de mama's, rond 4 november bevallen!

Discussie in 'De mama's' gestart door roosviceetje, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    maagzuur heb ik gelukkig erg weinig last van... moet zeggen dat ik het tot voorkort wel had, maar denk al een week niks meer van heb gemerkt, misschien is het toch weer weg ;)

2. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Nou heb via Wehkamp een big shirt besteld.. Kijken of het wat is voor de bevalling..
    Marilyn - bigshirt (set van 2) - wehkamp.nl
    Dit is hem:) Niet echt super maar beter dan niks:p

Wat betreft maagzuur.. Heb ik ook last van. Ondanks dat de beeb is ingedaald.. Is vooral als ik ga liggen. Dus voor slapen gaan dan neem ik standaard Antagel.:)

Ons meisje is weer behoorlijk met mijn blaas aan de haal.. Pfff Doet gewoon zeer:( Ze doet ook iets (weet in hemelsnaam niet wat) waardoor ze telkens een zenuw bekneld in me been..

Zal zoo blij zijn als ze eruit is;):p

Nou meiden ik ga slapen.. Hopen dat ze dan het goede voorbeeld van mij volgt! Fijne avond allemaal!

3. Sappie25

Sappie25 Actief lid

19 mei 2010
    386
    0
    16
    Op 23 oktober is het volle maan......zal het dan gaan gebeuren? Het rommelen is hier weer wat minder......Ik ben zelf ook geboren tijdens volle maan.....;)

Ik ben dus niet de enige die met het pyama-dilemma loopt.....maar ook bij de Wibra kan ik niet slagen......trouwens over de Wibra gesproken; HEBBEN JULLIE DE FOLDER VOOR AANKOMENDE WEEK GEZIEN??? :$

Helemaal vol met leuke baby-aanbiedingen!!!! Maar ook voedings-bh's voor maar 3,99!! (zwart en wit, tot maat 95E) Ik ga los maandag!!!

Vandaag voor het eerst sinds tijden mee geweest met boodschappen doen, stelt niets voor, gewoon aanwijzen wat ik nodig heb.....Op een gegeven moment maakte ik me iets te druk over welke broodjes we mee zouden nemen, en toen werd ik ineens niet lekker.........OW DIE BLOEDDRUK!:x Lichte vlekken voor mijn ogen, flauwval gevoel......zweet brak me uit..... harde buik (knijterhard!!) Snel naar de kassa, afrekenen en naar huis......dat was mijn uitje van dit weekend.....

Thuis gelijk gaan liggen en niets meer gedaan, gelukkig weer helemaal opgeknapt......

Vandaag ook de box in elkaar gezet (nou ja, gekeken dan hoe die in elkaar werd gezet :)) Heerlijk gevoel dat er weer iets afgestreept kan worden!!!

Ook mijn laatste bon voor gratis luiers (Kruidvat actie!!!) laten halen, ik heb er nu wel genoeg geloof ik (6 pakken) ;)

En dan nog even zeuren; PFFFFFF, dat slapen.......ik heb gewoon slaapangst gekregen, ik slaap zo beroerd......mijn heupen en schouders zijn zwaar overbelast van het steeds maar erop liggen.....En dan inderdaad die tintelende en stijve vingers als ik wakker word......en al dat plassen 's nachts......en iedere nacht last van harde buiken......

Maar ja, nog even volhouden.....:p

4. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    @Sanjor: die tshirts voor tijdens de bevalling zien er toch prima uit!

Hier helemaal geen last van maagzuur trouwens, fijn dat dit kwaaltje overgeslagen wordt.

Dus het is 23 oktober volle maan????? Tja, dan zouden er meer babytjes worden geboren toch? Wat vinden jullie overigens van de geboortedag: 20.10.2010? Leek me wel een mooie om op te bevallen! Dus ik stel voor dat we massaal a.s. woensdag bevallen.... :D

@Sappie25: heb de folder van Wibra nog niet gezien maar ga meteen even online kijken zo! En wat kl*te dat je je na een beetje boodschappen doen meteen weer zo rot voelt, hopelijk voor jou komt de kleine snel zodat je weer heerlijk kunt gaan bijkomen..... Na mijn zwangerschapsvergiftiging knapte ik vrij snel op hoor... nog wel 4 dagen zkh gelegen omdat mijn leverfuncties niet beter werden maar bloeddruk normaliseerde meteen na geboorte van Isa van 180/110 (net voor de inleiding) naar 125/60 (dag na de geboorte).

