de mama's, rond 4 november bevallen!

Discussie in 'De mama's' gestart door roosviceetje, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    Goedemorgen allemaal,

@sanjor: wat een knappe meid met dat omdraaien!!!! Fay kan het ook (meerdere keren gezien naar buik-rug en rug-buik) maar erg vaak doet ze het niet. Lijkt wel alsof ze op haar zij lekkerder vindt liggen!??!

@charlie: fijn dat de vakantie geregelt is! En de Kempervennen is een superleuk park, zijn we ook al een paar keer geweest!

@pop: fijn dat je minder dan verwacht hoeft terug te betalen aan de belastingdienst! Beetje late reactie misschien maar beter laat dan nooit!

@hier: hier gaat ook alles zijn gangetje, Fay slaapt elke nacht door van 19.00-06.00 uur, hoewel we wel een paar keer per nacht haar speentje moeten brengen omdat ze die dan kwijt is en ligt de gieren van de lach in haar kamertje!
    Isa heeft afgelopen dinsdag een gat in haar voorhoofd gevallen :$ en daarmee zijn we bij de huisarts geweest om het te laten plakken, gek is dat.... als het je eigen kind is dan is het toch anders als bij de kinderen die ik op mijn werk lijm en assisteer bij het hechten?!!?
    En volgens mij afgelopen woensdag was Isa voor het eerst droog 's morgens toen ze haar bedje uitkwam!!!! Ben zo'n trotse mama dan!!! :D:D:D

Allemaal een fijne dag gewenst!!!!

Veel liefs, Tamara

2. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Hai meiden!

Stil hier zeg!

@Tamara; Lisa ligt nu ook steeds vaker op haar zij.. Het rollen heeft ze trouwens niet meer laten zien;):p hahahaha
    Hoe is het met Isa?
    En wat knap zeg! Een droge luier!:D

@hier; Lisa heeft een spelletje bedacht.. Elke keer als ik haar luier verschoon plast ze alles weer onder.. Pff. Vandaag al 4 keer moeten verschonen. De was maakt hier overuren:( Raar kind hahaha

Vandaag weer heerlijk van de zon genoten! Krijg nu echt de zomer kriebels! Het mag nu niet meer super koud gaan worden.

We moeten donderdag naar de kinderarts voor Lisa.. Voor haar eczeem onder andere en wil testen wat ze nu allemaal heeft..
    Ik zit nu maar verschillende mecicijnen te geven en dingen te smeren.. maar wil gewoon de oorzaak weten..
    Dus ben benieuwd.

Nou ik heb weer visite!

XXX

3. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Hoi meiden!

Lekker weekend gehad?? Ik wel, heerlijk van de zon genoten, al was het zaterdag wel iets minder mooi hier... Maar toen ben ik lekker bezig geweest in de tuin, plantjes in potten gedaan, ziet er weer helemaal gezellig uit!

Het is hier zeker stil aan het worden!... Moet ook eerlijk zeggen dat ik daardoor wat minder vaak kom kijken en wat minder vaak een berichtje typ. Maar ik hou jullie zéker in de gaten hoor :D

Hier verder alles goed. Vanochtend Senna om 8.15 op de creche gedropt. Wilde alvast een beetje 'oefenen' voor volgende week, als ik weer moet werken, maar het is nog niet helemaal gelukt om zo vroeg op te staan :D Ach, morgen weer een nieuwe poging!

Verder ben ik nog steeds niet helemaal beter. Heb nog steeds last van klapperende oren, dan weer open en dan weer dicht, en een overschot aan snot in mijn hoofd.... Mjammie :D
    Vandaag en morgen zou weer heerlijk weer worden, dus ik ga er lekker van genieten. Jullie nog plannen?
    X

4. charlie80

charlie80 Bekend lid

26 jan 2010
    697
    1
    0
    even snel,

hier een lekker weekend gehad,ga nu weer zwemmen en vanmiddag weer werken.

vanavond weer even een uitgebreid bericht!!!

fijne dag allemaal!!

oja, de trouwdatum staat hoor. 1 augustus!

5. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    Ow Charlie: wat leuk!!!! 1 augustus, mooie datum ook!!!!

