Goedemorgen meiden! Sanjor, ik miste je al Hoe is het verder met je? Hier is Senna sinds deze week een beetje aan het overstappen naar 4 flessen, ipv 5. Ze liet al steeds meer staan van haar flessen en toen dinsdag op het kdv had ze overdag maar 2 flessen gedronken terwijl ze er normaal in die tijd 3 drinkt. Gisteren thuis dus ook geprobeerd met 4 en dat ging niet helemaal goed want toen wilde ze tussendoor nog wel een klein flesje. Vandaag gaan we gewoon maar kijken hoe het gaat. Vanochtend begonnen met een fles van 210 + 7 waar ze dan 20 cc van laat staan. Lees overal dat het CB afraadt om zulke grote flessen te geven, maar lees hier weer dat heel veel moeders het wel doen.... Ik ga ervan uit dat Senna zelf wel aangeeft hoeveel ze nodig heeft en aankan. Met de papfles wil ik later deze maand beginnen. Heb nog een half pak Nutrilon Forte staan en dat wil ik toch ook niet weggooien. Dus nu krijgt ze in haar ochtend- en avondfles nog wat schepjes Forte en als we door het pak heen zijn ga ik papflessen maken. Als je met die difraxflessen voeding geeft, moet er dus wel een andere speen op....?! Zijn die gewoon bij de winkel te koop? En kun je die dan gewoon op de huidige ring zetten of moet je dan nog meer aanschaffen? Hier is de lente volgens mij sinds vandaag voorbij.... wat een vies weer! Getsie, storm, grijze luchten.... @gezinsuitbreiding; daar wilde ik ook nog op reageren.... Omdat Senna mbv een keizersnede geboren is, mag ik niet binnen een jaar weer zwanger worden. En dat komt mij eigenlijk wel goed uit Ik denk dat we nog wel voor een 2e kindje willen gaan, maar voorlopig vind ik het met Senna veel te leuk! Ook moet ik nog gaan beginnen met werken, ik weet niet hoe dat me gaat bevallen. Dus vanaf november 2011 gaan we wel eens verder kijken! En heel stiekem zou ik graag mijn volgende verlof wel in de zomer willen hebben, dus als er wat te plannen valt.... Maar we zien wel hoe het loopt! Meiden, ik ga de douche in en zo op pad. Fijne dag, lees vanmiddag weer bij! X
Wat een rust hier zeg... Ik ben volgens mij ook de enige die nog niet aan het werk is, zit ik dan only the lonely....haha! Maar heb toch even een vraag aan jullie; hadden jullie ook het idee van een 'sprong' rond de 3,5 - 4 maanden? Senna drinkt ineens slecht, slaapt superveel, is wel echt heel vrolijk maar af en toe ontroostbaar.... Ze is niet vervelend ofzo, maar vroeg me af of de Oei-ik-groei-boek bezitters me meer kunnen vertellen?! X
Hey dames, 't Is hier inderdaad wat stilletjes, beginnen we uitgekletst te raken??? Hier gaat alles z'n gangetje, Carlijn is volgens mij nog de enige van het hele groepje die volledig bv krijgt. Hier dus geen papflessen en groente/fruit hapjes. Ze is tot nu toe nog erg makkelijk, valt heerlijk zelf in slaap, drinkt goed, is erg vrolijk en slaapt hele nachten door. Ik heb rond de 3.5/4mdn geen sprong bij haar gemerkt. Wel dat ze wat andere dingen is gaan ontdekken en leren. Ze weet nu precies wat er gaat gebeuren als ik haar ergens neer leg: dan gaat mama weglopen en dan krijg ik geen aandachten dus ga ik heeeel hard huilen. Misschien helpt dat wel en komt ze terug... Volgende week moet ik weer naar 't buro, ben benieuwd of ze nog een beetje gegroeid is. Ze was de vorige keer wat minder hard gegroeid. Maar dat is voor mij een bekend verhaal, bij mij zijn 't allemaal behoorlijk grote baby's bij geboorte (over de 8 pond) maar niet 1 heeft de 10kg gehaald met het jaar. Over de volgende.... Carlijn is echt onze laatste, de fase over wel/niet en wanneer een volgende hebben wij nu al 3 keer gehad en ik vind het goed zo. Fijne avond allemaal, wij hebben vanavond een feestje!
