De Mama's die uitgerekend waren in de 2e helft van december 2012

Discussie in 'De mama's' gestart door IngridE, 6 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Jessy, sterkte, het is duidelijk niet niks wat ze vrijdag gaan doen!

Dopen, nee. Ml is moslim, ik heb meer dan genoeg aan mijzelf. Het enige waar we samen voor hebben beslist is, geen varkensvlees voor de kinderen (tot ze oud genoeg zijn en zelf kunnen kiezen, wanneer dat is merken we vanzelf) en besnijdenis. Dat is bij de oudste met anderhalf gedaan, bij D wachten we tot hij zindelijk is, zonder luier is dat vele malen prettiger.

Het normale leven is weer begonnen, ik ga naar school B en neefje ophalen en daarna weer terug racen om dan een stukje huishouden af te maken, voeding te geven en weer terug naar school om daarna door naar zwemles te gaan. Na de zwemles makkelijk een Happy Meal halen en voor mij een geitenkaas salade. Weer een voeding en bedtijd voor de jongens. En dan............... moi tijd!!!!!!

2. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    @dopen: hier ook niet. Zelf wel Katholiek opgevoed (gedoopt en communie) maar geloof niet (meer). Familie van vl si wel erg gelovig, maar vl is er een beetje vanaf. Die heeft er op dit moment niets mee. Dus sm vond het wel moeilijk, maar we laten m niet dopen. Mocht Lennox ooit zelf iets met de kerk krijgen, dan kan hij daar zelf voor kiezen.

3. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Van mijn mannetjes voor moederdag een Hilfiger spijkerbroek gehad!!!
    Van mt 31 (voor zwangerschap) naar mt 29 gegaan!!!

Trots op mezelf!!! Hard voor gewerkt!!

4. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Zo, nu hier even me-time. Kids beide op bed en ik lekker even sabotage zo terugkijken. Geen huishouden vandaag want het enorme last van rugpijn. Paar wasjes draaien en dan vind ik het wel weer best.

@moederdag, Ik mocht lekker uitslapen. Tot half 10 want toen kwam ML met Ruben en DL mij wakker maken want ik had gezegd dat ik niet te lang wilde uitslapen omdat ik van mn dag wilde genieten. Van DL een superleuk receptenboekje gekregen met foto van haar voorop met schort, koksmuts en deegroller. Van Ruben mn favoriete NOA-parfum gekregen, gekocht door ML. Ook nog mooie bloemen gekregen en een heerlijk klaargemaakt ontbijt natuurlijk. Verder de hele dag in de watten gelegd.

@Nathalie, gefeliciteerd!! Foto van de ring misschien??

@haaruitval, verschrikkelijk. Wat een drama is dat zeg! Heb nu bij de drogist pillen ervoor gehaald. Alleen zijn die vreselijk duur. 60 voor 32,95 en dan moet je er elke dag 2 nemen. Dus 32,95 per maand en dat moet je minimaal 3 maanden doen. Ik kijk ff 1 maandje en dan vind ik het wel best. Het zal toch wel een keer over gaan. Heb weinig haar van mezelf, dus baal er best van.

@Kirasese, ben ook erg benieuwd wat de HA zegt. Knap hoor dat je zo bent afgevallen na je zwangerschap. En erg leuk en toepasselijk cadeau dan. Had nog een vraagje voor jou: Kiann draagt toch vaak Vingino?? Welke maat spijkerbroek draagt hij daar nu van??

@Ingrid, onze mannetjes zijn van dezelfde dag en ik had ook het idee dat zn sprongetje gister voorbij was. Kheb ook een burberrypakje, maar vind dat broekje in verhouding tot het shirt juist erg groot vallen terwijl het allebei 3-6 mnd is. Lief he, in zo'n simpele witte romper. Dan zijn ze zoooo om op te vreten.

@rollen, hier de hele dag door. Op de grond ook telkens terugrollen en dat gaat steeds soepeler. Wel wordt hij er snel moe van dus, probeer hem dan tijdig in wipstoel te zetten, anders is het huilen geblazen en wil hij alleen maar op schoot.

5. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    hoeveel slapen jullie kindjes nog per dag????

6. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    #326 KiRaSeSe, 13 mei 2013
    Laatst bewerkt: 13 mei 2013
    @Vingino: maat 68 broek, broeken vallen ruim (niet voor chubby baby, want hij is wel normaal in buikomvang)

@HA: 15:00u afspraak :)

@Slaap: ben niet echt goed voorbeeld. Kiann slaapt 4-5x 20min :)

@wie wil er lachen?
    Wij in winkel Holzhaus... Kiann met papa terwijl ik ff broeken deed passen...
    Klaar met passen en papa zegt, nou Kiann heeft gepoept...
    Dus ik als razende kind uit kinderwagen...
    Dus die medewerker maakt toonbank leeg en zegt doe hier maar hoor.
    Dus ok... :)
    Maak broek open en jaaaaaa hooooor alles onder diarree...
    Romper en broek onder... midden in Holzhaus MEGA diarree geur en allllessss onder whahahahaha (had wel zo'n aankleedding eronder hoor)
    Alle kleren uit dus en trui weer terug aan...
    Papa de broek gepoetst en weer aan whahaha

My god... ruiken die winkel... :)
    Wel nette service :D

7. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Xavi wil niet meer zo vaak slapen, maar heeft het eigenlijk wel nodig. Gevolg: vervelende momenten...

8:00 wakker
    11:00 - 13:00 middagdutje
    19:00 naar bed.

Ik probeer hem 's middags nog wel tot een extra dutje te verleiden, maar dat lukt zelden.

In bed leggen = huilen, dus er dan maar weer uithalen... Krijg er soms het heen-en-weer van. Letterlijk.

8. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Steeds minder in ieder geval!
    Naar bed gaan overdag is nu ook een drama.
    Rollen, zingen en in zijn tenen bijten (maakt hem niet uit of er een slaapzak omheen zit) zijn veel leuker dan slapen!

Voorheen altijd 1,5uur per slaapje ongeveer. (2x45min) maar nu ben ik blij als hij 30 tot 60 min slaapt. En hij slaat soms de ochtend of namiddag slaapjes helemaal over.
    Hoeveel hij nu precies slaapt weet ik niet echt.
    Zijn ritme is ongeveer zo: wakker - spelen -verschonen - voeden - spelen - 3e gaapje is naar bed - slapen
    Ik ga weer eens een logboekje bijhouden om te kijken hoe lang hij dan slaapt. Soms is hij gewoon niet moe... En dan blijft hij wakker.
    Ik kijk naar Kyan en probeer daar op in te spelen.

Hoeveel slaapt Wout?

9. Jkuil01

Jkuil01 Bekend lid

6 mei 2012
    828
    0
    16
    NULL
    NULL
    Slapen, hier echt nog veel!

9:00-10:30/11:00
    12:30-13:30
    15:00-16:30/17:00
    18:00-18:30
    20:00 tot volgende ochtend. vraag me af wanneer het minder word langer als 1 1/2 uur wakker red ze niet. Onze slaapkop!

10. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    hmm ok.. zie bij Wout echt verandering nu.. maar wilt echt niet altijd meer ook niet als hij moe is...

nu is het ongeveer 2 uurtjes slaap per fles. Dus overdag meestal 3x 2 uurtjes en dan om 20:00 erin voor de nacht tot de volgende morgen

Maar heb soms zooooon moeite hem erin te krijgen. Na de fles gaat hij bijna altijd nog even spelen in de box totdat hij begint te gapen of mopperen dan gaat hij gelijk naar bed.

meestal gaat dat wel goed maar op t moment is het zoiezo bij 1 van de slaapjes gillen geblazen voordat hij in slaap valt...

11. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Slapen:
    7-8 180/6
    9.00 Fruithap
    Daarna in bed tot hij wakker wordt
    11.00 180/6
    Spelen en knuffelen, of wandelen. Daarna weer in bed tot hij wakker wordt
    15.00 180/6
    Spelen en knuffelen of wandelen. Daarna weer in bed tot hij wakker wordt
    18.00 Groentehap en 180/6
    Knuffelen en spelen, daarna naar bed tot volgende ochtend.

Over het algemeen slaapt hij dus nog 3 keer. Ik ben wel benieuwd hoe dat straks met een boterham erbij gaat, maar dat regelt zichzelf vaak wel.

12. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Vandaag heb ik trouwens weer 5-6 km hardgelopen in 4 keer 8 minuten. Hoor ik aan het einde van de les dat ik woensdag gewoon 12 minuten achter elkaar moet gaan lopen... Ik weet dat ik het echt wel kan, maar het klinkt dan ineens als zoveel! Als nu die kilo's en de kledingmaten volgen, dan zou het helemaal mooi zijn.

