De Mama's die uitgerekend waren in de 2e helft van december 2012

Discussie in 'De mama's' gestart door IngridE, 6 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Nou op de 90cc die we er om 21:30 ingepropt hebben slaapt hij 2 uur langer dan op de 180/6 die hij normaal standaard kreeg.

Ik ga nog maar even uit van toeval.

En de 90/2,5 van net ging er zonder problemen in! En er kwamen scheetjes zonder problemen uit :).

#duimduimduim

2. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    *duimt mee*

3. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.229
    525
    113
    Dikke dubbele duim!!

4. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    En azu hoe ging de nacht?

Kira fijn dat het goed gaat hopelijk blijft het deze x goed gaan..

5. Jkuil01

Jkuil01 Bekend lid

6 mei 2012
    828
    0
    16
    NULL
    NULL
    Eff snel zo aan het werk.
    Vrouwtje van de kist doet ook bestellingen. Heb even gevraagd of ik hier haar nummer of liever haar email adres neer kan zetten zodra ik dat weet geef ik het door. Degene met face book kunnen bij mij de link vinden niekiekidsdisign. Ik was alles bij elkaar 88,- kwijt.

6. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    #1846 IngridE, 28 jun 2013
    Laatst bewerkt: 28 jun 2013
    Oef dames, hier ook een spookbabe!
    Wij dachten eerst dat het kwam door de koorts afgelopen dagen. De koorts is voorbij en geen tandje te zien, maar de afgelopen 2 nachten gaan verschrikkelijk.

Sowieso wil stijn niet slapen om 19:00, terwijl ie duidelijk moe is. De eerste keer probeer ik nog naief extra BV te geven, maar dan herhaalt zich het proces van in bed leggen, 10 mins huilen en dan ga ik er weer heen. Het enige wat helpt is afvullen met (duivelse?) KV. Gisteren verrasten we 'm. ML kwam om 20:30 thuis van hardlopen en Stijn lag er net in voor poging 2 en ook die was onsuccesvol, dus toen mocht ie mee douchen met ML. Die had ie niet zien aankomen, dus hij zat lekker verbaasd te lachen naar de mama in de douche. Na het douchen opnieuw BV (zere tepels, niet normaal!) en toen het bed in... en weer geen succes. Papfles met KV, kreeg m niet op, maar ging wel down.

Maar toen de nacht, pffffffffff. Omdat ie dus niet wil slapen om 19:00, verschieten wij ons (pap)kruit al rond 20:00/20:30 en hebben we geen papfles over voor 22:30. Sowieso vind ik het zielig om een babe wat net slaapt weer wakker te maken voor een papfles. ZL denkt daar andersom anders over en meldde zich gisteren netjes om 23:30 - 2:00-5:00 -6:50. Ook vannacht kwam ie 3x en tussendoor heb ik 3x in mijn slaap ML wakker gemaakt om te zeggen dat ie op Stijn lag (Stijn lag in eigen bed) en dat ie Stijn moest terugbrengen (Stijn lag alweer in eigen bed).

Vannochtend toen we alle 3 gebroken wakker werden was ML er klaar mee. Vandaag is het papadag en dus mag hij het bepalen. ML denkt dat KV de oplossing is. Ik mocht de ochtendvoeding om 6:50 doen en ik mag het compleet kansloze slaapritueel om 19:00 doen en de rest is KV. Ik kolf ondetussen om de productie op peil te houden en de vriezerbodem uit zicht te houden.

Sta er dubbel in: ook mijn nachten waren k*t en ik wil slaap. Aan de andere kant denk ik dat het een fase/sprong is en vind ik het jammer dat ML me niet (meer) steunt met de BV en er klaar mee is.

@Azu, hoe ging het bij jou?

7. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    @Ingrid, wil je niet afvallen, maar ik snap je ML ondertussen eerlijk gezegd best een beetje. Je heb hem ondertussen 6 maanden met best wat moeite BV gegeven (waarvoor een diepe buiging) maar ik snap dat je man het mooi geweest vind. Je heb samen een kindje en hij kan ook zeggen dat je zijn standpunt (nu overgaan op kv) niet steunt. Ik wil je absoluut niet pushen om een keuze te maken, maar je mag volgens mij ontzettend in je handjes knijpen met jou mannetje en de manier waarop hij je afgelopen maanden heeft geholpen en áls Stijn 's nachts met kv ook blijft komen is het gewoon zijn taak. Maar het klinkt een beetje alsof hij niet helemaal genoeg meer heeft aan jou BV.