Zijn jullie kindjes ook zo van slag door het verzetten van de tijd?!?! Hier heel de nacht in de weer geweest met Fay, elke keer wel paar uurtjes slapen maar de lange slaap kon ze niet vatten :(

Hopelijk is het maar één nachtje want je raakt er toch wel gewend aan dat je er soms alleen 1 of 2 keer uithoeft om het speentje te geven :)

6. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    @Charlie; leuk!! Mooie datum, lekker in de zomer, heerlijk!

@Tamara; hier gelukkig weinig last van gehad.... Ze was zondag om 06.30 wakker (dus 7.30 zomertijd), dat was wel vroeg voor haar doen. Gisteren wel de hele dag dat ze een beetje voorliep op schema, maar logisch ook want ze was er vroeg uit.
    Gisteravond om 19.30 op bed gelegd en toen was het natuurlijk nog licht buiten. Toen had ik wel het idee dat ze het een beetje vreemd vond.... ze lag nog lang te kletsen terwijl ze normaal eigenlijk snel in slaap valt. Maar gewoon goed de nacht doorgeslapen en vanochtend pas weer om 7.30 wakker....

Balen dat Fay wel heeft lopen spoken! Hopelijk is ze snel gewend!

7. charlie80

charlie80 Bekend lid

26 jan 2010
    697
    1
    0
    hello,

alles goed hier?
    wat een weertje nog he!! ze geven voor van het weekend zelfs 19 graden aan!! heerlijk, als het echt gebeurd...;)

vannacht heeft nova weer super geslapen, ze ging er kwart voor 8 in en werd om half negen vanmorgen weer wakker:$! hoe houd ze het uit!!
    en ze is gewoon alweer bijna 5 maanden!! wat gaat de tijd snel zeg, zeker nu ik weer aan het werk ben. de weken vliegen.

over het trouwen, we hebben gewoon gevraagd wanneer de eerst mogelijke datum was op maandag en dat was 1 augustus. maar idd wel lekker in de zomer. heb die week lekker vrij genomen en we denken er nog over na wat we willen doen. in ieder geval geen groot feest maar miss een klein BBQ feestje bij mn schoonouders in de tuin of een etentje of brunch.. lastig hoor...;).

straks even wat boodschapjes doen en dan vanmiddag weer aan het werk.

over zomertijd: hier gaat ze alleen maar langer slapen dus geen last gelukkig!

pop: vervelend dat je nog steeds een beetje beroerd bent... vitamientjes opdoen buiten!!!

rollen: hier heeft nova nog niet veel haast. ze kan het wel al op een zacht ondergrond zoals ons bed maar voor de rest vind ze het nog wel best... nou lekker rustig aan hoor komt vanzelf..

nou ben begonnen met sporten en gezond eten hoor!! was het helemaal zat die kwabben!!!!!:p er moet zeker 10 kilo af!!! tot nu toe vind ik het nog wel gaan. gewoon alle slecht dingen laten staan en proberen niet te vet te eten maar ik ga me echt niet uithongeren hoor, heeft toch geen zin.. komt het er net zo hard weer aan..
    hoop dat het er voor september af is want dan gaan we een weekje naar turkije..

nou ik ga me aankleden en even aan de wandel.

fijne dag !!!!

8. Zal ik ook maar weer eens wat van me laten horen...
    Mijn weekend was wat minder... donderdag, vrijdag en zaterdag heb ik gewerkt, en eigenlijk was ik vanaf donderdagavond niet lekker. Keelpijn, hoofdpijn, soms duizelig, opgezette klieren, gewoon helemaal sloom en suf, wat misselijk..
    Zondag heb ik dan ook de hele dag op bed gelegen, en gisteren thuisgebleven van het werk en ook de halve dag op bed doorgebracht om wat bij te tanken. Vanochtend ineens wel weer oké gelukkig.
    Wat ik wel raar vond: een week of 5 geleden had ik ook al zo'n keelpijn enzo. En nou viel me ineens op dat ik afgelopen vrijdag ongesteld werd, en dat die vorige ziekteperiode ook precies tijdens mijn ongesteldheid viel. Toeval?? Nouja...