Weet je wat ik me nu afvraag: hoe zou je slijmprop eruit zien??!!? En kan je hem ook verliezen zonder dat je er wat van merkt? Ik bedoel 's nachts tijdens het plassen ofzo, dan ben ik niet op mijn helders namelijk....

5. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    Ja, echt superleuke dingen bij de Wibra vanaf maandag!!! Ga maandag meteen even voor de bekkenfysio naar de binnenstad...... weer even inslaan.... :D

6. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

14 apr 2006
    1.202
    0
    0
    Hier nog 1 ff gespot in de wibra folder.
    Wat een leuke dingetjes zeg:D
    Ben dinsdag in de stad ga ik ook ff weer inslaan.
    Boxkleed maar 4,99 en slaapzak dikke voor de winter ook maar 5,99 kan je niet voor sukkelen toch:D

7. tiktaktoetje

tiktaktoetje Actief lid

24 mrt 2009
    170
    0
    0
    Als ik eerlijk ben mag het deze week niet gebeuren want heb zaterdag een eetentje geregeld voor al mijn collega's heb dus klein feestje en daar wil ik toch graag wat glimpjes van opvangen. Ben er al meer als een half jaar me bezig om alles te regelen dus hopen dat het deze week nog lekker blijft zitten hihi. erg he.

Hier nog wel last van maagzuur ook vooral als ik naar bed ga.

Vervelend dat het even boodschappen niet wil. kan me voorstellen dat e er echt helemaal flauw van bent.

Hier ook last van dat alles doof is tijdens het slapen tintel handen of benen haha (heb ik liever dan die rot maagzuur grrrr...)

Ik ga aankomde week maar eens mijn zkhtas klaar maken misschien vandaag al wat inpakken. Heb ook nog niks om in te bevallen. Moet ook nog ff shoppen bij zeeman(oude werkgever hiih) en de wibra. eens kijken of er wat hangt voor mij.

Heb trouwens ook niet veel baby kleertje. maar jah ik weet ook niet wat het word dus vind het best wel lastig omdat wat te kopen. Heb het hoog nodig dat vind ik belangrijk het hoeft niet bloot te liggen daar gaat het om jah.

8. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    @Tamara: Ja vond het op zich ook wel goede shirts.. Heb ik direct een schone na de bevalling:p We wachten dinsdag af.. Dan worden ze besteld:)

@Sappie: Wat vervelend zeg dat je niet eens normaal boodschapjes kan doen!! Nu is het op zaterdag wel heeel druk bij ons dan.. Misschien een keertje door de weeks proberen of heeft dat geen nut?

Over de volle maan.. Had er nog niet van gehoord:p hihihi
    Maar ik vindt het een goed plan! Net zo als 20-10-2010. Ik teken ervoor:D

Ik zal zo ook even de Wibra folder gaan bekijken.. Heb hem nog niet in huis gehad.. Dus ben benieuwd!

@Tiktak: Ik had bij de Hans Textiel hele leuke neutrale dingetjes gezien.. Van die zachte boxpakjes:D Heb het zelf ook aangeschaft voor onze meid.. Ga niet alles in het roze kopen.. Dan zien ze maar niet dat het een meisje is:p

Vandaag erg mooi weer (vanuit binnen dan:p). Zal wel berekoud zijn buiten..

9. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Haaaaaaaaaaai dames!!!

Weer een nacht erop zitten, hoera!!!!
    Ook hier verschrikkelijk veel last van brandend maagzuur!!!!
    Word er gek van!

Ik heb me bedacht dat ik in mijn oude pyjamashirt ga bevallen.
    Heb 2 nieuwe pyjama's gekocht en die trek ik dan na de bevalling aan! Kan de oude gewoon weg...

