@jessy: succes! @speen: mee eens, we willen er zo snel mogelijk van af. Maar hij heeft m soms echt nodig om rustig te worden. Merk wel aan andere mensen dat die graag een speen in zn mond stoppen, ook als ie rustig is. Een beetje gewenning of zo. Dan zeggen we ook, zolang ie rustig is kan de speen eruit blijven... Het is ook zo raar na de fles, als de fles leeg is en ik haal m uit zn mond, is ie ven heel verdrietig. Speen erin voor twee tellen, dan is het over en spuugt ie de speen weer uit. Echt vreemd (toch die zuigbehoefte denk ik) @zondag en goed weer: ik hoop het zo!
Dat vind ik functioneel gebruik van de speen, zo ging het hier ook ongeveer. Ik doel meer op het gebruik van de speen als een vanzelfsprekende accessoire. Maar het valt me inderdaad op dat mij heel vaak gevraagd wordt waar Xavi's speen is, en ik aangekeken wordt als een gemene mama die haar kind geen speen gunt, als ik zeg dat Xavi geen speen heeft.
Ik snap jullie standpunt van de speen maar ik heb hem hier echt nodig! Anders zou saar nu nog niet slapen of zouden wij haar altijd in slaap moeten wiegen... Ook is ze snel huilerig. Ik troost haar dan ook met een speentje... Als ze gewoon gezellig is dan heeft ze hem niet. Lekker dat er zoveel beebjes doorslapen! Vraag mij soms wel af waar saar zo vaak wakker van kan worden.. Soms is het ook echt hard huilen. Moet wel zeggen dat het steeds beter gaat..
O, maar hier hebben wij 'm ook heel even echt wel nodig gehad. Maar ik ben - voorlopig - blij dat Xavi er geen behoefte aan lijkt te hebben. Of we het getroffen hebben met het feit dat hij af en toe duimt, valt nog te bezien. Waarschijnlijk lachen de speen-ouders ons later nog uit...
@kat: ik ben zelf fanatiek duimer geweest als kind. Gelukkig alleen thuis of in bed en het is goed gekomen
Speen, ligt hier alleen in bed en in de wagen. Ze krijgt hem alleen om in slaap te komen, als ze diept genoeg slaapt valt hij er vanzelf uit. Verder heeft ze hem nooit in. @meeten, eigen broodjes mee is goed! Ik zal een kleedje mee nemen hopen op goede weer goden
Sorry meid! Ik was een beetje in de war omdat we waren verplaatst van datum en dan kon ik niet, maar nu hebben wij dus andere plannen baal ontzettend maar kom er niet meer onderuit
18:30-22:00-01:30-05:00-06:30 Leuk he die diarree die alles verkloot... Nu geen diarree meer maar wel honger... Pfff maar ok, word hopelijk snel beter... Hier speen teveel naar mijn zin... ML is er fan van... De oudste is 5 en heb ik de 1e stap gezet met afleren speen snachts... Dus hij is nu speenvrij... haat die dingen... Ik gebruik hem steeds minder... met inslapen en als hij jengelt. Ook eerst in auto en buggy etc... ben dat nu aan afbouwen... Nudat hij ook vrolijker word en geen uuuuren huilt kan dit ook
Aah... vriendlief had vanacht Luc horen kreunen maar sliep daarna meteen verder dus niet erheen geweest nou vanmorgen wist ik waarom hele luier vol poep helemaal aangekoekt nu.. Luc slaapt dus gewoon door ook met een volle luier.. Best sneu..
Goedemorgen dames, Gisten d'n S opgehaald van KDV waar ie zijn eerste fruithap had gehad... helemaal op in 10 mins en toen nog een fles willen haha! Ze zeiden dat ie weer helemaal lief als vanouds was, lekker spelen, niet jengelen, goed slapen dus ik hoop dat de sprong voorbij is. Aan de ene kant fijn dat 3 dagen KDV (ff rust op je werk...) aan de andere kant vind ik het dan weer heel jammer dat het KDV merkt dat de sprong voorbij is, omdat ik 'm s avonds nog maar 1 a 2 uurtjes wakker zie . De eeuwige strijd van de werkende ouder? De groentehap ging er 's avonds ook lekker in, dus we begonnen toen ie in 1x insliep om 19:30 hoop te krijgen op een goede nacht. Zaten we net Gordon Ramsey terug te krijgen, horen we onze Stijn... even wachten, kijken op het schermpje van de videofoon, diepte analyze, maar het huilen hield aan! En dat al om 21:40... ML ging de papfles maken en ik rook mijn kans op slaap. ML en ik zijn allebei snotverkouden en niet lekker, dus terwijl ML in S' slaapkamertje de fles gaf, ruimde ik de huiskamer op, deuren op slot en hup naar boven. Om 22:10 sliep iedereen. S riep ons pas weer om 4:45! Hulde, het zit weer in de lift! FF slecht drinken bij mama en na een kwartier weer retour. Om 6:45 meldde ie zich weer, vandaag stond de wekker om 7:00 dus dat was niet zo heel erg. Mijn ontbijt bestond uit brood, vers sinasappelsap, een paracetamol en een vitaminepil. Here we go again!
@meeting, idd worden er steeds minder zo! voedingstijd is ergens tussen 12 en half 1 hier op t moment meestal pas half 1..... mss idee om zaterdag nog even naar het weerbericht te kijken voordat we van alles meenemen voor een eventuele picknick?
@speen, hier ook alleen 1 in kinderwagen en in bedje. Heel soms ook even na de fles. Even zn zuigbehoefte afbouwen ofzo. Bij de oudste ook zo gedaan. Op de nacht van oud op nieuwjaar kwamen we thuis en gooide ze haar speen in de prullenbak omdat hij kapot was. Hoe simpel kan het zijn? Ze was toen bijna 2,5. Heb hem er toch even uit gevist want hij ligt nu in haar letterbak op haar kamer waar allemaal speciale spulletjes uit haar korte leventje liggen. @nacht: 8:00-6:30, niet echt uitslapen maar als hij zo vroeg komt leg ik hem lekker terug en dat lukt prima. Hij slaapt nu nog. @Ingrid, denk het ook. De eeuwig schuldige werkende moeder. Hoop idd dat de nachten verder in de lift gaan en dat hij snel weer langere nachten maakt, want dat hij het wel kan weet je nu en dat maakt het begrip soms alleen maar kleiner.
Ja baal ontzettend maar het werd verschoven naar een dag dat ik als enige niet kon en daarna is het me ontgaan dat hij weer verschoven was.
Zonde!!! Jammer dat je niet kan komen... Hopen op beetje mooi weer! @ werkende ouders: Ik ben dan gezegend met mijn nachtdiensten... Ik zie hem overdag en als hij slaapt ga ik werken... Wel dubbel zo zwaar... maar is ut waard!
@kirasese het zal zkr zwaar voor jou zijn met je nachtdiensten.. Maar idd ook heerlijk om niks te hoeven missen.. Hier ook werkende moeder 3,5 dag maarliefst.. 1 dag is papa thuis andere dag opa en oma.. Mijn moeder stuurt wel hele dag door filmpjes, foto's van wat hij doet zo kan ik het toch beetje bijhouden lang leve de smartphones haha