Donderdag zijn we nog naar het CB geweest; Femke was in 9 dagen 420 gram aangekomen, ze is nog steeds aan het inhalen dus, zit nu in het normale gebied met haar 5445 gram :)
    Wie weet wordt het nog een dikkerdje ;)
    Op het KDV herkende een leidster die 3 weken op vakantie was geweest haar al bijna niet meer zei ze, het was dat ze nog net zo vlot lacht, maar verder was ze in die tijd echt veranderd van een klein fijn poppetje naar een heuse bijna-bolle baby.

Of het verzetten van de klok effect heeft gehad op Femke's slaappatroon weet ik niet, daar was toch al niks regelmatigs van te maken; 's avonds de laatste fles tussen 7 en 12 uur, en dan 's ochtends wakker worden ergens tussen 4 en 7, zo zit het meestal (maar dat is erg ruim hè?). Vanochtend kreeg ik wel bijna de neiging te gaan kijken 'of ze het nog deed'. Gisterenavond had ze al om 7 uur haar laatste fles op... en vanochtend om 7 uur was ze nog niet wakker! Half 8 begon ze dan toch te mopperen, was er bijna blij om :p

Vandaag zijn we op verjaardagsvisite geweest bij mijn moeder, lekker buiten gezeten achter het huis.
    Femke wil tegenwoordig trouwens overal bij zijn, en slaapt ook niet zo heel veel op een dag dan. Jelle was destijds juist wel een slaapkoppie, tussen voedingen in was het misschien een uurtje spelen, maar dan was ie echt moe en ging braaf een flinke dut doen. Als we Femke op bed leggen terwijl ze al 2,5 uur wakker is geweest kan ze goed maar een half uurtje slapen en dan weer roepen omdat ze meent dat ze er weer bij moet zijn (zo lijkt het tenminste).

9. charlie80

charlie80 Bekend lid

26 jan 2010
    697
    1
    0
    hallo hier,

heb hier een zeehondje in huis... hmmm maar even aankijken en anders even langs de HA... ze bleef kuchen vannacht. heb der maar een beetje drinken gegeven want ze zal wel een droog keeltje gehad hebben..

eveline, wat vervelend dat je je zo ziek voelde.. hier van de week ook weer een beetje koortsig. maar hoop toch niet dat je dat met elke periode krijgt... dan kan je wel gek worden!!!
    en wat fijn dat femke zo gegroeid is!!! zo word ze toch nog een dikkie dik!!

over ongesteldheid gesproken, die is hier nog ver te zoeken... en ben toch al een tijdje gestopt met voeden en gaf daarvoor ook al veel minder???;)
    moet ook wel zeggen dat dat voor de zwangerschap ook al een probleem was. daarom lukte het ook niet zo makkelijk. had gehoopt dat de hormonen het een beetje op orde zouden brengen, maar niet dus. ben dus ook nog niet aan de pil, want die moet je nemen de eerste dag van je periode.. ach we wachten af..

nova gaat vandaag weer naar het KDV en ik de hele dag werken. morgen en overmorgen lekker vrij en dan zaterdag weer de hele dag. had vrijdag wel moeten werken maar door het overlijden van een collega van mn vriend toch vrij moeten nemen.. de beste man was pas 60 jaar... vervelend hoor..:x
    maar dan wel weer goed bericht, mn vader is klaar met de chemos!!:), vandaag gaan ze vertellen wat er verder gaat gebeuren maar het ziet er goed uit. helemaal over gaat het nooit meer maar ze hebben het nu onder controle. fijn!!

nou ik ga mevr wakker maken en eten geven.

fijne dag allemaal!!

10. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    hai meiden!

@Tamara; Lisa ligt nu ook best veel op haar zij. Ze was zelfs zo op het kdv in slaap gevallen!
    Sinds de klok is verzet wordt Lisa ook telkens weer wakker helaas:( Is het ritme bij jullie wel al weer terug?