Wibra...op zich wil ik daar ook wel even spieken, maar dan moet ik eerst naar de stad rijden en dan een eind lopen, want hij zit niet dicht bij de parkeergarage...kl*ten is dat...
    Misschien wel mannetje deze week wel een keer mee. Dan hoef ik iig niet zelf te rijden, dat scheelt alweer!

Sappie, wat vervelend zeg, dat het je overviel in de supermarkt...ben je er een keer uit en dat gebeurd dit...bah!!!
    Is het nu weer beter?!

Tiktak, dus jij hebt nog een leuk etentje geregeld! Zou dan wel leuk zijn he, als je erbij kon zijn!

Ik vind 20-10-2010 trouwens wel een heel leuk idee, haha!

Ik heb ook niet heel veel kleertjes hoor...wel wat setjes, maar denk als het geboren is, dat ik dan pas echt gericht ga kopen. En dan weet ik ook hoe groot het kindje is waar het in kan.
    Kan wel alles maat 50 kopen, maar ja...als hij/zij daar zo weer uit is is het ook niks!

Ik ga ook even wibrafolder neuzen!

Liefs

10. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Oh jeetje, wat wordt je daar hebberig van zeg!!!!
    Wat een leuke dingen!

Heb net ontdekt dat er in deventer ook één zit bij een winkelcentrum dus hoef ik niet helemaal de stad in!
    Ik weet wat ik morgenmiddag ga doen!

Bedankt voor de tip!

Liefs

11. Missy29

Missy29 Bekend lid

6 feb 2010
    729
    4
    18
    Naar boven verhuisd.
    Hoi meiden,

Lang even niks van me laten horen. Sorry! Heb eerlijk gezegd ook nog niet bijgelezen, dat ga ik vanmiddag wel doen even denk ik.

Woensdag op controle bij de gyneacoloog. Zij wou (in verband met mijn opname vorige week, had ontsluiting en weeen) een CTG maken. Nu had ik een half uur aan de CTG gelegen, maar de kleine was naar haar zeggen veels te rustig op dat moment. Ook haar hartslag was erg laag, dus moest ik naar boven voor een langdurige CTG. Daar bijna 2 uur gelegen, de uitslag daarvan was dat de kleine meid nog steeds te rustig was, maar tijdens een wee juist teveel actieviteit gaf terwijl haar hartslag nog wel te laag bleef. Conclussie: Kleine meid had het niet leuk in mijn buik, volgens de gyneacoloog. Ze wou me toch in het ziekenhuis houden. Vervolgens regelmatig aan de CTG gelegd, maar het bleef hetzelfde allemaal. Als er niet snel verandering in zou komen, dan zouden ze de kleine gaan halen. Gelukkig was gister de CTG al beduidend beter. Als de kleine gaat slapen, is dr hartslag wel nog steeds aan de lage kant, maar zodra ze wakker is, ging het weer goed. Ze willen dus nog wachten met de bevalling, om te kijken hoe ze het doet, want elke dag dat ze nog even daarbinnen kan groeien is mooi meegenomen. Heb wel om de 2 dagen een afspraak in het ziekenhuis, om CTG's te komen maken. De kleine wordt dus goed in de gaten gehouden, maar ik mocht gelukkig weer naar huis!

Ben blij dat alles weer goed gaat en ik lekker in mijn eigen bedje, met mijn eigen mannetje ligt en weer lekker in de buurt van mijn kindjes ben. Al was mijn dochter wel erg teleurgesteld, dat haar zusje er nog niet was. :p Haha, ze zal nog even geduld moeten hebben.

12. tiktaktoetje

tiktaktoetje Actief lid

24 mrt 2009
    170
    0
    0
    Zo das heftig bete dat je nu goed in de gaten word gehouden.

13. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    @Missy: Jeetje he!! Das echt heftig!! Wel goed dat ze nog even in je buik kan blijven om lekker te groeien.. En super dat ze je zo in de gaten houden!! Lekker rustig aan doen zou ik zeggen:)

Ik ben de kledingkast/kamer aan het schoonmaken.. Pff wat een stof zeg! Ga weer verder.. Zal straks nog even bijlezen.. Heb niet alles gelezen:p

14. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    @Missy29: joh wat vervelend!!!! Wel fijn dat ze jullie kleine meid goed in de gaten houden en anders moeten ze haar maar snel halen. Ze zal het misschien buiten je baarmoeder wel beter hebben als erin.... Veel succes in ieder geval!!!!!

