 's nachts huilend wakker (eerst altijd tussen 03:00 en 04:00, afgelopen nachten al tussen 01:00 en 02:00 - daarna is gelukkig wel tot uurtje of 05:00-06:00 'rust'). Op zich heeft ze de nachtvoeding niet meer nodig denk ik en weet ik uit ervaring met haar broers dat als ik haar gewoon een poosje zou laten huilen steeds of haar evt. een poosje bij me zou nemen zonder te voeden, de kans erg groot is dat ze na een weekje ofzo gewoon gaat doorslapen, maar hub en ik zijn momenteel zo moe (ivm verhuizing/renovatie nieuwe huis), dat het voor ons allebei nu even minder vermoeiend is als ik haar gewoon uit bed haal en aanleg. Wij houden de nachtvoeding er dus komende tijd nog even in, of ze moet er toch zelf ineens niet meer om vragen. Flashfly zou ik dus zeggen, of ook gewoon toch nog even doorgaan met de nachtvoeding, of een poosje proberen met laten huilen/evt. even bij je nemen zonder te voeden (als het huilen meer krijsen is). Bij jou is het lastiger, Ingrid. Ook omdat zijn nacht er momenteel blijkbaar al rond een uur of 06:00 op zit (als ik tussen 05:00 en 06:00 gevoed heb, kan ik madameke gelukkig nog terugleggen tot een uur of 07:00-07:30). Maar als hij hiervoor met 1 (borst)voeding de nacht doorkwam, denk ik ook dat hij eerder moeite heeft met de overstap naar FV, dan dat hij echt honger/dorst heeft. Jullie zouden het nog kunnen proberen met hem er alleen uit te halen als hij huilt, een poosje afleiden/bezig houden en dan weer tergug te leggen (is wel even zoeken wanneer het juiste moment is om terug te leggen), maar als jullie er echt zo door heen zitten, zou ik misschien eerst een poosje de weg van de minste weerstand kiezen (= gewoon 2-3x in de nacht melk geven, zodat zo snel mogelijk weer rust is - eigenlijk wat ik zelf momenteel ook doe ) en als jullie weer een beetje op krachten zijn gekomen, dan 'de strijd' (weer) aan te gaan. Trouwens wel petje af voor papa, hoor! Van de mijne hoef ik echt niet te verwachten dat hij er 's nachts voor 1 van de kids uitgaat. Alleen als ik er al met 1 op zit, kan ik hem er tegenwoordig (weliswaar onder heftig gemompel) wel uitporren om nr. 2 op te vangen, maar zit soms ook wel alleen met 2 huilende kinderen op.
@liefdeis, fijn dat het allemaal meevalt! @ingrid, super te horen dat het eindelijk een beetje beter lijkt te worden! @kruipen, hier echt nog niet hoor hij vind t wel prima. terugrollen lijkt nu aardig te lukken en zitten ook redelijk mannetje is het uitslapen helaas kwijt... sliep meestal tot 08:00-09:00 maar deze hele week is het al 07:00... @school, me mannetje moet maandag voor het eerst naar de basisschool.... manman wat zie ik er tegenop zeg... ventje is nog geen 4 en dan moet ie al tussen al die 'grote' kindjes naar school..... Ook weer beetje positief nieuws vanuit hier, me nicht lijkt beter te gaan. Ze komt sinds tijden haar bed weer uit, oke 5 stappen vooruit en 5 achteruit maar he elke stap is een stap. Ook mag ze langzaamaan weer aan vloeibaar eten beginnen. gister voor het eerst een stukkie wezen fietsen, me manneke heeft de hele tijd hardop zitten lachen! hij vond t prachtig!
wat kan ik doen? Ml is zo prikkelbaar vanwege de slechte nachtrust. Vannacht weer 22.00 - 23.00 - 00.15 - 1.30 - 3.00 - 4.30 - 6.15 - 8.00 Ik heb geprobeerd eerst te troosten maar hij wil toch drinken. Anders blijft hij huilen. Hij slaapt heel onrustig en als hij op zijn buik draait wordt hij wwakker en gaat hij huilen. we zijn zo moe!