de mama's, rond 4 november bevallen!

Discussie in 'De mama's' gestart door roosviceetje, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ja ze heeft nog steeds luieruitslag.. Sinds vrijdag al.. Wordt er niet echt minder op.. Alleen het rare is dat in de ochtend het een stuk minder is dan later op de dag.. Ik zou zeggen juist dan erger omdat ze de hele nacht een natte luier om heeft gehad:(

Maar ik zal eens kijken voor die creme.. Ik moet toch luiers halen.. Zullen ze bij Etos wel hebben toch?

En het afbouwen is snel gegaan ja.. denk ook door die 3 maanden dip die de meeste altijd hebben.. Maar ik blijf wel gewoon zolang het gaat de ochtend en avond voeding geven. De laatste voeding is wel een fles.

2. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

@Eveline, WOW, wat goed!! Dat is zeker pokon!!!
    Ben benieuwd hoe ze het verder gaat doen op de fles. Goede keuze hoor.
    @Tamara, hopen dat de oogontsteking van Isa snel over is. Fijn dat Fay weer wat rustiger is.
    @Sanjor, bij de Etos hebben ze het waarschijnlijk wel, het ligt volgens mij wel bij de medicijnen.
    Carlijn had er vorige week ook weer last van. Paar dagen met Miconazol gesmeerd en het was weer helemaal weg.
    Fijn dat het afbouwen zo goed is gegaan. Hopelijk kan je ze nog wel een tijdje 2 voedingen blijven geven. Bij mij was dat zo over, maar dat lag meer aan mij, ik vond het wel makkelijk als ze over waren op de fles.

Hier: alles zo z'n gangetje. Carlijn is al wel een paar avonden aan 't spoken. Ze heeft gewoon geen zin om rond half 8 te gaan slapen. Gister 2 keer geprobeerd, maar ze huilde tranen met tuiten. Ais ik d'r dan er uit haalt is het weer helemaal goed en vindt ze het heel gezellig om lekker op schoot te zitten. Gisteravond had ik helaas wat anders op het programma staan en kon ik pas na 9en aan mijn giga strijk beginnen... Om half 12 was ik klaar en lag alles weer schoon in de kasten.
    Nu staat m'n woonkamer op z'n kop, Carlijn slaapt lekker dus kan ik even door gaan.
    Fijne dag allemaal!

3. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    @Eveline; :D:D:D:D Wat GOEEDD!!!:D:D Maare een stille honger? Heb daar nog nooit van gehoord..

Lisa is gisteren gewogen en ze is sinds een week niet aangekomen.. Maar de CB arts gaf aan dat het niet erg is?? Nou ben benieuwd.. Volgende week maar even extra wegen..

@Tamara; Jee dat is schrikken zeg! Als ze weer lief aan het spelen is dan heeft ze er denk ik niet zoveel last van toch?
    Hopelijk is het snel over. Beterschap!

Vandaag lekker een relaxt dagje opruimen, schoonmaken, boodschappen enz. Vriendlief is ook vrij. Dus voor het eerst sinds 2 weken even samen een leuk dagje:)

4. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    WOW!!!!!! Super dat Femke zo goed gegroeid is, zeg maar tegen haar dat ze zo maar even door moet gaan! :p

5. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    @sanjor: gisteren was ze wel erg ziek en zielig..... ze wilde op het kdv niet eens buiten spelen en dat vind ik altijd wel een teken dat er echt iets niet in de haak is...
    Nadat ze zich gisteren (door alle individuele aandacht van mama en het cadeautje) weer wat beter voelde gaat het allemaal weer zijn gangetje....
    Moet alleen 3x per dag haar oog druppelen en laat ik het zo zeggen dat vindt ze niet zo errug leuk..... :$:$:$:$ Zacht uitgedrukt...

6. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    ooooh, wat gaan jullie toch hard.... zo heb ik geen tijd om bij te lezen en te reageren.....
    Ben ook zo druk, wasjes draaien, huis opruimen, tassen inpakken, boodschappen doen....pfffff!