@Pop; Meis ben je weer een stukkie beter? En is het gelukt om vroeg bij het kdv te zijn;)

@Charlie: Ooohh mooie datum zeg om te trouwen:D Super! Kan je mooi een gezellige BBQ geven:)
    Lisa is ook veel aan het hoesten.. Ook met slijm.. Maar ze lijkt er niet echt veel last van te hebben gelukkig. Over het ongesteld zijn.. Ik ben het ook nog niet geweest. Geef nu ook al 1 maand maar 2 borstvoedingen.. Heb wel al een paar weken krampen.. Maar nog niks te zien daar;)
    Gecondoleerd met het overlijden van de collega van je vriend. 60 jaar is erg jong:(

@Eveline; Wat doet Femke het goed zeg!:D Straks is ze nog zwaarder dan Lisa:p Die is nu 6040 gram...
    Voel jij je ook weer beter?

@Hier; Gisteren voor het eerst groentehap gegeven. Wortels:D Ze heeft er 6 lepels van gegeten;) Vandaag op het kdv heeft ze bruine bonen gegeten. Pff dat heb ik geroken ook;) Wat een schijtlucht komt eruit dat kindje zeg:p
    Lisa is nog steeds druk aan het rollen:D Blijf bezig hier;)

Verder erg druk! Maar ben heerlijk aan het genieten van haar.

Oh ja. Morgen moeten we naar de Kinderarts.. dus ben benieuwd!

Fijne avond meiden!

11. charlie80

charlie80 Bekend lid

26 jan 2010
    697
    1
    0
    sanjor, wat gaat het nu stinken he, die poepluiers!!!!!:$ je word er af en toe niet goed van.. maar dat zal alleen maar erger worden. je word imuun zo he!!:p langzaam opbouwen..

hhmmmm werd net even gek.. het weer was op tv. vandaag niks, morgen niks en zaterdag prachtig en zondag weer minder!!
    morgen ik vrij, overmorgen vrij en zaterdag hele dag werken:x en zondag weer vrij!!:( wat heb ik de weergoden aangedaan???;)

maar het zal dan wel lekker druk worden hoop ik!

zo even sporten en dan maar even de hort op met vriend en kind. zo blijf je in beweging!! oja alweer 1,5 kilo lichter:D.. we tellen af..

nou nog een fijne dag!!

12. grietje 77

grietje 77 Bekend lid

7 feb 2010
    857
    273
    63
    Vrouw
    hoi

Alles goed hier?
    Sanjor, Tristan rolt hier ook over, sinds maandag.

Down gevoel, ik denk dat ik hulp moet gaan zoeken, ik zak steeds dieper. Om de een of andere reden komt een heel pijnlijk voorval van 7 jaar geleden nu steeds boven. Toen heb ik mijn allerbeste vriend weggejaagd. Nooit meer iets van gehoord.

13. charlie80

charlie80 Bekend lid

26 jan 2010
    697
    1
    0
    hmm grietje, klinkt niet echt geweldig. zou idd maar snel contact zoeken met een hulpinstantie. de hormonen doen het niet zo best bij jou.. met hulp komt het vast goed..

14. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    Daar sluit ik me bij aan!

15. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    Hier gaat alles zijn gangetje, Fay vanmorgen de hele ochtend lekker in bed gelegen en nu Isa...

Jammer dat het niet wat beter weer is vandaag!

Omdat het morgen zo'n lekker weer wordt ga ik morgen eventjes met mijn moeder (zonder kids) naar Den Bosch, lekker een bossche bol eten en even winkelen.... :p

16. charlie80

charlie80 Bekend lid

26 jan 2010
    697
    1
    0
    nou tamara, lekker geshopt?? fijn weer inkopen voor de zomer..:cool:.

wat een rust hier zeg.. allemaal druk bezig met de kids!!? ja en natuurlijk genieten van het mooie weer. nou ik ga ook maar weer even lekker onderuit op de bank tv kijken.
    oh oh tirol, wat is dat erg zeg!!! he pop, zijn het bekenden??? hahaha.;)
    tja maar voor dat soort gefeest zijn we echt te oud... toch??;)

nog wilde plannen voor de komende week?? jaja vast hard werken en zorgen.. hahaha. oja ik ga donderdagavond in scheveningen naar gooische vrouwen met mn zussen. hoor er goeie dingen over. jullie em al gezien??
    en vrijdag een bruiloft. gaat nova voor het eerst een nachtje slapen bij mn schoonouders. hmmm nou ja het moest er eens van komen.