Whoppie, jij was toch met een dieet bezig met je man? Hoe is het daarmee?

13. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Hier hetzelfde. Op KDV slaapt ie aak wel 4 tot 5 uur per dag verdeeld over 2 tot 3 slaapjes.
    Thuis vaak 3x 3 kwartier (=ideaal scenario). Nu wil ie vaak het laatste slaapje niet meer doen. Sinds 2 dagen wil ie het eerste slaapje niet meer doen.

Hier ook 3 gaapjes & you are out. Maar nu gaapt ie gewoon als ik het niet zie of binnesmonds of gaat meteen over naar jengelen. Als dan in de box, uit de box, op schoot, in de stoel, uit de stoel, op het kleed en alle andere variaties niet meer goed zijn, dan ga je naar bed. Als je gezellig bent mag je blijven, zo niet dan is t tijd voor een slaapje... maar van deze aanpak krijg je vaak het door Kat benoemde heen en weer, want slapen ho maar.

Vandaag gaan we lekker! Na de strijd om het ochtendslaapje (boekte pas succes om 12:30 terwijl de dag om 6:30 begon en we zwemles hadden) slaapt ie nu nog steeds! Denk dat ik 'm om 15:30 wakker maak als ie zich niet eerder meldt, dan trekt ie het wel tot het avondeten. Dat betekent dan 1 groot slaapje... Maf kind, maar wel de mijne *dolverliefd*.

@Versluis, respect voor jouw hardloperij! Ik vind dat zo zwaar! Mijn plan was aanvankelijk om te gaan bootcampen zodra het mooi weer was... maar ik denk dat dat iets te hoog gegrepen is voor mij (en mijn huidige conditie). Ik fiets 2x per week 12 km heen en terug naar het werk en dat is het wel... Pas als ik stop met BV ga ik weer sporten. Ik ben slank genoeg en het interesseert me ook helemaal niet (all I want is SLAAP). ML klaagt alleen maar dat het geen gezicht is dat ik iedere week ga zwemmen in mijn positiezwempak. Sowieso een oerdegelijk en saai ding, maar het flubbert helemaal bij mijn buik. Als Stijn zich al zou kunnen schamen voor zijn moeder, dan deed ie het gegarandeerd!:cool:

14. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    *gniffel*

15. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    En daar betaal je dan zoveel euro per uur voor... ;)

16. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Slapen hier heeft hij ochtend en middag dutje ochtend vaak van 10 tot half 12/12 uur middag van 13.30/14.00tot 15.00 daarna pas na avondfles van 19 uur en dan tot de volgende ochtend

17. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Ik zwem ook nog steeds in mijn positiezwempak. De stof die daar nu flubbert, pas goed bij mijn flubberende buik :)

Het is ook wel dat de nachten zo goed gaan, anders had ik de puf er niet voor gehad. Ik moet echt in de ochtend (ook dus voor werktijd) hardlopen, anders kan het niet. 's Avonds werkt of voetbalt ml en anders ben ik aan het badmintonnen. Ml wilde wel een avond trainen opgeven voor me, maar dat doe ik hem niet aan. Hij werkt zoveel en zo hard dat voetbal echt ontspanning is voor hem. (Soms kan ik een hele lieve vrouw zijn haha)

Mijn stiekeme doel is ook de Ladies run hier, ik geloof dat dat 10 km is. Alleen ml weet dat, ik wil geen mensen die dol juichend, of dus juist niet juichend, op me staan wachten. Alleen ml en kids mogen daar midden in de nacht op me staan wachten als ik eindelijk aan gesjokt kom.

18. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Een kwart van mijn salaris, astublieft dankuwel.
    ML begon idd ookal te onderhandelen, zij hebben geen kind aan 'm, reken maar een slapend tarief :D.

19. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ja, of stook Sje flink op, dat-ie daar snakt naar pedagogische ontwikkel-activiteiten of minimaal één spuitluier per uur...

20. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Poepen doen we idd bij het KDV, give 'm hell S!
    Mijne kleine draak vuurt ook enorm vieze scheten daar als waarschuwing. Mijn kind is beroemd en berucht om zijn scheten bij het KDV. Lekker kind!

Deel Deze Pagina