de Little Frog Szmaragd. is betaalbaar en lees er alleen maar goede dingen over. en daarbij vond ik m ook gewoon heel mooi @fles, hier geef ik hem de fles nog zelf in de ochtend en avond. zo'n grote fles red hij niet zelf overdag drinkt hij uit een kleine fles en dat doet hij wel zelf drinken jullie beebs al uit iets anders als een gewone flessenspeen? Ik probeer het hier steeds, zowel tuit als zon zacht geval wat op een normale speen lijkt maar hij snapt het echt niet. @eten, hier toch vrijwel altijd wel vers, heb heel veel in de vriezer en dat ligt er per 200 gr in en is binnen 5 min ontdooit. alleen als ik echt lui ben of wegga krijgt hij een potje
over amk gesproken... dan mag er voor deze mama helemaal gebeld worden! onze man krijgt smiddags bij ze brood namelijk geen opvolgmelk maar gewone halfvolle melk
Hier drinkt hij sap of water wel uit z'n tuitbeker (met zachte speen) maar z'n melk nog niet.. Misschien toch ook eens gaan proberen.. En gewone melk al ja? Gaat dat goed haha.. Wil die ochtend en middagfles straks ook gewoon vervangen voor halfvolle melk maar pas bij een jaar d8 ik altijd.. Waarom is dat eigelijk?
Volgens mij omdat ze nog behoorlijk wat bouwstoffen en vitamines e.d. uit de opvolgmelk halen, die niet in halfvolle melk zit. Ik ben overal ook vrij makkelijk in, maar daar wacht ik wel echt mee tot een jaar. Ruben drinkt nu nog maar 2x 180+6, dus ik doe volgens mij ondertussen wel 2 weken met een pak, dus voor het geld hoef ik het niet te laten. Hier drinkt hij alles nog uit een fles en dat blijf ik voorlopig doen. Vind die tuitbeker altijd zo'n geknoei. Ze liggen altijd ergens te druipen, want ik heb er nog nooit 1 gehad die echt anti-lek was. Mn dochter is met 1,5 jaar van fles over gegaan op gewone beker. CB zei dat je beter 2x per dag een fles aanmaak/diksap/water aan kan bieden, dan de hele dag een tuitbeker tot hun beschikking en daar ben ik het helemaal mee eens.
Xavi drinkt zijn ontbijtpap (180/6 opvolgmelk + bambix zonnige ontbijtpap) relaxed achterover liggend met zijn rug in een kussen op de bank. 'S middags zo een klein flesje opvolgmelk, en voor het slapen gaan nog een fles. Van deze laatste fles wil ik t.z.t. een beker gewone melk maken. Bij de lunch krijgt Xavi water uit een oefenbekertje. We houden de beker samen vast met een doekje onder zijn kin tegen het knoeien. (Met een tuitbeker kunnen we beide niet overweg. ) Maar na een paar weken oefenen heeft hij nu het slokjes nemen en slikken goed door. Alleen het zelf vasthouden gaat nog wat onbenullig. (Zo is hij vandaag bijna verzopen en goot hij een volle beker water zo over zijn gezicht in zijn capuchonnetje.) Ook in bad laat ik hem helemaal zelf oefenen met zijn bekertje vasthouden. Ik kreeg ook al de tip om hem met yoghurt te oefenen omdat dat minder snel gaat, maar dan moet hij eerst een iets betere coordinatie hebben. Water droogt tenminste vlekloos op, enhet gaat nu nog met name om de techniek van het zuigen en slikken. Ook het oefenen met zelf kleine stukjes brood in zijn mondje stoppen gaat aardig. Eerst nam hij het brood in zijn vuistje, en kon dan niet meer afhappen. vergat dan dat hij brood in zijn handje had, en liet het ongemerkt op de grond vallen. Daarna had hij de pincetgreep door, maar stopte hij zijn vingers erbij in, en trok dan het brood weer uit zijn mondje. Maar sinds een paar dagen heeft hij het goed door, en weet hij hoe hij met één vinger een weerbarstig stukje brood verder in zijn mondje moet stoppen.
klopt ze halen veel belangrijke dingen uit opvolgmelk daarom krijgt hij die ook nog bij ze ochtendfles en ze avondfles. hij drinkt ze opvolgmelk niet koud en we hebben bij mees heel veel moeite gehad met het wennen aan 'gewone' melk vandaar dat we het wout nu al geven zon 80-100cc ongeveer.
