De Mama's die uitgerekend waren in de 2e helft van december 2012

Discussie in 'De mama's' gestart door IngridE, 6 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super om te horen Daphne!!

2. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    En nog iets..

Quinten is altijd verslingerd geweest aan zijn fiep. Vorige week zondag op maandag is hij uren aan het krijsen geweest. Wilde niks, ook geen fiep. En sindsdien hoeft hij z'n fiep helemaal niet meer. Hij heeft hem zichzelf dus afgeleerd, hebben we dat peuter met een fiep drama ook niet!

Herkenbaar dit? Of is mijn kind gewoon zo goed :D?

3. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Wat een knapperds marijke!

Daphne, wat heerlijk! Het is jullie zo gegund!

Jessy? Ik heb wat gemist volgens mij? *nieuwsgierig*

De vaatwasser is ook een gewild object hier. De hele keuken eigenlijk. Vooral als de afzuigkap aanstaat komt kyan de hele tijd kijken wat de pot shaft.

Hier was het weer om het uur raak vannacht *gaap*
    En vandaag heb ik medische keuring. dat zal wel niks worden ;)

4. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Hier wel rammelende eierstokken!
    En we willen graag voor een 2e gaan maar het mag nog niet van de internist.
    Mijn suiker moet eerst goed onder controle zijn.
    In februari heb ik een nieuwe afspraak en hopen dat hij dan wel een GO geeft.

Zo frustrerend om niet te 'mogen'. Het zou iets van ons moeten zijn en nu zegt iemand anders of het mag

5. Liefdeis

Liefdeis Fanatiek lid

2 sep 2011
    1.012
    1
    38
    Hilversum
    Tante Sweetdreams Gefeliciteerd!

Wat een super leuke foto's Marijke! Wat een lekkere mannetjes!

Jessy, tsja! Het een en ander klopte daar niet...

Lekker Daphne, goed om te horen! Kan je er weer extra van genieten!

Klapperende eierstokken, hier alweer een poosje! Zelfs vl zou er graag voor gaan, toch hebben we besloten nog een halfjaartje te wachten, aangezien vl net een nieuwe baan heeft!
    Daarbij komt ook dat ik erg aan het rommelen ben met mijn cyclus, ondanks pil gebruik!
    Vanaf Juli tot September steeds flink ongesteld door de pil heen, en de daarop volgende twee 'maanden' nauwelijks bloedverlies, maar wel een raar gevoel in mijn buik houden! Vind het maar gek, en maak me er ook wel een klein beetje zorgen om! Maandag moet ik weer komen voor inwendig onderzoek!
    Ben inmiddels wel gestopt met de pil, ben die troep zo zat, laat me.lichaam het zelf eerst maar eens op een rijtje krijgen! ;)

Jammer Flashy dat jullie er nog niet voor mogen gaan! Zou inderdaad een keuze van jullie moeten zijn! Heb een vriendin met Diabetes, die was eigenwijs, met heel veel hypo's als gevolg, wat was dat soms eng!
    Heb je het inmiddels zelf wel onder controle? Is toch ineens een hele verandering in je leven!

6. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Thnx allemaal!

Azu, wat super meid! Eindelijk een hoop positiefs!

Hier geen rammelende eierstokken maar zwaar bonkende eierstokken:p wil zooo graag weer maar me verstand zegt nog iig een half jaartje wachten...

7. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Ik wil even luchten hier hoor. Mn mannetje is zo vreselijk onhandelbaar..Ik weet nu niet of het zn sprongetje is of zn verkoudheid. Ik schuif het steeds maar op het laatste maar ik denk eigenlijk het eerste. Hij eet slecht. Tot voorheen heeft hij echt nog nooit iets geweigerd, nu eet hij amper een halve boterham per keer. Warm eten gaat er nog wel goed in. Hij zit gewoon constant te huilen als ik hem niet op schoot heb, maar als ik hem wel op schoot heb, zit hij zo te wurmen dat ik denk dat hij eraf wil, maar dat is dan ook niet goed. Hij is vreselijk moe maar wordt steeds gillend wakker. Ook is hij heel erg snel moe. Vanochtend om 9:00 wakker en om 11:00 lag hij alweer te slapen in de auto. Ik weet gewoon niet wat ik met hem aan moet.

Ik ben er gewoon een beetje verdrietig van. Mn zus is zaterdag bevallen en ik heb nog niet 1x rustig met haar kunnen kletsen omdat Ruben constant zit te huilen en te jengelen en 's avonds als ik alleen kan gaan, heeft ze telkens kraamvisite. Wil andere mensen ook niet belasten door op te laten passen omdat hij zo vreselijk huilerig is.

8. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    @Daphne, wat een een heerlijk positief berichtje. Genieten hoor. En Quinten is gewoon een stoertje dat hij zn speen gewoon zelf afleert.

@flashy, dat lijkt me ook wel moeilijk ja. Om wel te willen maar niet te mogen. Hopelijk krijg je snel groen licht.

Ik mag niet en wil ook nog niet. Willen straks wel even een jaartje of 2 lekker uit de luiers zijn. Eens zonder buggy op vakantie of eens niet de lift hoeven te nemen in grote warenhuizen omdat je een kinderwagen bij je hebt enz.

9. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    @sweetdreames: wat vervelend dat Ruben ff niets wil. Ik hoop voor je dat het snel voorbij gaat.
    Lennox is ook niet helemaal lekker en ik merk dat ie dan ook minder wil. Niet spelen, niet op schoot. Wel veel slapen gelukkig.

Succes en hopelijk gaat t snel weer over.

@tweede: jaaaa, heel graag. We zijn al sinds mei aan het proberen, maar het wil helaas nog niet.

10. Swiebertje

Swiebertje Actief lid

15 apr 2012
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kom hier wel bijna nooit meer (kom er gewoon echt nauwelijks nog toe en jullie gaan zo snel :D), maar toch maar weer eens een updateje van mijn kant - voor wie het nog interesseert. ;)

Van de week op controle geweest en hier zitten we nu op 70cm, 7,9kg en 41,5cm hoofdomtrek. :D
    Madam loopt vrij zeker aan 2 vingers en stapt ook al aan 1 hand rond, al gaat dat nog wel wat wiebelig en ze brabbelt de oren van m'n hoofd. :) Het 1e tandje is er afgelopen week door gekomen en de 2e inmiddels bijna, maar mèn wàt een drama! :$ D'r broers hebben d'r nooit zo'n last van gehad... Laatst heeft ze gewoon echt de hele nacht gekrijst, alleen tussendoor steeds kort onderbroken om te spelen. :( Ben er zelf ook helemaal door ontregelt - val overdag gewoon spontaan in slaap zodra ik ook maar eventjes ga zitten en kan daardoor 's avonds dan de slaap niet meer vatten (zoals nu). Hopelijk laten de volgende tandjes weer een poos op zich wachten... :)

@ rammelende eierstokken
    Geen last meer van, vind het wel mooi zo. :)

11. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Leuke update, Swieb! Ben best een beetje jaloers op je kleine kletsmeid. Xavi is niet zo'n babbelaar.

12. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Hier ookeen echte kletskont houd ze mond zelden dicht.
    Echt woordjes zij het niet behalve, mama, papa, mmmmmm (als ie iets eet), da =dag, zegt ie in combi met zwaaien, die icm met wijzen en eten zegt hij ook regelmatig.

@tandjes, Wout heeft er ook veel meer last van als Mees ooit heeft gehad.
    Mss omdat Wout veel later begon als Mees...hoe ouder hoe harder het tandvlees is...

13. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Ja ik baal echt dat het nog niet mag. :(
    Maar de risico's zijn te groot dus wachten we maar. Wel een goede motivatie om mijn suikers onder de 7 te houden! Ik wil in feb groen licht.!!!!

Leuk zo'n brabbelkontjes. Kyan kletst de oren van het hoofd van de oppas. De hele dag mamamamamama
    En als ik thuis ben valt het reuze mee. Haha
    Wel papa en mama en da en bah en nee. (Icm nee schuddend hoofd, en het dan toch wel doen ;) )

tandjes, zijn er al kindjes met kiezen? Op t cb dachten ze dat kyan een kies doorkreeg.
    hij heeft nu7 tandjes.

prikjes vielen gelukkig mee gister. Even flink gebruld maar het was snel over. Hij is er wel ziek van geweest. Met koorts. Als kyan ziek is slaapt hij in ons bed anders kan ik om de 10min opstaan. Papa en kyan hebbblen goed geslapen...maar ik ben gebroken. De hele nacht een sabbelende baby in bed...

Kyan is nu 9,6kg en 78cm.

14. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Ahh gut arme kyan! Nu wel weer beter?

Hier net aan tandje 4 een stukje door dus kiezen zal nog wel even duren ;)

15. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Hoi Swiebertje. Wat gaat jouw meisje snel...

Hier alleen een btje brabbelen. Geen woordjes en zeker niet gericht.

Beterschap voor Kyann.

Hier is de heesheid weg, hij is nog wel erg moe. Das t enige waar ie last van heeft gehad. Heesheid en moeheid. Dus hij slaapt veel. Maar dat vinden we niet zo erg :)

16. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    2 tandjes en een brul na de prikjes. Verder geen klachten.

17. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Hoe skattig, Wout zat net met de telefoon te spelen en die ging hem bij mij aan me oor doen... ik geloof dat ik toch iets te veel bel ;)

Valt me toch op dat hij van veel dingen begint tenbeseffen waar het bij hoort, sokken brengt hij naar ze voeten, vanmiddag zat hij met me slippers te spelen en ook die bracht hij naar ze voetjes, zoooo schattig!

18. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Leuk he?

Eén van de eerste dingen die we Xavi hebben geleerd is 'dep-dep' bij ons te doen: Na het poetsen van zijn mondje met een (BEL-HET-AMK!!) billendoekje ook onze mond af te vegen. En een lol dat hij dan heeft.

Maar het 'verbanden leggen' zie ik ook hier steeds duidelijker. Bepaalde speeltjes die bij elkaar horen en ballen die in gaten horen (de bass-speaker zit weer vol met een complete blokkendoos...)

Ook geeft hij mij zijn rammelspeelte, stopt het in mijn hand, en houdt mijn hand omhoog als hij wil dat ik zijn speeltje op hou, zodat hij er tegen aan kan meppen.

19. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Iddd zooo schattig!

Geven en nemen is ook favoriet en t maakt niet uit waarmee t kan m uren bezighouden

20. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Zo schattig!

Deel Deze Pagina