Vanochtend samen met Senna naar de creche geweest om te wennen. Was erg leuk, ze vond het wel echt heel spannend, ze begon heel hard te huilen toen een ander kindje aan het huilen was. Duidelijk nog niet gewend om andere kindjes om zich heen te hebben..... Ze wilde daar ook de fles in eerste instantie niet drinken, later wel gelukkig. Toen we thuis kwamen is ze gelijk als een blok in slaap gevallen en ze slaapt nu nog!! Komt goed uit, kan mama verder met voorbereiden voor de vakantie.... :D

Ik begreep van mijn man dat ie ook ziek aan het worden is... hoop dat het meevalt! zal hem vanavond maar vroeg naar bed sturen, met een paracetamolletje, hopelijk knapt ie snel op!

hopelijk vanavond of morgen wat meer tijd om te reageren.
    xx

7. Roos, ik hoop dat het met de medicatie beter gaat, ik had gemist dat het niet lekker ging met je. Postnatale depressie is volgens mij wel heftig, gelukkig krijg je voldoende steun van familie.

Poppedopje, gelukkig weer beter, er heerst vanalles. Waar ga je op vakantie?

Sanjor, vervelend dat Lisa niet zo happy is. Ik merk nu bij Femke ineens dat ze zoveel actiever is en meer lacht nu ze flesvoeding krijgt.

Tamara; Zo'n hoopje ellende is zo'n peuter ineens als ze echt ziek zijn hè? Jelle ook 2 weken geleden met die oorontsteking.
    Fijn dat ze met die druppels al wat beter wordt... dat gevecht ken ik, met de antibiotica en paracetamol was het hier hetzelfde.

Tja, Femke kwam blijkbaar echt voeding(sstoffen) tekort, maar gaf niet aan dat ze honger had door veel of snel na een vorige voeding te huilen. Ze was gewoon met te weinig al tevreden.

Als Lisa verder maar voldoende weegt en tevreden is, dan is een weekje blijven steken niet zo erg lijkt me... wie weet haalt ze het de volgende keer wel weer in.

8. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    @Tamara; Wat zielig zeg:(

@Pop; Ik hoop niet dat je man ziek wordt als jullie op vakantie gaan.. Idd lekker vroeg op bed met een pctm. En heeft Senna nog lang geslapen?:D Lisa had dat ook na de eerste dag wennen.. Nu soms nog steeds aan het einde van de 3 dagen kdv.. Dan is ze ook helemaal gesloopt:p Hoe vondt jij het daar? Heb je er een beetje een goed gevoel bij?

@Eveline; nee denk ook niet dat 1 week erg is..
    Vandaag heeft Lisa trouwens 2 keer 170 cc gedronken:D (150+5) helemaal blij! Dus als ze zo doorgaat dan zal ze ook wel wat aankomen hopelijk.

Nu ligt Lisa heerlijk te slapen weer.. Ze moet half 7 eten.. hopen dat ze zo wakker wordt, dan ik daarna gaan eten want heb best honger!

Tip: Pampers in de aanbieding bij Etos;)
    Zitten er hier al kindjes in maat 3?

9. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Was vandaag bij de Etos en ze hadden het daar niet:(
    Haar uitslag is wel minder.. Verschoon nu bij ieder plasje haar luier ong, dan schoondeppen met lauwwarm water en een flinke laag sudo erop.. Ze heeft er in ieder geval minder last van dan gisteren..

10. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Ik heb voor Senna maatje 3 van luiers! Qua gewicht kan ze nog in maat 2, maar vooral in (haar lange) nachten begon ze echt door te lekken, vandaar toen toch maar overgestapt. Maat 3 is wel nog wat ruim, maar ze lekt niet door.

11. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Goedemorgen,

Pff wat een nacht.. Lisa heeft wel doorgeslapen gelukkig.. Maar ze was volgens mij vanaf 4 uur hard aan het dromen.. Werdt huilend wakker, hoesten, mopperen.. Maar allemaal in haar slaap. Als ik ging kijken sliep ze gewoon..

Vandaag weer werken.. Schijnt erg druk te worden.. Dus totaal even geen zin op dit moment.

Pop; alweer maat 3?? Ik heb net 3 pakken gekocht maat 2.. Maar daar baal ik achteraf wel van. Wilde eerst 2 pakken maat 2 en 1 maat 3. Maar maat 3 was op.. Nou ja we zien wel.. En anders doneer ik ze gewoon aan iemand anders:p

Ik ga weer verder hier.

Fijne dag meiden!

12. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    Goedemorgen allemaal,

Heerlijk!!! Onze dames hebben allebei doorgeslapen vannacht, hoewel we Fay om 01.45 uur wel een voeding hebben gegeven want die sliep al vanaf 18.00 uur en das wel een beetje lang om dan helemaal niets te eten tot de ochtend..... En dan krijgt ze ook maar 3 voedingen en das een beetje weinig....

@sanjor: Fay zit alweer een poosje in 3 omdat ze net als Senna ging doorlekken. Wij gebruiken ook altijd Pampers eigenlijk maar deze maand zijn de Huggies ook in de aanbieding bij Jumbo en die zijn toch ook wel fijn hoor!
    En die miconazolcreme kun je ook gewoon bij de apotheek halen, zo'n tubetje kost misschien anderhalve euro....
    (kun je zelf ook smeren als je een keer een vaginale schimmelinfectie van buiten hebt?!?!?!?) Ik heb hem dan ook standaard op voorraad... ;)

@hier: het oogje van Isa is al een stuk beter maar ze laat me toch niet druppelen... In de houtgreep dat kind en proberen om er minimaal een paar druppels in te krijgen maar ze begint al te huilen als ik ermee aankom... Zo zielig! :$

13. Spam spam....
    We zijn zondag gaan zwemmen, en Femke hield het (in het peuterbadje) zomaar een half uur vol. Vandaag gaan we proberen of het ook lukt tijdens een zwemlesje bij het zwembad waar ik met Jelle al iedere week naartoe ga, daar is het water iets kouder denk ik.

Maar wat zwemfoto's dus... linkjes vind ik handiger, dan passen ze tenminste allemaal in 1 post :p
    Ik zet er ook d'r groeicurve eens bij, en een foto van een dutje tussen het zwemmen door zal ik wel bij de post voegen.
    http://www.jellegijsbers.nl/femke/200211zwem1.JPG
    http://www.jellegijsbers.nl/femke/200211zwem2.JPG
    http://www.jellegijsbers.nl/femke/200211onderwater.JPG
    http://www.jellegijsbers.nl/femke/220211groeicurve.JPG

Femke zit trouwens gewoon nog in maatje 1 luiers :p

14. Vollutto

@Sanjor, je bent zeker wel 'brak' na zo'n nachtje... Het kan inderdaad zijn dat ze aan 't dromen was. Misschien doordat ze nu wat meer indrukken krijgt nu ze naar het kdv gaat. Hopelijk slaapt ze vannacht beter. S6 op je werk!
    @Tamara, wat zielig joh voor Isa, dat gedoe met de oogdruppeltjes. Hopelijk gaat het snel over en kan je er mee stoppen. Je weet dat het moet, maar het is zo zielig als ze overstuur raken. Lekkere nacht hebben je dames trouwens gemaakt!
    @Eveline, wat een leuke zwembad foto's! Jelle is toch zo'n waterratje bij jou, volgens mij gaat Femke ook die kant op! En wat een fantastische groeicurve, met die sprong naar boven!
    @Pop, lekker druk aan 't inpakken? Heb je je mannetje nog met een pil in bed gestopt? Hopelijk is hij weer fit als je weggaat! Is Senna weer bijgekomen van haar créche avontuur?
    @Roos, hoe is het met je, ben je gestart met de medicijnen?
    @Grietje, ook alles goed, al een tijdje niets gehoord van je...

Ik hoop dat ik niemand vergeten ben, daar heb ik altijd zo'n hekel aan...

Hier, Carlijn lag gisteravond rond half 8 in bed. Om 12 uur nog even wakker gemaakt voor een voeding. Daarna is ze gewoon weer verder gaan slapen tot half 7 vannochtend. Ze heeft dus gewoon 11 uur achter elkaar geslapen! En... ze slaapt nu alweer.
    Ga vandaag de laatste boodschapjes doen voor de vakantie, morgen inpakken en vrijdagmorgen vroeg weg.

Fijne dag allemaal!!

15. roosviceetje

roosviceetje Bekend lid

24 aug 2009
    988
    1
    0
    Zuid Holland
    Hoi meiden,

Hier maandag avond de eerste pil genomen en het valt mij allemaal nog mee, ben wel erg moe, droge mond. Ben wel enorm gefrustreerd door de HA/assistente, er wordt steeds beloofd dat ik terug gebeld wordt maar dat gebeurt dus niet. Heb dus ook nog steeds geen afspraak met de pschychiater. Mijn man is daar net maar even langs gegaan om verhaal te halen en uitgelegd dat dit niet bevoordelijk is voor mijn herstel/depressie.