Lennox krijgt s'ochtends pap met een lepel. Vind ie lekker en gaat vrij snel. bij zn boterham krijgt ie nog 150+5 en die geef ik op schoot. Bij het eten moet ie straks naar joghurt, maar nu krijgt ie nog een papfles, savonds, dus daar wachten we nog ff mee. Hij drinkt uit een gewone beker (zn water en thee). Zelf vast houden gaat echt nog niet, dus dat doen wij.. melk uit de fles
Vraagje; Ruben kruipt nu dus als een razende maar dat betekent wel dat de box met die hoge begrenzing natuurlijk dodelijk saai is. In de box zetten = brullen, onophoudelijk. Ik ben echt niet van plan om hem dan maar uit de box te houden, dan heb ik geen seconde rust meer. Hoe zouden jullie dit aanpakken?? Vaste tijden toch in de box zetten en dan laten huilen?
Ik zet Stijn zittend in de box, dan vindt ie het nog wel leuk. Ik houd me ook aanbevolen voor activity centers voor in de box. Ben al bij een paar speelgoedwinkels geweest maar kon niks leuks vinden (wat niet ook een godsvermogen kostte)
Met eten doen wij ook maar wat, en wat je zegt Kat, hij leeft nog. Hij functioneert zelfs nog naar behoren. 's Ochtends begint hij met pap, uit bord of uit fles, 210/7. Uit een bord mengen we er nog wel eens fruit doorheen voor de smaak en extra vitamientjes. Daarna slaapt hij tot 12 uur en krijgt hij fruit met een boterham. Melk moet hij niet om deze tijd, dus krijgt hij sap/water. Om 2 uur gaat hij weer naar bed en slaapt hij tot 5 uur. Om half 6 krijgt hij zijn warme hap met sap/water. En om ongeveer 7 uur nog een fles opvolgmelk van 210/7 met, heel slecht, diksap erdoor. Meneer moet de melk niet meer gewoon en zo wel, dus dat krijgt hij. Er zit teveel in om het niet meer te geven. En hij moet aan zijn vocht komen. Dus hij krijgt zo'n 3 keer per dag iets en tussendoor, als hij eerder wakker is nog een tussendoortje. Hij is een behoorlijke slaapkop, dus ook daardoor is dit de perfecte verdeling voor hem. En weggaan doe ik ook gewoon tijdens slaaptijd, dat gaat prima omdat hij dat lekker veel kan zien. Daarna moet ie wel gelijk naar bed om alles weer te laten bezinken. We zien hem dus niet veel op een dag haha.
En Marijke, jemig, wat een nieuws! Dat zal ook ff rauw op je dak zijn gevallen. Sterkte hiermee!!! Ik heb gelijk even gekeken naar de test van de ANWB voor de autostoeltjes gekeken. En ik moet eerlijk zeggen dat ik het comfort dus heel goed vind. Bezhan zat er echt heerlijk in, en juist het comfort van het draaien als je hem erin deed, of juist eruit haalde. Het schoonmaken vond ik ook niet moeilijk, iig niet moeilijker dan bij andere stoelen. Het is gewoon een ***werkje om die hoes eraf te krijgen en weer terug te krijgen, tenminste wel met mijn geduld. Maar ik vond het zeker goed te doen. En het gebruik vond ik ook super, ik vond hem heel makkelijk te bevestigen in de auto, genoeg ruimte om de gordel er goed doorheen te krijgen. Ik bedoel maar, die test geeft wel steeds een plusje, maar ik zou er sowieso bij comfort en gebruik al 2 plusjes neerzetten. Bij veiligheid kan ik dat niet doen, ik ga er eigenlijk vanuit dat hij goed veilig is. De stoel zit stevig in de auto en kind ook, hij zit er veilig in "verborgen". Dat vind ik belangrijk. Wij gebruiken de axiss van B dus ook weer voor D. Ik ga niet achteruit vervoeren. Eerlijk gezegd word ik een beetje moe van al die berichten. Veiligheid voor alles, natuurlijk. Maar ik heb zo mijn eigen ideeën over al die berichten van die aard.
Jaaa die is mooi! Had ik ook bijna gekocht, maar uiteindelijk toch voor de oliwin gegaan omdat ik al een blauwe girasol heb. @eten, wat krijgen jullie kindjes dan als avondeten wat je kunt invriezen? ML is hier thuis de kok maar we zijn niet zo creatief. Verder dan aardappel met groenten en af en toe wat kipfilet of pasta komen we niet voor Kyan. Zelf eten we altijd zeer gekruid en pittig maar dat geven we Kyan nog niet, al denk ik dat hij er wel een beetje aan gewend is vanwege de bv. Groenten zijn vooral bloemkool, worteltjes, boontjes, asperge, courgette en witlof die hij zelf kan eten. Broccoli lust hij niet en verder zou ik niks weten? en als toetje optimel vruchtenkwark 0%, dat mag toch zeker wel? Kyan vindt het heerlijk. (diekan hij nog niet zelf eten en geef ik hem dus van een lepel) fruit is vooral banaan, meloen en gekookte appel. gewone appel en nectarine is veel te hard om goed te kunnen eten a la rapley. Wat geven jullie zoal? Op brood krijgt hij pate, smeerkaas of jam. en als tussendoortje nog wel eens een babykoekje of mini rijstwafel. @drinken, ik oefen ook elke dag met Kyan op de manier zoals Kat beschrijft. Hij verslikt zich soms maar het gaat steeds beter.