Haaidihooo!! @pop; Gaat super! Zit lekker in het ritme van werken en Lisa Vindt het werken echt weer heerlijk! Lisa heeft hier wel even last gehad van die 4 maanden sprong.. Officieel is hij met 4,5 maand. In het boek staat vanaf 14,5 week tot 19,5 week en het dieptepunt is rond de 17 weken.. Lisa was ook soms ontroostbaar, slecht drinken en jengelig.. Nu doet ze het gelukkig weer beter Dus denk misschien bij jou ook al het sprongetje! @Eliza; vindt het echt super dat je nog volledig borstvoeding geeft! Ben zelf heel blij dat ik nog met gemak een ochtend en avond voeding kan geven Ik heb gemerkt dat ik het zo gecombineerd toch wel fijner vindt! Ik raak trouwens niet uitgekletst hoor Alleen ben best druk! Lisa gaat meestal rond half 10-10 uur naar bed in de avond en dan duik ik er ook gelijk in (behalve vanavond omdat ze een late voeding op het kdv heeft gehad...) en meestal na het werk ben ik druk met eten, lisa even knuffelen, opruimen enz.. Nou ik ga zo maar richting boven.. Lisa even omkleden en er een fles in douwen Ze slaapt net even op de bank.. ze was gewoon vanaf 15.00 uur wakker! Pff gek kind hahahaha
Goedemorgen allemaal, Hoe gaat het met iedereen? Hier gaat het goed, druk met werken en de kids maar nooit te druk om even bij te lezen en evt. te reageren. Volg. week moet Fay weer naar het CB voor haar prikjes en meten en wegen, ben benieuwd hoe zwaar onze kleine bollie nu is! Ik heb ook nog niks gemerkt van een sprongetje maar het kan natuurlijk nog komen. Ze eet trouwens met smaak haar warm eten (worteltjes) de afgelopen 2 avonden op! Als het op is gaat haar mondje gewoon weer volledig open.... Dikke kus en een fijn weekend allemaal!
Goedemorgen allemaal! Gelukkig, het zonnetje schijnt weer en die storm is hier nu ook overgewaaid. Vandaag weer lekker zonnig, dus mijn pet staat ook op standje zonnig @Sanjor; Senna is nu (gecorrigeerd) 16 weken, dus het zou best zo kunnen zijn dat ze in die sprong zit. Maakt me verder niet zoveel uit hoor, ze is nog steeds hartstikke lief, maar ze reageert soms gewoon zo anders.... Gisteren heeft ze ook maar 4 flessen gedronken, in totaal 690 cc, terwijl ze 2 weken geleden nog op een liter per dag zat..... Ach, ze zal wel niet meer nodig hebben! @Eliza; hoe was je feestje? Herkenbaar hoor wat je schrijft over Carlijn, dat ze steeds meer door gaan krijgen hoe bepaalde situaties verlopen. Hier ook ineens zo'n piep-huiltje als ze in bed gelegd wordt, maar kort daarna is het wel weer goed. Ze vindt de muziek-olifant die we in haar bedje hebben staan helemaal geweldig en begrijpt dat als ie aangaat, ze dan een slaapje gaat doen. Volgende week donderdag weer naar het CB. Ben benieuwd, denk dat ze deze keer niet zo heel veel gegroeid is, in elk geval niet qua gewicht. Je ziet gewoon dat bolle buikje minder bol worden. Een aantal van jullie zijn dus echt al begonnen met bijvoeding vanaf 4 maanden, toch? Ik lees overal dat het verstandig is om voordat je met fruit of groente begint, de darmen eerst wat te laten wennen aan vast voedsel dmv rijstebloem. Hoe denken jullie daarover? Ik wil denk ik toch eerst met 4 maanden beginnen met rijstebloem aan de flessen toe te voegen en dan misschien met een maand of 5 pas aan de groente of fruit..... Ben wel heel benieuwd hoe dat gaat hoor, lijkt me hilarisch!! Fijne dag allemaal! Ik ga zo eens even aankleden en dan gaan we op pad. Senna ligt nu nog lekker te slapen, even gebruik daarvan maken om snel op te ruimen in huis want we krijgen vanavond eters. XX
@Pop, we hebben een leuk feestje gehad. M'n (enigste) zus en haar man waren 12,5jr getrouwd en vierden dat in een pannenkoekenhuis. Carlijn had ik bij m'n schoonouders gebracht, want die zou daar toch niets aan hebben. Ze heeft daar heerlijk geslapen. Over dat bijvoeden: als je kindje vatbaar is voor allergieën is het het beste om tot 6 mnd volledig fles,- of borstvoeding te geven. Als je niets aan je kindje merkt, dus geen uitslag/eczeem, last van luchtwegproblemen of verkoudheden, kan je ook wel wat eerder beginnen hoor. Vaak is het beter om met groente te beginnen omdat fruit toch wat zuurder is (door fruitzuren oid) en misschien eerder een reactie geeft op de darmen van je kindje. Je kan het beste de eerste dagen 1 soort groente geven en ze aan de smaak laten wennen en zelf kijken hoe ze daar op reageert. Gaat dat goed dan biedt je na een paar dagen een ander smaakje aan. Ik heb trouwens