@sprong, lees dus op internet veel over slecht slapen tijdens de 6-maandensprong. Dat is hier dus totaal niet het probleem. Hooguit wat kortere slaapjes overdag. Hij is gewoon super aanhankelijk en ligt na 5-10 minuten al te jammeren (bij niet snel genoeg pakken, huilen/krijsen) in de box/kleed/wipper. En gek genoeg kan ik hem wel op bed leggen en kan hij een uur liggen kletsen en doen om vervolgens in slaap vallen. Dan hoeft hij niet te huilen. Gister om 5 uur heb ik hem zn groente gegeven en daarna heb ik de tablet voor em gezet met een filmpje...Hij heeft gewoon een uur in de kinderstoel gezeten (mag dat zo lang??) en hij had schik voor 10. Kan hem toch slecht de hele dag voor de tv gaan zetten?

Mijn bad was iig heerlijk, even opgeladen. 19:30 in bed tot 7:00. Om 7:15 weer teruggelegd, poosje liggen kletsen en nu slaapt hij alweer vanaf 8:00.

8. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Zo had ik het nog helemaal niet bekeken! Ik moet nu ook gewoon gaan kijken wat het beste is voor ons alle 3. Stijn krijgt al mega veel bijvoeding (gisteren 1 banaan, 1 boterham, 1 soepstengel en 150 gram avondeten ), maar ik denk dat we over gaan idd.

9. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Sweetdream, fijn even lekker een uurtje kunnen bijtanken.

Azu *duim duim duim*

Ingrid, ik snap het wel hoor! Alleen weet je nooit of S met kv wel doorslaapt.
    Mocht je overgaan hoef je niet minder trots te zijn hoor. Je hebt S een super start gegeven door al die maanden bv!
    Mijn eigen moeder is ook steeds meer aan het vertellen over kv tegen me. En dat ik kyan snachts niets meer moet geven maar alleen troosten enzo. Nou dat werkt echt niet. Gelukkig steunt ml me nog steeds in de bv.
    Zo lang je wilt blijven kolven en voeden kun je het toch ook combineren? Overdag bv en snachts kv ofzo?
    Succes met het maken van je keuze!
    Elke keuze is goed!

10. dribbel84

dribbel84 Lid

12 apr 2012
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Azucena,

Ik lees al een tijdje mee. Eigenlijk al tijdens de zwangerschap, maar ook vanaf daarna. Ik heb ook een zoontje, geboren op 7 december 2012. Omdat alles erna is misgegaan kon ik me er niet toe zetten om mee te schrijven. Nu gaat het gelukkig goed. Het grappige is dat hij ook Kyan heet. Deze naam is erg populair bij de decembermama's. Ik las dat je zoontje net met de nutramigen is begonnen. Kyan gebruikt deze ook vanaf 10 weken. Darmen hebben wel wat tijd nodig om weer te wennen en tot rust te komen. Wij zagen na een paar dagen wel een verschil, maar na een paar weken konden wij echt zeggen dat dit voor hem de juiste voeding was. Een heel ander ventje kregen we met geen darmproblemen meer. Omdat hij al vrij jong aan de nutramigen ging was hij vrij snel gewend aan de smaak. Je moet alleen met melkeiwit wel opletten. Dit zit ook in brood en bijvoorbeeld potjes vanaf 6 maanden. Er zijn wel allergie potjes. Nu maak ik het eten zelf dus dan weet je wat je erin stopt. Wij gebruiken voor het brood het brood van de Albert Heijn van bleu band. Hier zit geen melkeiwit in. Misschien deed je dit allemaal al, maar anders is het wel handig om hier rekening mee te houden. Ik hoop dat je zoontje goed gaat reageren op de voeding!

Groetjes Dribbel84!

11. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Om 03:45 dus een fles gehad. Daarna vrijwel meteen ingeslapen! (eerder duurde dit een kwartier)
    Om 06:30 werd hij weer wakker, uiteindelijk om 07:30 weer een fles van 90/3 gegeven. Ook weer helemaal op en vrijwel direct weer door gaan slapen. Om 08:15 was hij wakker, bij ons in bed gepakt en toen hebben we nog wat liggen dommelen. Om 09:45 heeft hij weer 90/3 gehad en die gingen rap op, dus nog 60/2 bijgemaakt, maar dat hoefde hij niet meer. Vannacht ook veel scheetjes gelaten zonder moeite :).

Net rustig een half uurtje in de box liggen spelen! Dat is láng geleden dat hij een half uurtje rustig heeft kunnen liggen. Nu ligt hij in bed en volgens mij is hij zonder te mopperen gaan slapen!! Denk dat hij over een half uurtje wel weer honger heeft, dus dan proberen we weer een fles. Hij lijkt iets te wennen aan de smaak gelukkig ;).

Oh nee, te vroeg geroepen. Hij ligt te huilen in z'n ledikantje ;).

Reageer straks op de rest!

12. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    @bvdames en dames die met regelmaat snachts eruit moeten: ik zeg super hoor!

Hier een kleine die ziekig is en dus vannacht ook honderd keer eruit geweest. Veel huilen en hoesten. Heel sneu. Maar is nu een nacht en ik ben nu al op. Dit zijn we echt niet gewend. Vanmorgen even met m gedoucht om te stomen en daarna heeft ie lekker 2,5 uur geslapen.

Ik hoop dat ie zich beter gaat voelen anders kunnen we zondag ook niet mee. Zou ik wel heel jammer vinden, maar als ie ziek is, is t beter niet te gaan en dat net nu ik er zin in begon te krijgen. We krijgen zon!! (tenminste dat zeggen ze nu).

13. Eldoli

Eldoli Actief lid

16 mei 2013
    407
    0
    0
    NULL
    NULL
    Azu, ik vind je berichten veelbelovend! Ik hoop dat het zo doorzet, en dat jullie weer een tevreden, vrolijk mannetje mogen krijgen.

Whoppie, beterschap!

Ingrid, wat je ook besluit te doen, je hebt het super gedaan! En als Stijn doorslaapt op kv, is de keuze snel gemaakt, toch? Tenminste, zou ik doen denk ik...

Hier weer een goede nacht. O heeft weer doorgeslapen. Joepie! 20:30 - 8:00.

14. Jkuil01

Jkuil01 Bekend lid

6 mei 2012
    828
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heb hier het email adres van het vrouwtje van de kist. nkuijl@gmail.com
    Je kan mijn naam er bij noemen. (Jolanda).

15. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    @whoppie, heb je ze bedje al stukje omhoog en bij laatste voeding een vers gesneden uitje onder ze bed?

Wout is ook erg verkouden maar dit helpt hem de nacht door

@azu, duimduim dat het nu beter gaat

@ingrid, succes met het maken van je keuze! elke keuze is goed!

@jkuil, leuk die kist! Mijn nicht maakt ook allemaal van dat soort dingen adhv geboortekaartje.
    tafeltjes, stoeltjes, kisten, klokken, klompen ed zooooo leuk!

@sweetdreams, knuf!

@flessen, hoeveel flessen geven jullie nog? en hoeveel cc totaal?
    hier mogen we afbouwen naar 3 flessen maar dat wil echt nog niet lukken aangezien meneertje weinig van brood moet weten

hier hebben we, na een paar daagjes bijtrekken van het weekend, sinds gister weer ons vrolijke en tevreden mannetje terug

16. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    @marijke, hier geef ik 3 flessen. 2 flessen 180+6 en laatste fles 150+5. Hier vindt hij brood echt heerlijk. Hij eet 1 hele boterham, inclusief korst.

17. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Hier 2 flessen nr 2 melk van 180/6 en 1 bord pap met nr 2 melk.
    En snachts evt 1 a 2 flessen met nr 1 melk 150/5.

Daarbij fruit, 2 boterhammen (speltbrood), groente, tussendoortjes en flinke slokken water uit bekertje :)

Lijk wel normale baby ineens :) stoppen met indikken van fles heeft mega geholpen!

18. Hanneke23

Hanneke23 Bekend lid

20 jan 2012
    642
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat goed Kira!

Azu, hopen dat dit doorzet zo!

Hier zijn we nu toch over op soyamelk, nutramigen aa wou hij helemaal niet drinken. Maar ben bang dat t gewoon geen flessen kindje is.... ;)
    Hij drinkt alleen goed als hij slaapt en je doet dan de fles in zn mond, maar ja dat gaat ook niet altijd dus....

19. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Fijn dat het bij jou ook lekker loopt Kira!

Hier net 2 potten fase2 melk besteld via Wehkamp. De schappen in de supermarkt blijven hier maar leeg..

20. smurfin29

smurfin29 Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.071
    0
    0
    Leiden
    heeeellllllllllllllllloooooooooooooooo dames.

pffff wat een weken..

dani's scheve hoofdje .me verjaardag, organisatie teamdag werk, cusus ehbo - kinderehbo en bhv. en organisatie verjaardag oudste zoontje van me vriend... dat vieren we volgende week.

maaaaaarrr ik ben er weer ...
    heb nog geen tijd gehad alles terug te lezen dit ga ik morgen proberen... want het is best veel hierdoor heb ik heel veel gemist of er nog dames mee gaan of afvallen voor a.s zondag..
    zouden jullie alsjeblieft het nog even een keer door kunnen geven als het niet klopt wat er staat? thanks.

dus morgen ga ik even terug lezen want ga zo ff lekker ontspannen in de stad peurbakken tocht... voor Leidenaren wel bekend.

Deel Deze Pagina