Hier fruit: Banaan (plakjes), appel, peer, meloen, nectarine, perzik, mango, kiwi (gepureerd) en aardbeien gehad. Op brood: Smeerworst, kaas, smeerkaas, appelstroop, pindakaas, gekookt ei, boterhamworst. Avondeten: Meestal aardappelen met groente, zoals wortel, snijbonen, sperzieonen, witte bonen in tomatensaus, spinazie, sla, prei, bloemkool, broccoli, doperwt, enz. Ook macaroni, couscous en rijst al gehad. Vlees: gehakt, kip, worst. Alles zo grof mogelijk, maar sommige dingen die lastig zijn te malen zonder tandjes even met de staafmixer erover. Stamppotjes zijn makkelijk in te vriezen. Als het wat droog is na het ontdooien evev smeuïg maken met een beetje vloeibare bak en braad boter. Kruiden voeg ik pas op het laatst toe waar dat mogelijk is, maar ik vermijd ze niet hysterisch. (Zoals bij een beetje jus of mix voor het een of ander.) Nogmaals: Xavi leeft nog.
hoi dames ben ik weer.. - leuke foto's weer voorbij zien komen - hier wil ik ook een fiets gana komen de gazelle bloom, mar dani kan nu nog niet zelg blijven zitten dus ik moet nog even wachten. zit te twijfelen of ik die licht blauwe gazelle bloom ga kopen of nog even wacht wat de nieuwe kleuren dit jaar worden, als het goed is is dat rond okt nov bekend,,, - flessen worden hier op schoot gegeven, vind ik gewoon gezellig.. - sap en water uit tuit beker van nuby en dan die 1 met een 8 vorm boven op deze lekt niet... @Marijke 88: sterkte, wat een rot nieuws zeg.... @autostoel: de achterwaartse autostoelen komen pas volgend jaar in de verkoop en worden pas verplicht als onze kindjes al in een andere stoel kunnen. dus voor ons geld het niet.. nog een paar weekjes aftellen en dan op vakantie.. heb er zin in.
grrr!! wat word ik moe van die mensen die vragen is het jongetje of een meisje komop zeg dat zie je toch ???!! (zie onderstaande foto van vanmorgen toen nr 300 het aan me vroeg) @eten, -aard, rijst of pasta -bloemkool, broccoli, witte bonen in tomatensaus, wortels, peultjes, spercibonen, spinazie, andijvie, witlof (geen fan van), erwten -gehakt, kip of vis (zalm of koolvis) -op brood, jam, smeerkaas, smeerworst, appelstroop, banaan of een lekkere krentebol tussendoor krijgt hij alleen nog fruit, smorgens slaapt hij rond tussendoortjes tijd dus alleen smiddags een tussendoortje. Ben wel te lui voor fruit dus hier is het nu ongeveer zo -1. banaan (vers) 2. kiwi(vers) 3. potje en dat herhaal ik dan elke keer zeg maar
Toch duidelijk een echte jongen hoor marijke!!!!!! Mensen zijn blind geloof ik! Qua eten hier fruit: appel/abrikoos(hit!), appel/peer, peer/koek, banaan, potjes(omdat ik graag wil dat ze dit ook eet voor als we weggaan = lekker makkelijk. Mijn nichtje eet het namelijk niet omdat ze altijd vers kreeg) brood: met boter, soms een stukje met beleg maar hier kan ze nog niet zo aan wennen. Trekt dan zo'n gruwelgezicht hahahaha . Ze stopt zelf de stukjes in dr mond! Bied er elke keer 1 aan en zo gaat de hele boterham op, op de bovenkorst na. warm eten: groente broccoli, courgette, venkel, wortel, sperziebonen, bietjes, bloemkool(geen favo) in combi met aardappel, rijst en nu af en toe wat vlees zoals kip, ham, ei, tartaar. Of potjes. En hoeveelheid ik doe maar wat, maar mijn meisje is geen grote eter. Geeft ook echt aan als ze genoeg heeft gehad, net als met de fles. Melk: lekker nog bij mij aan de borst en een fles ook op schoot. Eventueel tussendoor: koekje van goodies of bonbebe Tussendoor drinken: gewoon water uit de tuit van avent. Dit gaat prima en lekt eigenlijk niet. Meestal een paar slokjes en dan is het goed. En gister voor het eerst wezen zwemmen met Robine. In zo'n rode band. Nou niks geen angst hoor, ze dobberde zo het bad rond en schik dat ze had! Maar goed ook want over een week gaan we naar centerparcs! Zin in!!!