de mama's, rond 4 november bevallen!

Discussie in 'De mama's' gestart door roosviceetje, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Ik ben d'r ook nog hoor...
    Vanavond lekker een meidenavondje gehad met m'n oudste dochter. We zijn lekker naar de stad geweest, leuke kleren gekocht en daarna lekker wezen eten bij de Mac. Niet echt culinair verantwoord, maar wat wil een kind nog meer..
    M'n man heeft op de rest van de kids gepast en Carlijn had net een voeding gekregen voordat ik wegging.
    Heerlijk weer eens eventjes tijd voor 'mezelf'! Ik moest wel lachen toen m'n dochter zei: mama, je koopt alleen maar kleren voor ons en niets voor jezelf".

@Grietje, wat rot dat je je helemaal niet goed voelt. Had je er al vaker last van na Tristans geboorte of is dit van de laatste tijd? Kan je niet ergens terecht om er eens goed over te praten? Gaat het met Tristan wel allemaal goed?
    @Eveline, kan het begrijpen dat je het druk hebt hoor, zeker met je werk er bij. Misschien eens lekker uitrusten in het weekend?
    @Sanjor, heerlijk dat je nachtelijke 'lekkage's' voorbij zijn. Ik heb daar gelukkig nooit veel last van, wel als ik aan 't voeden ben, dan doet de andere kant vrolijk mee. Fijn dat ze trouwens zo meedenken op het kdv, geeft je toch wel een goed gevoel.
    @Charlie, nou snap ik waarom Nova zo'n beertje is, jij geeft d'r gewoon de dubbele hoeveelheid voeding. ;) 'k Geef je groot gelijk hoor, ik zou ook gewoon iets xtra geven als ze er van door slaapt!
    @Tamara, heeft Fay weer lekker doorgeslapen? Heerlijk hè, 't geeft je echt net wat meer energie als je zelf echt eens lekker kan slapen!

Nou, 'k ga m'n bedje opzoeken. Net Carlijn haar laatste voeding gegeven. Ze ligt nu in de box te spelen en denkt volgens mij dat het gewoon dag is. Hopelijk wil ze zo wel weer lekker gaan slapen.

2. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    Goedemorgen allemaal,

Ben er ook nog hoor. Donderdag hele dag gewerkt en met Fay naar het CB geweest, nu 6660 gram en 62.5 cm lang. Prima gegroeid in gewicht en lengte.

Gisteren met mijn moeder en kids naar Breda geweest om te winkelen.

Vandaag gaan we namelijk familiefoto's laten maken met zijn 4-tjes bij de fotografe die ook onze trouwfoto's heeft gemaakt. Ben benieuwd, heel de avond, nacht en tot nu toe migraine gehad dus hopelijk blijft het eventjes weg!

Allemaal een fijn weekend gewenst!

3. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Zo! Wat groeit Fay goed zeg:D Ben er jaloers op;)
    Heb je ook weer prikjes gehad? Of tenminste Fay;)

Hoe was de shoot? En heb je nog last gehad van je migraine? Hopelijk niet.

4. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    @ hier; Vanochtend om half 7 alweer op. Wordt steeds ietsje vroeger:( Maar ze lag er ook al om 22.00 uur in.
    Lekker weertje weer zeg:D Ga straks lekker naar de dijk lopen. Me zusje moet een wedstrijd rijden op haar paard. Dus loop daar ook maar even heen:) Verder komt straks me vader even langs:)

Nou ik ga weer verder hier. Druk aan het opruimen en de schoonmaak:)

Fijn weekend meiden!

5. Hier is de meest voorkomende wakker-word-tijd 's ochtends om 6:00. Dus vanochtend is Sander om haar een fles gaan geven toen, en daarna terug naar bed, en om kwart over 8 toen Jelle wakker werd mocht ik er uit.
    We hopen maar dat volgende week als de klok wordt verzet onze kindjes gewoon in hun oude ritme blijven en dus wat later wakker worden ;)

6. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik hoop dat de kleintjes geen last zullen hebben van de klok die 1 uur vooruit gaat;)

7. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Hoe is het hier?

Ik heb echt een slechte nacht gehad:(
    Begon al met de laatste voeding die ik met moeite kon geven. Ze wilde eerst al stoppen met 150 cc over van de 210??!! Uiteindelijk nog 25 cc over..

Vanacht heeft ze flink lopen dromen. Pff. Huilen, kreuen en weet ik wat allemaal in haar slaap.
    Ze lag er ook pa 23.00 uur in. Dus zal daar ook mee te maken hebben dat ze helemaal uit haar ritme is gegaan..