15. Sappie25

Sappie25 Actief lid

19 mei 2010
    386
    0
    16
    Missy, fijn dat je in ieder geval thuis bent en zo goed in de gaten wordt gehouden. Hoop voor je dat alles goed blijft gaan.

Ik heb gisternacht (02.30 uur; tja je moet wat als je niet kunt slapen.....) mijn matrasbeschemer maar eens geplaatst......Arme vriend.....;)

En ik heb ook besloten in mijn oude pyama te bevallen, dat is toch al een wegwerpding geworden......goed excuus om nieuwe te kopen!

Die datum (20-10-2010) is ook geweldig! Laten we die met z'n alle prikken! hihihih

Ondanks de slechte nacht heb ik vandaag toch een goede dag....heb overal zin in! Voel me goed.....straks maar eens een lekker blokje om!

En ik ga straks ook maar eens beginnen aan mijn lampenkappen (staande lamp en hanglamp), die moet ik ook nog steeds maken.....pfff......ik durf het niet aan. Ik wil de lampen graag bekleden met dezelfde stof als de gordijntjes........maar dat is dus een ruitjes-stof. De lampenkap loopt iets taps toe......Als ik daar het ruitje op doe, komt het dus altijd schuin uit........en het ruitje is overal (in het behang, dekbedovertrekje en gordijnen) kaarsrecht!

16. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    @Sappie: Zie het helemaal voor me hahahaha. Ik heb altijd rond 5-6 uur dat ik een uur wakker lig omdat ik niet meer kan slapen:(
    Wel irritant zeg van die lamp.. Wens je heeeel veeeell succes want ik ben er totaal niet goed in:p Ben niet zo handig met dat soort dingen..

Nou eindelijk de kledingkast/kamer opgeruimd en schoon. Ben helemaal blij:D Weer een dingetje uit me hoofd.

Ga zo bij me schoonvader eten.. Eigenlijk niet zo heel veel zin in.. Zit wel lekker zo in me huispak thuis:) Maar ja..

17. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Ow heb je daar ook zo'n last van, ik ook! Hij ligt ergens op een zenuw dat mijn linker been al een paar weken echt zeer doet, die kan ik moeilijk zelf optillen!

Verder allemaal druk bezig geweest met opruimen ;) Wij gaan over een anderhalve maand verhuizen, maar wil eigenlijk nog niet inpakken, dan staan er weer allemaal dozen in mn woonkamer en ik heb het nu zo netjes :S maar ik heb tot half december, dus ik ga pas na de bevalling inpakken, kan nu echt geen huis met dozen hebben ;)

@missy29, zo dat is ook wat, wordt je goed in de gaten gehouden! das ook wel lekker, en idd beter dat ze nog even doorgroeit, is allemaal weer mooi meegenomen!

Owja.... ik ga zo ook eens bij de wibra kijken, mag niet teveel meer kopen maar kijken kan altijd natuurlijK!

18. Sappie25

Sappie25 Actief lid

19 mei 2010
    386
    0
    16
    Pfff, gisteravond nog 3 uur in het ziekenhuis gelegen.....

Ik kreeg 's middags ineens heel erg last van dikke voeten en enkels, ook had ik het gevoel van een band om mijn buik die steeds strakker werd aangetrokken, en dan daarbij dat ik mijn kleintje steeds minder voel kroelen (toch wel 10 bewegingen, maar anders....)

Al deze verschijnselen stonden op mijn "waakbriefje" vanwege mijn bloeddruk. Ik mocht dus even langskomen......

Natuurlijk gelijk aan het ctg; poeh wat ging der hart goed tekeer zeg......mooi constant 155.......:p Geen weeën activiteit :(

Wel af en toe een harde buik......en die voeten......die werden maar dikker! Mijn temp. was goed, toen mijn bloeddruk; wat denken jullie....????