zelf nooit gehoord dat je de darmen beter eerst kan laten wennen aan rijstebloem, maar dat kan best zo zijn. Het is natuurlijk al weer 4 jaar geleden voor mij toen ik mijn zoontje ging bijvoeden en er kan veel veranderd zijn. Ik vind het erg leuk om te beginnen met groente/fruit, vooral die gezichten die ze er bij trekken... Hier nog eventjes geduld hebben, we tellen af voor het eerste oranje wortelhapje op Koninginnedag! Hier: Carlijn is een beetje onrustig vandaag, slaapt korter als anders en huilt ook vaak in haar slaap. Ze heeft vandaag ook echt om de 3 uur gedronken. Ik ben van de week nog met haar naar de huisarts geweest voor de eczeemplekken op haar hoofd en wangen. Ik heb nu 3 soorten zalf gekregen om te smeren. De plekken beginnen nu in te drogen, maar het lijkt nu wel alsof ze schurft heeft... Je ziet de mensen echt medelijdend naar haar kijken. Vindt dat best moeilijk, alsof ze opeens vies is geworden. Iemand zei tegen me; echt zonde hè... Alsof het alleen maar zielig is als ze er zo uit ziet, ik vind het erger dat ze er zelf zo'n jeuk van heeft... Hopelijk gaat het snel over. Hebben jullie al het idee dat er tandjes aan gaan komen? Carlijn kluift de hele dag op haar handjes, kwijlt vreselijk en het voelt al behoorlijk hard aan in haar mondje, ben benieuwd! Fijne avond allemaal verder, ik zit lekker bij m'n haardvuurtje en ga niet veel meer doen vanavond!
wilde even snel tussendoor laten weten dat er vanaf maandag weer allerlei babyvoordeel is bij de wibra.. folder staat al online.. leuke rode en gebloemde jurkjes en rokjes voor bijna niks.. en nog meer natuurlijk!! lees morgen even bij... xxx
Welke zalf heb je gekregen? Ik heb ook zalf voor Lisa gehad. Een hormoonzalf. Alleen smeer het er niet elke dag op.. Maar de plekken gaan hier niet weg. Blijft rood maar wel zacht (ook niet altijd..) Over tandjes: ik zie bij Lisa nog helemaal niks. Lisa kwijlt wel al een hele tijd. En op haar vingers kouwen Die hangen de hele dag in haar mond hahahaha.
Hoe is het met de andere meiden? Iedereen druk? @Charlie: Ohh wat een leuke dingetjes Ik ga zeker even langs de Wibra Thnx meis! @Hier: gisteren personeelsfeest gehad. Was eindelijk een keer leuk De presentatie was van Eddy Zoe! Echt grappig. En we hadden een optreden van Ben Saunders. Was om kwart over 9 s'avonds weer thuis dus bijna direct door naar bed gegaan. Was toch wel vermoeiend Morgen weer naar het CB voor de 3de prikjes Voorlopig even de laatste. Hopelijk merkt ze er nu minder van. Ben ook wel erg benieuwd hoe zwaar Lisa nu is Ze krijgt nog steeds elke avond rijstebloem door haar melk. Dan drinkt ze gewoon 210 cc! Was voorheen veel slechter. Me vriend gister nog: Ben zo blij dat Lisa nog niet heeft geplast als ik haar luier verschoon.. en ja hoor.. ik ben weg en ze plast alles onder hahahaha. Heb me kapot gelachen! Hij belde in paniek op welke kleren Lisa nu aan moest hahahaha MANNEN! Nou ik ga weer verder. Moet weer werken en daarna me schoonzusje hier voor eten. Eigenlijk geen zin in. Maar goed. Fijne dag meiden!
Hoi meiden, Hoe is het hier? Druk weekend gehad allemaal? Sorry, maar even een ego bericht..... Ik ben vandaag enorm chagerijnig en dat komt doordat ik er even helemaal doorheen zit met onze financieen en het overzicht daarvan.... Soms lijkt het wel alsof alles tegelijk komt en ik zie het nu even niet meer zitten hoe we dit allemaal gaan rondbreien.... Auto naar de garage, gemeentebelastingen, fout bij de belastingaangifte van vorig jaar waardoor we nu terug moeten betalen..... Ben er helemaal verdrietig van! Af en toe krijg ik het idee dat we alleen maar aan het werken zijn om alle rekeningen te betalen, echt gekke dingen doen we verder niet.... Heb net m'n vader maar even gevraagd of hij met mij naar de belastingaangifte kan kijken, ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik echt vorig jaar een fout heb gemaakt! Nou ja, einde ego-bericht, want eigenlijk lucht het wel op om het hier even neer te zetten, maar schiet het daar verder ook niet mee op..... Ik ga even zwelgen in zelfmedelijden en dan kom ik later terug met een gezellige pet op! X
Aaaah meis! Das echt balen Ik kan me voorstellen hoe je je voelt. Wij hebben het ook niet super breed Maare kan je de gemeentelijke belastingen niet elke maand betalen? Dat doen wij wel. Anders kan ik dus echt geen 800 euro ophoesten hoor! Nou hopelijk voel je je zo weer wat beter. Dikke knuff!