Evelien, leuke foto`s en wat fijn dat Femke zo gegroeid is.

Sanjor, balen dat je een rot nacht heb gehad. Hopelijk slaap je vannacht beter. Mika zit hier ook al ruim een maand in maatje 3 maar ja onze man komt bijna 1 kilo per maand aan. De laatste keer was 08/02/11 toen woog hij 6940 gram

Eliza, WOW wat heeft Carlijn lekker geslapen. En alvast een fijne vakantie.

Tamara, Fijn dat her weer wat beter gaat met Isa haar oogje. Kan mij voorstellen dat ze de druppels niks vind. Kan je er geen spelletje van maken of een dealtje met haar sluiten (misschien dat ze daar wat te jong voor is)

Pop fijne vakantie

Meiden ik ga ff liggen, mijn ogen vallen bijna dicht.

X Roos

16. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Hi meiden,

Heb niet helemaal bijgelezen, even nog geen tijd voor gevonden..... Nu even rustig zitten met de laptop, maar zo weer verder want m'n wasmachine is bijna klaar....

Het sneeuwt hier!! Het blijft niet liggen hoor, gelukkig maar :D De sneeuw heb ik wel gehad voor hier, we zoeken het volgende week nog even op om van te genieten, maar zo voor m'n eigen deur vind ik het genoeg geweest voor dit jaar!

Gisteren hele drukke dag weer gehad.
    Eerst in de ochtend naar de dokter omdat ik sinds ik met de pil begonnen was maar bleef bloeden, alsof ik continu ongesteld bleef.... Schijnt met de hormonen te maken te hebben, waardoor mijn baarmoederslijm nu niet blijft 'plakken', maar gewoon doorstroomt zeg maar. Het zou vanzelf over moeten gaan....
    Daarna met Senna naar de creche geweest om te wennen. Ze vond het echt wel spannend, maar niet heel naar geloof ik...
    Gisteren nog boodschapjes gedaan en toen was het weer einde middag......

Wát moet je toch een hoop inpakken voor zo'n kleintje, jemig zeg! En dan nog onze spullen, boodschappen mee, boeken, spelletjes, medicijnen, zonnebrand, een hele lijst heb ik intussen. En overal staan tasjes die meemoeten :D Een ontploft huis heb ik!

@ Eveline; wat een leuke foto's! Ik zat er nog over na te denken dat Femke nog maar 4 kilo woog, dat leek me echt nog zo klein.... maar op de foto's zie ik een gezonde meid! Leuk!

@ Roos; meid, doe lekker rustig aan hoor! En fijn dat je mannetje dingen voor je op wil pakken, zoals bij de HA aankloppen. Daar zul je zelf de puf niet voor hebben lijkt me zo. Neem echt de tijd om aan jezelf te werken hoor! Hoe is het trouwens met je werk, ben je voorlopig ziek gemeld?

@Sanjor; en.... was het druk vandaag? Waarom zo'n drukte? Mensen die hun zomervakantie willen gaan boeken? Ik heb trouwens uiteindelijk iets heel leuks gevonden, aan het Iseomeer!

@Tamara, wat een slaapkoppie heb jij zeg :D En bij Isa, moet je die kuur afmaken? Dus het 'drama' is nog niet ten einde?

@Eliza; ook druk bezig met de vakantie dus! En jij mag voor 4 kinderen inpakken, pfoe :D Goede reis alvast! Lekker dat jullie vrijdag al gaan rijden, scheelt hopelijk een hoop drukte!

Verder vroeg ik me af of jullie voor jullie kindjes een soort slaap-ritme hebben? Dat ze op 'vaste' tijden naar bed toe gaan?! Ik weet dat wat oudere kinderen echt vaste slaapmomenten hebben, bijv. een uurtje in de ochtend en 2 uurtjes in de middag. Ik merk aan Senna dat ze veel meer wakker is dan voorheen, zeker in de avond ligt ze tegenwoordig van 17.00 tot 20.00 in de box, beetje te spelen. Moet je die vaste slaapmomenten echt gaan aanwennen of gaan ze daar vanzelf naar toe? Want nu leg ik Senna na de voeding vaak in de box en elke keer valt ze toch na een uurtje wel weer in slaap. Dan leg ik haar toch maar weer boven in het bedje....
    Nou, beetje vage vraag misschien, maar hoop dat jullie kunnen laten horen hoe het bij jullie gaat!

