De kerstboom ja... Dat wordt een uitdaging. in ieder geval voor de zekerheid maar plastic ballen. We hebben hem altijd op een tafeltje, maar ik weet niet of dat nu zo slim is.
Ik heb vorig jaar een 'kleine' neppert gekocht, toen ivm opruimen voor/na de bevalling! Kan precies op het dressoir naast de tv... En daar kan meneer nog net niet bij! Hihi!
Tja kerstboom........ Ben nog in twijfel. Wij hebben een klein maatje denk dat ik hem opzet word het niks is hij zo weer weg. Hebben ook altijd een kerstdorp staan dus zonder boom is het ook al kerstsfeer.
Nog meer kindjes in de 11 maanden sprong?? Veel huilen, huilen en nog eens huilen. 's nachts om 4 uur wakker en gaat niet eerder weer slapen voordat hij een fles heeft gehad. Als ik ergens anders ben wil hij alleen maar op schoot en zodra ik 2 stappen bij hem vandaag zit is het krijsen. Pfff, wat vermoeiend is dit weer.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet zo zie zitten om twee weken alleen maar 'nee' te moeten roepen, en Xaafje telkens weer uit de situatie halen. Want geloof me: die boom gaat om. En het is een enorme boom. Ik denk dat ik de woonkamer flink opleuk met onze overige accessoires, en de kerstballen in de gordijnen ga hangen of zo. Vorig jaar hadden we ook al geen boom. Ik was net bevallen, kon nog niet eens zitten, struikelde over mijn wallen en was nog in 'overleef-modus'. Toch vond ik het wel jammer: toen ik voor de eerste keer weer buitenshuis kwam (voor het eerst sinds ruim 2 maanden!), en overal de kerstversiering zag, werd me bewust dat ik de hele feestdagen aan het missen was. Het jaar ervoor hadden we net de boom opgezet, toen ik de volgende dag de 'foute echo' kreeg. (Hartje gestopt met 6 weken). We zijn toen het land uit gevlucht, want we konden alle 'gezelligheid' op dat moment echt niet verdragen.
Ik zet denk mijn 2 mini boompjes op die we vorig jaar ook hadden kunnen wat hoger staan vind het wel gezellig!! Of een echte met chocolade ballen onderin whaha 11 maandensprong check pfffffff.......
De kerstboom is hier een erg belangrijk onderdeel van kerst, dus hij komt er zeker (waar moeten anders die cadeaus onder liggen?). Hoe en waar dat weet ik nog niet... 11-maanden-sprong; jazeker! Poeh! Shit, ik moet straks werken en heb Olivier nog even in bed gelegd voor een powernap voordat ik hem naar de oppas breng. Het is de bedoeling dat 'ie gaat slapen. Doet 'ie natuurlijk niet .
Hier een mini kerstboompje op de eetkamertafel. Stijn's object van de week is namelijk de plantenpot van een meter hoog. Ideaal optrekobject. Gelukkig ook zwaar, dus hij kan een Stijntje hebben. Hier ook 11 maanden sprong. Prins Stijn wil de hele dag gedragen worden. Goed nieuws: vannacht sinds september weer voor t eerst een nachtje doorgeslapen! (tot 6:20). Het was nodig (voor papa en mama). Hoop dat het zich voortzet.
*breekt in* Hoi mama's van december. Heel even inbreken op jullie topic. Ik zag hier een tijdje geleden een uitnodiging van iemand voor de 1ste verjaardag van haar kindje. Ik weet alleen niet meer wie het was dus kan diegene ook niet persoonlijk benaderen. Het was een uitnodiging in de vorm van een filmrol met verschillende foto's. Deze vond ik ook zo waanzinnig leuk maar uiteraard niet onthouden...lang leve de lang durende zwangerschapsdementie Graag wil ik weten waar die gemaakt is en of jullie weten wie en welke ik bedoel. Alvast heeeeeeel erg bedankt!!! Groetjes Karin *breekt uit* Gevonden het is Nathalievs...Nogmaals mijn excuses dat ik inbreek op jullie op topic! en alvast een hele fijne 1ste verjaardag voor alle kindjes!!!
Hier niet echy last van een sprong. Wel meet zn eigen willetje. Maar dat mag ook wel. Dit jaar geen kerstboom. Zijn met kerst toch niet thuis en zullen veel in t nieuwe huis zijn. Dus wat opleuken. Maar geen kerst boom. Jammer Marijke dat je niet naar de meet komt. Go s! En nu doorzetten!!
Dus, die 11 maanden sprong is pittig als ik het zo lees?? Kan ik me vast geestelijk voorbereiden! Mick begint zich nu overal aan op te trekken tot staan. Zo lief, die kleine kont krummel! Zit je op de bank, en dan zie je aan de andere kant van de tafel eerst 2 handjes, vervolgens een hoop gekreun en dan komt er een koppie te voorschijn. Lekker ding! Morgen gaan we zijn wilde haren laten knippen.
Oh leuk! Naar de kapper! Wij gaan voor zn verjaardag even naar de kapper. Btje bijknippen. Tis erg dun en hij heeft een heel fijne kruin achter op zn hoofd. Dus dat wordt nog wat. Maar het is nu echt wat te lang, dus we moeten wel.... Ben benieuwd hoe dat gaat. Vandaag naar de intocht van sinterklaas geweest. Lennox vond het niet zo spannend. Er kon nauwelijks een lachje af bij meneer Droge. Maar zijn grote neef (3) vind het wel erg leuk.
Wij zijn gister ook bij de intocht geweest. Mick vond al die pieten en de muziek geweldig, hij bleef maar in zijn handjes klappen. Zijn oudere broer vond het 3x niks. Gezellig, het enige wat hij zei was dat hij naar huis wilde. Zucht... De knipbeurt is niet doorgegaan helaas. Volgende week nieuwe poging. Het ziet er echt niet meer uit, met van die Einstein plukken boven zijn oren. Mick heeft gister eigengemaakte erwtensoep gegeten en hij vond het lekker! Raar kind!! Haha! Hij eet steeds vaker met de pot mee, lekker makkelijk.
Bewh: ziek. Zowel KatMan als ik. Buikgriep in de categorie 'vier-stemmig-synchroon-brokkelen'. Gelukkig hebben we boven en beneden een toilet, anders hadden we een serieus probleem gehad. Een goede vriend is ingevlogen om op Xavi te passen. Daarnaast ben ik compleet mijn stem kwijt! Bizar joh. En lekker handig als je in het onderwijs werkt... Xavi gaat morgen een dagje extra naar de gastouder, zodat wij kunnen uitzieken...
@mikatjuh, kan je nog een weekje genieten van je babietje... als ze geknipt zijn zijn ze helemaal zo groot! @eten, hier ook steeds meer met de pot mee, de risorto van vandaag beviel niet maar de spruiten van de week wel. @kat, beterschap!
Met de pot mee: de aardappels/groente word hier met de pot me gegeten, maar hoe doen jullie dat met rijst en pasta bijvoorbeeld! Maken jullie dat helemaal vers? Hier word vaak een pakje gebruikt met eigen verse toevoeging... mogen ze dat? Kat; Beterschap!
Hier eet Xavi al tijden gewoon met ons mee. Inclusief rijst, kruiden, ui, enz. Alleen doe ik er bij hem geen zout op. Maatstaf is hier of het voor hem te kauwen is met zijn twee tandjes. Nooit geen problemen gehad.