nou welterust en laat weer een wat horen dames:p

17. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Hier ben ik ook weer een keer, sorry dat het zo lang geduurd heeft.
    Carlijn heeft de laatste tijd erg last gehad van eczeem en was daardoor behoorlijk onrustig. Ze was ook veel minder gegroeid dan normaal, dus daar moesten we ook iets aan gaan doen.
    Gelukkig is dat goed gekomen. De afgelopen 2 weken is ze 2x zoveel gegroeid als de maand er voor. 't Kostte wel wat extra energie voor mij, maar dat heb ik er wel voor over.
    Ze wil absoluut niet uit de fles drinken, hoe vaak we het ook proberen... Wel jammer, want ik voel me soms best wel gebonden, als ik eens een keer een avondje weg wil zonder haar.
    Verder hier ook de kasten van de kids aan 't vullen met nieuwe voorjaarskleren, van de week ben ik aan de beurt.

Momenteel moet ik weer mijn suikervrije/koolhydraatarme dieet volgen, voor de zwangerschap van Carlijn had ik ook erg last van een hoge bloeddruk en een enorm schommelende suikerspiegel.
    Ben van 't weekend begonnen, maar 't is best moeilijk... Zeker nu ik nog BV geef, gelukkig hoef ik niet te letten op de hoeveelheden die ik mag eten, maar wel dat er eigenlijk geen suikers en verkeerde koolhydraten in mogen zitten.
    Natuurlijk mag ik niet teveel afvallen, maar waarschijnlijk verdwijnt het laaste restje buikvet er wel mee, de vorige keer was ik in 2 weken tijd 8 cm 'vet' kwijt rond m'n buik! :)

Verder heb ik niet veel te melden, dus ga ik maar weer hard aan 't werk hier. Ik zat vannochtend met al de kids al om 8 uur bij de tandarts...;) Er is hier dus nu nog genoeg te doen.
    Fijne dag allemaal!!

18. charlie80

charlie80 Bekend lid

26 jan 2010
    697
    1
    0
    goedemorgen dames,

jemig eliza, je bent aardig in de weer geweest met carlijn..
    en over uit de fles drinken, dat heeft hier toen ook heel wat geduld gekost, maar nu gaat het super. ze wilde echt niet. maar als ze eenmaal goed honger had dan dronk ze wel.
    lukt het nog een beetje met je dieet?? hoop dat er als extraatje je buiklaagje verdwijnt...

hier vanmiddag weer aan het werk. is toch rotweer dus is niet erg..

nou miss hoor ik nog eens iemand anders hier!!!

groetjes

19. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    hoi meiden! Ik ben er ook nog hoor! Alleen is de computer stuk.. Tenminste de oplader. Reageer even kort via me telefoon. (niet snel want ik kan niet typen op me mobiel ) hier alles goed! Als ik weer op de computer kan dan reageer ik weer uitgebreid! Lees wel meee hoor! Knufff

20. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    Ik ben er ook nog hoor! Alleen jullie kennen het wel.... druk,druk, druk.

Werk natuurlijk weer 3 dagen en de andere 2 dagen tot het weekend ben ik gewoon eigenlijk heel de dag wel in touw met de kids. Als Fay slaapt krijgt Isa wat individuele aandacht en andersom. 's Avonds ben ik dan ook bekaf! :)

Ben trouwens gisteren aan een dieet begonnen, en vanmorgen was er al 1.1 kg af!!!! :D Laten we hopen dat het een beetje blijft vlotten want dan hou ik het ook nog vol, is namelijk mijn enige stimulans om door te gaan. Maar was gewoon nog 7 kg zwaarder als voor Fay en 11 als voor Isa dus er moest echt wat gebeuren, sport daarbij alweer vanaf dat Fay 6 weken is 3 x in de week (bodypump).

Allemaal een hele fijne dag gewenst!

Deel Deze Pagina