Dank je wel meis! Ik heb het gelijk opgezocht en we kunnen inderdaad in termijnen betalen! Dat is wel een heel goed idee van je! (stom dat ik daar dus helemaal niet aan gedacht had!). Wellicht dat het belastinggeld ook in termijnen terug betaald kan worden.... Blegh, voel me dan gelijk zo stom dat ik zo'n fout heb gemaakt!! Oh, gelukkig belde de garage net dat de auto klaar staat en 'valt het mee'.... was apk en onderhoudsbeurt, maar zelfs dan kun je je nog wel eens helemaal rot schrikken!
Je hoeft je niet stom te voelen! Kan je toch niks aan doen? Zie je! Als je het gewoon van je afschrijft dan heb je er toch wat aan Ik weet niet of je het belastinggeld in delen kan doen. Zou gewoon ff bellen.. En weer een meevaller dat de auto meevalt. Is altijd wel veel geld zo'n onderhoudsbeurt en ze vinden altijd wel wat:x Ik ga even naar de sportschool. Ff inschrijven Wordt dagelijks geconfronteerd met het feit dat ik 2 maten gegroeid ben:x Maar ja kon het wel hebben hoor Alleen wil wel een strakke buik want lijk nu weer 20 weken zwanger hihihi.
Nee morgen moet ik.. Ben benieuwd.. Hoop niet dat ze weer koortsig wordt want wil lekker gaan wandelen met haar en misschien even op een terasje in de zon zitten Wordt nl erg lekker weer heb ik gehoord Volgens mij moeten er morgen meerdere naar het CB.. Weet alleen ff niet meer wie..
@Pop, Rot hè, als je opeens allemaal van die rekeningen tegelijk krijgt. Soms weet je dan even niet waar je het geld vandaan moet halen. Je kan tegenwoordig vrijwel alles in termijnen betalen. Bij de belastingdienst ook hoor. Vaak wordt het dan gewoon automatisch afgeschreven en heb je er ook geen omkijken naar. Wij hadden een paar jaar geleden ook dat we een enorm bedrag terug moesten betalen aan de belastingdienst. Daarna heb ik echt alle toeslagen op 0,00 laten zetten. Ik krijg liever geld achteraf als dat ik het daarna weer terug moet betalen.... @Sanjor, ik moet donderdag met Carlijn naar het cb, ben ook benieuwd hoeveel ze nu weegt. En gelukkig voorlopig de laatste prikjes. Ik heb trouwens ook hormoonzalf van de HA. Heb het nu 2 keer gesmeerd en de plekken zijn al bijna weg. Ik heb ook een hele vette Vaseline zal waarmee ik het elke dag insmeer, dat werkt ook wel goed. Op haar achterhoofd heeft ze alleen nog wel een hele erge plek met berg. Volgens de HA had ze het bijna nog nooit in zo'n extreme vorm gezien. Ik moest dat insmeren met schimmeldodende zalf en gelukkig is de plek nu ook bijna weg. Ik heb nu weer een mooie baby terug! Ik had vandaag even langs de Wibra willen gaan voor die leuke kleertjes, maar dat ging helaas niet. Om 10uur belde de juf van mijn zoontje of ik hem op kon komen halen. Hij voelde zich ziek en dat klopte ook wel want thuis liep hij helemaal leeg... Echt zo zielig.. Ik ga er maar van uit dat de rest van het gezin deze week ook nog volgt, want het schijnt een zeer besmettelijke variant te zijn. Ik voel mezelf ook niet helemaal happy, dus ik duik er vanavond maar eens een keertje vroeg in.
@pop: wat vervelend al die rekeningen! @sanjor: hopelijk is alles goed met Lisa op het CB, wij moeten morgen dus ben benieuwd. @hier: druk, druk, druk en nog eens druk. Fay zit middenin een sprongetje, wat de meeste van jullie al gezegd hadden maar ze is op de beterende hand. Fijne dag allemaal!