De Mama's die uitgerekend waren in de 2e helft van december 2012

Discussie in 'De mama's' gestart door IngridE, 6 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mishur

Mishur Actief lid

22 mrt 2012
    446
    0
    0
    Leiden
    Heeel lang geleden dat ik hier was, maar ik heb ook geprikt :) :)

Wat heb ik allemaal gemist? :cool:

2. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Autostoel: ik denk dat t hier ook niet lang meer gaat duren. Hij is niet zo heel lang, maar zijn romp is lang, waardoor zn hoofd nog maar een klein stukje onder de rand zit. Stoel (Romer king plus) is al binnen. Meneer kan alleen nog niet zo goed zitten.. dus hoop dat ie dat nog ff gaat doen, voor ie over moet.

@Marijke: nog gefeliciteerd met Mees. Zag een heel mooie taart voorbij komen op fb.

Gister een heel drukke dag gehad. Meneer heeft haast niet geslapen en daarom vandaag wel extra geslapen (bijna 7 uur overdag)

3. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Thnx!

Weet niet of je het wist maar de oortjes zij het meetpunt in de maxi cosi.
    Zolang die niet boven de rand uisteken mogen ze er nog in.

En hoe langer daarin hoe veiliger

4. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Xavi zat nog lang niet met zijn oortjes boven de stoel uit, maar in de breedte was gewoon geen ruimte meer.

5. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik dacht altijd als het hoofdje er boven uitsteekt?
    Maar tot de oortjes dus..

6. Swiebertje

Swiebertje Actief lid

15 apr 2012
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ vervolgstoel
    Hebben wij ook al (Britax first Class, momenteel in gebruik door nr. 3), maar verwacht dat J. daar pas volgend jaar voorjaar naar overgaat. :cool: Maar kan me wel voorstellen dat een 9 of zelfs al 10kg kind in en uit een maxi-cosi wringen/hijsen voor geen van beide partijen een pretje is.

@ Kirasese
    Wij hebben ook een Cybex Pallas (wel een ouder model al). Is wel een kolos om te slepen, maar verder echt een topstoel! Vind hem alleen niet echt geschikt voor kleintjes tot een cm of 86, want die komen nauwelijks boven 'het tafeltje' uit, zelfs niet met gebruik van de 2 verhogers in het zitgedeelte, maar misschien is dat met de nieuwe versie (Pallas II) wel beter geworden.

7. Jkuil01

Jkuil01 Bekend lid

6 mei 2012
    828
    0
    16
    NULL
    NULL
    @maxi cosi, heb het laatst opgezocht, maar het meetpunt is bovenkant van het hoofdje deze mag niet boven de maxi cosi uitsteken.

8. Eldoli

Eldoli Actief lid

16 mei 2013
    407
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lijkt mij ook, bovenkant hoofdje.
    Kan toch nooit veilig zijn als het hoofdje al gedeeltelijk boven de rand uitkomt. Stel je voor dat je een aanrijding krijgt...
    Wij hebben de Romer King al in gebruik. Hij zit er perfect in!

9. Liefdeis

Liefdeis Fanatiek lid

2 sep 2011
    1.012
    1
    38
    Hilversum
    Moet even klagen hoor....

Net een kies moeten laten trekken, was afgebroken en geen eer meer aan te behalen!
    Doet goed zeer nu de verdoving is uitgewerkt!
    Kan wel janken, niet om het feit dat het zo'n zeer doet, maar had dit niet verwacht, en vl is ook nog vrij vandaag, had wat leuks met zijn drietjes willen doen, maar denk niet dat ik daar zin in heb! Blegh!

*klaagmodus uit*

10. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Ooo wat raar.. hier is altijd gezegd dat de oortjes het meetpunt zijn... vreemd...

Ach ja dan nog zal het hier nog wel even duren, hij is niet zo zwaar en groot.

Gaan van de week maar over naar nr 4 luiers, de nr 3 is zo goed als op en heb wel al nr 4 liggen... zijn iets ruim maar heb geen zin om weer nieuwe te halen

11. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Das niet leuk. Heb je alsnog wel iets leuks gedaan?

Wij gaan donderdag samen uit eten. Met zn tweeën. Ff saampjes eruit. Lekker tapas in Oss :) als er nog plek is...

12. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waar ga je heen in oss whoppie??

En liefdeis hopelijk is de pijn stuk minder geworden!

Zijn er al kindjes over op 2 flessen of wanneer is dat??

Zat te denken Luc z'n lunch uit te breiden met meer brood en dan gewoon glas melk? Of mag dat nog niet

13. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

24 feb 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Gewone melk mag volgens mij pas vanaf een jaar. Wij zitten hier nog op 4x180 pas sinds 2 weken ofzo, daarvoor 5x150. Wel een gedoe, want heb het gevoel alsof ik alleen maar met eten en voedingen bezig ben.

Autostoel: wij hebben nog de romer king staan op zolder, die gaan we weer gebruiken. Voorlopig past Mick nog wel in de maxi cosi.

14. Liefdeis

Liefdeis Fanatiek lid

2 sep 2011
    1.012
    1
    38
    Hilversum
    Nadat ik 3 uur :)$) had geslapen was de pijn flink gezakt!
    Maar dus niks 'leuks' meer gedaan, was er eigenlijk ook geen weer voor, dus lekker met zijn drietjes gekeuteld en geknuffeld, wat ook heerlijk was!

Morgen lekker shoppen in Almere... Voor mezelf, hoop dat ik kan slagen!

15. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Hmmmm... Het valt ons nu voor de tweede keer op dat Xavi stopt met in het gordijn klimmen als we 'nee' zeggen..!

Kan het zo zijn dat hij het concept 'nee' al begrijpt? Da's toch nog veel te vroeg?

16. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Naar onsz in Oss. Lekker tapas...

Gewone melk mag nog niet nee..

Zo die Xavi is echt knap. In gordijnen klimmen en nee begrijpen! ;)

17. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Afgelopen donderdag zei de diëtist dat we z'n avondeten wel mochten verdunnen/smeuïg maken net gewone koemelk. Maar Quinten is bijna 1 :).

18. Liefdeis

Liefdeis Fanatiek lid

2 sep 2011
    1.012
    1
    38
    Hilversum
    Dat wil ik ook! Vertel is, hoe heb je dat voor elkaar gekregen? ;)

19. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Nee zeggen levert hier de liefste lach ever op... Dat begrijpt ie dan weer wel.

20. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ja, ik weet het niet zeker, hoor. Wat ik wel weet, is dat ik dus al twee keer niet op hoefde te staan! :D

Ondertussen ga ik gewoon door met de eerste keer alleen een verbaal 'nee' (+reden waarom niet +alternatief), de tweede keer zijn handje eraf halen, de derde keer uit de situatie halen. En indien een vierde keer zich voordoet, is de box een optie. Maar ik wil van de box geen strafplaats maken.

Deel Deze Pagina