Hopen op een betere dag en nacht vandaag!

Ben heel erg benieuwd hoe het met Roos en Pop is?! Voor hun doen al een tijd niet gehoord hier..

8. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    Hallo allemaal,

druk druk druk hier... sorry!!! ;)

9. charlie80

charlie80 Bekend lid

26 jan 2010
    697
    1
    0

hahaha hier ook hoor!! erg he:D

10. Vollutto

Waar hebben jullie het allemaal zo druk mee met 'maar' 1 of 2 kindjes....??? GRAPJE!! ;)

Soms heb je van die tijden dat alles in 1 keer komt. En ik had het met 1 of 2 net zo druk als met 4 nu hoor.

@Sanjor, hopen dat Lisa beter slaapt vannacht. Misschien idd uit haar ritme geweest. Ik las dat je vader langs zou komen. Is dat je vader waar je de laatste tijd zo weinig contact mee gehad hebt?

Heerlijk weertje vandaag! Lekker gewandeld vanmiddag. Eigenlijk niet veel bijzonders te melden hier, alles gaat z'n gangetje.
    Gelukkig iets minder druk nu, de papieren voor aangifte inkomstenbelasting zijn allemaal weg. Nu wachten op het bedrag wat betaald moet worden...;)
    Carlijn doet het prima, ze drinkt nu 2 kanten per voeding, ben benieuwd of ze nu wat meer gaat groeien. Binnenkort maar eens een keertje extra wegen op het buro.
    Ben druk aan 't verzinnen wat voor kadootjes ik ga kopen voor mijn oudste, wat ze gaat trakteren en wat we gaan doen op haar feestje. Over 3 weekjes wordt ze alweer 8 jaar. Waar blijft de tijd... Ik weet nog zo goed dat ze net zo klein was als Carlijn en nu wordt ze alweer 8!:$

Fijne avond allemaal, ik ga nog even wat doen hier.

11. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Lisa is nu actief:p Ze heeft wel een tijd geslapen aan het einde van de middag en even in de avond.. Dus hoop op het beste:)

Nee was me stiefvader.. Me echte vader zie ik nooit. Alleen toen met de crematie.. Maar verder niet.

Heerlijk weer he!:D Ik was gister te optimistisch en heb gewandeld zonder muts.. Resultaat: Lisa snip verkouden nu:x:) hahaha slechte mama!:)

Over kado's: Ik ga even meedenken voor je.. Ben zelf niet super crea. Jij hebt meer ervaring ;) hihihi

12. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    Goedemorgen allemaal,

Wat een heerlijk weer al weer een paar dagen. Vandaag komen ze mijn nieuwe bed en nachtkastjes brengen en liggen we weer in een bed 's avonds.... Manlief had ons bed al gesloopt zodat we dat niet 's avonds hoefde te doen als de kids sliepen....

Fay slaapt tegenwoordig elke nacht van 19.00 - 05.00 uur (soms ook 07.00 uur) en dan wil ze drinken en slaapt ze gewoon weer door! Slaapt nu nog om bijna 08.30 uur, heerlijk.

Gisteren is ze weer op het KDV geweest en daar gaat het ook prima, fijn hoor! Isa huilde daar de hele boel bij elkaar de eerste periode, tenminste als ze naar bed moest.... Ze gingen er daarvan uit dat alle baby's minstens 3 keer per hele dag op de groep slapen maar onze Isa deed dat niet. Toen we voorstelden om haar 1x per dag te laten slapen ging het overigens prima!

Net even een lekkere poepluier van onze oudste verschoont!!! ;)Ze is echt al zindelijk aan het worden, tenminste voor plas. Ze houdt het in het slaapje (nog 3 uur hoor) van tussen de midden al op en plast dan een enorme plas op het potje! Knap he?!?!!

Zo nu zijn jullie weer helemaal bij! Vanmiddag nog naar een vergadering op mijn werk dus dan komt opa oppassen! Voor het eerst helemaal alleen met 2 meiden, normaal is mijn moeder er ook altijd bij maar ben maar 2 en half uur weg en dat is in de tijd dat Isa eigenlijk altijd slaapt!

Fijne dag allemaal!!!! :D Genieten van het weer met de kleintjes en voor de andere die moeten werken: succes!

13. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Hi meiden,

Ik ben er nog hoor.... maar vraag niet hoe. Getver wat ben ik toch weer ziek geweest de afgelopen dagen.... Nog steeds niet lekker, nog ontzettend verkouden en m'n oren zitten helemaal dicht. Heb een beetje het idee dat m'n hoofd een soort ballon is....

Ik heb wel een beetje meegelezen, maar moet zeggen dat ik het eigenlijk allemaal niet meer helemaal weet. Sorry!

Hier gaat het allemaal verder wel heel lekker. Senna is vandaag weer naar de creche, gisteren is ze niet geweest omdat ik echt te beroerd was om haar te brengen. Wel was gisteren de fotograaf op de creche, die hebben we dus helaas gemist, maar kon het echt niet opbrengen om m'n bed uit te gaan en me aan te kleden. Mijn man was ook gisteren ziek thuis, dus zo zaten we met de hele bups thuis....

Wel gisterenmiddag naar het ziekenhuis geweest voor de echo van Senna's heupen. Gelukkig geen afwijking te zien!! Vorige week nog naar het CB geweest voor haar prikjes, dat deed ze echt supergoed! Ze heeft maar heel kort gehuild, was heel trots op m'n meisje! Ze is nu 63 cm en weegt 6775 gram. Heb op hun advies toch besloten niet met rijstebloem te beginnen. Het schijnt alleen maar extra calorieen te bevatten en zolang ze die niet nodig heeft omdat ze tevreden is met haar flessen, ga ik dat dus niet geven. Wel met een maand of 5 een fruit of groentehapje geven, daar verheug ik me nu al op....

Verder is ze afgelopen weekend nog gaan logeren bij mijn ouders. Superleuk vond ze het en wij zijn lekker uit eten geweest. Of lekker... mijn man was toen ook ziek, dus we waren vroeg weer thuis en hebben zaterdag als twee zombies op de bank gezeten. Zondag met m'n vader naar de belastingaangifte gekeken en gelukkig valt het mee. We moeten wel wat bijbetalen, maar niet zo flink als ik van tevoren dacht.... Een opluchting!

Hier is het ook heerlijk weer en ik heb besloten om er vandaag, ondanks dat ik helemaal niet lekker ben, maar even flink van te gaan genieten. Ik heb nog 2 weken verlof en ik heb geen zin om ziek binnen te zitten :D
    Dus fijne dag allemaal!!
    X

14. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Hallo!!

@Tamara; Ohh heerlijk een nieuw bed:D Die hebben wij ook nodig. Of tenminste nieuwe matrassen. Deze zijn een beetje doorgezakt. Al helemaal nadat ik veel bv zittend in bed heb gegeven:(
    Wat slaapt Fay goed zeg:D
    En wat kan je trots zijn op je oudste dochter:D Heerlijk als alles zo lekker gaat!

@Pop; Oww jeetje meis. Alweer ziek:(
    Fijn dat er niks te zien was op de echo van Senna haar heupjes! Ik was toen ook zo opgelucht toen alles goed was:)
    Blij dat de belasting toch mee valt. Terug betalen is nooit fijn maar gelukkig is het minder dan dat je verwacht had:)

@Hier; Lisa leeft volgens mij al in het zomer ritme.. Ze wordt steeds eerder wakker. Vanochtend weer half 7.. Ik kan het wel rekken tot half 8 met speentje.. Gelukkig:D
    de verkoudheid bij Lisa lijkt vandaag een stuk beter te gaan! Ik heb gisteren de hele dag lopen smeren met Luuf (ook in haar bedje) en neusspray van otrivin gebruikt (weet het dat het vanaf 2 jaar is maar de gewone zoutoplossing helpt echt niet bij haar)

Nu ligt ze lekker te spelen op haar speelkleed.
    Na haar voeding straks gaan we even lekker wandelen:D

@Rijstebloem. Ik moest juist van het CB extra geven omdat Lisa niet goed groeide. Volgende week weer wegen. Ben benieuwd!

Oh ja en haar luieruitslag is eindelijkkkk weg! Na 4 weken. Pff. Heb flink lopen smeren met miconazol (ofzoiets).

15. grietje 77

grietje 77 Bekend lid

7 feb 2010
    857
    273
    63
    Vrouw
    Hallo iedereen

Alles goed hier?

Tristan is goed bijgekomen en gegroeid. 7480gram, 66cm!