Meiden, sorry als ik iemand vergeten ben.... is niet rot bedoeld hoor!
    XX

17. roosviceetje

roosviceetje Bekend lid

24 aug 2009
    988
    1
    0
    Zuid Holland
    pop, ik ben tijdelijk gewoon ziek. Volgende week een gesprek met mijn leidinggevende.
    De pschychiater belde net, kan morgen al terecht.

Pop, Mika krijgt sinds anderhalve week zijn flessen op vaste tijden, en daar bij heeft hij ook redelijke een vast slaapritme.

09.00 uur fles, boertje en weer naar bed dan slaapt hij ongeveer 2 a 2.5 uur
    12.00 uur fles, boertje en over het algmeen gelijk weer naar bed slaapt hij weer 2 a 2.5 uur
    15.00 uur fles, en dan speelt hij vaak eventjes en gaat dan ongeveer na een half uur weer naar bed en wordt dan rond 17.30 uur wakker, dan kijkt hij sesamstraat:D
    18.00 uur fles, en dan slaapt hij moeilijk en is dan ook wel pieperig.
    20.30 uur in bad, lekker smeren, fles en naar bed.

Wij zijn er wel achter dat Mika een mannetje is van de rust en regelmaat. Volgens Rita Blom (volgens mij) is het voeden, spelen, bij 1ste slaapsignaal naar bed. Bij Mika werkte dat niet want bij het 1ste slaapsignaal was hij vaak al te moe. Nu kijk ik het gewoon aan, soms is hij ook eerder wakker dus speelt hij voor zijn fles zodat hij na zijn fles meteen weer naar bed kan.

Hoop dat je er wat aan hebt.

18. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    @roos: Isa is niet chanteerbaar.... helaas.... natuurlijk wel geprobeert maar als ik haar een snoepje aanbiedt als ze me de druppels laat doen zegt ze doodleuk dat ze dan geen snoepje wil :$

@pop: Fay heeft een redelijk regelmatig drinkritme:
    +/- 07.00 uur fles (en meteen erna naar bed voor 2 a 3 uurtjes)
    +/- 12.00 uur fles (en meteen naar bed voor anderhalf uur ofzo)
    +/- 17.00 uur fles (dan even een uurtje wachten en in bad)
    (+/- 19.00 uur nog een half flesje als ze wil voor het slapen gaan....)
    +/- 01.30 uur fles

19. roosviceetje

roosviceetje Bekend lid

24 aug 2009
    988
    1
    0
    Zuid Holland
    Wat een slim kind heb jij hihi. En het werkt ook niet dat bij ieder druppeltje ze een sticker krijgt en dan dat op een velletje laten plakken en als het over is dat ze een klein cadeautje mag uitzoeken. Dat het stickervelletje een "cadeaubonnetje wordt)

20. Vollutto

@Pop,
    Hier heeft Carlijn ook wel een redelijk ritme hoor. Het ligt er alleen aan hoe laat/vroeg ze haar 1e voeding krijgt.

Meestal is ze na de voeding zo'n 1,5 tot 2 uur wakker. Daarna gaat ze naar bed en slaapt ze zo'n 2 tot 2.5 uur en dat herhaald zich eigenlijk de hele dag.
    Ik merk heel goed aan haar als ze moe is. Dan gaat ze mopperen en vindt ze niets meer leuk. Meestal heeft ze dan in 5 min, de box, wipstoel en schoot gehad en blijft ze mopperen. Het is dan duidelijk dat het gewoon bedtijd is.
    Ik leg haar dan wakker in bed en dan valt ze zelf in slaap. Ik heb haar bijna nog nooit zomaar ergens anders ( in de box.wipstoel, maxi of kinderwagen)in slaap zien vallen.
    Ze is ook echt van de rust en regelmaat, anders raakt ze snel van slag en huilt ze veel.

Nou, ga achter de pannetjes, fijne avond!

Deel Deze Pagina