120/80 :$:$:$:$:$ Zo goed is ie in tijden niet geweest!!!! Ik viel daar bijna van mijn bedje af!!

Mijn urine was niet helemaal goed, er was wel een spoortje eiwit, maar na bloedonderzoek bleek dat mijn lever- en nierfunctie nog helemaal goed te zijn, pfieuwwww

Dus al met al.......drie uur heerlijk gelegen op de verloskamers......en weer met een gerust hart naar huis!

Ow,ja.......ze laten met niet over tijd lopen, dat wist ik al, maar ze willen haar toch zeker ook nog een dikke week laten zitten als het allemaal zo goed blijft gaan.....Verder nog mijn boodschappen incident besproken........tja....moet blijven lopen als het me weer gebeurt, dus ook als ik bij de kassa sta, hihihihih

Handig met afrekenen als je alleen bent, hahahahah

Zo en dan nu onder begeleiding naar de Wibra!!! Ben benieuw of alles er nog is, want ik hoorde van een vriendin dat zaterdag alles al klaar lag en ook al goed verkocht werd......mmmm ;)

Iedereen verder goed het weekend doorgekomen? Nog geen beebjes??

19. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Goedemorgen meiden,

Sappie, haha, zie je al heen en weer lopen bij de kassa!! alles voor een goed doel!
    Maar wat fijn dat alles goed was en dat de bloeddruk zo mooi was, kan me voorstellen dat je dat niet verwacht had!
    Ik heb dat briefje hier ook liggen! Ik heb vanaf week 31 al een spoortje eiwit in mijn urine zitten, maar dat vonden ze niet erg.
    Dat was normaal...
    Heb ook al vaak bloed geprikt, maar ook nog steeds alles goed...gelukkig maar!

Wel flauw dat ze bij de wibra alles al hadden liggen en ook verkochten! Dat staat nie in de folder!
    Heb toch maar besloten om niet te gaan, heb zoveel pijn dat ik het niet zie zitten...komt wel een leuke aanbieding weer!

Missy, wat een gedoe zeg! Wel fijn dat ze je nu zo strak onder controle houden!!!! Hoop dat alles goed blijft gaan, het is toch wel goed voor beebje om nog even te blijven zitten!!!

Happygirl, wat heftig dat je nog gaat verhuizen!! Wel heel druk allemaal!
    Nog wat gekocht bij de wibra?!

Sanjor, wat goed dat je hebt opgeruimd, weer wat afvinken!
    Lekker gevoel is dat he?! Hoe was het bij je schoonvader, lekker gegeten?!

Hier,
    gisteren flink aan het rommelen geweest! Toch wel prettig hoor, dat er al wat gebeurd. Het zal allemaal wel voorwerk geweest zijn en nog even duren, maar toch!

Ik heb vannacht toch een goeie nacht gehad!
    Mannetje is ziek en als hij verkouden erbij is, dan snurkt hij zo.
    Dus om 23.30 is hij naar de logeerkamer vertrokken omdat ik echt niet kon slapen door dat lawaai.
    Ik ben toen in slaap gevallen, heb tot 3.00 in één stuk doorgeslapen en toen naar de wc en daarna nog 5.45 toen de wekker van mannetje ging.

Om 8.45 was hij weer thuis en is het bed in gekropen!
    Daar werd ik wakker van en ben er maar uitgegaan!
    Heb nog nooit zo'n lange nacht gehad tijdens de zwangerschap!
    Heerlijk!

Ik ga ff wat eten!

Liefs

20. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ben net terug van de Wibra: leuke dingen gekocht, eigenlijk veelste veel geld uitgegeven natuurlijk maar ach..... ;)

Hier nog geen babytje hoor, wel weer behoorlijk harde buiken gehad maar of dit nou echt "zoden aan de dijk zet" zeg maar....

@sappie: vervelend joh dat je weer in het ziekenhuis was maar wel fijn dat ze je in ieder geval niet tot 42 weken laten lopen en super dat je bloeddruk weer zo goed was....

@Loesie1982: ik lees dat je veel pijn hebt????? Misschien heb ik er ergens overheen gelezen maar wat is er dan aan de hand?

Veel liefs, Tamara

Deel Deze Pagina