Hij is een vrolijk kereltje, jammergenoeg doet hij overdag nog steeds turboslaapjes van 30min. en kan ik niet bijslapen. 's Nachts slaapt hij ook nog steeds niet door. Hij is heel koppig en als ik hem laat wenen, houdt hij dit uren vol. (net als z'n papa :p)

Dat down gevoel is van de laatste weken. Had ik niet net na de geboorte. Voel me gewoon een beetje 'vastzitten' ofzo. Wil weer vanalles doen; lopen, muurklimmen, ... en dat gaat toch niet met een baby?

Achja, komt wel weer goed zeker

'k Heb niet echt bijgelezen. Doe ik gauw eens, moeder heeft net gebeld tijdens Tristans schaarse korte slaapjes en is hij wakker en begint te wenen.

Trouwens hier enkele dagen geleden met groentenpap begonnen, hij eet goed!

16. grietje 77

grietje 77 Bekend lid

7 feb 2010
    857
    273
    63
    Vrouw
    pop: beterschap meid!

Misschien moet ik Tristan ook eens uit logeren brengen. Tot nu toe heb ik dat nog maar één nachtje gedaan omdat het echt niet anders kon en toen was ik er om 7u 's morgens al terug om hem op te halen.

Ondertussen krijgt hij volledig flesvoeding, dat gaat ook al iets makkelijker

17. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    @sanjor; die rijstebloem schijnen dus weer extra calorieën te bevatten, vandaar dat ze het bij jou wel aanraden! Maar Senna was gewoon goed gegroeid, heeft genoeg aan haar fles en hoeft dus nog niets extra... Niet gaan twijfelen dus, je doet het goed hoor!!

Hier heb ik haar vandaag zonder eten op bed gelegd... Ze wilde echt niet drinken om 20.00 uur... Misschien combinatie van vermoeidheid en dat ze op het kdv nog om 16.30 een fles hebben gegeven... Vraag me af of ze het gaat redden tot de ochtend?!

18. Vollutto

Hey dames,
    Ook lekker genoten van het mooie weer?
    Wij hier wel, we zijn heerlijk naar een leuke speeltuin in Rotterdam geweest (Plaswijckpark)
    Carlijn heeft vandaag voor het eerst in de kinderwagen gezeten ipv in de bak gelegen. Ze ging de laatste tijd elke keer haar hoofd optillen als ze in de bak lag en worstelde om om te gaan rollen.
    Gelukkig kan de zitting heel plat en heb ik een lekkere warme zak er bij. Ze vind het prachtig en is alles aan het bekijken.

Fijne avond allemaal! Ga snel achter de pannen.

19. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    hai meiden!

Ff snel! Ik reageer morgen weer;)
    MAAARRRRR Lisa heeft vandaag voor het eerst zelf omgerold:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D Whoehoe!! En niet 1 keer neee wel 6-7 keer! En ook maar direct weer terug!:D
    Dus eerst van rug naar buik en daarna weer terug van buik naar rug!:D:D

Zooo he! Ben echt super trots:D

Ik kwam van de wc en lisa lag onder de babygym.. Dus ik zei tegen me vriend; leuk hoor!! (dat hij haar op haar buik had gelegd..) Hij zegt ik heb niks gedaan:p Hihihi nou ze had het zelf gedaan. Geloofde er eerst niks van maar ze heeft het een paar keer laten zien;):D:D

Morgen weer naar de ha voor een gesprek hoe nu verder met al Lisa haar klachten. (ondanks dat ze best tevreden oogt en heerlijk makkelijk is, is er toch wat aan de hand.. maar wat?)

IK ga slapen! Morgen horen jullie me weer! Truste:D

20. charlie80

charlie80 Bekend lid

26 jan 2010
    697
    1
    0
    hallo dames,

nou de vakantie is geboekt hoor!! naar centerparcs de kempervennen... lekker modaal.
    maar dankzij uk2011 heb ik hier een korting op van 40 %... fijn. handig dat zwangerschapspagina!!! scheelt 235 euro!
    wel een viphuisje met sauna natuurlijk, ga wel op stand.. hahaha. nog 2 en halve maand, heb er nu al zin in, even ertussen uit. en dan in sept nog een weekje turkije... lekker hoor!!

slapen gaat hier ook weer super, van 20.00 tot 7.00. ze gaat wel steeds minder eten. merk je toch dat ze niet meer zoveel nodig heeft aangezien ze nu niet meer zo snel groeit. ze heeft reserves zat!!

wat een weertje he!! jammer dat ik nu de hele dag moet werken... morgenochtend dan maar even erop uit.

nou ik ga maar weer even wat doen... vind mn baas vast wel leuk...

xxx

Deel Deze Pagina